معرفی و دانلود کتاب صوتی رهبر خودآگاه: از توانایی‌های خود بهره ببرید و پتانسیل‌های تیم خود را آزاد کنید

عکس جلد کتاب صوتی رهبر خودآگاه: از توانایی‌های خود بهره ببرید و پتانسیل‌های تیم خود را آزاد کنید
قیمت:
۱۰۹۰۰۰ ۷۶,۳۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رهبر خودآگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رهبر خودآگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رهبر خودآگاه: از توانایی‌های خود بهره ببرید و پتانسیل‌های تیم خود را آزاد کنید

جان سی ماکسول، پرفروش‌ترین نویسنده‌ی نشریه‌ی نیویورک‌تایمز، در کتاب صوتی رهبر خودآگاه مهم‌ترین مهارتی را که هر رهبری برای موفقیت باید یاد بگیرد، توضیح می‌دهد. این مهارت چیزی نیست جز خودآگاهی؛ ویژگی‌ای که می‌تواند شانس موفقیت یک مجموعه را به‌کلی تحت‌الشعاع خودش قرار دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی رهبر خودآگاه

رهبران و مدیران به‌طور قطع، از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نقش‌ها در هر مجموعه‌ای هستند و تصمیماتشان تأثیر مستقیمی بر روی شانس موفقیت کل تیم می‌گذارد. آن‌ها وظیفه دارند اعضای تیمشان را بشناسند و از ظرفیت‌ها، مهارت‌ها و حتی نقاط ضعفشان اطلاع داشته باشند تا بتوانند زمان و منابع را به‌درستی مدیریت کنند. اما مدیران در هر تیمی باید پیش از هر کسی، از ویژگی‌های خودشان به‌عنوان رهبر و سرپرست گروه آگاه باشند. مدیری که شناخت مناسبی از ویژگی‌های فردی خودش و همچنین ملزومات کار مدیریت نداشته باشد، می‌تواند حاصل زحمت ده‌ها نفر را به باد دهد و وقت و سرمایه‌ی شرکتش را بیهوده تلف کند. از این رو خودشناسی برای یک مدیر، از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. جان سی ماکسول (John C. Maxwell) که خود با سابقه‌ی پنجاه‌ساله‌ی مدیریت و تدریس مهارت‌های رهبری شناخته می‌شود، در کتاب صوتی رهبر خودآگاه (The self-aware leader) مهم‌ترین ویژگی‌های یک رهبر و رئیس شایسته را توضیح می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی رهبر خودآگاه

ماکسول در این کتاب تشریح می‌کند که اگرچه جایگاه مدیریت از اهمیت بالایی برخوردار است و طیف اختیارات و مسئولیت‌های وسیعی دارد، اما مدیران موفق کسانی هستند که با فروتنی، به کار زیردستانشان توجه می‌کنند و می‌دانند که بلوک‌های موفقیت در نهایت به دست اعضای تیم چیده می‌شود. مدیرانی که در کار، همه‌ی اعتبار را از آن خود و محصول تصمیماتشان می‌دانند، مثل سخنران‌هایی هستند که هیچ شنونده‌ای ندارند و تنها برای خود صحبت می‌کنند. چون این کار به قدری برای اعضای تیم سنگین تمام می‌شود که کم‌کم همه از کار گروهی شانه خالی می‌کنند و به دنبال موفقیت و رضایت شخصی خود می‌روند؛ چراکه این همان کاری است که مدیرشان پیش از این انجام داده. جان سی ماکسول در کتاب صوتی رهبر خودآگاه تأکید می‌کند که مدیران باید اعضای تیمشان را اولویت قرار دهند و به خواسته‌ها، نقاط قوت و نقاط ضعف آن‌ها توجه ویژه‌ای بکنند، چون این تنها راهی است که موفقیت را تضمین می‌کند.

جان سی ماکسول در ادامه توضیح می‌دهد که اگر شما مدیری هستید که کارمندانتان مدت کوتاهی است با شما کار می‌کنند و استعفا می‌دهند و به بیان دیگر، هرروز شاهد رفتن یکی از اعضای گروه از شرکت هستید، باید به رفتارهای خودتان نگاه کنید. اغلب مدیران ناموفق با دیدی غیرواقع‌بینانه، برای این نارضایتی و رفتن کارمندان دلایلی چون تنبلی و زیاده‌خواهی می‌آورند. درحالی‌که وقت، هزینه و انرژی‌ای که افراد برای پیدا کردن کار و شرکت جدید باید صرف کنند بیش از آن است که تنبلی و یا زیاده‌خواهی دلیلی برای رفتنشان باشد. در این شرایط، اشکالی در محیط کار و سیاست‌های کاری شرکت وجود دارد که مسئولیت آن مستقیماً با مدیر شرکت است. شما به‌عنوان مدیر وظیفه دارید که برای رفاه حال کارمندان و در نهایت پیشرفت مجموعه‌ی خودتان، این مشکلات را تشخیص و برطرف کنید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی رهبر خودآگاه

مواجهه‌ی درست با انتقاد، هنر کسانی است که با کار حرفه‌ای آشنایی کامل دارند. اگر انتقادات را به چشم توصیه‌هایی برای بهتر شدن شرایط کاری ببینید، آن وقت ارزش آن را به‌خوبی درک می‌کنید و می‌توانید واکنش درستی در برابرش نشان دهید. بسیاری از مدیران انتقاد و نارضایتی را به چشم یک عمل تهاجمی از سوی کارمندان می‌بینند. این اتفاق آن‌ها را خشمگین می‌کند و باعث می‌شود که رفتارهای غیرمنطقی از خود بروز دهند. بسیاری دیگر نیز خود از این مشکلات باخبر هستند، اما چون روحیه‌ی تعاملی ندارند و نمی‌خواهند با همدردی، هزینه‌ی برطرف کردن مشکل را به جان بخرند، از شنیدن این انتقادات سر باز می‌زنند که این خود باعث فرسایش اعضای تیم می‌شود.

