معرفی و دانلود کتاب گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات

عکس جلد کتاب گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات

کتاب گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات، از بهترین آثاری‌ست که می‌تواند شما را در امر مدیریت روابط فردی و کاری راهنمایی کند و بهترین راهکارهای کنترل هیجانات مختلف را در اختیارتان قرار دهد تا هنگام بروز چالش‌های مختلف، به بهترین شیوه با آن‌ها مقابله کنید.

درباره‌ی کتاب گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در روابط مختلف ما نقش دارند، هیجاناتی هستند که به واسطه‌ی عوامل گوناگون درونی و بیرونی آن‌ها را تجربه می‌کنیم. هرچند که این هیجانات می‌توانند تاثیرات خوبی هم در کیفیت ارتباطات ما داشته باشند، اما بیش از هر چیز، لازم است تا شیوه‌ی درست رویارویی با آن‌ها را بیاموزیم تا از آثار مخربی که ممکن است به همراه بیاورند، جلوگیری کنیم. از همین رو، مدیریت هیجانات مختلف، از مهم‌ترین مواردی هستند که هر فردی باید رعایت اصول آن را در زندگی خود اولویت قرار دهد. کتاب گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات، یکی از منابعی‌ست که می‌تواند ما را در این امر راهنمایی کند و به ما کمک می‌کند تا بهترین رویکرد را در هنگام بروز احساسات و هیجانات روزمره، روتین یا غیرعادی انتخاب کنیم. این اثر به عنوان دنباله‌ای برای کتاب گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری نوشته شده است.

تفاوتی ندارد که صحبت از روابط شخصی، خانوادگی، عاشقانه و دوستانه‌مان باشد، یا صحبت از روابط کاری و اجتماعی. در هر نوع ارتباط روزمره‌ای که برقرار می‌کنیم، ممکن است با مشکلات و چالش‌ها یا اختلاف نظرهایی روبه‌رو شویم که تحمل آن‌ها برای ما دشوار باشد. ممکن است حتی باقی اتفاقاتی که در طول روز یا هفته از سر گذرانده‌ایم، یا حساسیتی که روی موضوع مورد بحث داریم، یا هر عامل ریز و درشت دیگری تاب‌آوری ما را در برابر مشکلات کاهش داده باشد. همین امر هم باعث بروز هیجاناتی می‌شود که اگر به درستی کنترل و مدیریت نشوند، می‌توانند همه چیز را در یک لحظه بر باد دهند! بنابراین، تلاش برای به دست آوردن مهارت کنترل هیجانات می‌تواند در چنین مواقعی عصای دستمان شود و روابط ما را از سایه‌ی تهدیدهای کوچک و بزرگ خارج کند. کتاب گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات، یک راهنمای خوب در راه کسب مهارت‌های لازم برای گذر از هیجانات مختلف ماست.

خشم، غم، شادی، شگفت‌زدگی و بسیاری از هیجانات دیگری که ممکن است در هر بحث، مکالمه یا حتی موقعیتی در وجود ما به صورت ناگهانی رشد پیدا کنند، می‌توانند روند مکالمه و واکنش‌های ما را کاملاً تحت تاثیر خود قرار دهند و گاهی باعث شوند تا رفتارهای غیرواقعی یا اغراق‌شده‌ای را از خود نشان دهیم. آمیخته شدن هر بحث و گفت‌وگو و عکس‌العملی به اغراق، می‌تواند ما را درگیر مشکلاتی کند که برطرف کردن آن‌ها دردسرساز شوند. این هیجانات می‌توانند آن‌چنان مکالمات را دشوارتر کنند و میزان پیچیدگی بحث را افزایش دهند، که بعد از پایان مکالمه و آرام‌تر شدن اوضاع، متوجه شویم که عدم توانایی ما در مدیریت هیجاناتی که بر وجودمان چیره شده، باعث ایجاد احساسات عجیب‌وغریب و گاه بروز تعارض‌هایی غیرمنتظره شده است. کتاب گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات، به ما کمک می‌کند تا بتوانیم کلاف سردرگم گفت‌وگوهای دشوار و تنش‌زا را در دست بگیریم و مسیر درست گشایش گره‌ها را به خوبی پیدا کنیم تا اثرات مخربی را که ممکن است در روابط خود مشاهده کنیم، کاهش دهیم.

