معرفی و دانلود کتاب قصه‌های کنتربری

عکس جلد کتاب قصه‌های کنتربری
قیمت:
۹۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های کنتربری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های کنتربری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌های کنتربری

کتاب قصه‌های کنتربری نوشته‌ی جفری چاوسر، نقلِ 24 داستان از زبان شخصیت‌های مختلف در طول یک سفر است که شاهکار او و یکی از مهم‌ترین آثار ادبی جهان محسوب می‌شود. این کتاب به زبان انگلیسی میانه در قرن چهاردهم به نظم و نثر نوشته شده است.

درباره‌ی کتاب قصه‌های کنتربری

کتاب قصه‌های کنتربری (The Canterbury Tales) روایتگر سفری زیارتی از لندن به مقصد زیارتگاهِ سن توماس بکث در کلیسای جامع کنتربری است. سی شخصیت از قشرهای مختلف در این سفر همراه می‌شوند که خود نویسنده، جفری چاوسر (Geoffrey Chaucer) نیز در میان آن‌ها حضور دارد.

زائران برای آسان شدن مسیر سفر، در یک مسابقه‌ی داستان‌سرایی شرکت می‌کنند که در پایان به برنده یک وعده‌ غذای رایگان در مسافرخانه‌‌‌ای که قرار بود شب را در آن‌جا سپری کنند تعلق می‌گیرد.

کتاب قصه‌های کنتربری از بزرگ‌ترین سنگ محک‌های ادبیات انگلیسی است که نبوغ جفری چاوسر را از میان هفده‌هزار سطر به نمایش می‌گذارد. کتاب در سه قسمت نوشته شده است؛ پیش‌درآمد عمومی، 24 قصه و پیوند بین آن‌ها. پیوندها شامل صحنه‌های دراماتیک و گفتگوی بین زائران و هری بیلی، مهماندار مسافرخانه و داور مسابقه است. مسافران به‌طور شفاف و خلاصه در پیش‌درآمد معرفی می‌شوند و در طول روایتِ داستان‌ها تصویرشان به‌مرور کامل‌تر و زنده‌تر می‌شود.

استفاده از سفر زیارتی به‌عنوان قالب داستان، باعث به وجود آمدن شخصیت‌های متنوعِ مذهبی و غیرمذهبی شده است. شوالیه، پیشوا، راهب، بازرگان، مرد قانون، آسیابان، کلانتر، کشیش و... راوی داستان‌هایی هستند که ژانرهای ادبی متنوعی ایجاد می‌کنند؛ افسانه‌ی مذهبی، عاشقانه‌ی درباری، افسانه‌های نژادپرستانه، داستان تمثیلی، فابل یا داستان حیوانات، موعظه قرون وسطایی، کیمیاگری و گاهی ترکیبی از این ژانرها.

جفری چاوسر قصدِ خلق اثری بسیار عظیم‌تر را با 120 داستان از زبان سی شخصیت داشته است، اما در کتاب قصه‌های کنتربری شاهد 24 داستان هستیم. نویسنده پیش از این که به تصمیم خود جامه‌ی عمل بپوشاند، چشم از جهان فرو بسته، اما گام بزرگی در اعتبار بخشیدن به زبان انگلیسی میانه در زمانی‌که زبان‌های ادبی غالب در انگلستان، لاتین و فرانسه بود، برداشته است.

این اثر با ترجمه‌ی محمداسماعیل فلزی توسط انتشارات مازیار منتشر شده است.

در نکوداشت کتاب قصه‌های کنتربری

  • اگر قرار بود نابغه باشم، ترجیح می‌دادم اثری مثل کتاب قصه‌های کنتربری خلق کنم. (آلدوس هاکسلی)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب قصه‌های کنتربری

  • در سال 1944 مایکل پاول و امریک پرسبرگر فیلمی به نام قصه‌ی کنتربری ساختند که اقتباسی آزاد از کتاب قصه‌های کنتربری اثر جفری چاوسر بود. در این فیلم از قالب رواییِ کتاب وام گرفته شده است.

  • اقتباس دیگر از کتاب قصه‌های کنتربری توسط کارگردان معروف ایتالیایی، پیر پائولو پازولینی، در سال 1972 صورت گرفته است. فیلم دقیقاً مطابق کتاب، The Canterbury Tales نام گرفته، که در فارسی به «حکایت‌های کنتربری» شهرت یافته است. در این فیلم بعضی داستان‌ها دقیقاً مطابق کتاب است و بعضی دیگر گسترش یافته و کامل‌تر شده‌اند.

  • فیلم داستان یک شوالیه (A Knight's Tale) محصول 2001 با بازی هیث لجر، عنوان خود را از «داستان شوالیه» یکی از داستان‌های کتابِ جفری چاسر گرفته است و چاسر را به‌عنوان یک شخصیت معرفی می‌کند.

کتاب قصه‌های کنتربری برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب قصه‌های کنتربری با داشتن ژانرهای متنوع داستانی، طیف زیادی از مخاطبان را جذب می‌کند. به‌طور خاص برای علاقه‌مندان به مطالعه‌ی مجموعه‌داستان تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود.

