معرفی و دانلود کتاب صوتی اخلاق سوت زنی

عکس جلد کتاب صوتی اخلاق سوت زنی
قیمت:
۱۲۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اخلاق سوت زنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اخلاق سوت زنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اخلاق سوت زنی

کتاب صوتی اخلاق سوت زنی نوشته‌ی اریک بوت به یکی از پربحث‌ترین موضوعات اجتماعی اخیر، یعنی سوت‌زنی یا همان افشاگری تخلفات سازمان‌ها که توسط مردم عادی انجام می‌شود پرداخته و به مهم‌ترین سوالات حقوقی و اخلاقی پیرامون این بحث، پاسخ داده است.

درباره‌ی کتاب صوتی اخلاق سوت‌زنی

شاید اولین بار واژه‌ی «سوت‌زنی» با افشاگری‌های ادوارد اسنودن در میان عموم رواج پیدا کرد. اسنودن، کارمند جوان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا یا همان سازمان سیا بود که با انتشار هزاران سند طبقه‌بندی‌شده، این موضوع را به اطلاع مردم رساند که این سازمان، با نفوذ به ایمیل‌ها، مکالمات تلفنی و همچنین نتایج موتورهای جستجو، از آن‌ها جاسوسی می‌کند و به اطلاعات شخصیشان دسترسی دارد. این خبر مانند یک بمب در رسانه‌ها سروصدا کرد و توجه مردم در سراسر دنیا را نیز به خود جلب کرد. بعد از آن اسنودن که با دو اتهام سرقت اسناد و نقض قوانین جاسوسی روبه‌رو شده بود، به روسیه گریخت و تابعیت آنجا را دریافت کرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی اخلاق سوت زنی

حالا سوت‌زنی که همان افشاگری تخلفات و جرایم سازمان‌های بزرگ دولتی و غیردولتی است مورد توجه بیشتری واقع شده. این کلمه که معنایش را از سوت زدن پلیس در هنگام دیدن تخلف از سوی کسی گرفته، به موضوع بحث داغی میان جامعه‌شناسان، فیلسوفان، سیاست‌مداران و حتی مردم عادی تبدیل شده است. تا جایی که اریک بوت (Eric R. Boot) کتاب صوتی اخلاق سوت‌زنی (The Ethics of Whistleblowing) را حول محور همین موضوع نگاشته تا به مهم‌ترین سوالات پیرامون آن پاسخ دهد.

افشاگری تخلفات در نگاه اول، کاری ساده و بدون هیچ‌گونه پیچیدگی به نظر می‌رسد؛ کاری که همه (البته به جز متخلفان) بر سر درستی و الزامش اتفاق نظر دارند. اما با دقیق‌تر شدن در اتفاقاتی که ممکن است با انجام این کار پیش آید، لزوم پرسشگری و تأمل در رابطه با این موضوع بیشتر می‌شود. آیا اصلاً افشاگری اولین و آخرین گزینه در برخورد با تخلفات است یا می‌توان آن‌ها را به نحوی مسالمت‌آمیزتر نیز حل و فصل کرد؟ در مواجهه با تخلفاتی که اتفاق می‌افتند، آیا وظیفه‌ای در قبال گزارش دادن آن‌ها برای ما وجود دارد و اگر از این کار سر باز بزنیم، کاری غیراخلاقی کرده‌ایم؟ قانون در مواجهه با افشاگری چه تصمیمی می‌گیرد؟ آیا قانون قدرت این را دارد که از جان و مال و آبروی سوت‌زن محافظت کند یا خود تبدیل به زنجیری بر پای او می‌شود تا به سرنوشتی همچون ادوارد اسنودن دچار شود؟ اصلاً آیا سوت‌زنی و برملا کردن تخلفات، کاری اخلاقی است و قابل توجیه است؟ اصلاً چه شرایط و ضوابطی برای انجام این کار وجود دارد که بعد از‌ آن، امنیت افشاگر دچار خلل نشود؟ پاسخ به این سوالات و توضیحات تکمیلی بیشتر، مواردی است که در کتاب صوتی اخلاق سوت‌زنی به مخاطبان ارائه داده شده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی اخلاق سوت زنی

کتاب صوتی اخلاق سوت‌زنی کاری از نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات سروش مولانا است.این اثر را با ترجمه‌ی ایمان عباس‌نژاد و گویندگی ابوالفضل شاه بهرامی می‌شنوید.

کتاب صوتی اخلاق سوت‌زنی برای چه کسانی مناسب است؟

اگه علاقه دارید تا پیرامون مبحث سوت‌زنی و افشاگری، به اطلاعات اخلاقی و حقوقی ارزشمندی دست پیدا کنید، شنیدن این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی اخلاق سوت زنی می‌شنویم

پیش‌فرض یکی از کارهایی که در فصل سه انجام می‌شود، یعنی تبیین شروطی که اگر سوت‌زنی می‌خواهد از نظر اخلاقی و قانونی موجه باشد باید واجد آن شروط باشد این است که سوت‌زنی عملی است که به توجیه نیاز دارد، و اولاً و به ذات موجه نیست. یعنی سوت‌زنی نادرست است مگر آنکه شروط خاصی محقق شود. هدف این فصل، تبیین این مطلب است که چه چیزی سبب می‌شود سوت‌زنی در نگاه نخست کاری نادرست باشد. محققان دلایل گوناگونی برای نادرست دانستن سوت‌زنی عمومی طبقه‌بندی شده مطرح کرده‌اند. ممکن است کسی استدلال کند که این عمل، 1. به امنیت ملی آسیب می‌زند، 2. مانع از عملکرد موثر و مناسب دولت می‌شود چرا که عملکرد مناسب دولت مستلزم وفاداری کارمندان دولت است. یا 3. ممکن است به وجهه و اعتبار دولت و دولتمردان آسیب بزند یا حریم خصوصی شخص سومی را نقض کند یا به شخص سومی آسیب برساند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
مقدمه‌ی مترجم
33 دقیقه
یک: مقدمه
42 دقیقه
دو: نادرستی در نگاه نخستین
61 دقیقه
سه: منافع عمومی و توجیه سوت‌زنی
52 دقیقه
چهار: دفاعیه‌های حقوقی ممکن از سوت‌زنی موجه (یک)
41 دقیقه
پنج: دفاعیه‌های حقوقی ممکن از سوت‌زنی موجه (دو)
42 دقیقه
پنج ـ قسمت دو
37 دقیقه
شش: سوت‌زنی الزامی
49 دقیقه
شش ـ قسمت دو
4 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اخلاق سوت زنی
نویسنده
مترجمایمان عباس نژاد
راویابوالفضل شاه بهرامی
ناشر چاپیانتشارات سروش مولانا
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اخلاق سوت زنی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اخلاق سوت زنی

برای دریافت کتاب صوتی اخلاق سوت زنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.