معرفی و دانلود کتاب لوکیس و چند داستان دیگر

عکس جلد کتاب لوکیس و چند داستان دیگر
قیمت:
۳۵۰۰۰ ۲۴,۵۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لوکیس و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لوکیس و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لوکیس و چند داستان دیگر

کتاب لوکیس و چند داستان دیگر شاهکار داستانی نویسنده‌ی شهیر فرانسوی پروسپر مریمه است. این کتاب از شش داستان کوتاه شکل گرفته که داستان پایانی آن یعنی لوکیس: دست‌نوشته‌های دکتر ویتمباخ، به‌عنوان آخرین اثرِ به‌چاپ‌رسیده در زمان حیات نویسنده شناخته می‌شود. هر یک از داستان‌ها در ژانر ماجرایی و وهم‌آلود نوشته شده‌اند و شخصیت‌های آن قرار است در روند داستان با افراد و اتفاقات مرموزی رو‌به‌رو شوند.

درباره‌‌ی کتاب داستان لوکیس و چند داستان دیگر

اگر به فهرست نویسندگان نام‌آور فرانسه نگاه بیندازید حتماً نام پروسپر مریمه (Prosper Mérimée) را در میان آن خواهید یافت. خالق مجموعه داستان لوکیس و چند داستان دیگر (Lokis: Le Manuscrit Du Professeur Wittembach) در مطالعه‌ی تاریخ دستی داشت و علاقه‌ی ویژه‌ای به دنیای عرفان نشان می‌داد. ترکیب این دو قریحه، این ادیب قرن نوزدهم را به یکی از آفرینندگان برتر ادبیات ترسناک و داستان‌های وهم‌آلود تبدیل کرد. ماجرای داستان لوکیس نیز در کشور لیتوانی رخ می‌دهد؛ سرزمینی که از باور‌های خرافی و راز‌آلود و البته ماجراهای باورنکردنی، به‌دور نیست. دکتر ویتمباخ، شخصیت اصلی این داستان، در قلعه‌ی یک کنت مرموز به نام میشل سمیوت زندگی می‌کند. او قرار است روی مجموعه دست‌نوشته‌ای قدیمی تحقیق کند. اما با شروع این ماجرا به حقایق عجیب‌تری درمورد صاحب‌خانه‌ی خود پی می‌برد. داستان اتاق آبی، دیگر داستان کوتاه این مجموعه، ماجرای زوج عاشق جوانی را روایت می‌کند که برای با هم بودن، به هتل‌های مختلف پاریس سر می‌زنند. آن‌ها به دنبال مکانی امن و آرام هستند. برای همین به صاحب هتل اتاق آبی اطمینان می‌کنند و با قطار راهی سفر می‌شوند. اما آن‌ها از حوادثی که بر سر راه این این سفر عاشقانه قرار گرفته خبر ندارند.

معرفی و دانلود کتاب لوکیس و چند داستان دیگر

دیگر اثر داستانی کتاب لوکیس، کوچه‌ی خانم لوکرتزیا نام دارد؛ ماجرای یک افسر جوان فرانسوی که به‌طور اتفاقی با زنی مرموز با موهای سفید رو‌به‌رو می‌شود. عشق مرد به این زن عجیب، پای او را به افسانه‌ها و ماجراهای باورنکردنی درباره‌ی روح یک زن قاتل باز می‌کند. جومان، دیگر داستان این مجموعه درباره‌ی گروهی از سربازن فرانسوی‌ست که برای جنگ راهی مرز‌های مراکش می‌شوند؛ سفری که در ابتدا قرار بود برای سرکوب نیرو‌های مخالف باشد اما در ادامه به دیدار با یک قبیله‌ی قدیمی جادوگر ختم می‌شود! ساحره‌های اسپانیایی، داستان دیگر این مجموعه نیز ماجرایی در ژانر ادبیات وهم‌آلود دارد. پروسپر مریمه، نویسنده‌ی این اثر کوتاه نیز مانند دیگر آثار خود از عناصر تاریخی و فرهنگ‌ها، باور‌ها و آداب و رسوم قدیمی در خلق روایت داستانی استفاده کرده. داستان‌های این کتاب در سال‌های مختلف به چاپ رسیده و مجموعه‌ی آن با تلاش انتشارات افق و ترجمه‌ی محمود گودرزی تهیه شده است.

اقتباس‌ها از کتاب لوکیس و چند داستان دیگر

فیلم سینمایی «لوکیس» اثر کارگردان لهستانی یعنی یانوش ماژوسکی، یک نسخه‌ی اقتباسی از داستان کوتاه لوکیس، به نوشته‌ی پروسپر مریمه است. این فیلم در سال 1971 روی پرده‌ی نمایش رفت. از دیگر فیلم‌هایی که از ماجرای این داستان اقتباس شده‌‍اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فیلمی روسی با نام ازدواج با خرس به کارگردانی کنستانتین اگرت و ولادیمیر گاردین که در سال 1926 ساخته شد.
  • یک فیلم لهستانی به کارگردانی والرین بروفچیک با نام دیو که محصول سال 1975 است.
  • فیلم قتل که یک اثر بلاروسی با برداشتی آزاد از داستان لوکیس، است که آندری کودزینِنکا در سال 2010 آن را ساخته است.

کتاب لوکیس و چند داستان دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

خوانندگان داستان‌های کوتاه کلاسیک و همچنین طرفداران ژانر رازآلود از خواندن این مجموعه داستان لذت می‌برند.

در بخشی از کتاب لوکیس و چند داستان دیگر می‌خوانیم

به صخره دست می‌کشیدم و جلو می‌رفتم؛ ناگهان به‌جای سردی سنگ، دستم به پرده‌ای خورد که زیر دستم عقب رفت و گذاشت پرتویی از نور وارد شود. بر احتیاطم افزودم؛ بی‌صدا پرده را کنار زدم و دیدم در راهرویی کوچک قرار دارم که به اتاقی سراسر روشن با دری گشوده ختم می‌شود. به دیوارهای این اتاق پارچه‌ای گلدار از حریر و طلا کشیده بودند. قالی‌ای ترکی دیدم و تکه‌ای از نیمکتی با روکش مخمل. روی فرش قلیانی نقره‌ای و چند عطرسوز بود. در یک‌ کلام، اتاقی با اثاث مجلل به سلیقه‌ی اعراب.

با گام‌هایی آرام به در نزدیک شدم. زنی جوان روی نیمکت چمباتمه زده بود و کنار نیمکت، میزی کوتاه و خاتم‌کاری‌شده قرار داشت که بر آن سینی‌ای بزرگ از جنس نقره‌ی مطلا پر از فنجان، تُنگ و دسته‌گل دیده می‌شد.

آدم حین ورود به این اتاق خصوصی زیرزمینی حس می‌کرد با نمی‌دانم چه عطر دل‌انگیزی سرمست می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

کوچه‌ی خانم لوکرتزیا
اتاق آبی: تقدیم به خانم دو لا رون
جومان
ساحره‌های اسپانیایی
لوکیس: دست‌نوشته‌ی پروفسور ویتمباخ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لوکیس و چند داستان دیگر
نویسنده
مترجممحمود گودرزی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-622-7902-01-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۵۰۰۰ ۲۴,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لوکیس و چند داستان دیگر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب لوکیس و چند داستان دیگر

برای دریافت کتاب لوکیس و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.