معرفی و دانلود کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری

عکس جلد کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری
قیمت:
۱۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری

کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری، نخستین بخش از دوره‌های آموزشی ارائه‌شده در تارنمای مؤسسه گفتگوی سازنده است؛ اثری که مخاطبان با شنیدنِ آن، از طریق آشنایی با نمادهای گوناگون، درک اهمیت عملکرد مغز و لزوم ریشه‌یابی جهت‌گیری‌های فکری، به تقویت مهارت شنیدن اندیشه‌های مخالف و در نهایت پرورش فروتنی فکری ترغیب می‌شوند.

درباره‌ی کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری

کمتر کسی از ما چنین تجربه‌ای را نداشته است که با وجود تلاش‌های بسیار و ارائه‌ی دلایل مستدل و محکمه‌پسند، باز هم نتوانسته باشد طرف مقابل گفتگو را با خود هم‌عقیده کند یا حداقل او را به شنیدنِ نظراتش ترغیب نماید. گاهی‌اوقات مباحثه اندک‌اندک چنان اوج می‌گیرد که به سمت منازعه‌ای پر تنش متمایل می‌شود. علت چیست و چرا چنین اتفاقی مدام تکرار می‌شود؟ آیا اشکال در شیوه‌ی سخن گفتن طرفین و نحوه‌ی استدلال‌پردازی آنان است، شرایط برای مکالمه فراهم نیست یا عملکرد مغزیِ طرفین چنین نتایجی را رقم می‌زند؟

با شنیدن کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری چنین متوجه می‌شویم که ماهیت واقعی گفتگوی سازنده چیست و برای ایجاد و مشارکت در چنین گفتگویی، نه به یک عامل که به عوامل مختلف و متعددی نیازمندیم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری

گفتگو‌های سازنده اشکالی از مکالمات هستند که شرکت‌کنندگانِ آن‌ها با وجود باورها و ارزش‌های متفاوت و گاه متضادی نسبت به یکدیگر دارند و نیز با پایبندی به دیدگاه‌های خود، درصددند تا راه‌های جدیدی برای درک عمیق‌تر و تعاملات کارآمدتر با یکدیگر بیابند. در یک گفتگوی سازنده قرار نیست تمام تلاش خود را بر متقاعد کردن طرف مقابل و برنده شدن در بحث متمرکز کنید. هدف از چنین مکالمه‌ای نشان دادن اشتباه طرفین به یکدیگر نیست و حتی اگر یک چنین مباحثه‌ای را آغاز می‌کنید، باید مطلع باشید که این گفتگو سازنده نخواهد بود.

گفتگوی سازنده و اثربخش شرایط مناسب و ایده‌آلی را برای بحث درباره‌ی موضوعات پیچیده و مهم مهیا می‌سازد. در چنین گفتگویی، ارتقای توانایی درک نقطه‌نظرات طرفین در اولویت قرار دارد. در حقیقت، هر دو طرفِ گفتگو در تلاش هستند تا افکار، ارزش‌ها و اعتقادات دیگری را بهتر و عمیق‌تر درک کنند. یک گفتگوی سازنده باعث می‌شود از اندیشه‌ها و چهارچوب‌های ارزشی خود بهتر آگاه شوید، تفاوت‌های دیدگاه‌های خود با دیگران را به‌روشنی درک کنید، ریشه‌های مشترک فکری و عملی خود با دیگران را کشف نمایید و زمینه‌هایی برای اقدامات آتی با همراهیِ آنان بیابید.

در کتاب صوتی گفتگوی اثربخش، ذهن به یک فیل تشبیه شده است؛ فیلی بسیار بزرگ که انسان کوچکی بر آن نشسته و آن را هدایت می‌کند. از فیل به‌عنوان نماد تفکر خودکار، شهود و هیجانات آنی یاد می‌شود و انسانِ فیلبان استعاره از تفکر کنترل‌شده، منطقی و آگاهانه است. مؤلفان با استفاده از این استعاره و کنکاش در عملکردهای مغزی انسان و واکنش‌های او، به بررسی دلایل ناکامی‌ها و احساسات نامطلوب در تعاملات عادی انسانی دست زده‌اند و سپس با طرح مفهوم فروتنی فکری و ارائه‌ی راهکارهایی برای پرورش آن، مسیرهای متعددی به افراد معرفی می‌کنند تا جهان را از چشم‌انداز دیگری بنگرند و با مهارت و قدرت، به استقبال اندیشه‌های متضاد و مخالف بروند.

کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری را به کوشش نشر جیحون و در همکاری با انتشارات بذر خرد، با ترجمه‌ی مستانه نعمت و خوانش افشین اعتماد، کامبیز خلیلی، مهدی فضلی، شهره روحی، اشکان فتولی و علی خلیلی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی گفتگوی اثربخش

«گفتگوی اثربخش» عنوان مجموعه‌ای از کتاب‌هاست که با هدف ایجاد و پرورش مهارت گفتگوهای سازنده و مؤثر تدوین و منتشر شده است. محتویات این کتاب‌ها افراد را با وجود سازوکارهای ارزشی متفاوت و رویکردهای گوناگون به ابزارهایی تجهیز می‌کند تا به‌واسطه‌ی آن‌ها بتوانند از مزایای مکالمه با دیگری بهره‌مند شده و از دانش حاصل از آن برای درک، تقویت و گسترش ارتباطات خود و همین‌طور حل تعارضاتی که به آن دچار هستند، بهره ببرند.

کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری برای چه کسانی مناسب است؟

به تمامی افرادی که قصد دارند با پرورش مهارت‌های فکری و ارتباطی خود، به رشد فردی و اجتماعی دست پیدا کنند، شنیدن کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری را پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری می‌شنویم

گاهی‌اوقات به نظر می‌رسد که در فضای قطبی‌شده‌ی جامعه‌ی امروز هر چیزی می‌تواند باعث ایجاد تفرقه شود. فرقی نمی‌کند در حال خواندن اخبار هستید یا در حال تماشای برنامه‌ی موردعلاقه‌تان در اواخر شب یا گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی؛ در هر صورت اجتناب از خشم غیرممکن است.

به نظر می‌رسد همه‌ی افراد در مورد همه‌چیز نظری دارند و با یک کلمه یا عبارت اشتباه، بحث‌های دوستانه می‌تواند تبدیل به مسابقات فریادزنی شود.

به‌عنوا مثال آیا تا به حال تجربه‌ی زیر را داشته‌اید:

شما با کسی اختلاف‌نظر دارید و کاملاً مطمئن هستید که حق با شماست. اما مهم نیست چقدر برای متقاعدکردن طرف مقابل تلاش می‌کنید، مهم نیست استدلال‌های شما چقدر قانع‌کننده است، طرف مقابل نظرش را تغییر نمی‌دهد!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی کتاب
2 دقیقه
متن پشت جلد
6 دقیقه
سخن ناشر
4 دقیقه
مقدمه‌ی مترجم
27 دقیقه
درس اول: کشف کارکردهای درونی ذهن - قسمت اول
30 دقیقه
درس اول - قسمت دوم
28 دقیقه
درس اول - قسمت سوم
25 دقیقه
درس اول - قسمت چهارم
28 دقیقه
درس اول - قسمت پنجم
18 دقیقه
درس اول - قسمت ششم
22 دقیقه
درس دوم: کشف ریشه‌ی تفاوت‌های ما - قسمت اول
25 دقیقه
درس دوم - قسمت دوم
22 دقیقه
درس دوم - قسمت سوم
24 دقیقه
درس دوم - قسمت چهارم
24 دقیقه
درس دوم - قسمت پنجم
27 دقیقه
درس دوم - قسمت ششم
21 دقیقه
درس دوم - قسمت هفتم
17 دقیقه
درس دوم - قسمت هشتم
27 دقیقه
درس سوم: پرورش فروتنی فکری - قسمت اول
24 دقیقه
درس سوم - قسمت دوم
14 دقیقه
درس سوم - قسمت سوم
37 دقیقه
درس سوم - قسمت چهارم
25 دقیقه
درس سوم - قسمت پنجم
27 دقیقه
درس سوم - قسمت ششم
24 دقیقه
درس سوم - قسمت هفتم
29 دقیقه
درس سوم - قسمت هشتم
21 دقیقه
درس سوم - قسمت نهم
15 دقیقه
درس سوم - قسمت دهم
20 دقیقه
درس سوم - قسمت یازدهم
24 دقیقه
درس سوم - قسمت دوازدهم
27 دقیقه
درس سوم - قسمت سیزدهم
32 دقیقه
درس سوم - قسمت چهاردهم
24 دقیقه
درس سوم - قسمت پانزدهم
28 دقیقه
درس سوم - قسمت شانزدهم
23 دقیقه
درس سوم - قسمت هفدهم
24 دقیقه
درس چهارم: استقبال از دیدگاه‌های متنوع - قسمت اول
19 دقیقه
درس چهارم - قسمت دوم
18 دقیقه
درس چهارم - قسمت سوم
18 دقیقه
درس چهارم - قسمت چهارم
21 دقیقه
درس چهارم - قسمت پنجم
31 دقیقه
درس چهارم - قسمت ششم
29 دقیقه
درس چهارم - قسمت هفتم
18 دقیقه
درس چهارم - قسمت هشتم
28 دقیقه
درس چهارم - قسمت نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری
نویسنده
مترجممستانه نعمت
راویافشین اعتماد، کامبیز خلیلی، مهدی فضلی، شهره روحی، اشکان فتولی، علی خلیلی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری

برای دریافت کتاب صوتی گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.