معرفی و دانلود کتاب صوتی تو بی‌نظیری

عکس جلد کتاب صوتی تو بی‌نظیری
قیمت:
۱۵۰۰۰ ۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تو بی‌نظیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تو بی‌نظیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تو بی‌نظیری

پانچلو کوچولو که یک آدمک چوبی دست‌ساز است، در کتاب صوتی تو بی‌نظیری به قلم مکس لوکیدو، نویسنده‌ی محبوب کودکان، یاد می‌گیرد که با قضاوت‌های دیگران چگونه برخورد کند و با وجود برچسب‌زنی‌ها هرگز از یاد نبرد که بی‌نظیر و منحصر به فرد است. او احساس بی‌ارزش بودن می‌کند، اما با کمک خالقش اعتماد به نفسش را دوباره به دست می‌آورد.

درباره‌ی کتاب صوتی تو بی‌نظیری

باز هم پانچلو کوچولو و یک ماجرای آموزنده‌ی دیگر! در کتاب صوتی تو بی‌نظیری (You Are Special) به قلم مکس لوکیدو (Max Lucado) پانچلو کوچولو این بار برایش سوال شده است که چرا همیشه از دیگران دایره می‌گیرد و هیچ ویژگی درخشانی برای بی‌نظیر بودن ندارد. مردی به نام ایلای او و تمام اهالی شهر را از چوب ساخته و هر یک را به صورتی منحصر به فرد درآورده، اما با روال جدیدی که در شهر راه باب می‌شود، پانچلو فراموش می‌کند که هیچ کس دیگری نظیر او وجود ندارد.

اما داستان دایره‌ها چیست؟ ‌ماجرا از آنجا شروع می‌شود که ومی‌کی‌ها شروع می‌کنند به همدیگر برچسب دایره و ستاره دادن. هر کس که ظاهر یکدست و صافی دارد یا توانایی و مهارت خاصی از خودش نشان می‌دهد، ستاره می‌گیرد و آن‌هایی که چوبشان پوسته شده یا کارهای جالب کمتری بلدند، دایره می‌گیرند. کسانی که مثلا کلمات قلمبه سلمبه می‌دانند یا بلند می‌پرند و کارهای خارق‌العاده‌ای از این قبیل انجام می‌دهند، تماما از پایین تا بالا ستاره‌های طلایی دارند و بقیه سهمشان دایره است. یکی از آن‌هایی که همیشه دایره می‌گیرد، پانچلو است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تو بی‌نظیری

او سعی می‌کند خیلی بلند بپرد، اما به زمین می‌افتد و باران دایره بر سرش می‌بارد. مردم درباره‌ی او می‌گویند که چون آدم چوبی خوبی نیست و لیاقت ندارد، حقش دایره است. به همین خاطر خود پانچلو هم کم کم احساس می‌کند آدم چوبی بدی است و تنها اوقاتی حالش خوب می‌شود که با ومی‌کی‌های دایره‌ایِ دیگر معاشرت می‌کند. یک روز یک ومی‌کی دیگر را می‌بیند که هیچ ستاره و دایره‌ای بر روی خودش ندارد. آن ومی‌کی که لوسی نام دارد، از او می‌خواهد که نزد ایلای، سازنده‌شان برود و راز بی‌نظیر بودن را از او یاد بگیرد.

کتاب صوتی تو بی‌نظیری به کودکان یاد می‌دهد که هرکس ویژگی‌های منحصر به فرد خودش را دارد. همه باارزش هستند و کسی برتر از دیگری نیست. به این ترتیب آن‌ها باید از قضاوت دیگران بی‌نیاز باشند و آنقدر عزت نفسشان بالا برود که برچسب‌های دیگران برایشان اهمیتی نداشته باشد.