گفتنی‌ست این اثر که توسط جمعی از نویسندگان نوشته، به کوشش مستانه نعمت به فارسی برگردانده شده و به همت انتشارات جیحون به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی گفتگوی اثربخش

مجموعه کتاب‌های گفتگوی اثربخش، به هر مخاطبی که به دنبال توسعه‌ی فردی‌ست و در پی یافتن راهی برای بهبود روابط خود می‌گردد، کمک می‌کنند تا بهترین روش‌ها و رویکردها و اصولی‌ترین شیوه‌های برقراری و حفظ ارتباطات مختلف را بیاموزند. از همین رو، مخاطبان قادر خواهند بود تا با خواندن آثار این مجموعه و عمل به راهکارهای آن‌ها، در زمینه‌های مختلف منطقی‌تر، اصولی‌تر و تاثیرگذارتر رفتار کنند.

کتاب گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این راهنمای خودیاری را به تمام علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی توسعه‌ی فردی و تمام افرادی که به دنبال کسب مهارت‌های اجتماعی برای بهبود روابط خود هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات می‌خوانیم

روزنامه‌نگاری از مارک زاکربرگ درباره‌ی علت اهمیت فیدهای خبری سؤال کرد. زاکربرگ پاسخ داد: «ممکن است باعث شود به مرگ یک سنجاب در حیاط خانه‌تان بیش از مرگ مردم در افریقا علاقه نشان دهید.» می‌خواهم درباره‌ی اینترنتی صحبت کنم که بر پایه‌ی ایده‌ی ارتباط با علایق شکل گرفته است. زمانی که من در منطقه‌ای کاملاً روستایی در مین بزرگ می‌شدم، اینترنت برایم معنای بسیار متفاوتی داشت؛ آن را راهی می‌دیدم برای ارتباط با دیگران و کل دنیا و مطمئن بودم که اثری عالی بر دموکراسی و جامعه خواهد گذاشت. اما امروزه نوعی تغییر نامرئی در نحوه‌ی انتقال اطلاعات مجازی به وجود آمده است که اگر به آن توجه نکنیم، مشکلاتی جدی پیش خواهد آورد.

