معرفی و دانلود کتاب هنر یافتن جریان

عکس جلد کتاب هنر یافتن جریان
قیمت:
۵۰۰۰۰ ۲۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر یافتن جریان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر یافتن جریان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر یافتن جریان

دیمون زاهاریادس در کتاب هنر یافتن جریان تکنیک‌هایی را در اختیار شما می‌گذارد تا با استفاده از آن‌ها بتوانید عملکرد، خلاقیت و بهره‌وری‌تان را در هر زمینه‌ای از زندگی خود به‌طور اساسی بهبود ببخشید! او راز جالبی را با شما در میان می‌گذارد؛ تمامی ورزشکاران حرفه‌ای و تراز اول، مدیران موفق، نوازندگان در سطح جهانی و حتی دانش‌آموزان برتر همین تکنیک را دنبال می‌کنند، آن‌ها از «جریان» برای دستیابی به اهداف بزرگ و انجام شاهکارهای خارق‌العاده بهره می‌برند.

درباره‌ی کتاب هنر یافتن جریان

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که افراد موفق از چه طریقی به اهداف بزرگ خود می‌رسند؟ ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان جهانی، مدیران مشهور برندساز، موسیقی‌دانان و هنرمندان نامدار، نخبگان و دانشمندان و بسیاری دیگر... . آیا بخت و اقبال با آن‌ها یار بوده؟، شانس به آن‌ها رو کرده؟، کار و تلاش مستمر و شبانه‌روزی‌ست که آن‌ها را به موفقیت رسانده؟ یا شاید هم همه‌ی آن‌ها خواه‌ناخواه از یک فرمول واحد تبعیت کرده و به آنچه که آرزویش را داشته‌اند، رسیده‌اند. آیا واقعاً چنین فرمول واحدی وجود دارد؟ و اگر جواب مثبت است، آن فرمول چیست؟

معرفی و دانلود کتاب هنر یافتن جریان

دیمون زاهاریادس (Damon Zahariades) در سومین مجلد از مجموعه‌ی هنر خوب زندگی کردن (The Art Of Living Well) یعنی کتاب هنر یافتن جریان (he Art of Finding FLOW) قصد دارد همین فرمول طلایی را با شما به اشتراک بگذارد. او می‌گوید تا به امروز، وضعیت جریان ذهن به‌عنوان یک رمز و راز در نظر گرفته شده است. اکثر مردم کارهای خود را به شانس می‌سپارند و برخی نیز هیچ ایده‌ای ندارند که اصلاً چطور می‌توان به هدف رسید. تنها عده‌ی کمی هستند که راه رسیدن به اهداف و فرآیند آن را به‌شکل واقعی تجربه می‌کنند. معمولاً آدم‌ها نمی‌توانند تصور کنند که توانایی بیش از یک یا دو دقیقه تمرکز را داشته باشند، حتی امکان دارد بیشترین مدت‌زمان تمرکز برای یک فرد معمولی، خیلی کمتر از این میزان که ذکر شد، باشد... چه برسد به ساعت‌های متوالی!

زاهاریادس در ادامه می‌گوید افرادی که توانایی ایجاد جریان را در خود پرورش داده‌اند، در واقع پیش‌تر از آن به یک حقیقت ارزشمند رسیده‌اند؛ هر کسی می‌تواند یاد بگیرد که چگونه این کار را انجام دهد و همه‌ی انسان‌ها توانایی بهره‌وری از جریان را دارند. و چنانچه از این راه وارد شوند، به حالتی از شناخت و شهود دست پیدا می‌کنند که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا در بالاترین سطح خود عمل کنند و راندمانشان را به حداکثر برسانند. و اما آن حقیقت بسیار ساده این است: اگر توانایی برقراری ارتباط را دارید، هنر پیدا کردن جریان را نیز دارید و جریان برای شما یک راز نیست، حتی مسئله‌ای پیچیده هم نیست.

در کتاب هنر یافتن جریان می‌خوانید که وقتی جریان را پیدا می‌کنید و با آن همراه می‌شوید، درگیرتر، آگاه‌تر، متمرکزتر، خلاق‌تر، سازنده‌تر، خوشبین‌تر و آرام‌تر عمل خواهید کرد. شما در چنین وضعیتی مهار کمتری بر ناخودآگاه خود دارید، کمتر از سر احساسات عمل خواهید کرد و بدبینی‌تان نسبت به مسائل پیرامون کمتر خواهد شد. به‌طور خلاصه، سدّی که بر سر راه چشمه‌ی پتانسیل‌هایتان قرار گرفته را خواهید شکست و با اطمینان و رضایت خاطر در هر زمینه‌ای به بهترین‌ شکل ممکن عمل خواهید کرد. زاهاریادس به شما می‌گوید که همراهی با جریان، بر تمامی جنبه‌های شگفت‌انگیز زندگی شما تأثیر مثبت خواهد گذاشت. کتاب او در حکم یک کلاس پیش‌نیاز برای ورود به جریان است. هر بخش از کتاب که بیانگر مراحل مورد نیاز این فرآیند است، با یک تمرین ویژه همراه شده تا به شما کمک کند این توانایی شگفت‌انگیز را با سرعت هرچه تمام‌تر آموخته و در خود پرورش دهید.

