معرفی و دانلود کتاب صوتی کوهستان تویی: از خودویرانگری تا تسلط بر خود

عکس جلد کتاب صوتی کوهستان تویی: از خودویرانگری تا تسلط بر خود
قیمت:
۷۴۰۰۰ ۳۷,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوهستان تویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوهستان تویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کوهستان تویی: از خودویرانگری تا تسلط بر خود

برایانا ویست در کتاب صوتی کوهستان تویی به سراغ معضلی رفته که خاموش و بی‌صدا، زندگی انسان‌ها را تیره و تار می‌سازد و آن‌ها را به سمتی می‌برد که با دستان خود، تمام چیزهای ارزشمند زندگیشان را نابود کنند. این کتاب که از جمله‌ی آثار پرفروش بین‌المللی نیز بوده، از خودویرانگری یا همان خودتخریبی نام برده که می‌تواند نقطه‌ی آغاز بسیاری دیگر از مشکلات باشد.

درباره‌ی کتاب صوتی کوهستان تویی

خودمراقبتی و یا دوست داشتن خود به شکل سالم و اصولی یکی از حیاتی‌ترین مهار‌ت‌هایی است که هر انسانی باید در زندگی راجع‌به آن بداند. اغلب ما از سن کم چیزی درمورد این مهارت یاد نگرفته‌ایم، به همین خاطر در زندگی دچار مشکلات متعددی می‌شویم. اگر به این مهارت مجهز نباشیم، زندگی برایمان به دو گونه پیش خواهد رفت؛ یا چنان غرق خودبزرگ‌بینی و خودبرتربینی می‌شویم که غرور از ما موجودی خودپسند و خودستا می‌سازد، و یا آن‌چنان به سیاه‌چاله‌ی دوست نداشتن خود کشیده می‌شویم که کم‌کم همه‌ی چیزهای خوب زندگیمان را از دست می‌دهیم. زمانی که خود را دوست نداشته باشیم، درگیر حسی می‌شویم که از آن با نام خودتخریبی و یا خودویرانگری نام برده می‌شود.

برایانا ویست (Brianna Wiest) در کتاب صوتی کوهستان تویی (The Mountain Is You: Transforming Self-Sabotage Into Self-Mastery) به‌طور تخصصی به همین مسئله‌ی خودویرانگری پرداخته. در این کتاب می‌شنویم که چطور خودویرانگری می‌تواند بسیاری از رفتارهای نامتعارف و آسیب‌زننده در انسان‌ها را توضیح دهد؛ حتماً کسانی را دیده‌ایم که دروغ می‌گویند، با بدگویی دیگران را پایین می‌کشند و به آن‌ها حسادت می‌کنند، اصطلاحاً گاو نُه من شیرده می‌شوند و تمام ارتباطات خوبی را که ساخته‌اند با بدبینی و یا بی‌توجهی از بین می‌برند تا مطمئن شوند آن‌ها اولین کسی هستند که به این رابطه پایان می‌دهند و کسی موفق نخواهد شد سرشان کلاه بگذارد! آن‌ها به خود و توانایی‌هایشان شک دارند و چون یاد نگرفته‌اند خودشان را دوست داشته باشند و خود را کافی بدانند، با چنین کارهایی سعی در پر کردن خلأ درونی خود دارند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کوهستان تویی

خودویرانگری از مسائل مختلفی ناشی می‌شود؛ تروماهای کودکی، اضطراب‌ها، تردیدها و تحقیرها همگی عواملی هستند که به ما تلقین می‌کنند به اندازه‌ی کافی لایق و ارزشمند نیستیم و این موضوع باعث ایجاد حس خشم و اندوه بسیار زیادی می‌شود. ما به‌عنوان انسان در لحظه احساسات متناقض بسیاری را تجربه می‌کنیم که نمی‌توانیم با برآیندگیری از آن‌ها، به نتیجه‌ی واضحی درباره‌ی افکار خود برسیم. این عوامل کاری می‌کنند که ما ناخودآگاه، تبدیل به دشمن درجه‌ی یک خود شویم و جوری خودمان را به باد انتقاد و سرزنش بگیریم که هیچ منتقدی نمی‌تواند.

برایانا ویست در کتاب صوتی کوهستان تویی از انواع مختلف خودویرانگری و مصداق‌های آن هم صحبت می‌کند. چیزی که بیشتر از همه مفید است، راه‌حل‌هایی است که برای حل این مشکل و تبدیل انرژی منفی خودتخریبی به انرژی سازنده‌ی واقع‌نگری در این کتاب ارائه شده. اگر شما نیز درگیر خودتخریبی بوده‌اید، شاید حتی یک پله نیز از بقیه جلوتر باشید، زیرا با این جنبه از شخصیت خود آشنا شده‌اید و از زیر تیغ بی‌رحم‌ترین منتقد، یعنی خودتان جان سالم به در برده‌اید! زمانی که بر این احساسات منفی فائق آیید، دوست داشتن خود را یاد خواهید گرفت و متوجه می‌شوید در دنیایی که به‌خودی‌خود پر از مشکل و مصیبت است، نیازی نیست که به دست خود سنگ اضافه‌تری بر سر راهتان قرار دهید.

