معرفی و دانلود کتاب صوتی تجاوز قانونی

عکس جلد کتاب صوتی تجاوز قانونی
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تجاوز قانونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تجاوز قانونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تجاوز قانونی

کتاب صوتی تجاوز قانونی یک مجموعه داستان سورئال از نویسنده‌ی مشهور ژاپنی، کوبو آبه، است که جایزه‌ی یومیوری را از آن خود کرده. شخصیت‌های هر کدام از این داستان‌ها به نوبه‌ی خود در موقعیتی باورنکردنی قرار می‌گیرند که تمام زندگی آن‌ها را به پرسش می‌کشد و باید با تلاش و تقلای بسیار خود را نجات بدهند یا با آن موقعیت کنار بیایند.

درباره‌ی کتاب صوتی تجاوز قانونی

یک شب که در رختخواب آماده‌ی خواب می‌شوید، صدای زنگ در را می‌شنوید. در خانه را باز می‌کنید و ناگهان جمعی بدون اینکه از شما اجازه بگیرند، وارد می‌شوند. این جمع که یک خانواده‌ی پرجمعیت هستند، هرکدام به یک سمت می‌روند و از همان ابتدای کار طوری وانمود می‌کنند که انگار خانه‌ی شما خانه‌ی خودشان است! باید با آن‌ها چه کنید؟ برای چه به آنجا آمده‌اند و از خانه‌ی شما چه می‌خواهند؟ این تنها شروع یکی از داستان های کتاب صوتی تجاوز قانونی (Beyond the Curve) اثر نویسنده‌ی پرآوازه‌ی ژاپن، کوبو آبه (Kobo Abe) است.

کتاب صوتی تجاوز قانونی که برنده‌ی جایزه‌ی یومیوری شده، یک مجموعه داستان کوتاه سورئالیستی و فانتزی متشکل از شش داستان کوتاه است. داستان‌های این مجموعه فضایی کابوس‌وار دارند و در تمام آن‌ها یک شخص ناگهان با واقعه‌ای عجیب و باورکردنی روبه‌رو می‌شود که زندگی او را زیرورو می‌کند و او را به حل یک موقعیت دشوار وامی‌دارد. این داستان‌ها شما را به فکر فرو می‌برند و به واسطه‌ی موقعیت‌های ساده اما ناآشنا، پرسش‌هایی اساسی درباره‌ی زندگی برمی‌انگیزند؛ اگر شما جای این شخصیت‌ها بودید، چه می‌کردید؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی تجاوز قانونی

نویسنده در اثر حاضر و به‌ویژه در مهم‌ترین داستان این مجموعه که نامش را بر کتاب می‌بینیم، انتقاداتی اساسی به دموکراسی وارد می‌کند. کوبو آبه در بقیه‌ی داستان‌ها نیز با زبانی ساده و گیرا به روابط انسانی و اجتماعی می‌پردازد. تمامی شخصیت‌های این اثر در انزوا به سر می‌برند و به تنهایی در موقعیت‌های دشوار قرار می‌گیرند.

در داستان «سگ» یک استاد هنر با زنی ازدواج می‌کند که یک سگ دارد. مرد به خودی خود از سگ‌ها خوشش نمی‌آید، اما اوضاع وقتی بدتر می‌شود که درمی‌یابد سگ زنش حرف می‌زند! در داستان «جنایت آقای اس. کارما» مردی ناگهان می‌فهمد که دیگر اسمش را فراموش کرده و هرچه برای یادآوری آن تلاش می‌کند، به جایی نمی‌رسد. داستان سوم نیز درباره‌ی یک رئیس شرکت است که روزی در بازگشت به خانه، می‌بیند یک نفر دراز به دراز کف خانه‌اش افتاده است. او مرده است و روح مرد از چگونگی آمدن این جنازه خبر ندارد! در داستان بعدی موجودی برای یک پروفسور ادعا می‌کند از فضا آمده است، آن هم از سیاره‌ی مریخ! داستان آخر «سرباز خیالی» نیز به خشونت جنگ می‌پردازد و داستان یک سرباز فراری را بازمی‌گوید.

