معرفی و دانلود کتاب می‌توانی گاهی استراحت کنی

عکس جلد کتاب می‌توانی گاهی استراحت کنی
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب می‌توانی گاهی استراحت کنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب می‌توانی گاهی استراحت کنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب می‌توانی گاهی استراحت کنی

کتاب می‌توانی گاهی استراحت کنی اثر دن کیم کتابی در حیطه‌ی خودیاری است تا در عصر تکنولوژی خودمان و هویت گمشده‌مان را در تندباد شبکه‌های اجتماعی و فشار زندگی مدرن بازیابی کنیم.

درباره‌ی کتاب می‌توانی گاهی استراحت کنی

در دنیایی که همه تنها با تعداد و ابعاد دستاوردهایشان سنجیده می‌شوند و در زمانه‌ای که اکثریت مردم با چشم‌های بسته مسابقه می‌دهند، بی‌آنکه خط پایانی برای خود متصور شوند، بهتر است لحظه‌ای بایستید، لیوان چای یا قهوه‌تان را بردارید و کتابی در دست بگیرید که شما را از این دنیای دستاوردمحور و مقایسه‌گر رها کند. کتاب می‌توانی گاهی استراحت کنی (You Can Wind Down From Time to Time) از دن کیم (Dan Kim) دقیقاً کتابی است که برای فرار از وضعیت کنونی فشرده‌ی جهان نوشته شده؛ کتابی با تصاویر زیبا و پرجزئیات که می‌تواند مانند آغوشی گرم آرامش را به شما بازگرداند و به شما یادآوری کند که از خود بیشتر مراقبت کنید و این موضوع را نه به‌عنوان آسیب‌پذیری خود، بلکه به‌مثابه‌ی یک ضرورت در زندگی ببینید.

کتاب حاوی روایت‌هایی کوتاه و جملاتی الهام‌بخش از نویسندگان بزرگ و شخصیت‌های اثرگذار جهان است که خوشی‌های کوچک زندگی را به ما یادآوری کند. دنیای پیچیده‌ی امروز حتی فرایند لذت بردن را هم پیچیده کرده و رسالت نویسنده این است که سادگی لذت‌های کوچک را به ما یادآوری کند؛ لذت‌هایی شبیه به خیره شدن به آسمان، باغبانی کردن و صحبت با دوستی که ما را درک می‌کند. زیبایی کتاب اما تنها به روایت‌های ساده و دوست‌داشتنی آن ختم نمی‌شود؛ تصاویر یانگ چه-لی (Young Chae-Lee) فانتزی، رویاگونه و لطیفند و حس نوستالژی و خلوص سال‌های کودکی را در خواننده زنده می‌کنند. می‌توان اینطور نتیجه گرفت که این تصاویر مکمل روایت‌ها در یادآوری لذت‌های گم‌شده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب می‌توانی گاهی استراحت کنی

خاستگاه نویسنده‌ی کتاب می‌توانی گاهی استراحت کنی شرق آسیاست و در نگاه اول شاید بسیاری از خوانندگان به‌دنبال ردپای فرهنگ شرق در این کتاب باشند. واقعیت اما انکارناشدنی‌ست: نقطه‌ی قوت کتاب دن کیم در جهانی بودن آن است. در هر گوشه از دنیا، هرکس که فشار زندگی مدرن را تحمل کرده باشد، مخاطب احتمالی کتاب است؛ فارغ از اینکه در کدام کشور زندگی می‌کنید یا چه پیشینه‌ی فرهنگی‌ای دارید، این کتاب برای شما فرصتی را فراهم می‌کند که فارغ از دغدغه‌هایتان نفس تازه کنید.

کتاب‌های خودیاری (Self-help books) معمولا بر مفاهیمی ازجمله رشد فردی، سلامت روان و خودآگاهی تمرکز دارند. این کتاب نیز مانند کتاب‌های مشابه در این دسته، بر خودباوری و استقامت دربرابر فشارهای اجتماعی متمرکز است؛ گویی نویسنده به‌خوبی می‌داند که شبکه‌های اجتماعی چه نقش پررنگی در تخریب عزت نفس ما ایفا می‌کنند و این کتاب را تدوین کرده تا به مخاطب یادآوری کند «تو بی‌نظیری!»، تا مگر عمارت نیمه‌مخروب سلامت روان دوباره بنا شود! نویسنده به‌درستی در جای‌جای کتاب به این نکته اشاره می‌کند که افزایش بهره‌وری در گرو اهمیت دادن به سلامت روان و خودمراقبتی است.