کتاب صوتی کوهستان تویی اثری از نشر صوتی رادیو گوشه و انتشارات دیوار است. ترجمه‌ی این اثر به عهده‌ی غزاله شکرابی و گویندگی آن نیز با امیرحسین رستمی بوده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی کوهستان تویی

  • با خواندن شاهکار برایانا ویست، متوجه این موضوع می‌شویم که چرا و چطور اسیر خودتخریبی می‌شویم. (استیون آیزنبرگ)
  • این کتاب یک محرک و مشوق است تا قدرت درونی خودمان را برای رسیدن به زندگی بهتر به کار بگیریم. (یونگ پوبلو)
  • پس از آنکه این کتاب را بخوانید، قهرمان درونیتان بیدار خواهد شد. (جنا بلک)

کتاب صوتی کوهستان تویی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر هربار که به آینه نگاه می‌کنید، بزرگ‌ترین دشمن و دلیل اصلی مشکلاتتان را می‌بینید، زمان آن فرا رسیده که با خواندن این کتاب از نعمت دوست داشتن و پذیرفتن خود بهره‌مند شوید.

در بخشی از کتاب صوتی کوهستان تویی: از خودویرانگری تا تسلط بر خود می‌شنویم

خشم یک احساس زیبا و متحول‌کننده است. اغلب با سایه‌اش، یعنی پرخاشگری، اشتباه گرفته می‌شود بنابراین سعی می‌کنیم در برابر آن مقاومت کنیم.

عصبانی‌ بودن رفتاری سالم است و این خشم می‌تواند جنبه‌های مهمی از اینکه چه کسی هستیم و به چه چیزی اهمیت می‌دهیم به ما نشان دهد. به‌عنوان مثال، خشم به ما نشان می‌دهد مرزهای ما کجاست. خشم همچنین به ما کمک می‌کند آنچه را که ناعادلانه است تشخیص دهیم.

در نهایت، خشم در تلاش است تا ما را به قدم‌ گذاشتن در مسیر پیشرفت سوق دهد. خشم دگرگون‌کننده است و اغلب حالتی است که قبل از تغییر واقعی به اوج می‌رسد. نکته این است که خشم قرار نیست به شخص دیگری مرتبط شود، بلکه هجوم انگیزه‌ای است که به ما کمک می‌کند آنچه را که باید در زندگی خود تغییر دهیم. وقتی ما آن را چنین نمی‌بینیم، تمایل داریم دفنش کنیم و هرگز مسئله‌ی واقعی را حل نمی‌کنیم. این زمانی است که خشم شروع به تبدیل ‌شدن به پرخاشگری می‌کند؛ زمانی که آن انرژی را به ‌سوی اطرافیان خود پرتاب می‌کنیم و از آن به‌‌عنوان انگیزه‌ای برای تغییر خود استفاده نمی‌کنیم.

به‌ جای ترس از خشم، می‌توانیم از آن برای کمک به درک بهتر محدودیت‌ها و اولویت‌هایمان استفاده کنیم. همچنین می‌توانیم از آن برای کمک به ایجاد تغییرات بزرگ و مهم هم برای خود و هم برای دنیای اطراف‌مان بهره ببریم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
7 دقیقه
مقدمه
27 دقیقه
یک: کوهستان تویی
26 دقیقه
دو: چیزی به نام خودویرانگری وجود ندارد
25 دقیقه
دو ـ قسمت دو
20 دقیقه
دو ـ قسمت سه
32 دقیقه
سه: انگیزه‌ها راهی برای خلاص شدن
19 دقیقه
سه ـ قسمت دو
24 دقیقه
چهار: ساختن هوش هیجانی
29 دقیقه
چهار ـ قسمت دو
27 دقیقه
پنج: گذشته را رها کن
32 دقیقه
پنج ـ قسمت دو
26 دقیقه
شش: بنا کردن یک آینده‌ی جدید
29 دقیقه
شش ـ قسمت دو
26 دقیقه
هفت: از خودویرانگری تا تسلط بر خود
29 دقیقه
هفت ـ قسمت دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کوهستان تویی: از خودویرانگری تا تسلط بر خود
نویسنده
مترجمغزاله شکرابی
راویامیرحسین رستمی
ناشر چاپیانتشارات دیوار
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۷۴۰۰۰ ۳۷,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کوهستان تویی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کوهستان تویی

برای دریافت کتاب صوتی کوهستان تویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.