معرفی و دانلود کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات

عکس جلد کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات
قیمت:
۹۱۰۰۰ ۶۳,۷۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات

کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات، دومین بخش از دوره‌های آموزشی ارائه‌شده در تارنمای مؤسسه‌ی گفتگوی سازنده است. مخاطبان با شنیدن محتوای آموزشی این دوره‌ها و از طریق آشنایی با استعاره‌ها و نمادهای مختلف، درک ساختار و سازوکارهای مغز و اهمیت و الزام ریشه‌یابی واکنش‌های افراد در مکالمات، به ارتقای کیفیت مهارت شنیدن نظرات مختلف و کنترل هیجانات خود هنگام گفتگو با دیگران ترغیب می‌شوند.

درباره‌ی کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات

برای خیلی از ما تاکنون شرایطی پیش آمده که از ادامه‌ی گفتگویی دلسرد شده باشیم و دیگر نه بخواهیم و نه بتوانیم آن را ادامه دهیم. در چنین مواردی، انتخاب اغلبِ ما سکوت و قطع مکالمه است. اما آیا به پایان رساندنِ گفتگو، تنها راهی است که می‌توانیم در پیش بگیریم؟ آیا این امکان وجود ندارد که با پایبندی به نظرات خود و کنترل هیجانات درونی‌مان نه‌تنها به گفتگو ادامه دهیم که فرد مقابل را نیز با خود هم‌رأی و همراه نماییم؟ با شنیدن کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات متوجه می‌شوید که این کار کاملاً امکان‌پذیر است و تنها به ابزارهای ساده‌ای نیاز دارد که در طول کتاب اندک‌اندک با آن‌ها آشنا خواهید شد.

همگی ما از این موضوع آگاه هستیم که گفتگوهای معمولی و روزمره‌ی ما قابلیت تبدیل شدن به مباحثه‌های داغ و جدی را دارند. از جمله دلایلی که برای این رویداد مطرح می‌شود، احساس مورد حمله قرار گرفتن در مکالمه است. هنگامی‌که یکی از طرفین گفتگو به این نتیجه برسد که باورها و نظرات کوچک شمرده شده و به آن‌ها حمله شده است، حالت تدافعی به خود می‌گیرد؛ گویی که وارد میدان نبرد شده باشد. مثال فیل و فیلبان را از جلد اول این کتاب به یاد بیاورید: در یک گفتگوی اثربخش و سازنده فیلبان (انسان) بر روی فیل (ذهن) سوار است و کنترل آن را بر عهده دارد. بروز آشفتگی‌های ذهنی و تعارضات ارتباطی حین گفتگو مانند این است که کنترل فیل از دست فیلبان خارج شده باشد و چاره‌ی کار تنها در مدیریت هیجانات فیل و فیلبان و هدایت آن به‌سوی تعاملاتی سازنده نهفته است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات

در کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات برای مواجهه با چنین شرایطی، استفاده از ذهنیت کاوشگر به جای ذهنیت جنگجو پیشنهاد شده است؛ رویکردی که باعث می‌شود تا با خروج از چرخه‌ی ناکارآمد تحقیر و قضاوت دیگران، فرد بتواند از راهکارهای استراتژیک استفاده کند و آگاهانه موانع موجود بر سر راه گفتگوی سازنده را از میان بردارد و شرایط را مدیریت نماید.

در چهار درس جلد دوم کتاب صوتی گفتگوی اثربخش می‌شنویم که اگر شیوه‌ی نگرش و رویکردهای همیشگی خود را نسبت به مکالمات تغییر دهیم، به نتایجی دست پیدا می‌کنیم که شاید در نگاه اول از چشم ما پنهان مانده بوده‌اند. همان دستاوردهاست که باعث می‌شود به اعماق ایده‌ها و باورهای خود برسیم، به تفاوت‌هایی که با دیگران و نظام ارزشی آن‌ها داریم از منظر متفاوتی بنگریم و با وجود تمامی آن تفاوت‌ها، به نقاط مشترکی دست پیدا کنیم. علاوه بر آن، از لزوم دوری از تحقیر در مکالمات بیشتر خواهیم دانست و به تفاوت میان گفتگوهای ساده و دشوار نیز پی خواهیم برد. در نهایت نیز راهکارهایی برای روبه‌روشدن با موضوعات مبهم و پیچیده خواهیم آموخت.

کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات را به کوشش نشر جیحون و در همکاری با انتشارات بذر خرد، با ترجمه‌ی مستانه نعمت و خوانش کامبیز خلیلی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی گفتگوی اثربخش

«گفتگوی اثربخش» عنوان مجموعه‌ای از کتاب‌ها است که توسط انتشارات بذر خرد و به منظور ایجاد و ارتقاء مهارت‌های مربوط به گفتگوهای سازنده تدوین شده و به انتشار رسیده‌اند. اطلاعات موجود در این کتاب‌ها، مخاطبان را به ابزارهایی کاربردی و عملی مجهز می‌کند تا به کمک آن‌ها بتوانند در مکالماتی سودمند و اثرگذار شرکت کنند و دستاوردهای آن‌ را برای درک، تقویت و گسترش دایره‌ی ارتباطات خود و نیز برطرف کردن تعارضاتی که به آن‌ها دچار هستند، به کار گیرند.

کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات را به تمامی افرادی که قصد دارند از طریق رشد و پرورش مهارت‌های فکری و ارتباطی خود به توسعه‌ی فردی و اجتماعی دست پیدا کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات می‌شنویم

وقتی به کشوری خارجی سفر می‌کنیم، متوجه می‌شویم که فرهنگ، آداب و رسوم و باورهای آن‌ها با ما متفاوت است. بسیاری از ما این موقعیت را فرصتی هیجان‌‎‌انگیز برای گسترش افق‌های فکری خود می‌بینیم. در نتیجه با کنجکاوی، فروتنی فکری و میل به دانستن به این اکتشافات نزدیک می‌شویم.

اگر در زندگی روزمره و هنگام رویارویی با افرادی که دارای نظرات متفاوت هستند نیز از این رویکرد استفاده کنیم، می‌توانیم تجربه‌ی مشابهی را کسب کنیم. با صرف زمان برای کشف جهان‌بینی یکدیگر، به‌همراه علاقه و کنجکاوی خالصانه، بینش و وضوح فکری جدیدی در برخورد با یکدیگر به دست خواهیم آورد. حتی ممکن است متوجه شویم که بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم دارای نقاط مشترک هستیم.

برای توسعه‌ی این مهارت شما را به سفری می‌بریم تا با کمک آن ذهن دیگران را کشف کنید و پنج تکنیک کاوشگر را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها هم دیگران را بهتر درک کنید و هم دیگران درک بهتری از شما داشته باشند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
2 دقیقه
متن پشت جلد
6 دقیقه
سخن ناشر
4 دقیقه
مقدمه‌ی مترجم
21 دقیقه
درس پنجم: کاوش در سایر جهان‌بینی‌ها - قسمت اول
23 دقیقه
درس پنجم - قسمت دوم
15 دقیقه
درس پنجم - قسمت سوم
15 دقیقه
درس پنجم - قسمت چهارم
23 دقیقه
درس پنجم - قسمت پنجم
15 دقیقه
درس پنجم - قسمت ششم
15 دقیقه
درس پنجم - قسمت هفتم
18 دقیقه
درس پنجم - قسمت هشتم
12 دقیقه
درس پنجم - قسمت نهم
15 دقیقه
درس پنجم - قسمت دهم
23 دقیقه
درس ششم: زیر سؤال بردن فرهنگ تحقیق - قسمت اول
25 دقیقه
درس ششم - قسمت دوم
14 دقیقه
درس ششم - قسمت سوم
20 دقیقه
درس ششم - قسمت چهارم
17 دقیقه
درس ششم - قسمت پنجم
26 دقیقه
درس ششم - قسمت ششم
11 دقیقه
درس ششم - قسمت هفتم
9 دقیقه
درس ششم - قسمت هشتم
26 دقیقه
درس ششم - قسمت نهم
14 دقیقه
درس هفتم: مدیریت هیجانات هنگام گفتگوهای دشوار - قسمت اول
20 دقیقه
درس هفتم - قسمت دوم
25 دقیقه
درس هفتم - قسمت سوم
25 دقیقه
درس هفتم - قسمت چهارم
27 دقیقه
درس هفتم - قسمت پنجم
12 دقیقه
درس هفتم - قسمت ششم
20 دقیقه
درس هفتم - قسمت هفتم
22 دقیقه
درس هفتم - قسمت هشتم
16 دقیقه
درس هفتم - قسمت نهم
21 دقیقه
درس هفتم - قسمت دهم
14 دقیقه
درس هفتم - قسمت یازدهم
20 دقیقه
درس هشتم: تسلط بر گفتگوهای دشوار - قسمت اول
25 دقیقه
درس هشتم - قسمت دوم
23 دقیقه
درس هشتم - قسمت سوم
21 دقیقه
درس هشتم - قسمت چهارم
27 دقیقه
درس هشتم - قسمت پنجم
19 دقیقه
درس هشتم - قسمت ششم
19 دقیقه
درس هشتم - قسمت هفتم
27 دقیقه
درس هشتم - قسمت هشتم
8 دقیقه
درس هشتم - قسمت نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات
نویسنده
مترجممستانه نعمت
راویکامبیز خلیلی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی
۹۱۰۰۰ ۶۳,۷۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات

برای دریافت کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.