با همه‌ی نکات گفته‌شده درباره‌ی کتاب می‌توانی گاهی استراحت کنی، درنظر داشته باشید که این کتاب در پی دادن راهکارهایی روانشناسانه نیست و اگر به‌دنبال کتابی تخصصی‌تر برای دنبال کردن یک برنامه‌ی مدون برای بازیابی سلامت روانتان می‌گردید، بهتر است از منابع تکمیلی در کنار این کتاب استفاده کنید. متن کتاب ساده و روان است و خواننده به‌راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کند. در مجموع، می‌توانید اینطور تصور کنید که نویسنده در کنار مسیر ماراتن زندگی شما ایستاده است و به تسلیم نشدن و ادامه دادن تشویقتان می‌کند.

این کتاب را فریناز بیابانی و فریماه بیابانی ترجمه و با همکاری انتشارات دانش‌آفرین به مخاطبان ارائه کرده‌اند.

کتاب می‌توانی گاهی استراحت کنی برای چه کسانی مناسب است؟

در میان کتاب‌هایی با موضوع روانشناسی، اگر به دنبال کتابی تصویری، آرامش‌بخش، تسکین‌دهنده و در عین‌حال سرگرم‌کننده می‌گردید، به‌درستی به سراغ این کتاب آمده‌اید!

در بخشی از کتاب می‌توانی گاهی استراحت کنی می‌خوانیم

علایقت را با مداد بنویس. چرا مداد؟ خب چون مداد صدای تُردیِ رضایت‌بخشی می‌دهد و به راحتی پاک می‌شود، پس همیشه می‌توانی علایقِ دائماً متغیرت را یادداشت کنی.

آیس لاته، قهوه‌ی فوقِ شیرین بعد از سامگیوپسال، شیر قهوه بعد از حمام، قهوه با تست، قهوه بعد از شنا، مرغ، آبجو، ترکیب مرغ سوخاری و آبجو، مرغ شیرین و تند، توت فرنگی، شیر توت فرنگی؛ چک کردن کتاب‌های کتابخانه هر دوشنبه، عطر کتاب در کتابخانه، مسیر کتابخانه، قفسه‌های مرتبِ کتاب، نیمکت سفیدِ زیر درخت نخل؛ آوریل با درختان شکوفه‌ی گیلاس، سیب‌های سبزِ آخر تابستان، آسمان صاف، آسمان ابری، آسمان برفی، تماشای یک روز برفی آرام از پشت پنجره، گوش دادن به موسیقی در یک روز بارانی؛ خواندن سفرنامه از مقصدی که دوست داری به آن سفر کنی، جمع کردن کلکسیون آثار آگاتا کریستی، بازدید از کتاب‌فروشی‌های دست دوم، ورق زدن کتاب‌های پرفروش در کتاب‌فروشی، خواندن مجله در کافه‌ای خلوت، خواندن کتاب‌های مصور، بازدید از کافه‌های بامزه، و غیره و غیره.

وقتی چیزهای موردعلاقه‌ام،

سناریوهای مورد علاقه‌ام،

و موسیقی، غذا و آدم‌های مورد‌علاقه‌ام،

مثل دانه‌های مروارید به دنبال هم می‌لغزند،

قلبم نمی‌تواند از این کامل‌تر شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1: وقتی می‌خواهم به خودم نزدیک‌تر شوم
2: وقتی دلم برای حرف زدن با کسی تنگ شده است
3: وقتی می‌خواهم از نو شروع کنم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب می‌توانی گاهی استراحت کنی
نویسنده
مترجمفریناز بیابانی، فریماه بیابانی
ناشر چاپیانتشارات دانش آفرین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-5667-24-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب می‌توانی گاهی استراحت کنی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب می‌توانی گاهی استراحت کنی

برای دریافت کتاب می‌توانی گاهی استراحت کنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.