معرفی و دانلود کتاب هنر آشپزی

عکس جلد کتاب هنر آشپزی
قیمت:
۷۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر آشپزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر آشپزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر آشپزی

اگر به‌دنبال کتابی هستید که شما را از شر غذاهای آماده و بی‌کیفیت، هزینه‌های گزاف، و احساس ناخوشایند نسبت به پخت‌وپز نجات بدهد، کتاب هنر آشپزی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. ماری راما و برایان میلر، هردو از منتقدان، مشاوران و آشپزان باتجربه‌ای هستند که سال‌ها سابقه‌ی فعالیت‌های متنوع در حوزه‌ی غذا را در کارنامه‌ی خود ثبت کرده‌اند. آن‌ها با کمک تجربه‌ی واقعی خود از همکاری با آشپزهای ماهر و تازه‌کار، تمام مهارت‌های مفیدی که برای تبدیل شدن به یک آشپز حرفه‌ای احتیاج دارید را در قالب این کتاب در اختیار شما خواهند گذاشت.

درباره‌ی کتاب هنر آشپزی

آشنایی با ساده‌ترین و پیچیده‌ترین ابزارهای مورد استفاده در آشپزخانه، اصطلاحات، مفاهیم و تکنیک‌های مختلف در حیطه‌ی آشپزی، دستور پخت‌های متنوع به کمک تصاویر و توضیحات ساده و گام‌به‌گام، انواع مواد غذایی و بهترین روش‌های پخت آن‌ها، معرفی سبزیجات و ادویه‌های مختلف، بی‌شمار نکات ریز و درشت مفید در روند آشپزی، و البته نگارش جذاب، تصاویر، روایت‌ها و شوخی‌های سرگرم‌کننده، گوشه‌ای از مطالب کتاب هنر آشپزی (Cooking Basics For Dummies) هستند. برایان میلر ( Bryan Miller) و ماری راما (Marie Rama) تمام مواد اولیه‌ای که برای پختن بهترین غذاهای دنیا به آن احتیاج دارید را در اختیارتان خواهند گذاشت.

معرفی و دانلود کتاب هنر آشپزی

نویسندگان از شما انتظار ندارند آشپز خوبی باشید. آن‌ها می‌دانند که شما ممکن است دستور پخت بیشتر از یکی دو نوع غذا را بلد نباشید و حتی در پختن آن‌ها هم تخصص چندانی نداشته باشید، یا شاید تجربه‌های بسیار بد و ترسناکی از آشپزی داشته‌اید که شما را از رویارویی با محیط آشپزخانه هم وحشت‌زده می‌کند. به‌هرحال هیچ کدام از این مسائل اهمیتی ندارد، با مطالعه‌ی کتاب هنر آشپزی قادر خواهید بود صفر تا صد مهارت‌های ضروری آشپزی و پخت‌وپز را بیاموزید. کتاب هنر آشپزی شبیه هیچ کتاب و راهنمای آشپزی که تابه‌حال خوانده‌اید نیست. از جمله‌ی بهترین ویژگی‌های این کتاب که آن را از دیگر کتاب‌های آشپزی که در کتابخانه دارید متمایز می‌کند، نکات آموزنده و مفید آن در رابطه با تنظیم رژیم‌های غذایی مختلف و چگونگی کنترل و حذف عناصری مانند نمک، شکر، گلوتن و کالری از وعده‌های غذایی‌تان است.

کتاب هنر آشپزی در چهار بخش مجزا به نگارش درآمده است. بخش اول تازه‌کارترین و غیرمتخصص‌ترین آشپزها را مخاطب قرار می‌دهد. در این فصل قادر خواهید بود با تمام ابزارها، عناصر و فضای آشپزخانه در کل آشنا بشوید و بر ترس خود از این فضا غلبه کنید. در بخش دوم با چیستی و چگونگی فنون، تکنیک‌ها و اصطلاحات اساسی، مانند آرام‌پز‌ کردن، تفت دادن، سرخ کردن و ... آشنا می‌شوید. در بخش سوم در کنار یادگیری ده‌ها دستور پخت متنوع از محبوب‌ترین غذاهای جهان، با مواد اولیه، غذاهای متنوع و تفاوت‌های این غذاها با یکدیگر آشنایی نسبتاً خوبی پیدا می‌کنید. فصل چهارم باب آشنایی با انواع مواد افزودنی طعم‌دهنده مانند سبزیجات، ادویه‌ها و دیگر فوت‌های کوزه‌گری آشپزی را باز خواهد کرد.

