معرفی و دانلود کتاب صوتی قدرت اختلاف: چرا فراز و فرودهای روابط رمز ایجاد صمیمیت، تاب آوری و اعتمادند

عکس جلد کتاب صوتی قدرت اختلاف: چرا فراز و فرودهای روابط رمز ایجاد صمیمیت، تاب آوری و اعتمادند
قیمت:
۱۷۰۰۰۰ ۸۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قدرت اختلاف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قدرت اختلاف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قدرت اختلاف: چرا فراز و فرودهای روابط رمز ایجاد صمیمیت، تاب آوری و اعتمادند

کتابی که نظرتان را درباره‌ی اختلافات در روابط تغییر می‌دهد. ادوارد ترانیک و کلودیا ام گلد که هر دو استاد دانشگاه ماساچوست هستند، در کتاب صوتی قدرت اختلاف نشان می‌دهند که اختلاف در هر رابطه‌ای به وجود می‌آید و در حقیقت برای رشد اجتماعی و عاطفی بسیار اهمیت دارد. آن‌ها پس از سال‌ها تحقیق و آزمایش بالینی ثابت کردند که تعارض و آشفتگی در رابطه نه‌تنها مشکلی ندارد، بلکه روابط ما را عمیق‌تر می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی قدرت اختلاف

همه‌ی ما در دنیای امروز آشفتگی را در روابطمان تجربه کرده‌ایم: با دوستانمان بر سر موضوعاتی مختلف سیاسی، مذهبی و اعتقادی دچار اختلاف می‌شویم، احساس می‌کنیم با والدینمان هیچ اشتراک‌نظری نداریم، با شریک عاطفی‌مان همواره در حال دعوا هستیم، از رفتار مردم عصبانی می‌شویم و بسیاری از موارد دیگر. در چنین شرایطی فکر می‌کنیم که دیگر روابطمان به حالت سابق برنخواهد گشت: رابطه‌مان را برای همیشه با دوستانمان قطع می‌کنیم، شریک عاطفی‌مان را تغییر می‌دهیم و از نزد والدینمان می‌رویم. اما اگر قرار باشد این‌چنین پیش برویم، دیگر رابطه‌ای برایمان باقی نخواهد ماند! ادوارد ترانیک (Ed Tronick) و کلودیا ام گلد (Claudia M Gold) در کتاب صوتی قدرت اختلاف (The Power of Discord) پس از سال‌ها تحقیق و آزمایش‌های بالینی، ما را به این نتیجه می‌رسانند که اختلاف نه‌تنها روابط را نابود نمی‌کنند؛ بلکه برای رشد اجتماعی و عاطفی بسیاری حیاتی‌اند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی قدرت اختلاف

«آزمایش چهره‌ی سرد» یکی از آزمایش‌هایی است که در کتاب صوتی قدرت اختلاف موردتوجه قرار می‌گیرد. در این آزمایش یکی از والدین مثلاً مادر در مقابل نوزاد قرار می‌گیرد و پس از چند دقیقه بازی، چهره‌ی مادر کاملاً بی‌احساس و سرد می‌شود. نوزاد همه‌ی تلاش خود را می‌کند تا مادرش را دوباره به واکنش وادارد و با ندیدن هیچ واکنشی، مضطرب و مضطرب‌تر می‌شود. پس از دو دقیقه، مادر به حالت اول برمی‌گردد و دوباره با فرزندش بازی می‌کند. این آزمایش را استاد برجسته‌ی دانشگاه علوم اعصاب دانشگاه ماساچوست، ادوارد ترانیک ابداع کرد و به همراه کلودیا ام گلد، متخصص اطفال و یکی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه ماساچوست، آن را به اجرا درآورد.

همانطور که گفتیم، ما از این‌که با دیگران به اختلاف بخوریم، می‌ترسیم؛ اما درواقعیت اختلاف یک «هنجار» است. وقتی این اختلاف‌ها حل می‌شوند و روابط ما ترمیم می‌گردند، ما رشد می‌کنیم و به احساس امنیت، لذت و اعتماد می‌رسیم. برای مثال والدین و نوزادان در 70 درصد مواقع با هم اختلاف‌نظر دارند. این اختلاف‌ها برای نوزادان اهمیت دارد؛ زیرا در آینده به آن‌ها کمک می‌کند که اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشند و در روابطشان با دیگران موفق‌تر عمل کنند. ادوارد ترانیک و کلودیا ام گلد همان حرف‌های قبلی را تکرار می‌کنند: والدین باید به غرایز خود اعتماد کنند، آرام باشند و فقط بکوشند «به‌اندازه‌ی کافی خوب» باشند. تلاش آن‌ها برای رسیدن به آن آرمان مطلوب، سلامت روانشان را به خطر می‌اندازد.

