معرفی و دانلود کتاب صوتی سیم پیچی مخصوص مغز من

عکس جلد کتاب صوتی سیم پیچی مخصوص مغز من
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سیم پیچی مخصوص مغز من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سیم پیچی مخصوص مغز من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سیم پیچی مخصوص مغز من

ما باید تفاوت و خاص‌ بودن دیگران را بپذیریم و مغزمان را نسبت به آن‌ها منظم کنیم. کتاب صوتی سیم پیچی مخصوص مغز من نوشته‌ی جولیا کوک، به پسربچه‌‌ای به نام سام می‌پردازد که دارای اختلال اوتیسم است. او می‌گوید که توانایی مغزش متفاوت است و باید به تفاوتش احترام گذاشت. این کتاب از مجموعه کتاب‌های باشگاه مغز کودک است که برنده‌ی جایزه‌ی مجله‌ی یادگیری شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی سیم پیچی مخصوص مغز من

اختلال اوتیسم در سه سال اول زندگی کودکان بروز می‌کند و مادام‌العمر است. شاخصه‌ی اصلی اختلال اوتیسم، نقص در ارتباط و تعاملات اجتماعی و بروز رفتارهای کلیشه‌ای و حرکتی است. افرادی که دچار اختلال اوتیسم می‌شوند، دنیا را متفاوت‌تر از بقیه می‌بینند، می‌شنوند و حس می‌کنند. آن‌ها گاهی اوقات رفتارهای عجیب‌وغریبی انجام می‌دهند که روی دیگران تأثیر می‌گذارد اما باید به این نتیجه برسیم که به قول جولیا کوک، سیم‌ پیچی مغز آن‌ها فرق دارد.

کتاب صوتی سیم پیچی مخصوص مغز من (Uniquely Wired) نوشته‌‌ی جولیا کوک (Julia Cook) دقیقاً به همین اختلال اوتیسم و سیم‌ پیچی متفاوت مغز قهرمانی به نام سام می‌پردازد. او می‌گوید «من عاشق گوش کردن به تیک‌تیک عقربه‌ها هستم و می‌توانم زمان زیادی مشغول ساعت‌هام باشم.» نویسنده تلاش می‌کند نکات مثبت زندگی یک بچه‌ی دارای اختلال اوتیسم را نشان دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سیم پیچی مخصوص مغز من

مادر سام به او می‌گوید: «سام عزیزم اگه ساعتت بیفته روی زمین شاید یه قسمت‌هایی ازش بشکنه و نتونه درست کار کنه»؛ اما این بچه‌ی بامزه و دوست‌داشتنی اصلاً به حرف‌های مادر مهربانش گوش نمی‌دهد و همیشه با ساعت‌هایش بازی می‌کند. حتی خواهر او اعتراض می‌کند چرا سام می‌تواند همیشه با ساعت‌هایش بازی کند ولی او نمی‌تواند. این یکی از تفاوت‌های اساسی این نوع از بچه‌ها است.

سام اعتقاد دارد که هر کسی یک «حباب شخصی» دارد. این حباب باعث می‌شود انسان‌ها دارای فردیتی منحصربه‌فرد شوند و با دیگران فرق داشته باشند. سام تلاش دارد به ما بگوید که قوانین عادی زندگی را متوجه نمی‌شود؛ چون خیلی وقت‌ها دوست دارد دیگران را بغل کند اما آن‌ها ناراحت می‌شوند. بنابراین نوع ارتباط این کودکان با دیگران فرق دارد و باید حواسمان به این امر باشد.

افراد که دارای اختلال اوتیسم هستند علاقه‌ی زیادی به تمرکز روی دیگران ندارند و حواس‌شان مدام پرت می‌شود. آن‌ها همه چیز را به‌ گونه‌ای دیگر می‌بینند و می‌شنوند. بسیاری از خانواده‌ها متوجه‌ی این نکته‌ی کلیدی نمی‌شوند که افرادی مثل سام، صداهای زیاد و متفاوتی را می‌شنوند. حتی آن‌ها ممکن است گاهی با شنیدن سروصدا به‌شدت نگران شوند.

یکی از نکات جالب توجه در کتاب صوتی سیم‌ پیچی مخصوص مغز من نوشته‌ی جولیا کوک، احترامی است که معلمان و خانواده‌ی سام به او می‌گذارند. مثلاً معلم او به دیگر دانش‌آموزان می‌گوید که ما در حال یادگیری چیزهایی جدید از سام هستیم و به خود او هم می‌گوید: «مچکریم سام برای هدیه‌هایی که ما دادی.» توجه داشته باشید که این امر چقدر می‌تواند در آرامش این کودکان موثر باشد.

