معرفی و دانلود کتاب فرصتی دوباره

عکس جلد کتاب فرصتی دوباره
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرصتی دوباره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرصتی دوباره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرصتی دوباره

مری هیگینز کلارک، ملکه‌ی تعلیق ادبیات آمریکایی، در کتاب فرصتی دوباره به سراغ مدیر یک شرکت بزرگ واکسن‌سازی، نیکولاس اسپنسر می‌رود. پس از ناپدید شدن این مدیر، سوءظن اطرافیان مبنی بر فرار او با سرمایه‌ی شرکت برانگیخته می‌شود. در ضلع دیگر این سوءظن، همسر دوم او، لین اسپنسر قرار دارد و برخی می‌گوید لین با همسرش همدست است. گفتنی است که این کتاب یکی از پرفروش‌ترین عناوین جنایی در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب فرصتی دوباره

کتاب فرصتی دوباره (Second Time Around) از پرفروش‌ترین کتاب‌ها‌ی جنایی در سطح بین‌المللی است که به قلم مری هیگینز کلارک (Mary Higgins Clark)، بانوی «تعلیق» داستان‌نویسی آمریکا، به رشته‌ی تحریر درآمده است. این کتاب به داستان زندگی نیکولاس اسپنسر، رئیس یک شرکت بزرگ واکسن‌سازی به نام جن استون، می‌پردازد که به طرز ناگهانی ناپدید می‌شود. شایعات می‌گویند او زنده است و با کمک همسر دومش، لین، میلیون‌ها دلار از سرمایه‌ی سهام‌داران شرکت را بالا کشیده و به برزیل متواری شده است. در همین اثنا است که کسی خانه‌ی اسپنسرها را به آتش می‌کشد. به این ترتیب لین مورد سوء قصد قرار می‌گیرد و ماجرا از این هم پیچیده‌تر می‌شود. آیا این سهام‌دارانِ شاکی و عصبانی بودند که او را مورد سوءقصد قرار دادند، یا دست‌هایی پشت پرده پنهان بود که کسی از آن خبر نداشت؟

کتاب فرصتی دوباره در پنجاه و دو فصل و به زبان کارلی، خواهر ناتنی لین، نوشته شده است. او که ستون‌نویس نشریه‌ی وال استریت ویکلی است، وظیفه‌ی پوشش‌دهی ماجرای اسپنسرها را بر عهده گرفته و از آنجا که خواهرخوانده‌ی لین محسوب می‌شود، می‌تواند داستان را از فاصله‌ای نزدیک‌تر و با نگاهی شخصی‌تر و خانوادگی‌تری پیگیری کند.

معرفی و دانلود کتاب فرصتی دوباره

معمای جاری در کتاب فرصتی دوباره همانند دیگر رمان‌های مری هیگینز کلارک، با عنصر تعلیق تقویت شده است و با کششی فوق‌العاده مخاطب را تا پایان داستان به دنبال خود می‌کشاند. در نهایت نیز ضربه‌ای غیرقابل منتظره به حدس و گمان‌های مخاطب می‌زند. داستان کتاب مملو از عناصر روانشناختی است. نویسنده در این داستان با تکیه بر تحقیقات گسترده‌ در میان پرونده‌های جنایی واقعی و گزارش‌های واقعی پلیس و دایره‌ی جنایی، نگاهی به تاریک‌ترین زوایای روان انسان می‌اندازد و به موضوعاتی همچون عشق و خیانت می‌پردازد.

کتاب فرصتی دوباره به قلم سیما فلاح به فارسی برگردانده شده است. این رمان جذاب با تلاش انتشارات لیوسا به چاپ رسیده و روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

نکوداشت‌های کتاب فرصتی دوباره

  • مری هیگینز کلارک در کتاب فرصتی دوباره همانند دیگر کتاب‌هایش به صورت لایه لایه گره از معمایش باز می‌کند و با استفاده از تاکتیک عشق خانوادگی و خیانت خواننده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همین نکته است که مطالعه‌ی آثار او را بسیار لذت‌بخش می‌کند. (نویسنده‌ی انگلیسی)
  • کتاب فرصتی دوباره از بهترین کتاب‌های مری هیگینز کلارک است. او در این کتاب داستان واقعی را با ادبیات در هم می‌آمیزد و رمانی پر از هیجان و شگفتی می‌آفریند. (Fantastic Fiction)
  • داستان‌های جنایی هیگینز کلارک بسیار منحصر به فرد هستند. او داستان‌ها را آرام آرام و با ساختار روایی قدرتمندی بازگو می‌کند. (Daily Mirror)

کتاب فرصتی دوباره برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمام کسانی که به رمان‌ها و داستان‌های ژانر جنایی و معمایی علاقه دارند، توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب فرصتی دوباره می‌خوانیم