اما تجربه‌های کودکی‌ چقدر در روابطمان نقش دارند؟ در کتاب صوتی قدرت اختلاف می‌آموزیم که ما همه‌ی دعواها و آشتی‌ها را در ذهنمان ذخیره می‌کنیم و تفسیرهایی که از این تجربه‌ها داریم، تا همیشه با ما می‌مانند. نقش والدین ما چیزی شبیه به «معمارهای عصبی» است؛ آن‌ها نحوه‌ی کارکرد مغز و ذهن فرزندانشان را تغییر می‌دهند و حتی تعیین می‌کنند که ژن‌ها چگونه ظاهر شوند. وقتی فردی تجربه‌ای ناخوشایند از دوران کودکی‌‌اش داشته باشد و در آن دوره استرس‌های زیادی را تجربه کند، احتمالاً هیچ چشم‌انداز بهتری از آینده نخواهد داشت، همیشه از نظر عاطفی احساس تهدید خواهد کرد و احساس ناامیدی با او همراه خواهد بود. اما اگر کسی با وجود همه‌ی اختلاف‌ها، باز هم بتواند در روابط بماند، در‌ آینده رابطه‌هایی سالم و پایدار خواهد داشت.

معرفی و دانلود کتاب صوتی قدرت اختلاف

ادوارد ترونیک و کلودیا ام گلد در کتاب صوتی قدرت اختلاف بیشتر بر روابط بین دو فرد تمرکز دارند؛ اما اصولاً پارادایم چهره‌ی سرد را می‌توان در جامعه مشاهده کرد. روابط از نظر بیولوژیکی و اجتماعی حیاتی هستند. در این میان تفاوت‌های میان ما و دیگران به‌جای این‌که نقطه‌ضعف باشند، به بزرگ‌ترین نقطه‌قوت ما تبدیل می‌شوند. در این زمان می‌توانیم از توصیه‌های ترانیک و گلد در بهبود روابط خود بهره ببریم.

کتاب صوتی قدرت اختلاف را با صدای علی خسروی بشنوید. نشر صوتی رادیو گوشه نسخه‌ی نشر نوین و ترجمه‌ی میثم همدمی را برای خوانش برگزیده است.

نکوداشت‌های کتاب قدرت اختلاف

  • این کتاب استثنایی را همه باید بخرند! ادوارد ترانیک و کلودیا گلد یک راهنمای علمی برای زندگی در این دوران پرآشوب از نظر تعاملات اجتماعی هدیه می‌دهند. به جای کمال‌گرایی، در این کتاب می‌آموزید که به‌عنوان والد، دوست یا شریک عاطفی ناگزیرید از اشتباه کردن و تنها چیزی که اهمیت دارد، جبران اشتباه است. شما در جبران است که معنایی جدید را خلق می‌کنید و در روابطتان به‌خوبی پیشرفت می‌کنید. (جان گاتمن، نویسنده‌ی کتاب «هشت قرار عاشقانه»)
  • این کتاب حکیمانه نشان می‌دهد که چگونه دوگانگی ارتباط و قطع ارتباط با سیستم عصبی ما، زندگی عاطفی‌‌مان، احساسات و توانایی‌مان برای هماهنگی با دیگران پیوندی تنگاتنگ دارد. وقتی از همدیگر دوریم، آن‌وقت متوجه می‌شویم که باید برگردیم و دوباره ارتباط برقرار کنیم. هیچ راهکار ساده‌ای برای روابط عالی با دیگران نیست. کتاب قدرت اختلاف فقط شما را به این درک می‌رساند که چگونه نقص‌هایتان در زندگی و عشق شما را قوی می‌کند. (سو جانسون، نویسنده‌ی کتاب «محکم در آغوشم بگیر»)
  • کتابی جذاب و پر از شور و نشاط! (بسل ون در کولک، نویسنده‌ی کتاب «بدن فراموش می‌کند»)
  • کتاب قدرت اختلاف به ما کمک می‌کند که از گسست ارتباطاتمان به‌عنوان فرصت‌هایی برای تعاملات جدید بهره ببریم. (دنیل جی سیگل، نویسنده‌ی کتاب «کودکی با مغز تمام‌عیار»)

کتاب صوتی قدرت اختلاف برای چه کسانی مناسب است؟

اگر تفاوت‌های زیاد در روابط شما را آزار می‌دهند، کتاب صوتی قدرت اختلاف را بشنوید. با این کتاب به روابطتان از زاویه‌ای دیگر نگاه می‌کنید.

