معرفی و دانلود کتاب صوتی پنج زبان عذرخواهی: راز داشتن روابط سالم

عکس جلد کتاب صوتی پنج زبان عذرخواهی: راز داشتن روابط سالم
قیمت:
۱۹۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پنج زبان عذرخواهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پنج زبان عذرخواهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پنج زبان عذرخواهی: راز داشتن روابط سالم

گری چاپمن و جنیفر توماس در کتاب صوتی پنج زبان عذرخواهی، به سراغ معضلی رفته‌اند که روابط بسیاری را به فروپاشی و نفرت رسانده‌ است؛ نداشتن سواد عاطفی در رابطه و عدم اطلاع از نحوه‌ی صحیح معذرت‌خواهی! نویسندگان در این کتاب توضیح می‌دهند که یک عذرخواهی واقعی از چه مراحلی تشکیل شده و چه کسانی واقعاً شایسه‌ی بخشیده شدن هستند.

درباره‌ی کتاب صوتی پنج زبان عذرخواهی

«من که گفتم معذرت می‌خوام!!! دیگه چی کار کنم که راضی بشی؟!»

اگر شما نیز ساکن کره‌ی خاکی بوده باشید و سروکارتان به انسان جماعت خورده باشد، می‌دانید که ارتباط برقرار کردن با او کار آسانی نیست! وقتی دو طرف این ارتباط، مغزهای پیچیده‌ای داشته باشند و هر کدام تفاسیر و برداشت‌های مختلفی از یک معنی برای خود دست‌وپا کنند، آن می‌شود که ارتباط به بیراهه می‌رود و دردسر ایجاد می‌شود. حالا به این ذهن پیچیده و چندبعدی، نداشتن سواد عاطفی را هم اضافه کنید تا ببینید که درک نکردن احساس طرف مقابل و گفتن جمله‌ی اشتباهی که بنزین بر آتش احساسات تحریک‌شده‌اش بریزد، تا چه حد می‌تواند باعث سوءتفاهم و از بین رفتن صمیمیت شود. در چنین شرایطی، چاره چیست؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی پنج زبان عذرخواهی

شاید آب ریخته دوباره به جوی برنگردد، اما گری چاپمن (Gary Chapman) و جنیفر توماس (Jennifer Thomas) در کتاب صوتی پنج زبان عذرخواهی (The 5 Apology Languages: The Secret to Healthy Relationships) به شما اطمینان می‌دهند برای آدمی که روش عذرخواهی درست را بلد باشد، آبِ رفته تا حدی به جایی که قبلاً بوده باز می‌گردد. گرچه به چالش خوردن در روابط مختلف انسانی امری طبیعی است، اما قسر در رفتن از عذرخواهی، جبران خسارت و تسکین احساسات خدشه‌دارشده اصلاً کاری طبیعی محسوب نمی‌شود. فرد خطاکار وظیفه دارد با عذرخواهی درست مشکلی را که ایجاد کرده برطرف کند، فارغ از اینکه طرف مقابلش تا چه حد برایش مهم و عزیز باشد.

بیایید فرض کنیم که شما اشتباهی مرتکب شده‌اید و حالا از کرده‌ی خود پشیمانید. یک فرد شایسته برای بخشیده‌شدن از کجا باید کار ترمیم رابطه را شروع کند؟ شاید قدم اول این باشد که بدانید عذرخواهی و جبران، وظیفه‌ی شماست، نه لطفی که در حق طرف مقابل می‌کنید. اگر ذره‌ای از حس طلبکاری در لحن و حس عذرخواهیتان دیده شود، آن وقت شاید بهتر باشد آن رابطه را به‌کل قطع کنید و فرد آسیب‌دیده را به حال خود بگذارید و آسیب بیشتری به او نرسانید. پس بپذیرید که خطا کرده‌اید و از موضع بالا با کسی که از سوی شما متضرر شده صحبت نکنید.