کتاب صوتی تو بی‌نظیری را لیلا کاشانی وحید به فارسی ترجمه کرده و انتشارات مهرسا ذیل مجموعه کتاب‌های پانچلو به انتشار رسانده است. همین انتشارات نسخه‌ی صوتی آن را با صدای گیتی خامنه در اختیار شما قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های پانچلو

مجموعه کتاب‌های پانچلو (Max Lucado's Wemmicks) یک مجموعه داستان کوتاه است که توسط مکس لوکیدو به رشته‌ی تحریر درآمده و انتشارات مهرسا آن را به چاپ و انتشار رسانده است. نویسنده داستان این مجموعه را با الهام از داستان پینوکیو نوشته و آن را بسط و گسترش داده است. ماجرا در دهکده‌ای مخصوص آدم‌های چوبی به اسم ومی‌کی‌ها رخ می‌دهد که یک نجار به نام ایلای آن‌ها را ساخته. ایلای خالق و خدای دهکده است که بر بالای تپه‌ای نزدیک به دهکده خانه دارد و هر کدام از اهالی ومی‌کی‌ها را با شکل مخصوص خودش ساخته است.

هر جلد یک ماجرای تازه از ساکنین این دهکده را برای ما بازگو می‌کند، یک مشکل که باید با آن دست و پنجه نرم کنند و برای حل آن در کنار تکیه بر توانایی‌ها و مهارت‌های خودشان، رجوع به ایلای را نیز ضروری می‌بینند. شخصیت‌های شاخص این قصه‌ها ایلای و پانچلو هستند. ایلای در نقش خدای دهکده و پانچلو نمادی از کودک درون انسان‌ها است و باقی اهالی ومی‌کی‌ها نقش جامعه را ایفا می‌کنند. این قصه‌ها و ماجراها پیام‌های اخلاقی باارزشی همچون اعتمادبه‌نفس، دوستی، مهربانی و پذیرش تفاوت‌ها با خود به همراه دارد و با زبان ساده و جذاب این مفاهیم را به بچه‌ها می‌رساند.

کتاب‌های «تو بی‌نظیری»، «هدیه‌ی مخصوص تو»، «بهتر از همه»، «تو برای من عزیزترینی» و «ای کاش بینی من هم سبز بود» از جمله مجلدهای مجموعه کتاب‌های پانچلو هستند و تا به حال میلیون‌ها نسخه از آن‌ها در سراسر جهان به فروش رفته است.

جوایز و افتخارات کتاب تو بی‌نظیری

  • کتاب برگزیده‌ی سایت آمازون به انتخاب معلم‌ها؛
  • برگزیده‌ی دور چهارم جشنواره‌ی دانایی و توانایی؛
  • راه‌یافته به مرحله‌ی نهایی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران؛
  • مورد تایید سامانه‌ی رشد وزارت آموزش و پرورش.

کتاب صوتی تو بی‌نظیری برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 7 تا 12 سال مخاطبین اصلی این کتاب هستند اما هر کس که به داستان‌های کودکانه علاقه دارد، می‌تواند از گوش دادن به آن لذت ببرد.

در بخشی از کتاب صوتی تو بی‌نظیری می‌شنویم

پانچلو یکی از آدم چوبی‌هایی بود که همیشه دایره می‌گرفت. او هم سعی می‌کرد مانند دیگران خیلی بالا بپرد، اما همیشه به زمین می‌افتاد. وقتی زمین می‌خورد، دیگران دورش جمع می‌شدند و به او دایره می‌دادند. هربار که می‌افتاد چوب دست و پایش خراشیده می‌شد و مردم دایره‌های بیشتر به او می‌دادند. وقتی سعی می‌کرد برای دیگران توضیح دهد که چرا به زمین افتاده است، حرف‌های نامناسبی می‌زد که باز هم باعث می‌شد ومی‌کی‌ها دایره‌های بیشتری به او بدهند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
تو بی‌نظیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تو بی‌نظیری
نویسنده
مترجملیلا کاشانی وحید
راویگیتی خامنه
ناشر صوتیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
۱۵۰۰۰ ۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تو بی‌نظیری

باران صابری
۱۴۰۳/۶/۲۶
داستان قشنگیه ولی بنظرم صداگذاری برای کودک هشت ساله جذاب نیست میتونست بهتر باشه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تو بی‌نظیری

برای دریافت کتاب صوتی تو بی‌نظیری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.