با جفری چاوسر بیشتر آشنا شویم

جفری چاوسر، شاعر، فیلسوف و سیاست‌مدار انگلیسی بین سال‌های 1340-1345، در دوران فرمانروایی ادوارد سوم، به دنیا آمد. سفرهای جفری چاوسر به ایتالیا و تأثیرپذیری او از ادبیات ایتالیایی، به‌ویژه از دانته، در اشعاری که در اواخر دهه‌ی 1370 و اوایل دهه‌ی 1380 نوشت، یعنی «خانه‌ی شهرت»، «پارلمان ماکیان» و نسخه‌ای از «داستان شوالیه» مشهود است و کامل‌ترین بیانش در ترویلوس و کریسید (Criseyde Troilus and) جلوه‌گر می‌شود.

جفری چاوسر در دهه‌ی 1390 بر روی جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌ی خود، داستان‌های کنتربری کار کرد که پس از مرگش ناتمام ماند. درنهایت، چاوسر در سال 1400 در کلیسای وست مینستر، در بخش شعرا، مدفون شد.

در بخشی از کتاب قصه‌های کنتربری می‌خوانیم

همسرش به نوعی رگ و ریشه‌ی اعیانی داشت چون پدرش کشیش بخش بود، برای دخترش خیلی مایه گذاشت و آفتابه لگن تهیه دید و جهاز خوبی فراهم کرد. زن سیمکین در صومعه بار آمده بود. سیمکین همیشه می‌گفت حاضر نیست با زنی که اصالت ندارد و به عنوان یک دهقان آزاد کفو او نیست ازدواج کند. زنش مثل کلاغ مغرور و جسور بود. واقعا روزهای یکشنبه دیدن این دو نفر کنار هم تماشا داشت. سیمکین که بند کلاهش را دور سرش می‌بست از جلو می‌رفت و زنش که لباسی قرمز به رنگ جوراب شوهرش می‌پوشید از عقب می‌آمد و در چنان مواقعی کسی جرأت نمی‌کرد کم‌تر از «بانو» خطابش کند. هیچ مردی در آن دور و حوالی به خودش اجازه نمی‌داد با او لاس بزند یا به طرفش متلک بپراند، مگر آنکه از جانش سیر می‌شد و هوس مردن به ضرب چاقو، خنجر یا قمه‌ی سیمکین به سرش راه می‌یافت. آدم‌های غیرتی اغلب خطرناکند، حداقل دوست دارند زنشان اینطور فکر کند. زنش چون تا حدودی اصل و نسب مشکوکی داشت مثل آب خندق سرد بود و همیشه به دیگران طعنه می‌زد و برایشان طاقچه بالا می‌گذاشت و پیش خودش فکر می‌کرد همه‌ی زن‌ها باید به این دلیل که او مدتی را در صومعه گذرانده به او احترام بگذارند.

این زوج صاحب دختری بیست ساله و بچه‌ی شش ماهه‌ی خوشگلی که در گهواری می‌خوابید، بودند. دخترشان قوی بنیه و درشت هیکل بود. بینی پخ، چشم‌های آبی، کفل‌های گرد و پهن و سینه‌های برجسته داشت و بدون آنکه قصد اغراق داشته باشم باید بگویم موهایش بسیار زیبا بودند. از آن جا که دختر زیبایی بود کشیش تصمیم گرفت او را وارث اموال منقول و نیز خانه‌ی خود کند. در عین حال سر راه ازدواجش مدام سنگ می‌انداخت و هدفش این بود که زمینه‌ی وصلت او را با خانواده‌ای اصیل فراهم کند. دوست داشت اموالی که از راه راز و نیاز در کلیسا گرد آورده بود نصیب خانواده‌ای شود که رگ و ریشه‌ی مذهبی داشته باشند. بنابراین می‌کوشید حتی اگر شده با سرپیچی از قوانین مقدس کلیسا بر خلوص خون پاک خانواده‌اش بیفزاید.

فهرست مطالب کتاب

چاسر در ایام پیری
دیباچه
برخی ملاحظات نخستین برای خواننده امروزی قصه‌های کنتربری
قصه‌ها
منابع
درباره مولف
نگارش قصه‌ها
پیشگفتار
قصه‌های کنتربری
پیش‌درآمد (general prologue)
1: سلحشور (The Knight)
2: آسیابان (The Miller)
3: کدخدا (The Reeve)
4: آشپز (The Cook)
5: مرد قاضی (The Man of Law)
6: ملوان (The Shipman)
7: رئیسه‌ی دیر (The Prioress)
8: چاسر (Chaucer)
9: راهب (The Monk)
10: کشیش صومعه (The Nun’s Preist)
11: زنِ اهل باث (The Wife of Bath)
12: فرایار (The Friar)
13: مأمور ابلاغ (The Summoner)
14: دبیر آکسفورد (The Cleric)
15: تاجر (The Merchant)
16: نایب پهلوان (The Squire)
17: ملاک (The Franklin)
18: پزشک (The Physician)
19: کشیش آمرزش‌فروش (The Pardoner)
20: راهبه‌ی دوم (The Second’s Nun)
21: دستیار استاد (The Canon’s Yeoman)
22: وکیل خرج (The Manciple)
23: کشیش بخش (The Parson)
24: استغفار چاسر
یادداشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌های کنتربری
نویسنده
مترجممحمداسماعیل فلزی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات424
زبانفارسی
شابک978-964-5676-88-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قصه‌های کنتربری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌های کنتربری

برای دریافت کتاب قصه‌های کنتربری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.