از دیگر مواردی که در کتاب صوتی رهبر خودآگاه درباره‌اش می‌شنوید، بحث میکرومنیجینگ و کنترل اعضای تیم است. گرچه مدیران باید از روند پیشروی کار اطلاع داشته باشند، اما زیر ذره‌بین بردن افراد کاری است که در نهایت موجب نارضایتی و افت کیفیت کار می‌شود. مدیران باید بدانند همان‌طورکه کارمندان از بابت پرداخت حقوق کافی و به‌موقع به آن‌ها اطمینان می‌کنند و هر لحظه پیگیر روال انجام پرداختی‌هایشان نمی‌شوند، خودشان هم باید از بابت انجام کار به‌نحواحسن به کارمندانشان اطمینان داشته باشند و هر لحظه خود را درگیر چک کردن روند کار نکنند. این کار علاوه‌بر انتقال حس بی‌اعتمادی، باعث کند شدن انجام کار نیز می‌شود.

کتاب صوتی رهبر خودآگاه سرشار از نکته‌هایی است که هر مدیری را، به رهبری شایسته و دانا تبدیل می‌کند. این کتاب اثری از نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات ذهن آویز است. ترجمه‌ی این اثر به عهده‌ی الهه علوی و گویندگی آن نیز با امیرحسین بنی هاشمی بوده است.

کتاب صوتی رهبر خودآگاه برای چه کسانی مناسب است؟

رهبران، مدیران، سرپرستان و کسانی که به هر نحوی در جایگاه تصمیم‌گیری برای یک گروه قرار دارند، می‌توانند با شنیدن این کتاب صوتی نکات مفیدی را بیاموزد.

در بخشی از کتاب صوتی رهبر خودآگاه: از توانایی‌های خود بهره ببرید و پتانسیل‌های تیم خود را آزاد کنید می‌شنویم

وقتی جوان و آرمان‌گرا هستید فکر می‌کنید می‌توانید بهتر از اکثر افرادی رهبری کنید که قبل از شما رهبری کرده‌اند. این موضوع برای من هم صدق می‌کرد. وقتی حرفه‌ام را شروع کردم مثبت‌اندیش بودم، پُرجنب‌و‌جوش بودم، به نیمه‌ی پُر لیوان نگاه می‌کردم و کاملاً ساده‌لوح بودم. معمولاً از روی غرور و خودرأیی رهبری می‌کردم، یعنی منظورم این است که در تب‌و‌تاب جوانی بودم و معمولاً مشکلات را نادیده می‌گرفتم و تصور می‌کردم همه‌چیز روبه‌راه است. توجهی به مشکلات نداشتم؛ چون فکر می‌کردم هیچ مشکلی سر راه نیست. نتیجه‌اش چه شد؟ فقط خودم را می‌دیدم و هر زمان که این اتفاق می‌افتاد سردرگم و متحیر می‌شدم. واقعاً نمی‌دانم چگونه اجازه دادم چنین بلایی سرم بیاید و این‌گونه حرفه‌ام را هدایت کنم؟

بعد از چندین‌بار که این بلا سرم آمد از رهبران با تجربه کمک گرفتم. یکی از آن رهبران حرفی به من زد که حرفه‌ی رهبری‌ام را متحول کرد. او گفت: «جان، بزرگ‌ترین اشتباه این است که از خودت نپرسی داری چه اشتباهاتی انجام می‌دهی».

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
معرفی / مقدمه
24 دقیقه
مهارت در خودرهبری
25 دقیقه
نقاط قوت خود را بشناسید و روی آن‌ها کار کنید
23 دقیقه
به‌جای پیشرفت شخصی، تیمتان را در اولویت قرار دهید
23 دقیقه
وقتی افرادتان استعفا می‌دهند، نگاهی به خودتان بیندازید
19 دقیقه
به‌جای حرف زدن، بیشتر گوش دهید
23 دقیقه
انتقاد را با آغوش باز و متانت بپذیرید
20 دقیقه
اشتباهات خود را بپذیرید و از آن‌ها درس بگیرید
25 دقیقه
از زیر ذره‌بین گرفتن افراد دست بردارید و اولویت‌هایتان را مدیریت کنید
24 دقیقه
بهترین دانش‌آموز کلاس شوید
24 دقیقه
رهبری خود را با موفقیت تیمتان قضاوت کنید
23 دقیقه
مسیر طولانی‌تر را انتخاب کنید تا شما را به بالاترین سطح رهبری سوق دهد
19 دقیقه
برای موفقیت خود به دیگران بها دهید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رهبر خودآگاه: از توانایی‌های خود بهره ببرید و پتانسیل‌های تیم خود را آزاد کنید
نویسنده
مترجمالهه علوی
راویامیرحسین بنی هاشمی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۹۰۰۰ ۷۶,۳۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رهبر خودآگاه

Omid
۱۴۰۳/۴/۳
درود چقدر عالی و دلنشین این کتاب اجرا شده و عالی تر اینکه از افراد حرفه ایی و کار بلد برای خوانش این کتاب استفاده کردین بازم سپاس
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رهبر خودآگاه

برای دریافت کتاب صوتی رهبر خودآگاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.