اولین بار در صفحه‌ی فیس‌بوک خود -جایی که زمان زیادی را در آن می‌گذرانم- متوجه این مشکل شدم. از لحاظ سیاسی من فردی آزادی‌خواه هستم، اما همیشه در تلاش بودم تا با محافظه‌کاران نیز در ارتباط باشم. دوست دارم راجع به طرز فکر و لینک‌های محبوبشان بدانم و چیزهایی را نیز از آن‌ها بیاموزم. اما یک روز در کمال تعجب متوجه شدم محافظه‌کاران از فید فیس‌بوک من ناپدید شده‌اند! در نهایت مشخص شد که فیس‌بوک با توجه به لینک‌هایی که بیشتر روی آن‌ها کلیک می‌کردم، بدون مشورت با من، اقدام به حذف محافظه‌کاران کرده است؛ چرا که میزان بازدید من از لینک‌های دوستان آزادی‌خواهم به مراتب بیشتر از دوستان محافظه‌کارم بود. در نتیجه، محافظه‌کاران ناپدید شدند. اما فیس‌بوک تنها جایی نیست که این نوع ویرایش الگوریتمی نامرئی در آن رخ می‌دهد؛ گوگل نیز همین کار را انجام می‌دهد. اگر من و شما همزمان موضوع یکسانی را جست‌وجو کنیم، احتمالاً نتایج بسیار متفاوتی دریافت خواهیم کرد. بر اساس گفته‌ی یکی از مهندسان، حتی زمانی که از حساب کاربری خود خارج می‌شوید گوگل از طریق 57 سیگنال به تنظیم و شخصی‌سازی نتایج جستجوی شما می‌پردازد. از جمله‌ی این موارد می‌توان به نوع رایانه، نوع مرورگر استفاده‌شده و همچنین مکان قرارگیری شما اشاره کرد. یک لحظه به این فکر کنید که دیگر هیچ گوگلِ استانداردی وجود نداشته باشد. نکته‌ی خنده‌دار اینجاست که شما نخواهید توانست تفاوت نتایج جست‌وجو ی خود با سایرین را مشاهده کنید.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه‌ی مترجم
درس پنجم: کاوش در سایر جهان‌بینی‌ها
قبل از قضاوت، در جست‌وجوی دانستن باشید
حباب‌های فیلتر چگونه واقعیت را تحریف می‌کنند (هر آنچه نیاز دارید در این‌باره بدانید)
چگونه حباب‌های فیلتر شما را منزوی می‌کنند
از حباب‌های فیلتر آنلاین حذر کنید
چگونه الگوریتم‌های فید خبری سوگیری تأیید را به‌شدت تقویت می‌کنند
چگونه می‌توانید نظر کسی را تغییر دهید؟
هنر از یادرفته‌ی مناظره‌ی دموکراتیک
چرا وقتی فکر می‌کنیم حق با ما است در اشتباه هستیم
چرا وقتی اشتباه می‌کنید باز هم فکر می‌کنید حق با شماست
درس ششم: زیر سؤال بردن فرهنگ تحقیر
اینترنت چگونه سبک قلدری را تغییر داده است
خشم اخلاقی بیش از حد؟ چگونه رسانه‌های اجتماعی ممکن است مغز ما را تغییر دهند
علم توضیح می‌دهد که چرا درگیر شدن در جنگ‌های اینترنتی آسان است
اهمیت خودداری از قضاوت
نظرها در فضای مجازی از دیدگاه روانشناسی
کمبود احترام
بحث سازنده را در فضایی خنثی انجام دهید
همان تغییری را در خود ایجاد کنید که می‌خواهید در دیگران ببینید
دلیلی که باعث شد کلیسای باپتیست وستبورو، جایی که در آن بزرگ شده بودم، را ترک کنم
درس هفتم: مدیریت هیجانات هنگام گفت‌وگوهای دشوار
نتیجه‌گیری شتاب‌زده: تصمیم‌گیری بر مبنای اطلاعات ناکافی
رها کردن تفکر سیاه و سفید
یافتن اصل گلدیلاکس: راه‌حلی برای تفکر سیاه و سفید
هشت راه برای گیر انداختن تفکر همه یا هیچ
چگونه هیجانات خود را کنترل کنیم تا آن‌ها ما را کنترل نکنند
چگونگی تنظیم هیجانات در طول گفت‌وگو‌های دشوار
احساس خوب
چرا ما به‌راحتی «برانگیخته» می‌شویم؟
چرخه‌ی افکار، احساسات و رفتار (رفتاردرمانی شناختی)
شما تحت سلطه‌ی هیجانات خود نیستید، مغز شما آن‌ها را می‌سازد
آنچه باعث می‌شود احساس خود را به شیوه‌ی کنونی تجربه کنید
عصبانی هستم چون به من توهین شده است
درس هشتم: تسلط بر گفتگوهای دشوار
چگونه در هنگام بحث با همکارمان شدت تنش را کاهش دهیم
اگر شروع به پرسیدن سؤال‌های تکمیلی کنید، مردم شما را بیشتر دوست خواهند داشت
چگونه می‌توانید نظر کسی را تغییر دهید؟ (نکته: حقایق همیشه کافی نیستند)
گفت‌وگوهای بحرانی
چرا مردم با حقایق متقاعد نمی‌شوند؟ (و در این باره چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟)
شنونده‌ی خوب بودن
چگونه با مردم مخالفت کنیم
ده روش برای ارتقاء کیفی گفتگو
حقایق در دعواها پیروز نمی‌شوند: چگونگی از بین بردن سوگیری تأیید
چگونه با پیدا کردن نقاط مشترک، اختلاف‌نظر را به شیوه‌ای سازنده بیان کنیم
سوء‌تفاهم چگونه رخ می‌دهد؟ (و چگونه از آن اجتناب کنیم؟)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات
نویسنده
مترجممستانه نعمت
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات386
زبانفارسی
شابک978-622-5353-40-4
موضوع کتابکتاب‌های مهارت گفتاری، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات

برای دریافت کتاب گفتگوی اثربخش - جلد دوم: مدیریت هیجانات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.