معرفی و دانلود کتاب صوتی چطور انسان شایسته تربیت کنیم: راهنمای تربیت فرزندان مهربان و با اعتماد به نفس

عکس جلد کتاب صوتی چطور انسان شایسته تربیت کنیم: راهنمای تربیت فرزندان مهربان و با اعتماد به نفس
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چطور انسان شایسته تربیت کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چطور انسان شایسته تربیت کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چطور انسان شایسته تربیت کنیم: راهنمای تربیت فرزندان مهربان و با اعتماد به نفس

یک راهنمای کاربردی برای تربیت فرزندانی سالم و قدرتمند را در کتاب صوتی چطور انسان شایسته تربیت کنیم بشنوید! این کتاب به قلم هانتر کلارک فیلدز نوشته شده است و با توصیه‌ها و تکنیک‌های ساده به شما کمک می‌کند الگوها و چرخه‌های تربیتی آسیب‌زا را در خود و فرزندتان قطع کنید و آن‌ها را با اعتماد به نفس بار بیاورید.

درباره‌ی کتاب صوتی چطور انسان شایسته تربیت کنیم

تصور کنید که قرار است دخترتان را ببرید مهدکودک و بعد در یک جلسه‌ی مهم حاضر شوید. با کلی بازی و قصه، یک پیراهن قشنگ بر تن دخترتان پوشانده‌اید و او درست قبل از اینکه قدم از در خانه بگذارید بیرون، ناگهان نیاز به دستشویی پیدا می‌کند. مجبورید برگردید داخل و قطعا دیرتان می‌شود. در چنین موقعیتی چه واکنشی نشان می‌دهید؟ عصبانی می‌شوید؟ اضطرابتان را روی دخترتان تلافی می‌کنید یا با صبر و حوصله همه چیز را پیش می‌برید؟ باید اعصاب خودتان را کنترل کنید و اضطرابتان را به آن‌ها انتقال ندهید. فرقی نمی‌کند که چه والدی برای فرزندتان باشید یا فرزندتان چه شخصیتی داشته باشد، در هر صورت پدر یا مادر بودن، علی‌رغم تمامی شیرینی‌هایش، سخت است و بزرگ کردن بچه‌ها صبر ایوب می‌طلبد.

اثری که پیش رو دارید، کتاب صوتی چطور انسان شایسته تربیت کنیم (Raising Good Humans: A Mindful Guide to Breaking the Cycle of Reactive Parenting and Raising Kind, Confident Kids) به قلم هانتر کلارک فیلدز (Hunter Clarke-Fields) با تکیه بر پژوهش های علمی، یک نقشه‌ی راه کاربردی و گیرا برای پدر و مادرهایی ارائه می‌دهد که می‌خواهند چیزی بیش از خوراک و پوشاک برای فرزندانشان فراهم کنند، چرخه‌ی تکانشگری رابه پایان برسانند و فرزندانی مهربان و بااعتماد به نفس پرورش بدهند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چطور انسان شایسته تربیت کنیم

کتاب صوتی چطور انسان شایسته تربیت کنیم در هشت فصل نوشته شده است. هانتر کلارک فیلدز در وهله‌ی اول، برای افزایش ذهن‌آگاهی و قطع چرخه‌ی تکانشگری کمکتان می‌کند. در این بخش الگوهای مخرب پیشین را می‌شناسید و مورد بررسی قرار می‌دهید. این بخش توصیه‌ها و تمریناتی ارائه می‌دهد که به حفظ خونسردی و کنترل احساسات بغرنج می‌انجامند. با این توصیه‌ها تمامی عادات بدی که نسل به نسل از والدینتان به شما رسیده و رفتارهای آسیب زا به حساب می‌آیند را کنار می‌گذارید؛ درمورد رفتار با بچه‌ها سنجیده‌تر عمل می‌کنید و به این ترتیب به آن‌ها هم یاد می‌دهید که در موقعیت‌های بحرانیِ زندگی‌شان با آرامش پیش بروند. بخش دوم کتاب راهکارهای تربیتی مفیدی ارائه می‌دهد. این راهکارها همکاری فرزندانتان را برمی‌انگیزند،‌ در حفظ آرامش خانه به شما یاری می‌رسانند و فضایی گرم و صمیمی میان شما و فرزندانتان پدید می‌آورند.

کتاب صوتی چطور انسان شایسته تربیت کنیم را مهتاب غرار به فارسی برگردانده و انتشارات کتاب کوله پشتی روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. نشر صوتی موج کتاب نیز این کتاب را با صدای فریبا حاجی محمدی صوتی کرده و در اختیار والدین قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم

  • کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم یک راهنمای عملی برای والدین است که با کمک آن می‌توانند اعتماد، سلامت روان و استقلال شخصیتی کودکانشان را تامین کنند و رابطه‌ی سالمی با آن‌ها برقرار نمایند. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های تربیتی عمرم است و توصیه‌ها، استراتژی‌ها و تمریناتی دارد که از شما والدینی آگاه می‌سازد. (کاترین رینولدز لوئیس، نویسنده‌ی پرفروش)
  • نویسنده با تکیه بر تجربیات شخصی و مطالعات علمی، ‌مهارت‌های لازم برای ابراز علاقه‌ی بیشتر به بچه‌ها بر مبنای الگوی عاطفی صحیح را برمی‌شمارد که دغدغه‌های تربیتی شما را برطرف می‌کند. (تارا براچ، دکتر روانشناس و نویسنده)
  • اثر حاضر رابطه‌ی شما را با بچه‌ها زیر و رو می‌کند و روایت‌های تاثیرگذار و تمرینات کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهد. هانتر کلارک فیلدز به شما می‌گوید والد سالم بودن مستلزم آگاهی و خودسازی است و با دانش، شوخ طبعی و توصیه‌هایش به والدین در امر تربیت فرزند یاری می‌رساند. (اورن جی سوفر، نویسنده‌ی کتاب حرف دلت را بزن)
  • این کتاب نقشه‌راهی صادقانه و پر از مهر برای آن دسته از والدینی است که می‌خواهند با مهارت از پس مشکلات بربیایند و لذت و شادی و عشق به بچه‌هایشان ارزانی کنند. (شانا شپیرو، ‌روانشناس و نویسنده‌ی پرفروش کتاب سلام دوستت دارم)