در بخشی از کتاب صوتی قدرت اختلاف: چرا فراز و فرودهای روابط رمز ایجاد صمیمیت، تاب آوری و اعتمادند می‌شنویم

آزمایش چهره‌ی سرد آشکارا نشان داد که نوزادان با توانایی اثرگذاری بر دنیای خود و با مهارت‌هایی ذاتی برای تعامل با محیط خود متولد می‌شوند. نوزادان در مواجهه با فقدان ابراز تظاهر هیجانی از سوی مادر - وضعیتی ناآشنا - با به کار گرفتن چند راهبرد می‌کوشند تا مادر را بار دیگر به تعامل بازگردانند. پارادایم چهره‌ی سرد نشانگر موقعیتی آزمایشی است که طی آن توانایی نوزادان برای معناسازی از تجربه‌شان به چالش کشیده می‌شود. اگر آنان قادر به سخن گفتن بودند، شاید راجع‌به تعامل نداشتن با مادرشان سخن می‌گفتند: «این وضعیت با عقل جور درنمی‌آید.» گرچه طول مدت «بخش چهره‌ی سرد» آزمایش مجموعاً شش دقیقه‌ای ما در پروتکل‌های پژوهشی مختلف متفاوت است، به طور میانگین چهره‌ی سرد مادر تنها دو دقیقه تداوم می‌یابد. بکوشید به مدت دو دقیقه بدون هیچ تظاهری هیجانی به دوست یا عضوی از خانواده خیره نگاه کنید که خواستار توجهتان است؛ چنین مدتی به گونه‌ی پایان‌ناپذیری طولانی به نظر می‌رسد! این امتداد زمانی به نظر بلند با اهداف پژوهشی ما سازگار است؛ چراکه سبب پررنگ‌تر شدن واکنش نوزاد می‌شود و پنجره‌ای به‌سوی فرایند معناسازی نوزاد می‌گشاید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
37 دقیقه
پیش‌درآمد: ریشه‌ها
17 دقیقه
داستان اِد: پارادایم چهره‌ی سرد
37 دقیقه
فراگیری از غول‌ها
36 دقیقه
یک: ترمیم به‌مثابه‌ی غذایی برای روح
28 دقیقه
ماجرا از بدو تولد آغاز می‌شود
20 دقیقه
گرسنه‌ی معنا
27 دقیقه
دو: به قدر کافی خوب بودن
31 دقیقه
مادر زیاده از حد خوب
30 دقیقه
سه: حس امنیت برای آشوب به پا کردن
36 دقیقه
وقتی دنیا بیش‌ازحد پرسروصدا می‌شود
33 دقیقه
چهار: دست برداشتن از سرزنش متقابل
32 دقیقه
معناسازی در کنار هم و به‌تنهایی
32 دقیقه
پنج: تأملی دوباره بر تاب‌آوری
29 دقیقه
زمان و تاب‌آوری
29 دقیقه
شش: بازی‌هایی که می‌کنیم - فراگیری حس تعلق
25 دقیقه
بازی‌های اجتماعی مغز و ذهن ما را رشد می‌دهند
35 دقیقه
هفت: تکنولوژی و پارادایم چهره‌ی سرد
21 دقیقه
هشت: وقتی معانی به بیراهه می‌روند
28 دقیقه
ادراک خویشتن خردشده
27 دقیقه
آوردن معانی قدیمی به دل روابط تازه
17 دقیقه
نُه: التیام‌یابی تدریجی در گذر زمان
27 دقیقه
درس‌هایی از ضربه‌ی هیجانی ناشی از جنگ
32 دقیقه
ده: یافتن امید در عدم قطعیت
35 دقیقه
یازده: از اختلاف به‌سوی برقراری ارتباط و تعلق‌یابی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قدرت اختلاف: چرا فراز و فرودهای روابط رمز ایجاد صمیمیت، تاب آوری و اعتمادند
نویسنده،
مترجممیثم همدمی
راویعلی خسروی
ناشر چاپی نشر نوین
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
شابک0
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی
۱۷۰۰۰۰ ۸۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قدرت اختلاف

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قدرت اختلاف

برای دریافت کتاب صوتی قدرت اختلاف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.