بازی‌ها و تفریحات سام با دیگر بچه‌ها فرق می‌کند؛ چون او دوست دارد تنهایی بچرخد و تاب بخورد. یکی دیگر از معلمان او می‌گوید ما از سام این را یاد می‌گیریم که وقتی دنیای اطراف ما می‌چرخد ما هم می‌توانیم با آن بچرخیم. این معلم هم از سام تشکر می‌کند. مسئله‌ی مذکور مبنی بر اینکه کودکان دارای اختلال اوتیسم، افرادی متفاوت هستند و باید تمایز آن‌ها را درک کرد، کلید اصلی کتاب صوتی سیم‌ پیچی مخصوص مغز من نوشته‌ی جولیا کوک است.

گویندگی کتاب صوتی سیم پیچی مخصوص مغز من نوشته‌ی جولیا کوک ترجمه‌ی لیلا کاشانی وحید و هادی مرادی را شیرین سپهراد انجام داده که توسط انتشارات مهرسا منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب سیم پیچی مخصوص مغز من

  • برنده‌ی جایزه‌ برگزیده‌ی مجله‌ی معلمان از میان کتاب‌های کودک در سال 2019
  • برنده‌ی جایزه‌ی مجله‌ی یادگیری در سال 2019
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب اوتیسم لایو در سال 2023

نکوداشت‌های کتاب سیم پیچی مخصوص مغز من

  • اعتقاد دارم که مطالعه‌ی این داستان باید برای تمام افرادی که به هر طریق با کودکان اوتیسمی سروکار دارند و خانواده‌های آن‌ها الزامی باشد... این کتاب منبع ارزشمندی است که معلمان می‌توانند با استفاده از آن، تفاوت‌ها و پذیرش تفاوت‌ها را به کودکان بیاموزند. (Maria’s Space Blog)
  • جولیا کوک به‌جای نمایش نقاط منفی اختلال اوتیسم، شخصیت داستان را با نقاط مثبت ذهنِ پیچیده‌اش برای مخاطبان به نمایش می‌گذارد. سام رفتارهای روتین کودکان اوتیسمی را انجام می‌دهد... [اما] تمام اطرافیان سام، از جمله آموزگاران و برادرها‌یش، از او به‌خاطر صبوری‌اش در امر یادگیری قدردان هستند. خواندن این کتاب که از دیدی متفاوت و مثبت به تفاوت‌ها و شباهت‌های کودکان اوتیسم نگاه می‌کند، ضروری است. (School Library Journal)

کتاب سیم پیچی مخصوص مغز من برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب آموزشی حاضر که به‌صورت داستانی روایت می‌شود، مخصوص کودکان گروه سنی 7 تا 12 سال است. پیشنهاد می‌شود معلمان و مربیان مدارس نیز به این کتاب گوش دهند؛ زیرا آموزش‌های خوبی برای آن‌ها خواهد داشت.

در بخشی از کتاب صوتی سیم پیچی مخصوص مغز من می‌شنویم

من دنیا رو متفاوت از شما می‌بینیم و می‌شنوم. چشم‌هام و گوش‌هام خیلی قوی هستن. مثل ابرقهرمانا. هر وقت به چیزی نگاه می‌کنم. همه‌ش رو تو یه لحظه می‌بینم. دست خودم نیست. بعد مغزم پر از اطلاعات می‌شه و به سمت دیگه نگاه می‌کنم. دوست دارم جای اینکه به همه چیز نگاه کنم اونا رو بو کنم. از صدای بلند هم خوش نمی‌آد. سروصدا عصبانی و کلافه‌م می‌کنه. من همه‌ی صداها رو یه دفعه و سریع می‌شنوم. نمی‌تونم جلوی اونا رو بگیرم. خب، این به مغزم فشار می‌آره. برای همین بعضی وقت‌ها دوست دارم گوشی بگذارم تا صداها کمتر بشه. البته با اینکه خودم سروصدای زیاد راه بندازم مشکل ندارم.

سام می‌تونه به ما یاد بده که هر فردی دنیا رو یه جور می‌بینه و می‌شنوه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
سیم‌پیچی مخصوص مغز من

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سیم پیچی مخصوص مغز من
نویسنده
مترجملیلا کاشانی وحید، هادی مرادی
راویشیرین سپهراد
ناشر صوتیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب صوتی علمی و آموزشی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سیم پیچی مخصوص مغز من

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سیم پیچی مخصوص مغز من

برای دریافت کتاب صوتی سیم پیچی مخصوص مغز من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.