معرفی و دانلود کتاب صوتی فرشته ساز

عکس جلد کتاب صوتی فرشته ساز
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرشته ساز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرشته ساز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فرشته ساز

استفان بریس در کتاب صوتی فرشته ساز، داستان به دنیا آمدن سه نوزاد پسر همسان را روایت می‌کند که به غیر از موهای قرمز و لب‌های شکری و هوش شگفت‌انگیزشان، تفاوت‌های دیگری نیز با سایر بچه‌ها دارند که خبر از گذشته‌ی تاریک پدرشان، دکتر هوپه می‌دهد. این کتاب تحسین‌شده، جوایز و افتخارات بسیاری در کارنامه‌ی خود دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی فرشته‌ساز

استفان بریس (Stefan Brijs) در کتاب صوتی فرشته‌ساز (The Angel Maker) موضوعی را هسته‌ی اصلی داستانش قرار داده که پیش از این رد پایش در داستان‌هایی چون «فرانکنشتاین» و «ماجرای شگفت‌انگیز دکتر جکیل و آقای هاید» نیز دیده می‌شد. ترکیب مظاهر دینی و اخلاقی با آنچه درنوردیدن مرزهای علم تلقی می‌شود، داستانی را در کتاب فرشته‌ساز خلق کرده که مو بر تن مخاطب راست می‌کند.

همه‌چیز از جایی شروع می‌شود که دکتر هوپه بعد از بیست سال، تصمیم می‌گیرد تا به دهکده‌ای که در آن بزرگ شده برگردد. دهکده‌ی ولفهایم، روستای کوچکی در نزدیکی سه مرز هلند، آلمان و بلژیک است که جمعیت کمی دارد. این جمعیت کم باعث می‌شود تا هر حرف و خبری، به سرعت در میان مردم بچرخد و به گوش همه برسد، خبری مثل اینکه دکتر هوپه‌ی پیر، با محموله‌ای عجیب و غیرمنتظره، به ولفهایم برگشته است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی فرشته ساز

این محموله‌ی عجیب و غیرمنتظره که تا ماه‌ها به نقل مجالس مردم تبدیل شده بود و همه درباره‌ی آن حدس و گمان‌هایی داشتند، سه پسر نوزاد همسان بودند که با دیگر هم‌سن‌وسال‌هایشان تفاوت‌های بسیاری داشتند. همین تفاوت‌ها هم باعث شده بود که مردم همیشه لایه‌ی نادیدنی ولی در عین حال ملموسی از ترس را میان خودشان و آن‌ها حائل کنند. سه نوزاد سرهای بسیار بزرگی داشتند و درست مانند خود دکتر هوپه، موهای نازک نارنجی و لب‌های شکری در صورتشان توجه را جلب می‌کرد. آن‌ها آنقدر شبیه هم بودند که تمیز دادنشان از هم غیرممکن بود. پسرها نام‌هایشان را از سه فرشته‌ی مقدس مسیحی گرفته بودند؛ میکائیل، گابریل و رافائل، کوچکتر از آن بودند که بدانند این سه نام مذهبی چطور دستمایه‌ی نفرت‌پراکنی کشیش روستا درباره‌ی آن‌ها شده. کشیش روستا تا مدت‌ها مردم را با اشاره به اینکه «شیطان» با «سه فرشته‌ی مقربش» به زمین بازگشته تا مایه‌ی نحسی و بدشگونی باشد، همه را نسبت به دکتر هوپه و سه نوزادش بددل و مردد می‌کرد.

با گذشت چند ماه از حضور دکتر در دهکده، هیچکس جرئت نمی‌کرد تا برای معاینه و علاج بیماری، به او مراجعه کند. همه از این ترس داشتند که شر و نکبت دکتر گریبانشان را بگیرد و آن‌ها را نابود کند. تا روزی که یکی از اهالی روستا، هراسان پسر کوچکش را که یک تیله‌ی شیشه‌ای در گلویش گیر کرده بود نزد او آورد و دکتر مانند یک ناجی آسمانی، او را از خطر مرگ نجات داد. این اتفاق، کم‌کم باعث شد تا مردم به خود جرئت نزدیک شدن به دکتر و نوزادانش را بدهند و درباره‌ی آن‌ها سوالاتی را از او بپرسند. بچه‌ها شباهت زیادی به دکتر داشتند، در شش ماهگی توانایی حرف زدن به سه زبان هلندی، فرانسوی و آلمانی را داشتند و دکتر نیز از بابت به دنیا آوردن آن‌ها احساس غرور و افتخار بسیاری می‌کرد، چیزی که برای مردم در ابتدا تنها سوژه‌ای برای خندیدن بود.

