معرفی و دانلود کتاب صوفی عاشق و استاد نقاش

عکس جلد کتاب صوفی عاشق و استاد نقاش
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوفی عاشق و استاد نقاش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوفی عاشق و استاد نقاش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوفی عاشق و استاد نقاش

داستان عاشقی همیشه آنقدر که فکر می‌کنیم پیچیده و تودرتو نیست. گاهی اتفاقات ساده‌ی زندگی باعث فوران احساسات می‌شود و باعث به وجود آمدن ماجراهای عاشقانه‌ی به یاد ماندی می‌شود. کتاب صوفی عاشق و استاد نقاش نوشته‌ی لیلا کمالخانی روایتی است از زندگی یک نقاش عاشق.

درباره‌ی کتاب صوفی عاشق و استاد نقاش

نوشتن از گذشته و یادآوری خاطراتی که سال‌ها پیش اتفاق افتاده، با غم از دست دادن مکان‌ها، زمان‌ها و شخصیت‌هایی همراه است که افسوسی شیرین را برای خواننده ایجاد می‌کند. این موضوع در کتاب‌های عاشقانه به خوبی دیده می‌شود و باعث همراهی مخاطب علاقمند به این کتاب‌ها می‌شود. در کتاب صوفی عاشق و استاد نقاش نوشته‌ی لیلا کمالخانی این حس مشترک از طریق بازخوانی نامه‌هایی که راوی برای یکی از دوستانش نوشته صورت می‌گیرد.

داستان کتاب صوفی عاشق و استاد نقاش از زبان شخصیتی که علاقمند به شرکت در کلاس‌های نقاشی است روایت می‌شود. راوی در حال نوشتن نامه‌ای برای یکی از دوستانش است، در ابتدا به سراغ مادربزگ خود می‌رود و از مهربانی‌های او می‌گوید. توصیف خانه‌ی مادبزرگ با وسایل قدیمی و خوراکی‌های خاطره‌انگیز، رابطه‌ی راوی را با گذشته به شکلی احساسی بیان می‌کند و از این طریق حال و هوایی نوستالژیک در آغاز داستان ایجاد می‌شود. لیلا کمالخانی در نگارش داستان لحنی را انتخاب کرده که متناسب با نامه‌نگاری است. به همین دلیل این کتاب از زبانی ساده برخوردار است و مخاطب را در یافتن گره‌های داستانی سردرگم نمی‌کند.

شخصیت راوی در کتاب صوفی عاشق و استاد نقاش داستان زندگی خود را برای یکی از دوستانش تعریف می‌کند و در پایان هر نامه از دلتنگی خود نسبت به او می‌گوید و امیدوار است که روزی وی را ببیند. او مدتی است که منشی یک مطب دندان‌پزشکی شده و برای رها شدن از مشکلات زندگی تصمیم دارد در کلاس نقاشی ثبت نام کند. راوی برای دوستش از علاقه‌اش به هنر نقاشی می‌گوید و به این فکر می‌کند که با آموختن این هنر احساس و آرامش خاصی را در زندگی‌اش تجربه خواهد کرد.

داستان کتاب صوفی عاشق و استاد نقاش با ورود شخصیت راوی به کلاس نقاشی ادامه می‌یابد. به تدریج روح والای هنر نقاشی به زندگی راوی جانی دوباره می‌بخشد و علاقه‌ی او به کلاس نقاشی دوچندان می‌شود. بعد از مدتی راوی به نمایشگاهی می‌رود که یکی از دوستان استادش برگزار کرده است. در نمایشگاه احساسی نسبت به دوست استاد پیدا می‌کند. ملاقات دوباره‌ی این دو در کلاس نقاشی پس از چند روز باعث شکل‌گیری رابطه‌ای احساسی می‌شود. از این پس راوی در نامه‌هایی که به دوستش می‌نویسد از احساس خود نسبت به هنر نقاشی و دوست استاد می‌گوید. در بخش دوم این کتاب، راوی سرگذشت دختری با گوشواره‌ی مروارید را یادآور می‌شود و تصور می‌کند که سرگذشتی مشابه با او پیدا خواهد کرد.

در بخش سوم کتاب صوفی عاشق و استاد نقاش روای از شخصیت صوفی عاشق می‌گوید و در نامه‌های خود وضعیت خود را به یک صوفی عاشق تشبیه می‌کند. لیلا کمالخانی در این کتاب روایت خود را به سیزده بخش تقسیم کرده است و در هر بخش شخصیت اصلی داستان به موقعیت تازه‌ای وارد می‌شود. البته این موقعیت‌ها با وجود تغییراتی که ممکن است در زندگی راوی ایجاد کنند، در راستای هدفی واحد برای رسیدن به دنیای هنر و احساسات پاک هنرمندانه است.

کتاب صوفی عاشق و استاد نقاش نوشته‌ی لیلا کمالخانی توسط انتشارات سبزان منتشر شده است.

کتاب صوفی عاشق و استاد نقاش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقمندان به موضوعات عاشقانه و همین‌طور داستان‌های فارسی مناسب است.

در بخشی از کتاب صوفی عاشق و استاد نقاش می‌خوانیم

اما به این معتقد و معترفم که رفتن کسی از زندگی‌ات در خود حکمتی نهفته دارد که وظیفه‌ات می‌شود کشف آن. چند صباحی غصه رهایت نمی‌کند، اما پس از طی این دورۀ بحران، متوجه حکمت آنچه اتفاق افتاده می‌شوی.

می‌دانم حرف‌هایم تازگی ندارند، ولی به نظر من، این حرف‌ها از آن دست گفته‌هایی هستند که از شدت تکرار شدن نادیده گرفته می‌شوند. اما باور کن قصه‌ای است که از هر زبان بشنوی نامکرر است.

از من می‌شنوی، به لاک خود فروبرو، غصه‌هایت را بخور، اشک‌هایت را بریز. اما بیرون بیا. دوباره از اول. شاید به اندازۀ تو ندانم، اما می‌توانم حدس بزنم رفتن یک نفر از زندگی‌ات تا به کجا می‌تواند دردت بیاورد. اینکه یک روز بلند شوی و ببینی که جهانت کم‌وزن‌تر شده دردش تصورکردنی نیست. اما اگر به تلۀ خودسرزنشی بیفتی، دردت دوچندان می‌شود. از من می‌شنوی، دنبال چرای اتفاقِ رخ‌داده نباش، دنبال درسش باش. آنچه قرار است بیاموزی. در مسیر زندگی ما آدم‌های زیادی می‌آیند. قرار نیست همه بمانند. قرار است از آن‌ها بیاموزیم. صدالبته این‌ها حرف‌های آدمی است خارج از گود اندوه تو.

فهرست مطالب کتاب

1: استعدادهای بالقوۀ یک نقاش
2: دختری با گوشوارۀ مروارید
3: صوفی عاشق
4: شیری برای پیرزن
5: نان‌گردویی‌های ساده
6: گربۀ دعاگو
7: هم‌زمانی بارانی
8: مادربزرگ فیلسوف
9: تله‌ای برای استاد عاشق
10: اثر پروانه‌ای
11: رازهای مگو
12: قهوۀ اسپرسو
13: رؤیایی شیرین با عطری تلخ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صوفی عاشق و استاد نقاش
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سبزان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-600-117-699-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوفی عاشق و استاد نقاش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوفی عاشق و استاد نقاش

برای دریافت کتاب صوفی عاشق و استاد نقاش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.