معرفی و دانلود کتاب صوتی روانشناسی سوگ - شماره‌ی اول

عکس جلد کتاب صوتی روانشناسی سوگ - شماره‌ی اول
قیمت:
۱۰۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روانشناسی سوگ - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روانشناسی سوگ - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی روانشناسی سوگ - شماره‌ی اول

کتاب صوتی روانشناسی سوگ - شماره‌ی اول مجموعه‌ای از مقالات و برش‌هایی از کتابی در رابطه با سوگواری و فقدان عزیزان است که توسط لیلا رعیت گردآوری و ترجمه شده. در این کتاب، ابعاد مختلف سوگ و مراحل مختلف سوگواری بر اساس مقالات علمی بررسی می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی روان‌شناسی سوگ - شماره‌ی اول

از دست دادن عزیزان در زندگی ما انسان‌ها اتفاق پیش‌بینی‌نشده‌ای نیست، ولی بااین‌حال هیچ‌چیز نمی‌تواند مانع به وجود آمدن شوک و احساسات عذاب‌آور بعد آن بشود. ما آدم‌ها ظرفیت روانی مشابه و الگوهای وابستگی یکسانی نداریم، اما با اطمینان می‌توان گفت که همه بعد از از دست دادن عزیزان، حالتی از غم و سوگ را تجربه می‌کنیم. برخی توانایی بیشتری برای تحمل چنین وضعیتی دارند و برخی دیگر، تا به وضعیتی پایدار برسند، دچار آسیب‌های فراوانی می‌شوند. روان‌شناسی سوگ در چنین وضعیتی به افراد کمک می‌کند تا بهتر و سریع‌تر خود را با وضعیت جدید تطبیق دهند و خودشان را دوباره پیدا کنند.

لیلا رعیت در کتاب صوتی روان‌شناسی سوگ - شماره‌ی اول که یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی «کتابماه صوتی» است، همین مسئله را مورد بررسی قرار داده و با گردآوری و ترجمه‌ی مقالات علمی مختلف، تلاش کرده تا راهنمایی برای کمک به افراد سوگوار ارائه دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی روانشناسی سوگ - شماره‌ی اول

از سوگ، راه گریزی نیست. گرچه‌ی تجربه‌ی زندگی برای هرکس منحصربه‌فرد است، اما ما نیاز داریم که در این مسیر، دیگران را نیز با خود همراه کنیم. در این راه ناگزیر عشق را نیز تجربه می‌کنیم و همین محبت و کشش که والاترین شکل روابط انسانی است، پیش‌زمینه‌ی به وجود آمدن درد از دست دادن می‌شود. تنها کسانی می‌توانند از رنجوری سوگ در امان بمانند که طعم محبت را نچشیده باشند، که این خود بسیار دور از انتظار است. عشق، در کنار درد می‌آید و همین است که به زندگی معنا می‌دهد.

نویسندگان این مطالب صرفا دانشمندانی نیستند که غم از دست دادن را زیر ذره‌بین و در فضایی مصنوعی دیده باشند. آن‌ها نیز خود عزیزی را از دست داده و این درد را به جان خریده‌اند. در بخشی از کتاب صوتی روان‌شناسی سوگ - شماره‌ی اول می‌شنویم که درد سوگ مانند یک اسب رام و آرام نیست که جلویتان خم شود و به شما اجازه‌ی سوار شدن و کنترل کردن بدهد، این دردی است که همیشه تمایل دارد خودش سواره باقی بماند و به تاختن ادامه بدهد.

زمانی که عزیزی از دست می‌رود و سوگ ورود می‌کند، زندگی داغداران نیز به نوعی به پایان می‌رسد و از جایی دیگر، از نو شروع می‌شود. زندگی کاملاً تغییر کرده و هیچ‌چیز دیگر شبیه قبل نیست؛ بخش زیادی از عذاب و رنجی که گریبان بازماندگان را می‌گیرد نیز بابت همین تغییر ناخواسته، پیش‌بینی‌نشده و ناخوشایند است. سوگواران در چنین شرایطی، حسی شبیه به گم شدن را تجربه می‌کنند و هرچه تلاش می‌کنند نمی‌توانند راهی برای بازگشت به وضعیت قبلی پیدا کنند. در چنین وضعیتی تنها وظیفه و البته تنها راه چاره‌ای که پیش پای افراد قرار می‌گیرد این است که برنامه‌ای تازه برای زندگی کردن پیدا کند تا دوباره در این دنیای پرهرج‌ومرج، رد و نشانی از هویت خود بیابد. درمان کردن این درد کاری نشدنی است و تلاش برای این کار تنها آن را جان‌فرساتر می‌کند. زیرا نه آنکه رفته باز می‌گردد و نه اطرافیان توان درک چنین احساس زجرآوری را دارند.

اگر شما نیز در چنین مرحله‌ای هستید، یا عزیزی در اطرافتان چنین وضعیتی را تجربه می‌کند، کتاب صوتی روان‌شناسی سوگ - شماره‌ی اول می‌تواند برایتان بسیار کمک‌کننده باشد. این کتاب کاری از نشر صوتی روان‌شناسی جامعه است. این اثر را با صدای مهرشاد نادری، مهتاب احمدی، عسل جعفری، بهمن یحیی زاده و اعظم فراهانی می‌شنوید.

کتاب صوتی روان‌شناسی سوگ - شماره‌ی اول برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به تمام کسانی که عزیزی را از دست داده‌اند و در حالت سوگواری به سر می‌برند و یا کسانی که می‌خواهند پیشاپیش اصول سوگواری را بیاموزند، توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی روانشناسی سوگ - شماره‌ی اول می‌شنویم

عوامل بسیاری دست‌به‌دست هم داده و فرهنگ ما را در زمینه‌ی سوگ به این سطح از بی‌سوادی رسانده‌اند. پشت آن حرف‌های ساده‌انگارانه‌ی به ظاهر بی‌ضرری که به شما می‌گویند،‌ یک دنیا پیام ابتدایی نشسته است. ما تا اینجا راجع‌به مفهوم حرف مردم از سوگ زیاد گفتیم و اینکه چه اصراری دارند که به فرد داغدار راه حل ارائه کنند. اما اگر به موضوع نگاه ریشه‌ای داشته باشید می‌فهمید که عمق فاجعه به مراتب بیش از این‌هاست. اثر قطره‌چکانی پنج مرحله‌ای سوگ تازه شروع آن است. کافی است اندک تحقیقی راجع به موضوع سوگ و شرایط سخت بکنید تا صدها و یا هزاران راه حل مثبت و مفید تحویل بگیرید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
50 دقیقه
قسمت یک
42 دقیقه
قسمت دو
58 دقیقه
قسمت سه
41 دقیقه
قسمت چهار
29 دقیقه
قسمت پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی روانشناسی سوگ - شماره‌ی اول
نویسنده
مترجملیلا رعیت
راویمهرشاد نادری، مهتاب احمدی، عسل جعفری، بهمن یحیی زاده، اعظم فراهانی
ناشر صوتیانتشارات روانشناسی جامعه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی روانشناسی سوگ - شماره‌ی اول

برای دریافت کتاب صوتی روانشناسی سوگ - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.