توانستم بزرگراه کراس برانکس را در عرض حدوداً پانزده دقیقه طى کنم، که بى‌سابقه بود. بعد به شمال پیچیدم و به طرف هات‌چینسون ریور پارک‌وى رفتم. گوینده‌ى اخبار شنوندگان را از آخرین اخبار درباره‌ى لین و اتفاقى که برایش افتاده بود، مطلع کرد. ساعت 3:15 صبح آژیر آتش‌سوزى در عمارت مجلل بدفورد به صدا درآمده بود. چند دقیقه‌ى بعد که آتش‌نشان‌ها سر رسیده بودند، کل طبقه‌ى پایین در شعله‌هاى آتش غرق بوده. روزا گومز با اطمینان به آنها گفته بود که کسى داخل خانه نیست. خوشبختانه یکى از آتش‌نشان‌ها فیاتى را که لین همیشه سوارش مى‌شد در پارکینگ دیده و از روزا پرسیده بود آن فیات چند وقت است داخل پارکینگ است. وقتى روزا با حالتى یکه‌خورده جواب آنها را داده بود، آتش‌نشان‌ها نردبانى را کنار پنجره‌ى اتاق‌خوابى گذاشته بودند که روزا به آن اشاره کرده بود، بعد پنجره را شکسته و وارد اتاق شده بودند. آنها لین را مبهوت و سرگردان پیدا کرده بودند درحالى‌که سعى داشته کورمال کورمال از میان دود غلیظ راهى به بیرون پیدا کند. وقتى آتش‌نشان‌ها او را نجات داده بودند، از بس دود استنشاق کرده بوده، نمى‌توانسته نفس بکشد. پاهایش از حرارت کف اتاق تاول زده و دست‌هایش دچار سوختگى درجه‌ى دوم شده بوده چون براى پیدا کردن درِ اتاق آنها را روى دیوارهاى داغ اتاق مى‌گذاشته. بیمارستان گزارش داده بود وضعیت او بهتر شده و از آن وضعیت بحرانى خارج شده است.

گزارش اولیه حاکى از آن بود که کسى عمداً خانه را به آتش کشیده بود. یک نفر در ایوان جلویى خانه و جلوى کل عمارت بنزین ریخته و به‌محض اینکه کبریت را کشیده بود، حریق در عرض چند ثانیه تمام طبقه‌ى اول را فرا گرفته بود.

از خودم پرسیدم: چه کسى آن خانه را آتش زده؟ یعنى کسى مى‌دانست یا حدس مى‌زد لین آنجا باشد؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرصتی دوباره
نویسنده
مترجمسیما فلاح
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات392
زبانفارسی
شابک978-600-5138-87-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرصتی دوباره

فروغ حقیقی
۱۴۰۳/۳/۹
مری کلارک یک نویسنده کاربلد در ژانر پلیسی معمایی ست که در تمام نوشته هایش به رخدادهای جامعه توجه ویژه دارد. تمام آثارش بسیار جذاب و با پایانی خوش و تقریبا غیرقابل پیش بینی هستند. این کتاب هم داستان بسیار جالبی دارد که خواننده را تا پایان همراه خود می‌کشاند. آیا سرانجام واکسن و یا دارویی برای درمان سرطان می‌توان یافت؟ این داستان در مورد تلاش برای یافتن همین واکسن است و در مورد پول‌های کثیفی که باعث می‌شود بعضی قدرت طلبان در مسیر کشف‌هایی اینچنین قرار بگیرند و مشکلات بسیاری را ایجاد کنند. به امید آن روز که چنین دارویی به دست همه انسان‌ها برسد‌. ممنون از کتابراه♥️
افسانه ذوالفقار
۱۴۰۳/۶/۳
داستان کتاب کاملا بااخبار روزوجهان بود که هروز به طریقی میبینیم ومیشنویم چه درکشورخودمون وکشورهای دیگر خیلی خسته کننده بود یعنی بازور داستان رو زیادی بزرگ کردن وتکراری ضمنا ازآقای ند که فردی پریشان حال وبیماری روانی داشتن طوری نویسنده تعریف میکردن که انسانهای عاقل به این دقیقی وبی نقص بعید بودوکشتن افرادروطوری وانمود میردن خیلی راحت یعنی به طریقی حق ۵م میدادن به اقای ند باید به اجبار تموم میکردم به هرحال ممنونم ازکتابراه
شهرزاد
۱۴۰۳/۳/۱۰
واقعا نویسنده این کتاب خانم هیگینز کلارکه؟؟؟؟؟
من اکثر کتابای این نویسنده رو خوندم و همشون بی نظیر بودند انقدر که هر کتاب ایشونو حداقل دوبار میخوندم و هر بار برام جذاب بود ولی این کتاب اصلا حرفی برای گفتن نداشت.
کاملا قابل پیش بینی جوری که انگار اولین بار‌ی نویسنده خواسته کتاب معمایی بنویسه!!!!!
نرگس صیادی
۱۴۰۳/۴/۱۱
کتاب خوبی بود داستان تکراری بود یه شرکت و مدیران فاسد و همسر خیانتکار و قتل و دزدی ولی مثل بقیه ی داستان های خانم کلارک پر از شخصی ها و اسامی مختلف و زیاد و گیج کننده
سپیده سیفایی
۱۴۰۳/۵/۲۰
مری هیگینز کلارک یکی از بهترین هاست و شکی برای خوندن کتاباش نداشته باشین
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب فرصتی دوباره

برای دریافت کتاب فرصتی دوباره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.