کتاب صوتی چطور انسان شایسته تربیت کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر پدر یا مادر هستید یا به واسطه‌ی شغل و شرایط زندگی با بچه‌ها سروکار دارید، از توصیه‌های کتاب صوتی چطور انسان شایسته تربیت کنیم غافل نشوید.

در بخشی از کتاب صوتی چطور انسان شایسته تربیت کنیم: راهنمای تربیت فرزندان مهربان و با اعتماد به نفس می‌شنویم

بچه‌ها هم مثل بزرگ‌ترها در احساسات شدید غرق می‌شوند. در واقع، به‌دلیل اینکه قشر پیش‌پیشانی تا اوایل دهه‌ی بیست‌سالگی کامل رشد نمی‌کند، بچه‌ها مستعدترند که در احساسات شدید غرق شوند. این تجربه بخش اجتناب‌ناپذیر دوران کودکی است؛ بنابراین، ما والدین باید احساسات بغرنج بچه‌ها را پیش‌بینی کنیم و بپذیریم. مانند بزرگ‌ترها، وقتی بچه‌ها جلو احساساتشان را می‌گیرند و آن‌ها را سرکوب می‌کنند، این احساسات از راه‌های مخرب مثل داد زدن سر برادر یا خواهر بروز پیدا می‌کند. بیایید بپذیریم که ما چنین چیزی نمی‌خواهیم. بنابراین، همان‌طور که تمرین می‌کنیم احساسات خود را بپذیریم، باید تلاش کنیم احساسات فرزندمان را هم بپذیریم و نیز به او کمک کنیم که احساساتش را بپذیرد.

خب، ممکن است این را قبول داشته باشیم که نمی‌خواهیم به فرزندمان یاد بدهیم مثل ما احساساتش را سرکوب کند؛ اما آیا واقعاً می‌توانیم با عصبانیت و ناراحتیِ فرزندمان کنار بیاییم؟ معمولاً احساسات شدید فرزندمان برایمان خوشایند نیست و از روی غریزه تمایل داریم بی‌درنگ مشکل را حل کنیم؛ بنابراین، سرش را با اسباب‌بازی یا تلویزیون گرم می‌کنیم و به او می‌گوییم: ‌«گریه نکن.» یا ‌«مشکلی نیست.» وقتی پذیرش را تمرین کنیم و به فرزندمان اجازه دهیم به‌جای حل مشکل، احساس بغرنج را تجربه کند، طرز عملکردمان تغییر می‌کند. در این شرایط کار ما این است که حواسمان به کنترل احساسات ناخوشایند خودمان باشد؛ چون برای تغییر فرزندمان یا حل مشکلش راهی وجود ندارد.

این به چه معناست؟ حل نکردن مشکل در عمل به چه صورت است؟ ممکن است مانند رفتار آن شخص مشهور باشد که اجازه داد (به روشی ایمن) دخترش در مکان عمومی بدخلقی کند. ممکن است به این صورت باشد که وقتی فرزندتان گریه می‌کند او را در اتاقش حبس نکنید یا شاید به این صورت باشد که دست از خرید مواد غذایی بکشید، لحظه‌ای از مغازه خارج شوید و فرزندتان را نیز به بیرون ببرید تا ‌بابت به دست نیاوردن خوراکی موردعلاقه‌اش، احساس ناکامی‌اش را با صدای بلند بروز دهد یا ممکن است به این صورت باشد که به فرزندتان یادآوری کنید: «عصبانیت بسیار طبیعی است‌.» و «احساس ناراحتی هم بسیار عادی است‌.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
معرفی کتاب و پیشگفتار
17 دقیقه
نکته‌ی ویژه
21 دقیقه
قسمت اول
13 دقیقه
قسمت دوم
26 دقیقه
قسمت سوم
22 دقیقه
قسمت چهارم
16 دقیقه
قسمت پنجم
22 دقیقه
قسمت ششم
25 دقیقه
قسمت هفتم
24 دقیقه
قسمت هشتم
25 دقیقه
قسمت نهم
21 دقیقه
قسمت دهم
15 دقیقه
قسمت یازدهم
23 دقیقه
قسمت دوازدهم
22 دقیقه
قسمت سیزدهم
20 دقیقه
قسمت چهاردهم
21 دقیقه
قسمت پانزدهم
12 دقیقه
قسمت شانزدهم
22 دقیقه
قسمت هفدهم
21 دقیقه
قسمت هجدهم
12 دقیقه
قسمت نوزدهم
22 دقیقه
قسمت بیستم
22 دقیقه
قسمت بیست‌ویکم
21 دقیقه
قسمت بیست‌ودوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چطور انسان شایسته تربیت کنیم: راهنمای تربیت فرزندان مهربان و با اعتماد به نفس
نویسنده
مترجممهتاب غرار
راویفریبا حاجی محمدی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های تربیت نوجوان، کتاب‌های تربیت کودک
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چطور انسان شایسته تربیت کنیم

برای دریافت کتاب صوتی چطور انسان شایسته تربیت کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.