پس از گذشت مدتی، دکتر تصمیم می‌گیرد تا شارلوت، زن مسنی که معلم بازنشسته‌ی روستا بود را، برای مراقبت از سه‌قلوها استخدام کند. شارلوت تنها کسی از مردم روستا بود که می‌توانست در محوطه‌ی خانه‌ی دکتر بچرخد و به‌طور مستقیم با بچه‌ها در ارتباط باشد. همین هم باعث شده بود که هیچ‌وقت، از حسادت و کنجکاوی بیش‌ازحد مردم روستا در امان نباشد. او همیشه با صبر و متانت بسیار جواب سوالات مردم را می‌داد و سعی می‌کرد چیزی نگوید که کنجکاوی آن‌ها بیش از پیش تحریک کند.

حضور شارلوت در خانه‌ی دکتر هوپه چند ماهی ادامه‌دار بود تا اینکه او با پیدا کردن نشانه‌هایی کوچک اما ترسناک، کم‌کم به این پی می‌برد که رابطه‌ی دکتر با سه پسربچه، رابطه‌ی معمول پدر و فرزندی نیست و چیز بسیار مخوفی در این رابطه‌ی مبهم وجود دارد. پیدا کردن این نشانه‌ها تا جایی ادامه‌دار می‌شود که هوپه‌ی پیر را مجبور می‌کند سرآخر همه‌چیز را درباره‌ی گذشته‌ی تاریک و وحشتناکش، به مردم بگوید...

کتاب صوتی فرشته‌ساز رمانی در ژانر تخیلی و فلسفی است که تقابل علم ژنتیک و قوانین مذهبی و اخلاقی را به شکلی خلاقانه به تصویر می‌کشد. داستان در لایه‌های درونی خود، معناها و چالش‌های بسیاری را پنهان کرده و قضاوت درباره‌ی آن‌ها را به مخاطب می‌سپارد. آنچه بیش از هرچیزی در این کتاب به چشم می‌خورد، لحن ساده و بی‌تکلف نویسنده است که متن را از اصطلاحات سنگین پزشکی دور نگه داشته تا روایتی ساده و شنیدنی از یک داستانی ترسناک و رازآلود را به مخاطب ارائه دهد.

کتاب صوتی فرشته ساز با تلاش سامگیس زندی به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی حامد فعال بوده است. نشر صوتی آوانامه و انتشارات آموت، وظیفه‌ی نشر این کتاب را به عهده داشته‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب فرشته‌ساز

  • نامزد دریافت AKO / ECI Literatuurprijs
  • نامزد دریافت Libris Literatuurprijs
  • برنده‌ی Gouden Uil publieksprijs

نکوداشت‌های کتاب فرشته‌ساز

  • رمانی هیجان‌انگیز درباره‌ی احتمالات خطرناک و وسوسه‌انگیز خلق زندگی. (de Volkskrant)
  • رمانی هوشمندانه. (Stijl)

کتاب صوتی فرشته ساز برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های ترسناک و معمایی با رگه‌هایی از مذهب و علم ژنتیک علاقه داشته باشید، این داستان برایتان بسیار جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی فرشته ساز می‌شنویم

