معرفی و دانلود کتاب صوتی پیرمرد و دریا

عکس جلد کتاب صوتی پیرمرد و دریا
قیمت:
۴۲۰۰۰ ۲۱,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پیرمرد و دریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پیرمرد و دریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پیرمرد و دریا

ارنست همینگوی، پدر ادبیات مدرن آمریکا، در کتاب صوتی پیرمرد و دریا که موفق به دریافت جایزه‌ی ادبی پولیتزر نیز شده، داستان فرازونشیب جنگ و پیکار پیرمردی با بخت بد خود را روایت می‌کند و پایانِ غیرقابل پیش‌بینی‌اش را به زیبایی به تصویر می‌کشد.

درباره‌ی کتاب صوتی پیرمرد و دریا

ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) را با لقبِ برازنده‌ی پدر ادبیات مدرن آمریکا، می‌توان چهره‌ی اصلی ادبیات داستانی معاصر آمریکا و یکی از چهره‌های برجسته‌ و تأثیرگذار تاریخ ادبیات جهان دانست. او مثال هنرمندی بود که خلاقیتش را با تجربیات و وقایع زندگی خودش ترکیب می‌کرد و از دل آن‌ها داستان‌هایی جادویی بیرون می‌کشید؛ همان‌طورکه داستان کتاب صوتی پیرمرد و دریا (Old Man and the Sea) را نیز تألیف کرد و عشقش به ماهی‌گیری و تجربه‌ی زندگی در کوبا را مانند تاروپود فرشی به هم بافت تا نتیجه داستانی شگفت‌انگیز شود و جایزه‌ی ادبی پولیتزر را برایش به ارمغان بیاورد.

همینگوی از چهره‌های شاخص ادبی آمریکا محسوب می‌شود و جایزه‌ی نوبل ادبی را نیز با خود به خانه برده است. داستان زندگی او بی‌شباهت به یک رمان ماجراجویانه‌ی تمام‌عیار نیست؛ از خدمت در خط مقدم جنگ و زخمی شدن و بازگشتن به خانه مانند یک قهرمان گرفته، تا روابط عاشقانه‌ی متعدد و زندگی کردن در جنگل‌های آفریقا. او در نهایت با یک اسلحه‌ی شکاری به زندگی خود پایان داد، اما خاطراتش و آثاری که از خود به جا گذاشته، هنوز هم الهام‌بخش خیل کثیری از دوست‌داران ادبیات است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پیرمرد و دریا

کتاب صوتی پیرمرد و دریا داستانی ساده و بی‌پیرایه دارد؛ پیرمردی ماهی‌گیر که دوره‌ای طولانی‌ با بداقبالی روبه‌رو بوده و هیچ صیدی به دام نینداخته، مصمم می‌شود تا خود را از این بخت بد برهاند. اما آنچه این داستان را ویژه و شنیدنی می‌کند، قلم هنرمندانه و استادانه‌ی همینگوی در توصیف وقایع و احساسات مختلف پیرمرد است. ارنست همینگوی با چنان شوری اتفاقات کتاب را روایت می‌کند که متناوباً بالا رفتن حس هیجان و ضربان قلب را در سینه‌تان حس می‌کنید. با پیروزی‌های پیرمرد حس آسودگی خیال و شادی به سراغتان می‌آید و با شکست‌هایش آهی از سر ناامیدی می‌کشید. اینکه در پایان کدام حس به دیگری مغلوب شود را، فقط با شنیدن کتاب صوتی پیرمرد و دریا خواهید فهمید.

ماجرا از این قرار است که سانتیاگوی پیر، 84 روز را بی هیچ موفقیتی در صید ماهی سپری کرده و کم‌کم فقر و گرسنگی اوضاعش را بحرانی می‌کند. مردم دهکده عقیده دارند که پیرمرد گرفتار بخت بد شده؛ نیرویی اهریمنی که به این سادگی دست از سرش بر نخواهد داشت. این شایعات تا جایی پیش می‌روند که خانواده‌ی شاگردش مانولین نیز، از او می‌خواهند تا کار کردن با پیرمرد را متوقف کند و با کشتی ماهی‌گیری دیگری کار کند تا هم بتواند امرار معاش کند و هم شوربختی دامن‌گیرش نشود. مانولین چاره‌ای جز پذیرفتن این پیشنهاد ندارد، ولی همچنان با تهیه‌ی کمی غذا، به استادکار قبلی‌اش ادای دین می‌کند تا او را میان این بدبختی تنها نگذاشته باشد.