شاید دومین اصل در انجام یک عذرخواهی درست و اصولی این باشد که بدانید با تمام خلوصی که در نیتتان و حس پشیمانی‌ای که در قلبتان وجود دارد، فرد آسیب‌دیده وظیفه‌ای برای بخشیدن شما ندارد. شما موظف‌اید مراحل عذرخواهی و طلب بخشش را تمام و کمال انجام بدهید و طرف مقابل اگر هنوز می‌توانست در قلبش شانس مجددی به این رابطه بدهد، شما را ببخشد. پس گمان نکنید که شرمنده بودن و عذرخواهی کردن می‌تواند ضمانتی برای بخشیده‌شدن باشد.

گری چاپمن و جنیفر توماس در کتاب صوتی پنج زبان عذرخواهی پنج مرحله برای یک عذرخواهی درست و اصولی در نظر می‌گیرند؛ «ابراز پشیمانی»، «پذیرفتن مسئولیت»، «جبران خطا»، «تغییرات برنامه‌ریزی شده» و «درخواست بخشش» قدم‌هایی هستند که تا حدی می‌توانند آسیب وارد شده را جبران و بر زخمی که نسبت‌به احساسات طرف مقابل ایجاد شده، مرهم بگذارند. با یادگیری مطالب این کتاب، تضمین می‌کنیم که به آدم بهتری تبدیل می‌شوید و شانس این را خواهید داشت که از بسیاری از روابط خود در حوزه‌های مختلف محافظت کنید.

کتاب صوتی پنج زبان عذرخواهی کاری از نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات ذهن آویز است. این کتاب را با صدای میلاد فتوحی می‌شنوید.

کتاب صوتی پنج زبان عذرخواهی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب را به همه، به‌ویژه کسانی که به کتاب‌های خودسازی، توسعه‌ی فردی و بهبود روابط انسانی علاقه دارند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی پنج زبان عذرخواهی: راز داشتن روابط سالم می‌شنویم

برابری یعنی جبران آسیبی که طرف مقابل تجربه کرده است. جبران خسارت یعنی برقراری تعادل در عدالت، یعنی جبران هر خطا یا آسیبی که باعث شده فرد آسیب‌دیده چیزی را از دست بدهد شاید عزت‌نفس، احترام به خود، یا حتی منفعت‌هایی ملموس‌تر را از دست داده باشد. (مثلاً من شما را مقابل رئیستان تحقیر می‌کنم و همین باعث می‌شود فرصت ارتقاء شغلی خود را از دست بدهید.) بنابراین از لطف و مهربانی فرد خطاکار است که در صدد جبران برآید.

جبران خسارت زبان عذرخواهی برخی افراد است. از نظر آن‌ها شنیدن جمله‌ی «اصلاً حقت نبود که با تو این‌گونه رفتار کنم.» باید به همراه این جمله بیاید: «چه کاری کنم تا نشان دهم که هنوز هم به تو اهمیت می‌دهم؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
مقدمه
17 دقیقه
یک: اصلاح خطا
24 دقیقه
دو: متأسفم
30 دقیقه
سه: اشتباه کردم
33 دقیقه
چهار: چگونه می‌توانم اوضاع را درست کنم؟
38 دقیقه
پنج: تمام تلاشم را می‌کنم تا اشتباهم تکرار نشود
27 دقیقه
شش: آیا می‌توانی در قلبت پیدا کنی که...؟
22 دقیقه
هفت: چگونه عذرخواهی خود را بیان می‌کنید؟
36 دقیقه
هشت: اگر نخواهید عذرخواهی کنید، چه؟
38 دقیقه
نه: آموختن بخشش
32 دقیقه
ده: ترمیم روابط خانوادگی
22 دقیقه
یازده: تصمیم‌ بگیرید که خودتان را ببخشید
41 دقیقه
دوازده: عذرخواهی حقیقی، بخشش حقیقی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پنج زبان عذرخواهی: راز داشتن روابط سالم
نویسنده،
مترجمالهه علوی
راویمیلاد فتوحی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های روابط اعضای خانواده، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پنج زبان عذرخواهی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پنج زبان عذرخواهی

برای دریافت کتاب صوتی پنج زبان عذرخواهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.