معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان‌های نوروزی

عکس جلد کتاب صوتی داستان‌های نوروزی
قیمت:
۱۰۷۰۰۰ ۷۴,۹۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان‌های نوروزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان‌های نوروزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی داستان‌های نوروزی

علی دهباشی در کتاب صوتی داستان‌های نوروزی یک ویژه‌نامه‌ی داستانی با موضوع عید نوروز گردآوری و تدوین کرده است. این ویژه‌نامه دربرگیرنده‌ی داستان‌های کوتاه نویسندگان معاصر ایران است و از روزهای پایانی سال تا روزهای بهاری بعد از عید نوروز را شامل می‌شود و حال و هوای سال نو را از ذهن و زبان نویسندگان مختلف تقدیم شما می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی داستان‌های نوروزی

از روزهای آخر اسفند تا تعطیلات عید نوروز، روز سیزده به در و حتی روزهای بعد از آن حس و حالی منحصربه‌فرد به سراغمان می‌آید که در هیچ دوره‌ی دیگری از سال تکرار نمی‌شود. اندوه گذشتن یک سال دیگر و شور و شوق آغاز سال نو با یکدیگر در هم می‌آمیزد و احساسات متناقضی را در ما بیدار می‌کند. کتاب صوتی داستان‌های نوروزی درست تداعی کننده‌ی همین سیر فراز و فرود احساسات است. هریک از داستان‌های کتاب صوتی داستان‌های نوروزی حس و حال متفاوتی دارند؛ یکی سرد و غم‌انگیز است و دیگری بازیگوشانه و نشاط‌آور. این کتاب به همت علی دهباشی انتخاب و گردآوری شده است و نوروز را در چندین نسل ادبی ایران، از نسل اول نویسندگان معاصر ایرانی تا به امروز، در بر می‌گیرد.

نویسندگانی که آثارشان در کتاب صوتی داستان‌های نوروزی جمع‌آوری شده است، عبارتند از: محمدعلی جمالزاده، سیمین دانشور، جلال آل احمد، ابراهیم گلستان، احمد محمود، جواد مجابی، اسماعیل فصیح و دیگر نویسندگان معاصر ایرانی. لازم به ذکر است که معرفی مختصری از هر نویسنده در ابتدای هر داستان آورده شده.

معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان‌های نوروزی

احتمالا داستان کباب غاز با آلوی برغان معروفش را از کتاب فارسی دوران دبیرستان به خاطر دارید. کتاب صوتی داستان‌های نوروزی با این داستان آغاز می‌کند و حسابی شما را به خنده می‌اندازد. سپس به سراغ «جزیره‌ی سرگردانی» اثر سیمین دانشور می‌رود و پس از آن با نثر موزون و لطیف ابراهیم گلستان در داستان «ماهی و جفتش» ذهن شما را نوازش می‌دهد. در ادامه، ذره ذره نسل‌های ادبی مختلف را می‌پیماید و شما را با آثار نویسندگان امروزی آشنا می‌کند. این کتاب از خلال داستان‌های کوتاهش، دریچه‌ای به ادبیات معاصر فارسی می‌گشاید و می‌توان گفت سیر تحول این دوره از ادبیات را نیز نشان می‌دهد.

کتاب صوتی داستان‌های نوروزی را انتشارات کتاب‌سرای نیک به انتشار رسانده و نشر جیحون نسخه‌ی صوتی آن را با گویندگی هوتن شاطری پور، فریبا فصیحی، فرزانه فائزی و شهره روحی در اختیار شما قرار داده است.

کتاب صوتی داستان‌های نوروزی برای چه کسانی مناسب است؟

پیشنهاد می‌کنیم دوست‌داران داستان‌های کوتاه به‌ویژه داستان‌های کوتاه فارسی به این کتاب صوتی گوش فرا دهند.

در بخشی از کتاب صوتی داستان‌های نوروزی می‌شنویم

پدرم بوی سیب و نان تازه می‌داد و هندوانه‌ی توپی راه‌راه را مثل چراغ‌دستی روی شانه‌اش گرفته بود. هندوانه بزرگ و براق و شکسته بود. نور گردسوز از توی چهارچوب در روی هنداونه افتاده بود. پاکت کوچکی دستش بود. نان لواش تازده هم زیر بغلش بود. گفت: «پسر این هندونه رو بگیر». از توی کرسی بیرون پریدم. نزدیک بود سرم به تخته‌ی دار قالی بخورد. هنداونه را دودستی گرفتم، روی کرسی گذاشتم. جای هندوانه محکم بود. پاکت را مادرم گرفت. کنار هندوانه گذاشت؛ سه انار درشت خندان با پوست قرمز- صورتی. سرما از توی در به درون اتاق ریخته بود. زیر کرسی نشستم. لحاف را تا زیر چانه‌ام بالا کشیدم. با سر انگشت دستم پنجه‌ی پایم را که گرم بود، فشردم. گرما توی انگشت‌های دستم دوید. از سرما هنوز دستم به اختیارم نبود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی کتاب
1 دقیقه
متن پشت جلد
2 دقیقه
یادداشتی درباره‌ی این مجموعه
10 دقیقه
کباب غاز
70 دقیقه
جزیره‌ی سرگردانی
8 دقیقه
ماهی و جفتش
31 دقیقه
دید و بازدید عید
33 دقیقه
تئوری‌های دایی‌جان فانوسقه
36 دقیقه
همسایه‌ها
14 دقیقه
باد‌‌ها خبر از تغییر فصل می‌دهند
27 دقیقه
میراث یوسف
6 دقیقه
آن ناخدای نیمه‌شبان
22 دقیقه
روز بدر شده
61 دقیقه
خانه‌ی مادربزرگ
20 دقیقه
جسدهای شیشه‌ای
35 دقیقه
عیدی
11 دقیقه
نوروز سال بیست، سی، چهل، پنجاه
19 دقیقه
بی
4 دقیقه
نسیم بهاری
36 دقیقه
کفش عید
35 دقیقه
سینما و نوروز
18 دقیقه
کاظو و درخت کنار
19 دقیقه
داش آکل و کاکارستم
10 دقیقه
هفت‌سین
19 دقیقه
منظره‌ی باستانی
37 دقیقه
سرباز بومی
19 دقیقه
واژه‌ی گمشده
11 دقیقه
عیدانه
41 دقیقه
سین اصفهان
26 دقیقه
پنجشنبه‌ی آخر سال
4 دقیقه
درس عبرت
24 دقیقه
غار را روشن کن
4 دقیقه
کلاه لگنی
42 دقیقه
نوروز فقط در کابل با‌صفاست
10 دقیقه
بهار سرد
31 دقیقه
خواب
11 دقیقه
کجایی
33 دقیقه
خنده را از من بگیر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی داستان‌های نوروزی
نویسنده،
راویهوتن شاطری پور، فریبا فصیحی، فرزانه فائزی، شهره روحی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۷۰۰۰ ۷۴,۹۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی داستان‌های نوروزی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی داستان‌های نوروزی

برای دریافت کتاب صوتی داستان‌های نوروزی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.