دکتر هوپه کارش را به نحو شایسته‌ای ارائه می‌داد. روستایی‌ها را از شر سرفه نجات می‌داد. آفتاب‌سوختگی، آنفولانزا، سنگ کلیه و سایر بیماری‌ها را با شربت، پماد و قرص دست‌ساختش درمان می‌کرد. او دیگر هیچ معجزه‌‌ای نکرده بود. این درست بود. پدرکایسرگروبر در یکی از موعظه‌های یکشنبه‌اش اعلام کرده بود که این‌جور چیزها نیاز به زمان دارند و معجزه موقعی رخ می‌دهد که انتظارش را نداریم. در هر صورت همه با احترام زیادی در مورد دکتر حرف می‌زدند و کمتر راجع به پسرهایش صحبت می‌شد. توجه مردم به این جلب شده بود که چرا بچه‌ها توی خانه هم دیده نمی‌شدند، نه در داخل و نه در بیرون. غیبتشان در زمستان چندان تعجب‌آور نبود؛ سرمای گزنده‌ی هوا چند هفته طول کشیده بود. اما وقتی بهار مطبوع و تابستان گرم هم گذشت، بدون اینکه بچه‌ها دیده شوند، اولین ابروها درهم کشیده شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
17 دقیقه
بخش اول - قسمت اول
27 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
7 دقیقه
بخش اول - قسمت سوم
35 دقیقه
بخش اول - قسمت چهارم
17 دقیقه
بخش اول - قسمت پنجم
27 دقیقه
بخش اول - قسمت ششم
16 دقیقه
بخش اول - قسمت هفتم
48 دقیقه
بخش اول - قسمت هشتم
20 دقیقه
بخش اول - قسمت نهم
43 دقیقه
بخش اول - قسمت دهم
30 دقیقه
بخش اول - قسمت یازدهم
51 دقیقه
بخش دوم - قسمت اول
62 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
54 دقیقه
بخش دوم - قسمت سوم
52 دقیقه
بخش دوم - قسمت چهارم
47 دقیقه
بخش دوم - قسمت پنجم
20 دقیقه
بخش دوم - قسمت ششم
63 دقیقه
بخش دوم - قسمت هفتم
33 دقیقه
بخش دوم - قسمت هشتم
26 دقیقه
بخش سوم - قسمت اول
24 دقیقه
بخش سوم - قسمت دوم
12 دقیقه
بخش سوم - قسمت سوم
17 دقیقه
بخش سوم - قسمت چهارم
16 دقیقه
بخش سوم - قسمت پنجم
46 دقیقه
بخش سوم - قسمت ششم
27 دقیقه
بخش سوم - قسمت هفتم
14 دقیقه
بخش سوم - قسمت هشتم
21 دقیقه
بخش سوم - قسمت نهم
23 دقیقه
بخش سوم - قسمت دهم
26 دقیقه
بخش سوم - قسمت یازدهم
6 دقیقه
بخش سوم - قسمت دوازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فرشته ساز
نویسنده
مترجمسامگیس زندی
راویحامد فعال
ناشر چاپیانتشارات آموت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فرشته ساز

