معرفی و دانلود کتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره

عکس جلد کتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره

در سنت مسیحی برخی از اعمال به‌عنوان گناه کبیره شناخته می‌شود. این اعمال ضرر و زیانی را به دنبال دارد که بدن و روح انسان را آزرده می‌سازد. کتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره نوشته‌ی فرانسین پروز، یکی از این اعمال را معرفی و موشکافی می‌کند و مخاطب را از انجام آن باز می‌دارد.

درباره‌ی کتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره

در همه‌ی ادیان، بازدارندگی از برخی اعمال و رفتارها اصول اصلی آن دین بخصوص شمرده می‌شود. تاریخ مسیحیت با تمامی فراز و فرودش، موازین رفتاری و راهنمای معنوی مومنان مسیحی را با گذشت سالیان دراز، حفظ کرده و از همراهانش می‌خواهد که به دستورات شیطان گوش ندهند. در سنت مسیحی آموزه‌های شیطانی تنها شامل فریبکاری‌های موجودات ماورایی نیست و برخی از رفتارهای انسانی نیز به‌عنوان خصلت‌های شیطان در نظر گرفته می‌شود. کتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره (Gluttony,The Seven Deadly Sins) نوشته‌‌ی فرانسین پروز (Francine Prose)، اشاره‌ای به این اعمال شیطانی دارد و از میان این اعمال، شکمبارگی را نکوهش می‌کند. این کتاب چهارمین جلد از مجموعه کتاب هفت گناه کبیره است.

شکمبارگی رفتار ناپسند آدمی در مصرف مواد غذایی است و در سنت مسیحی این رفتار تقبیح می‌شود. تکبر، طمع، بی‌بندوباری، حسد، شکمبارگی، غضب و تن‌پروری، از جمله گناهان کبیره‌ای هستند که در آیین مسیحیت افراد را از انجام آن بازمی‌دارند. این اعمال در گذشته به‌عنوان اعمال شیطانی شناخته شده و طی اصلاحاتی که توسط متولیان دینی در موازین مکتوب مسیحیت صورت گرفته، اعمال شیطانی پس از بازنگری به گناهان کبیره تغییر نام داده‌اند. فرانسین پروز در کتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره در ضمن اشاره به این تغییر در فرامین مسیحی، پرخوری و شکم‌پرستی را معرفی کرده و ضرر و زیان این عمل را برمی‌شمرد.

یکی اهداف نویسنده‌ی کتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره از تألیف این کتاب، اشاره به زیان‌های متعددی است که با از دست رفتن تعادل خورد و خوراک در بدن و روح انسان به وجود می‌آید. به‌طورکلی در آموزه‌های مسیحیت بدن و روح انسان حامل مهم‌ترین نعمت پروردگار معرفی شده است و به همین دلیل تمامی فرامین مسیحی با در نظر گرفتن اهمیت این دو عنصر حیاتی تنظیم و تدوین شده است. اگرچه در کتاب مقدس اشاره‌ای به عناوین گناهان کبیره نشده است، اما روحانیون مسیحی تاکید دارند که اعمال شیطانی باعث می‌شود روح انسان مجالی برای پذیرش سیاهی و تباهی پیدا کند.

فرانسین پروز در کتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره با ذکر مثال‌هایی که مربوط به مراجعه‌ و هم‌صحبتی او با افراد مختلف جامعه می‌شود، مخاطب را متوجه معایب شکم‌پرستی می‌کند. به توصیه‌ی این نویسنده، انسان می‌تواند با فراگیری مهارت کنترل در مصرف مواد غذایی، به‌تدریج از روحی سبک‌بار برخوردار شود. در مقدمه‌ی کتاب نویسنده خاطره‌ای را تعریف می‌کند و از غلبه‌ی زنان بر پرخوری و عدم مصرف مواد پرکالری می‌گوید. او معتقد است که این مراقبت زنان برای حفظ تناسب و زیبایی، نمونه‌ای از غلبه‌ی انسان به گناهی کبیره مثل شکمبارگی است.