نسخه‌ی اصلی کتاب صوتی تجاوز قانونی نخستین بار در سال 1991 به انتشار رسید. نسخه‌ی حاضر را علی قادری به فارسی برگردانده و نشر مروارید روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. نسخه‌ی صوتی آن را نشر صوتی موج کتاب با صداپیشگی سبحان اکرامی در اختیار شما قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب تجاوز قانونی

  • کوبو آبه عناصر تعلیق و علمی - تخیلی را با یکدیگر در هم می‌آمیزد تا فرمی منحصر به فرد بیافریند. (پابلیشرز ویکلی)
  • طرح رمان‌های بعدی آبه در بعضی از این داستان‌ها به چشم می‌خورد و تاثیری که بر نویسندگان نسل جدید ژاپن، از جمله هاروکی موراکامی گذاشت، کاملا مشخص است. این اثر را توصیه می‌کنیم. (لایبرری ژورنال)
  • مجموعه داستان‌های کوتاه از نویسنده‌ی شاخص ژاپن که اصالتشان تحت تاثیر سورئالیسم بی قید و شرطشان قرار می‌گیرد. (کرکوس ریویوز)
  • داستان‌های مسحورکننده‌ای از کوبو آبه! (نیویورک تایمز)

کتاب صوتی تجاوز قانونی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه سورئالیستی و ادبیات ژاپن علاقه دارید، به این کتاب گوش بدهید.

در بخشی از کتاب صوتی تجاوز قانونی می‌شنویم

در حاشیه‌ی یکی از استان‌ها دهکده‌ای قرار داشت که کوه‌های اطراف آن را احاطه کرده بودند. از شب گذشته کولاک شدیدی آغاز شده بود و باد تندی می‌وزید. شماری از سربازان در قالب یک گروه، به منظور افزایش استقامت در برابر سرما از شهر خارج شده و به سمت کوهستان حرکت کرده بودند. این گروه با کفش‌های بزرگ حصیری، سرود نظامی بر لب و گام‌هایی نه چندان هماهنگ از دهکده عبور کردند و در برف و بوران ناپدید شدند.

روز رو به اتمام بود و از شدت باد کاسته شده بود. در ایستگاه پلیس که در ورودی دهکده قرار داشت، مأمور پیری تنها کنار اجاق نشسته بود و با خیالی آسوده در‌حالیکه پاهای خود را با شعله‌های آتش گرم می‌کرد، مشغول پوست کندن سیب زمینی بود. چنان غرق در رویا بود که هیچ توجهی به صدای رادیو نداشت. با خود می‌گفت:

«یه نکته‌ای هست... نه، دو تا نکته هست که درباره‌ی این دهکده می‌دونم. یکی این که شهردار، معاون شهردار و کشیش دهکده دست به یکی کردن و دارند اموال دهکده رو بالا می‌کشند. همه‌اش رو هم کف معبد قایم می‌کنند، اما من در این مورد چیزی به کسی نگفتم. اون‌ها هم می‌دونند که من می‌دونم و سکوت کرده‌ام. ناگفته نمونه گاهگاهی به چیزی هم برای من می‌فرستند که البته اصلاً راضی کننده نیست... دوم این که بعد از بازنشستگی می‌تونم برخلاف سایر مأمورهای پلیس تو همین دهکده بمونم. کسی چه می‌دونه، شاید هم با یکی از زن‌های بیوه‌ی دهکده که چند قطعه زمین داره، ازدواج کردم و باقی عمرم به همین ترتیب
سپری شد...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
23 دقیقه
معرفی کتاب و سگ
12 دقیقه
تجاوز قانونی: یک
16 دقیقه
تجاوز قانونی: دو
23 دقیقه
تجاوز قانونی: سه
10 دقیقه
تجاوز قانونی: چهار
21 دقیقه
تجاوز قانونی: پنج
20 دقیقه
جنایت آقای اس. کارما: خلاصه‌ای از یک اثر بلند
20 دقیقه
مرگ نامربوط- قسمت اول
17 دقیقه
مرگ نامربوط- قسمت دوم
17 دقیقه
فرستاده‌ی ویژه- قسمت اول
18 دقیقه
فرستاده‌ی ویژه- قسمت دوم
24 دقیقه
سرباز خیالی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تجاوز قانونی
نویسنده
مترجمعلی قادری
راویسبحان اکرامی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تجاوز قانونی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تجاوز قانونی

برای دریافت کتاب صوتی تجاوز قانونی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.