معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر لذت بردن از تنهایی

عکس جلد کتاب صوتی هنر لذت بردن از تنهایی
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر لذت بردن از تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر لذت بردن از تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر لذت بردن از تنهایی

سارا میتلند در کتاب صوتی هنر لذت بردن از تنهایی، به سراغ پدیده‌ای رفته که این روزها همه از آن باخبرند، ولی هیچ‌کس جرئت صحبت کردن درباره‌ی آن را ندارد! این میوه‌ی ممنوعه همان «تنهایی» است که گرچه در فرهنگ اجتماعی، بد و ناسالم تلقی می‌شود، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی ما به‌عنوان یک انسان است که رشد و پیشرفت را برایمان به‌دنبال دارد! این اثر یکی از عناوینی است که ذیل مجموعه‌ی «مدرسه‌ی زندگی» به انتشار رسیده است.

درباره‌ی کتاب صوتی هنر لذت بردن از تنهایی

به سبک زندگی آدم‌های امروزی که نگاه کنید، متوجه یک نکته‌ی بسیار پررنگ و جالب توجه می‌شوید؛ انسان قرن بیست‌ویکمی از تنهایی وحشت دارد و تمام تلاشش را هم می‌کند تا لحظه‌ای با خودش تنها نماند؛ ولی از سوی دیگر تنهایی به سرنوشت غیرقابل گریز او تبدیل شده که هیچ راه فراری از آن ندارد. پیشرفت تکنولوژی، گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی همگی در جهت این بوده که انسان‌ها به هم نزدیک‌تر شوند و زمان‌هایی را که از یکدیگر دور هستند، به وجود هم دسترسی داشته باشند. اما اصلاً چه اصراری به با هم بودن است، وقتی تنهایی یکی از ضروری‌ترین و مفیدترین بخش‌های زندگی به‌شمار می‌رود؟!

معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر لذت بردن از تنهایی

سارا میتلند (Sara Maitland) در کتاب صوتی هنر لذت بردن از تنهایی (How to Be Alone) به سراغ تناقضات و پرسش‌هایی رفته که حول محور مفهوم تنهایی شکل گرفته‌اند. درحال‌حاضر، ما توانایی اینکه تکلیفمان را با تنهایی مشخص کنیم نداریم؛ از یک سو آن را ناسالم و سمی می‌پنداریم، از سوی دیگر آدم‌هایی را که برای رسیدن به موفقیت‌های شخصی از اجتماع فاصله می‌گیرند و روی هدف‌هایشان تمرکز می‌کنند، می‌ستاییم. از یک سو تجرد و تنها ماندن را زیر سوال می‌بریم و مدام در گوش مجردها می‌خوانیم که باید ازدواج کنند، از سوی دیگر به شکل متناقضی از ازدواج و بودن در رابطه پشیمانیم. یک بار از ضروریت داشتن دوست و همدم می‌گوییم، و وقتی شرایط زندگی، ما را به اجبار بی‌دوست و همدم می‌کند، نمی‌دانیم چطور باید از شدت رنجمان کم کنیم! تنهایی در عصر ما، همین‌قدر پیچیده، مفید و درعین‌حال ناسالم است!

شاید اولین قدم برای پذیرش تنهایی این باشد که بدانیم زندگی ترکیبی از تنها بودن و نبودن است و در هر دوی این شرایط، برای انسان خیری وجود دارد. همان‌قدر که پیدا کردن دوست، همسر و غیره در زندگی مهم‌اند، اینکه بلد باشید تنهایی‌مان را مدیریت کنیم هم اهمیت دارد. وقتی کودک هستیم و قرار است برای اولین بار به مدرسه برویم، والدینمان ما را تشویق می‌کنند که برای خود دوستی پیدا کنیم. ولی چرا هیچ‌وقت هیچ‌کس در زندگی به ما نمی‌گوید که «تنها بمان و یاد بگیر چطور از تنهایی لذت ببری؟!»

مدیریت کردن تنهایی، یکی از ضروری‌ترین مهارت‌هایی است که هرکس در زندگی باید آن را یاد بگیرد. حس استقلال و جدا بودن از دیگران، نه‌تنهافرصتی برای رشد و ساختن جنبه‌های مختلف شخصیتتان را به شما می‌دهد، بلکه در برابر وابستگی‌های ناسالم نسبت‌به دیگران نیز از شما محافظت می‌کند. اگر بدانید چطور به‌تنهایی از پس خود بربیایید، دیگر هیچ‌چیز در زندگی قدرت آسیب‌ زدن به شما را نخواهد داشت.

