معرفی و دانلود کتاب اسم رمز: مرغ آبی

عکس جلد کتاب اسم رمز: مرغ آبی
قیمت:
۴۶۰۰۰ ۲۳,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اسم رمز: مرغ آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسم رمز: مرغ آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسم رمز: مرغ آبی

تلویزیون را روشن می‌کنید و خبر خیانت معتمدترین آدم زندگی‌تان را می‌شنوید. این اتفاقی است که یک صبح زود برای سیاست‌مداران بزرگ ایالات متحده آمریکا رخ داد. کتاب اسم رمز: مرغ آبی درباره‌ی آنا مونتس، موفق‌ترین جاسوس فیدل کاسترو در دل خاک آمریکاست. پخش شدن خبر خیانت آنا مونتس به سیستم اطلاعات و امنیت کشور، یکی از سخت‌ترین لحظات مردم آمریکا در سال 2001 بوده است. این زندگی‌نامه توسط جیم پاپکین نوشته شده است و کتاب برگزیده‌ی آمازون در سال 2023 بوده است.

درباره‌ی کتاب اسم رمز: مرغ آبی

چه چیزی یک کشور را به وطن‌مان تبدیل می‌کند؟ و چه‌چیزی ما را نسبت به جایی که در آن یاد گرفتیم چگونه اولین قدم‌هایمان برداریم دشمن می‌کند؟ برای آنا مونتس پاسخ دادن به این پرسش خیلی سخت و دشوار نبود. آنا در شش سالگی به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد اما خیلی زود از دیدن واقعیت‌های رفتار دولت آمریکا نسبت به زادگاهش رنجید و این کینه با او برای همیشه باقی ماند. داستان کتاب اسم رمز: مرغ آبی (Code Name Blue Wren) داستان باهوش‌ترین جاسوس سال‌های اخیر است. آنای عزیز به سرزمین رویای شکست‌خورده‌ی آمریکایی خوش آمده‌ای! قرار است با این نفرت چه کنی؟ جیم پاپکین (Jim Popkin) به ما می‌گوید.

معرفی و دانلود کتاب اسم رمز: مرغ آبی

آنای داستان اسم رمز: مرغ آبی در شش سالگی به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد. او تمام آرزوهای دور و درازش را توی چمدان کوچکش جمع کرده بود و با خودش به کشور همسایه‌شان، آمریکا، کشانده بود. اما خیلی زود متوجه مسائلی شد که بعدها دیدگاه او را نسبت به جهانی که در آن زندگی می‌کرد، برای همیشه تغییر داد. بعد از مهاجرت از زادگاهش پورتوریکو، تصورات او نسبت به رویافروشی‌های دولت آمریکا فرو ریخت. او به این نتیجه رسید که ایالات متحده نسبت به مردم کشورهای آمریکای جنوبی ظلم بزرگی روا داشته است. و تصمیم گرفت تا انتقام بگیرد!

او تبدیل به یک مامور اطلاعات و امنیت سیستم نظامی آمریکا شد و آن‌قدر باهوش بود که خیلی زود به معتمدترین فرد در آن جایگاه تبدیل شد. مدال‌ها و تقدیرها به سوی او سرازیر می‌شدند و در رسانه‌ها مدام به افتخارات او اشاره می‌شد. آنا به تمام اسناد و داده‌های محرمانه‌ی ایالات متحده دسترسی پیدا کرد و حالا این برای او بهترین فرصت ممکن بود تا ضربه‌ای که تمام این سال‌ها دلش می‌خواست را بر فرق سیستم فاسد آمریکا فرود بیاورد. اما آمریکا خاکی بود که آنا سال‌ها در آن بزرگ شده بود و خاطرات تلخ و شیرین فراوانی از آن داشت، آیا این برای او فرقی ایجاد نمی‌کرد؟ تصورش سخت است که این جاسوسی که رسانه‌ها بعدا او را شیاد و مخفی‌کار توصیفش ‌کردند خود گاهی به این فکر فرو نرفته باشد.