زاهاریادس کتاب راهنمای پیش رو را در پنج بخش اصلی به رشته‌ی تحریر درآورده که در ادامه به عناوین آن اشاره خواهیم کرد: «حالت جریان چیست؟»، «آماده‌سازی جهت رسیدن به حالت جریان»، «ده قدم برای رسیدن به حالت جریان»، «کسب آگاهی بیشتر برای قرارگرفتن در حالت جریان» و «ده تمرین آسان جهت رسیدن به حالت جریان». ذیل هر یک از این عناوین به یکی از مراحل دستورالعمل همراهی با جریان پرداخته شده است.

انتشارات گویا کتاب هنر یافتن جریان را با ترجمه‌ی فارسی ثمین اکباتانی منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب هنر یافتن جریان برای چه کسانی مناسب است؟

شاید شما هم در مورد دیگران شنیده باشید که از «جریان» برای دستیابی به اهداف بزرگ استفاده می‌کنند، در محل کار، خانه، مدرسه، در باشگاه ورزشی و هر جای دیگری. حالا وقت آن است که خودتان هم آن را تجربه کنید، پس کتاب پیش رو را بخوانید و با جریان همراه شوید!

در بخشی از کتاب هنر یافتن جریان می‌خوانیم

رسیدن به «حالت جریان» زمانی اتفاق می‌افتد که شما در مورد کاری که قرار است انجام دهید، احساس نگرانی نداشته باشید. این احساس آرامش در صورت تسلط بر موضوع اتفاق می‌افتد. چنانچه شما بر مهارت و فعالیتی که قرار است آن را انجام دهید مسلط باشید، در زمان انجام آن احساس راحتی و آرامش خواهید داشت و این آرامش باعث می‌شود که قسمت‌های سخت هر کاری توسط ضمیر ناخودآگاه شما، به‌نحوی‌که آرامشتان به هم نخورد مدیریت شود.

برای مثال در نظر بگیرید که شما یک قهرمان شنای حرفه‌ای هستید و سال‌ها در این رشته فعالیت داشته‌اید. گویی اعمال شما در حافظه‌ی فیزیکی شما ذخیره شده است. منظور از ذخیره در حافظه‌ی فیزیکی این است که شما در زمان مسابقه نیازی نیست به حرکات خود فکر کنید و ماهیچه‌ها و اعضای بدن شما به‌صورت خودکار عمل خواهند کرد. ذهن ناخودآگاه شما بر آنچه باید انجام دهد، آگاه است و آن را برای شما انجام می‌دهد. بدین ترتیب چون نیازی نیست شما به حرکات خود فکر کنید سریع‌تر به اوج تمرکز و «حالت جریان» می‌رسید. در حقیقت سال‌ها تمرین شما را به این حد از توانایی رسانده است.

حالا به موقعیتی برعکس مثال قبل فکر کنید. تصور کنید به‌تازگی شروع به یادگیری شنا کرده‌اید. در حافظه‌ی فیزیکی شما ذخیره‌ای وجود ندارد به همین دلیل ناخودآگاه شما نمی‌تواند برای شما کاری انجام دهد. در این صورت شما همواره باید به حرکاتتان دقت کنید و ذهنتان درگیر زمان تنفس و زدن ضربه‌ی به‌موقع و صحیح به سمت خط پایان است. در چنین شرایطی در «حالت جریان» قرارگرفتن تقریباً برای شما غیرممکن است. در نتیجه ذهن شما همواره درگیر است؛ زیرا شرایط برای شما آسان نیست.

فهرست مطالب کتاب

نقل‌قول‌ها
مقدمه
آنچه یاد خواهید گرفت
بخش اول: حالت جریان چیست؟
بخش دوم: آماده‌سازی جهت رسیدن به «حالت جریان»
بخش سوم: ده قدم برای رسیدن به «حالت جریان»
بخش چهارم: کسب آگاهی بیشتر برای قرارگرفتن در «حالت جریان»
بخش پنجم: بخش اضافه: ده تمرین آسان جهت رسیدن به «حالت جریان»
نکات نهایی درباره‌ی هنر یافتن «حالت جریان»
آیا از خواندن کتاب هنر یافتن «حالت جریان» لذت بردید؟
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر یافتن جریان
نویسنده
مترجمثمین اکباتانی
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات202
زبانفارسی
شابک978-622-312-197-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۰۰۰۰ ۲۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر یافتن جریان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنر یافتن جریان

برای دریافت کتاب هنر یافتن جریان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.