در کتاب صوتی هنر لذت بردن از تنهایی می‌شنویم برهه‌هایی از زندگی وجود دارند که مجبور به تنهایی می‌شویم. گاهی عزیزانمان را از دست می‌دهیم، گاه افراد مورد اعتمادمان تصمیم می‌گیرند پشتمان را خالی کنند، در بزنگاه‌هایی، حتی با وجود حضور عزیزانمان مجبور می‌شویم امتحانی را به‌تنهایی پشت سر بگذاریم. هر چه باشد، باید بدانیم که در نهایت، ما تمام چیزی هستیم که در این زندگی به آن نیاز داریم!

کتاب صوتی هنر لذت بردن از تنهایی کاری از نشر صوتی رادیو مثبت است. این کتاب را با ترجمه‌ی نسرین صدقی گویا و روایت ابراهیم ربیعی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه زندگی

مدرسه‌ی زندگی یک سازمان جهانی به سرپرستی آلن دوباتن است که به مردم کمک می‌کند سطح زندگی‌شان را ارتقاء دهند و کیفیت روابط خود را بهبود ببخشند. هدف مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی کمک به همه‌ی انسان‌ها برای رسیدن به رضایت شخصی به‌وسیله‌ی پرورش هوش عاطفی است. این سازمان منبعی برای کاوش در حیطه‌ی خودشناسی، روابط، معاشرت، یافتن آرامش و لذت بردن از زندگی از طریق تولید و انتشار محتوا و برگزاری گردهمایی و گفت‌وگو است.

مدرسه‌ی زندگی یک برند جهانی به ‌شمار می‌رود و با داشتن بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، 343 هزار دنبال‌کننده در فیس‌بوک، 183 هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال‌کننده در توییتر، نزد بسیاری از افراد در سراسر جهان شناخته‌شده و معتبر است.

نکوداشت‌های کتاب هنر لذت بردن از تنهایی

  • راهنمایی هوشمند و بسیار مفید برای زندگی مدرن. (نیویورک تایمز)
  • مدرسه‌ی زندگی راه‌های اساسی را در گشودن گنجینه‌ی دانش بشری، برای کمک به ما ارائه می‌کند. (ایندیپندنت آن ساندی)

کتاب صوتی هنر لذت بردن از تنهایی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به تمام کسانی که به مطالعه‌ی کتاب‌های خودسازی علاقه دارند و به‌‍دنبال درک بهتر مفهوم تنهایی‌اند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی هنر لذت بردن از تنهایی می‌شنویم

باید اینو بررسی کنیم که چطور به جایی رسیدیم که اینقدر از تنهایی می‌ترسیم که از افرادی انتقاد می‌کنیم که دوست دارند تنها باشند و حتی ظاهراً از اون‌ها متنفر می‌شیم. ما به عنوان جامعه نمی‌خوایم فرق این افراد با خودمون رو قبول کنیم درحالی‌که خودمون به فرقمون با این افراد افتخار می‌کنیم، روشون برچسب می‌زنیم و احساساتشون رو انکار می‌کنیم. اگه هرروز با مردم ارتباط نداشته باشیم بدخلق می‌شیم. هرکاری می‌کنیم تا هم‌صحبت پیدا کنیم و بعد هرکاری می‌کنیم تا از شرشون خلاص بشیم. مردم از تنهایی می‌ترسن و منشأ این ترس، یه پیچیدگی خیلی عمیق فرهنگیه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
قسمت اول
18 دقیقه
قسمت دوم
15 دقیقه
قسمت سوم
17 دقیقه
قسمت چهارم
18 دقیقه
قسمت پنجم
16 دقیقه
قسمت ششم
17 دقیقه
قسمت هفتم
17 دقیقه
قسمت هشتم
18 دقیقه
قسمت نهم
12 دقیقه
قسمت دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر لذت بردن از تنهایی
نویسنده
مترجمنسرین صدقی گویا
راویابراهیم ربیعی
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های خودسازی، کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر لذت بردن از تنهایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر لذت بردن از تنهایی

برای دریافت کتاب صوتی هنر لذت بردن از تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.