یک بُعد جالب دیگر در داستان کتاب اسم رمز: مرغ آبی، تضاد عجیب مسیر زندگی او و خواهرش است. آنا و خواهرش هر دو توسط پدری بزرگ شدند که سرهنگ ارتش ایالات متحده آمریکا بود. هردو وارد سیستم اطلاعاتی و نظامی آمریکا شدند، آنا به جاسوسی تبدیل شد که مخفیانه برای دولت کوبا کار می‌کرد و خواهرش یک مامور وظیفه‌شناس و خدمت‌گزار FBI بود. چه چیزی مسیر زندگی این دو خواهر را این‌چنین از هم جدا کرده بود؟ جیم پاپکین در این کتاب با شرح وقایع تاریک و پنهان زندگی آنا از دوران کودکی سعی دارد تا به این علامت سوال بزرگی که در ذهن ما این‌سو و آن‌سو می‌پرد، جواب بدهد. پدر آنا یکی از نقاط عطف مهم زندگی او به‌شمار می‌رود به‌طوری که داستان این کتاب با شرح وقایع زندگی آنا در سنین خردسالی و رفتارهای خشن پدرش نسبت به او آغاز می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب اسم رمز: مرغ آبی

این کتاب، زندگی‌نامه‌ی صریح آنا مونتسی است که از پشت نقاب معتبرترین تحلیلگر اطلاعاتی آمریکا به کشورش خیانت کرد و بعد از سپری کردن 20 سال از مجازاتش از زندان آزاد شد. کتاب اسم رمز: مرغ آبی توسط ندا پوستی زاده ترجمه شده است و وظیفه‌ی انتشار آن را نیز انتشارات بله برعهده داشته است.

جوایز و افتخارات کتاب اسم رمز: مرغ آبی

  • کتاب برگزیده‌ی آمازون در سال 2023
  • کتاب برگزیده‌ی ماه اپل در سال 2023

نکوداشت‌های کتاب اسم رمز: مرغ آبی

  • یک داستان سرگرم‌کننده درباره‌ی جاسوسی شیاد. (Kirkus Reviews)
  • کتابی که طرفداران ژانر جاسوسی باید حتما مطالعه‌اش کنند. (پابلیشرز ویکلی)
  • یک روایت میخکوب‌کننده از زندگی دوگانه‌ی آنا مونتس. (وال استریت ژورنال)
  • کتاب نام رمز: مرغ آبی نوشته‌ی جیم پاپکین، یک کتاب بسیار مهم برای دوستداران دنیای جاسوسی است. پاپکین در این کتاب به شرح زندگی و فعالیت‌های آنا مونتس می‌پردازد، فردی که در آژانس اطلاعات دفاعی به نفع کوبا جاسوسی می‌کرد. او سال‌ها به‌طور کاملا پنهانی و بدون این‌که توسط اف‌بی‌آی شناسایی شود، مشغول فعالیت‌هایش بود. (جیمز بامفورد، نویسنده‌ی کتاب کاخ جاسوسان)
  • کتاب نام رمز: مرغ آبی احتمالا مسحورکننده‌ترین داستان جاسوسی‌ای باشد که من تاحالا خوانده‌ام. این کتاب درباره‌ی یک دغل‌باز بسیار باهوش است که مخفیانه برای کوبایی‌ها جاسوسی می‌کرد، به قلب ارتش ایالات متحده نفوذ کرد و باعث رنج دوستانش و خانواده‌ای شد که او به‌راحتی فریب‌شان داده بود. جیم پاپکین واقعیت‌های هولناک جاسوسی مدرن را به تصویر می‌کشد. من این قدرت را نداشتم که از مطالعه‌ی این کتاب دست بکشم. (مارک لیبوویچ، نویسنده‌ی کتاب‌)

کتاب اسم رمز: مرغ آبی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مطالعه‌ی زندگی‌نامه‌های مهیج سیاسی و پلیسی می‌توانند از مطالعه‌ی این اثر برگزیده و خواندنی لذت بسیاری ببرند.