کتاب هنر آشپزی، در کنار آموزش دستور پخت‌های متنوع از ساده‌ترین غذاها مانند سالاد و پوره‌ی سیب‌زمینی، تا پیچیده‌ترین غذاها مانند استیک، سس‌های مختلف، دسرها و همبرگر، سرشار از تصاویر، نکات مفید و مطالب مختلفی است که نظیر آن‌ها را در هیچ جا پیدا نخواهید کرد. کتاب هنر آشپزی به سوالات و مشکلاتی که حتی نمی‌دانستید با آن مواجه خواهید شد هم پاسخ‌ می‌دهد. با همراهی با مطالب کتاب قادر خواهید بود به پختن غذاهای لذیذی بپردازید که تمام اعضای خانواده از میل کردن آن‌ها لذت خواهند برد. مهم‌تر از همه اینکه با دنبال کردن آموزه‌های کتاب می‌توانید به ترس و کمبود اعتماد به نفس خود در رابطه با آشپزی غلبه کرده و خود فعالیت آشپزی و پخت‌وپز را به‌صورت اصولی و اساسی یاد بگیرید.

معرفی و دانلود کتاب هنر آشپزی

کتاب هنر آشپزی با نگارش برایان میلر و ماری راما و ترجمه‌ی سارا یوسفی و چاپ نشر آوند دانش در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

کتاب هنر آشپزی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر سابقه و مهارت گسترده‌ای در حوزه‌ی آشپزی دارید و اگر تابه‌حال حتی یک برنج ساده را هم به‌تنهایی آماده نکرده‌اید، کتاب هنر آشپزی به شما کمک خواهد کرد ارزش این فعالیت حیاتی را درک کرده و لذت آن را با اعماق وجود خود حس کنید. نویسندگان در مقدمه‌ی کتاب اعتراف می‌کنند که کتاب هنر آشپزی را برای آشپزهای تازه‌کار و ناوارد نوشته‌اند، اما همچنین مدعی‌اند مطالب کتاب برای یادآوری نکات مختلف و فوت‌وفن‌های متنوع آشپزی به آشپزهای حرفه‌ای هم مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب هنر آشپزی می‌خوانیم

گیاهان خشک شده و ادویه‌جات را به مقدار کم خریداری کنید اگر یک سال یا بیشتر از زمان ذخیره‌ی آن‌ها بگذرد تأثیرشان به شدت کاهش می‌یابد. تمامی گیاهان خشک شده یا ادویه‌جات را در ظروف دردار و به دور از گرما (آن‌ها را کنار اجاق گاز نگذارید) و تابش مستقیم نور خورشید نگهداری کنید.

گیاهان خشک شده را قبل از ریختن در غذا بین انگشتانتان خرد کنید تا بهترین مزه را به غذای شما بدهند. در صورت امکان ادویه‌جاتی همچون دانه فلفل و جوز را درسته خریداری کنید، چرا که این نوع ادویه‌جات نسبت به ادویه‌جات آسیاب شده از عطر و مزه‌ی بیشتری برخوردارند. در صورت نیاز خودتان آن‌ها را آسیاب کنید. از یک دستگاه آسیاب دانه‌های قهوه هم می‌توانید برای این منظور استفاده کنید.

اگر در دستور خوراک‌پزی از یک قاشق غذاخوری پونه کوهی تازه استفاده شده بود، شما تنها به 1/2 قاشق چای‌خوری پونه کوهی خشک شده نیاز خواهید داشت. معمولا ادویه جات خشک‌شده نسبت به گیاهان خشک‌شده از غلظت بیشتری برخوردارند بنابراین با احتیاط از آنها استفاده کنید. بعد از اینکه با مقدار و اندازه‌ی ادویه‌جات مختلف آشنا شدید، گنجینه‌ی آشپزی شما غنی و پربار خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1: بفرمایید - اینجا آشپزخانه است
فصل 1: آشپزی با اعتماد به نفس
فصل 2: گردآوری ابزار مورد نیاز
فصل 3: مایحتاج اولیه: ذخیره کردن مواد در قفسه‌های انباری
بخش 2: آشنایی بیشتر با فنون مهم آشپزی
فصل 4: جوشاندن، آب‌پز کردن و بخارپز کردن
فصل 5: تفت دادن
فصل 6: خوراک‌پزی و آرام‌پزی: آشپزی خانگی
فصل 7: غذاهای خوش عطر خانگی: بریان کردن و گریل کردن
فصل 8: تهیه‌ی سس‌های لذیذ و دلچسب
بخش 3: مواد اولیه‌ی خود را متنوع‌تر کنید
فصل 9: تخم‌مرغ جادویی
فصل 10: سوپ‌های اعلای خانگی
فصل 11: تزیین غذا مهم است: انواع سالاد و سس
فصل 12: پاستا، غذای همه‌پسند
فصل 13: خوراک‌هایی که در یک ظرف می‌پزیم
فصل 14: دسرهای شیرین
بخش 4: بخش ده‌تایی‌ها
فصل 15: ده سبزی معطری که باید بشناسید
فصل 16: ده ادویه‌ای که باید بشناسید
فصل 17: ده روش برای اینکه مثل یک آشپز حرفه‌ای فکر کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر آشپزی
نویسنده،
مترجمسارا یوسفی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات311
زبانفارسی
شابک978-600-7022-35-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش آشپزی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر آشپزی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنر آشپزی

برای دریافت کتاب هنر آشپزی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.