Navid Bavandpour
۱۴۰۳/۳/۲۷
درباره‌ی کتاب باید گفت که، موضوع داستان در باره‌ی مرز‌های اعتقادی و باور‌های هستی شناختی و بنیادی بشر هستش (چرا و چیستی، دین، حدتوانایی‌های انسان، خدا و.....). و اگر کسی اینگونه مسائل، براش جذاب نیست و به باور‌های خودش اعتقاد داره. و داره راحت و بدون سوالِ خاصی، زندگی می‌کنه (و باید گفت، خوش بِحال این افراد. که بزرگترین موهبت رو، دارند) بنابراین باید گفت که، این کتاب براتون جذابیت ویژه‌ی نداره. و از نگاه و اعتقاد و باور بنده‌ی کوچک، اصلاً لازم نیست که گوش کنید و بخونیدش. و اما کتاب، بیشتر برای کسان و افرادی جذابیت داره و خوبه که، بَر لبه‌های اعتقادات و باور‌های بنیادین قدم می‌زنند (بَدا به حال ما. البته اعتقاد شخصی هستش) و خواهان شناخت!!! در این عرصه هستند. خواه این شناخت، از سر در گمی و تشویش باشه و یا خواه این شناخت، از کنجکاوی باشه. کتاب جای بحث‌های بسیار بسیار زیادی داره که، مطمئناً در اینجا نمی‌گنجه. اما جمله‌ی از کتاب خط سیر این بحث رو روشن می‌کنه: "" بعضی کار‌ها غیر ممکن به نظر می‌رسند، اما اینگونه نیست. شاید سخت باشند ولی غیر ممکن نیستند. هیچ کاری غیر ممکن نیست""" خدا نماد و واقعیت و تولید کننده‌ی چیست؟ نیکی، سعادت، زیبایی و خوبی ها؟ یا بدی، نابودی و شَر؟ جای خدا و انسان و جهان هستی کجاست؟ آیا، اصلاً میشه مرز‌های شَرارت و غیر شرارت رو، به راحتی روشن کرد؟ و در این صورت، خدا و انسان و جهان، در کدام بخش این مرز سه گانه، قرار می‌گیرند؟ آیا حیاتِ تصادفی، محتمل تر هستش؟ یا نظمی بر این حیات، بوده و هست؟ آیا واقعاً، آبستن شدن مریم در زیر درخت نخل و یا با خوردن انگور، امکان داشته؟ و یا نه، پای معشوقه و یا یوسف نجار و... در کار بوده؟ آیا ظهور دوباره‌ی مسیح، ممکن هستش؟
زهرا عسگری
۱۴۰۳/۳/۲۹
کتاب فرشته ساز، بدون شک یک اثر متفاوت در نوع خودش هست. ولی من فضای داستان رو نپسندیدم، بشدت سرد، خشن و ناراحت کننده بود.
داستان در مورد نوع خاصی از سندرم اختلالات عصبی هست، به نوع دقیقش اشاره نمیکنم که مطالعه بفرمایید.
کتاب نشون میده خرافات طی هزاران سال چقدر به بشریت، اخلاق و علم آسیب زده، و چ
اینکه بازهم به بهونه خرافات ظلم‌هایی به اقشار خاص تر جامعه زده شده. قشری که به هر دلیل چه ظاهری و جسمانی و چه از لحاظ تفکر و هوش متفاوت تر از بقیه هستن. کتاب خیلی زیبا نشون میده که کوچکترین رفتارهای ما با اطرافیانمون چقدر میتونه توی سرنوشت اون آدم تاثیر بزاره، چطور میتونیم با بد رفتاری از اطرافیانمون هیولا بسازیم، کتاب مسائل اخلاقی و تقابل علم و خرافات رو به زیبایی نشون داده.
رویا +
۱۴۰۳/۳/۱۲
نویسنده سعی کرده با مطرح کردن موضوعی مانند شبیه سازی، خلاقیت به خرج دهد که به قیمت کاهش هیجان و جذابیت داستان تمام شده است. در واقع بخش اول داستان اصلا جذاب نیست ولی از پایان فصل دوم و فصل سوم آن وضع فرق می‌کند. به هر حال رعایت نکردن اخلاق پزشکی و اخلاق پژوهش نوعی جنایت علیه بشریت است اما به عنوان یک کتاب ژانر جنایی در ابتدا توجه من را چندان جلب نکرد. اما آخر داستان هر چه بیشتر پیش می‌رفت عمق حماقت بشر بیشتر آشکار می‌شد و یاد این باور افتادم که مرز بین نبوغ و جنون بسیار باریکه! ‌روایت داستان هم خوب بود. به نظرم این کتاب، خواننده‌های خاص خود را دارد، چون فرای روایت داستان دارد یک مسئله اخلاقی مهم را شرح می‌دهد. من اوایل داستان را نپسندیم اما اواخرش قابل تامل بود.
علی
۱۴۰۳/۴/۲
داستان از لحاظ نوشتار، توسعه، شخصیت پردازی، طعنه زدن به مقدسات و سمبولیسم شاهکاره. بسیار پر پیچ و خم، عمیق، غافلگیر کننده، از رنج مخوفی که انسان میبرد، تنهایی، نافهمی ها در باب انسان، ساده نبودن اخلاق، خیر و شر، خرده ظلم های روزمره، فلسفه ی و چرایی علم و مذهب. آفرینش، خدا! گویش شاهکار، بسیار هیجان انگیز و عجیب! ولی ترسناک نیست. ژانر باید تریلر باشه نه horror.
sam_has
۱۴۰۳/۳/۱۳
از موضوع داستان و نحوه‌ی کنار هم چیده‌شدن زمان گذشته و حال بسیار لذت بردم.
این رمان می‌تونه برای بیولوژیست‌ها بسیار جذاب باشه.
ممنون از جناب فعال بابت گویندگی بسیار خوب‌شون.
نسرین امیری
۱۴۰۳/۳/۲۰
از نظر من داستان عالی بود، تلفیق جنون و نبوغ و البته حماقت و خرافه. شخصیت پردازی ها عالی و عالمانه بود. موسیقی و راوی هم عالی بودند.
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فرشته ساز

برای دریافت کتاب صوتی فرشته ساز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.