در بخشی از کتاب اسم رمز: مرغ آبی می‌خوانیم

در ژانویه و فوریه سال 1987، آنا مونتس در راستای آشنایی تحلیلگران با شرایط میدانی، به السالوادور سفر کرد تا وضعیت محلی را از نزدیک بررسی کند. او برای ارزیابی وضعیت، به تیم آمریکایی مستقر در میدان اطلاعات داد، با مقامات بلندپایه سفارت آمریکا در پایتخت، سان سالوادور، مصاحبه کرد و در ارزیابی توانایی‌های نظامی نیروهای مسلح السالوادور یا ESAF در پادگان‌های سراسر کشور مشارکت داشت. طبق گزارش اسکات کارمایکل، محقق آژانس اطلاعات دفاعی در کتابش با عنوان «یک باورمند واقعی: درون تحقیق و دستگیری آنا مونتس، جاسوس ارشد کوبا»، آنا همچنین از پادگان نظامی آل پارایسو بازدید کرد که توسط لشکر چهارم پیاده‌نظام ارتش السالوادور اداره می‌شد. این پادگان در فاصله 36 مایلی شمال سان سالوادور قرار داشت و در حاشیه منطقه اصلی جنگ واقع شده بود. آنا در جریان بریفینگ‌ها از وضعیت امنیتی پایگاه و عملیات‌های انجام شده برای مقابله با حملات شورشیان مطلع شد.

مشاوران نیروهای ویژه آمریکا در سال 1982، پایگاه آل پارایسو را به گونه‌ای طراحی کردند تا نفوذناپذیر باشد. بااین‌حال، این طراحی موفق نبود. چریک‌های جبهه آزادی‌بخش ملی فارابوندو مارتی، که به اختصار FMLN نامیده می‌شوند و گرایش‌های مارکسیستی دارند، پیش از این به پایگاه حمله کرده و تقریباً آن را ویران کرده بودند. در اولین ساعات بامداد 31 مارس 1987، آن‌ها دوباره بازگشتند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: بدترین خوابگاه خواهران دنیا
فصل دوم: توپکا
فصل سوم: گلخانه
فصل چهارم: استیوی واندر و کوکی‌های تکه‌تکه شکلاتی
فصل پنجم: کوره ذوب
فصل ششم: سرزمین مادری ما به ما فراخوانده می‌شود
فصل هفتم: احساس خشم
فصل هشتم: مجموعه‌ای غنی از اهداف
فصل نهم: حرکت به سمت تقابل
فصل دهم: مقصد هاوانا
فصل یازدهم: میامی وایس
فصل دوازدهم: یک راهب جنگجو در اعماق بوروکراسی
فصل سیزدهم: مرگ یک سرباز سبزپوش
فصل چهاردهم: محاصره شده
فصل پانزدهم: صعود سریع
فصل شانزدهم: جاسوسی به تنهایی ادامه می‌یابد
فصل هفدهم: فلش رویال
فصل هجدهم: نگهبان فروشگاه کی‌مارت
فصل نوزدهم: مصاحبه
فصل بیستم: یکی از مخرب‌ترین جاسوس‌ها
فصل بیست و یکم: سقوط کامل
فصل بیست و دوم: ظرفیت محدود
فصل بیست و سوم: طبقه هفتم
فصل بیست و چهارم: دیگری
فصل بیست و پنجم: مک کوی
فصل بیست و ششم: بازگرم کردن ملکه یخی
فصل بیست و هفتم: ادامۀ مسیر با لبخند
فصل بیست و هشتم: اسکات و گاتور
فصل بیست و نهم: ما در حال آماده شدن برای جنگ هستیم
فصل سی‌ام: تحقیقات کامل
فصل سی و یکم: اعتماد به رابرت هانسن
فصل سی و دوم: مثل نینجاها نفوذ کردند
فصل سی و سوم: خداحافظی ماناتی
فصل سی و چهارم: دیگر وقتی باقی نیست
فصل سی و پنجم: اعتراف بی‌نقص
فصل سی و ششم: خواهر تو یک جاسوس است
فصل سی و هفتم: همه دنیا یک کشور است
فصل سی و هشتم: فرار به سوئد
فصل سی و نهم: تو یک ترسو هستی
فصل چهلم: آزادی
پی‌نوشت
یادداشت نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسم رمز: مرغ آبی
نویسنده
مترجمندا پوستی زاده
ناشر چاپیانتشارات بله
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات371
زبانفارسی
شابک978-622-91133-2-5
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۴۶۰۰۰ ۲۳,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اسم رمز: مرغ آبی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اسم رمز: مرغ آبی

برای دریافت کتاب اسم رمز: مرغ آبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.