با وارد شدن به روز هشتادوپنجم، دیگر صبر سانتیاگوی پیر به پایان می‌رسد. او عزم آن کرده که هرطور شده، سهمش را از دریا بگیرد، حتی اگر این نبرد و مبارزه به قیمت از دست دادن جانش و غرق شدن قایق کوچکش تمام شود. با این نیت و سر پرسودا، سانتیاگو قایق را به آب می‌اندازد و با فاصله گرفتن از منطقه‌ای که مکان معمول صید ماهی برای صیادان است، خود را به نقطه‌ی دوردست در این آبی بی‌انتها می‌رساند. بعد از صبر زیاد و افکار متناقضی از امید و ناامیدی، ناگهان سروکله‌ی طعمه‌ای بزرگ پیدا می‌شود...

کتاب صوتی پیرمرد و دریا کاری از نشر صوتی شادن پژواک است که توسط زهره مرصوص به فارسی ترجمه شده. این کتاب را با صدای اعظم حبیبی، مهیار ستاری، حامد بیطرفان و غلامرضا صادقی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب پیرمرد و دریا

  • دریافت جایزه‌ی پولیتزر در رده‌ی کتاب‌های داستانی؛
  • دریافت جایزه‌ی Premio Bancarella؛
  • فینالیست جایزه‌ی کتاب ملی در بخش بهترین داستان.

نکوداشت‌های کتاب پیرمرد و دریا

  • داستانی گیرا و چالشی. (Common Sense Media)
  • پیرمرد و دریا شاخص‌ترین اثر ارنست همینگوی به حساب می‌آید و در طول زمان این نکته ثابت شده که این رمان بهترین اثر در میان آثار همینگوی و هم‌دوره‌هایش است. (ویلیام فاکنر)
  • این درخشان‌ترین و جذاب‌ترین اثر همینگوی است. (ساندی تایمز)
  • یک قصه‌ی زیبا. (گاردین)

اقتباس سینمایی از کتاب پیرمرد و دریا

جان استرجس در سال 1958 این داستان را بر پرده‌ی سینما اکران کرد. این کار جایزه‌ی اسکار را برای سازنده‌اش به ارمغان آورد. به غیر از این، داستان این کتاب موضوع سریال‌ها، انیمیشن‌ها، نمایشنامه‌ها و آثار فرهنگی بسیار دیگری نیز بوده است.

کتاب صوتی پیرمرد و دریا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از طرفداران ادبیات کلاسیک آمریکا باشید، از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهید برد.

در بخشی از کتاب صوتی پیرمرد و دریا می‌شنویم

بیشتر وقت‌ها که عطر نسیم ساحلی به مشام پیرمرد می‌خورد، از جا بلند می‌شد، لباس می‌پوشید و می‌رفت که پسرک را بیدار کند. اما امشب عطر نسیم ساحلی خیلی زود از راه رسید و پیرمرد در خواب می‌دانست که هنوز زود است. دوباره به خواب رفت، تا رویای قله‌های سفید جزیره‌هایی را ببیند که از دل دریا بیرون زده‌اند. و بعدش خواب بندرها و لنگرگاه‌های جزایر قناری را دید. مدت‌ها بود که دیگر نه خواب طوفان‌ها را می‌دید، نه خواب زنان را، نه خواب اتفاق‌های بزرگ، خواب ماهی‌های گنده، خواب جنگ، خواب زورآزمایی‌ها، و نه خواب همسرش را. حالا خواب جاهایی را می‌دید و خواب شیرهای توی ساحل را که مثل بچه‌گربه زیر نور گرگ‌ومیش بازی می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
پیشگفتار
13 دقیقه
مقدمه
23 دقیقه
پیرمرد و دریا ـ قسمت یک
63 دقیقه
پیرمرد و دریا ـ قسمت دو
43 دقیقه
پیرمرد و دریا ـ قسمت سه
36 دقیقه
پیرمرد و دریا ـ قسمت چهار
35 دقیقه
پیرمرد و دریا ـ قسمت پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پیرمرد و دریا
نویسنده
مترجمزهره مرصوص
راویغلامرضا صادقی، اعظم حبیبی، مهیار ستاری، حامد بیطرفان
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۴۲۰۰۰ ۲۱,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پیرمرد و دریا

محمدرضا مقصودی
۱۴۰۳/۵/۱۰
کتاب شاهکار و عالیه از هر لحاظ
Amirhossein
۱۴۰۳/۵/۲۲
بسیار گیرا و جذاب
بسیار قشنگ بودش
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پیرمرد و دریا

برای دریافت کتاب صوتی پیرمرد و دریا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.