معرفی و دانلود کتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره

کتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره چهارمین جلد از این مجموعه و شامل چهار بخش است. نویسنده در این چهار بخش مراحل آشنایی با رذیلت اخلاقیِ شکمبارگی و شیوه‌های جلوگیری از این گناه کبیره را با لحنی که گاه به کنایه و شوخی نیز راه می‌برد، توضیح می‌دهد. فرانسین پروز در بخش اول این کتاب ابتدا این پرسش را مطرح می‌کند که آیا شکمبارگی گناهی کبیره است؟ و در پی پاسخ به این پرسش، تلاش می‌کند ذهن مخاطب را متوجه معایب پرخوری و عدم توجه به سلامتی بدن کند. بخش دوم و سوم کتاب به بررسی عواقب دچار شدن به گناه شکمبارگی اختصاص دارد و بخش چهارم که لحظات خوش شکمبارگی نام دارد، زوایای پنهان یک لذت را با لحنی ساده و پندآموز بیان می‌کند.

کتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره در ضمن ارائه‌ی توصیه‌های اخلاقی ارجاعات متعددی به کتاب مقدس و روایات مسیحی دارد. فرانسین پروز با اشاره به صحنه‌های تاریخی مهم در دین مسیحیت، نظریات برخی از روحانیون و متفکرین مسیحی را بازگو کرده و از این طریق موضوع مورد بحث کتاب را با دلالت‌های تاریخی و مستند همراه می‌سازد. ازاین‌رو مخاطب کتاب در فهم برخی از آموزه‌های مسیحی دچار تردید نمی‌شود و فراگیری پند و اندرزها برای او دلنشین می‌گردد. این کتاب با ترجمه‌ی نسترن ظهیری و به کوشش انتشارات ققنوس روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب هفت گناه کبیره

مجموعه کتاب هفت گناه کبیره (the seven deadly sins) در هفت کتاب جداگانه اعمال زیان‌بخش برای روح و بدن انسان را معرفی کرده و مخاطب را در جهت عبور از هفت گناه کبیره یاری می‌رساند. این مجموعه کتاب با همت کتابخانه‌ی عمومی نیویورک و انتشارات دانشگاه آکسفورد به چاپ رسیده است و در دسترس مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته. این مجموعه درباره‌ی اعمالی است که در سنت مسیحی به‌عنوان گناه شناخته می‌شوند. غرور، طمع، بی‌بند‌و‌باری، حسد، شکمبارگی، غضب و غم و ناامیدی اعمالی قبیح هستند که در سنت مسیحی مورد نکوهش روحانیون و متفکرین مذهبی بوده است.

این گرایش‌های انسانی به‌تدریج با تغییر مفاهیم در سنت مسیحی و پالایش متون و روایات کهن، تحت عنوان گناهان کبیره معرفی شده‌اند. نگارش این مجموعه به عهده‌ی پژوهشگران مذهبی بوده است. هر کتاب به یکی از گناهان کبیره اشاره دارد و به‌صورت تفصیلی این گناه را معرفی می‌کند. اگرچه کتاب‌های مجموعه‌ی هفت گناه کبیره از موضوعی مشترک سرچشمه می‌گیرند، اما در هر کتاب مطالب متنوعی برای معرفی گناهان کبیره به چشم می‌خورد.

نکوداشته‌های کتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره

  • فرانسین پروز به این نتیجه می‌رسد که نگاه کردن به چهره‌ی فرد شکمباره مثل نگاه کردن به آینه‌ای است که در آن بزرگ‌ترین آرزوها و تاریک‌ترین رویاها دیده می‌شود. (نشریه‌ی Bitch)
  • هدیه‌ای عالی برای تعطیلات. (Detroit Free Press)
  • این مراقبه‌ی عالمانه درمورد لذت‌های غذایی و مذهب، با ارجاعات فراوان به باورهای سنتی و لحنی کنایه‌آمیز، با علوم تغذیه‌ی امروزی منطبق است. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به متون مذهبی و خوانندگانی که سنت‌های مسیحی و تاریخ مسیحیت را دنبال می‌کنند، مناسب است.

در بخشی از کتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره می‌خوانیم

راه‌حلی که فرهنگ غذایی امروزی ما برای این‌همه بیزاری از جزئی‌ترین مقدار اضافه‌وزن و کوچک‌ترین افزایش چربی بدن در نظر گرفته تمرکز بر رستوران‌های شیک و به‌روز و مواد غذایی جدید و خوش‌رنگ و لعاب است. نتیجه‌ای که اغلب حاصل می‌شود حضور جوانانی ثروتمند و لاغراندام در رستوران‌هایی است که در آن‌ها وعده‌های غذایی کم‌حجم و گرانقیمت می‌خورند، یا حتی بدتر از آن، ازدیاد روزافزون زنان جوانی است که مشکلات قابل درک آن‌ها در تفسیر پیام‌های مخالفی که از اجتماع بزرگ‌تر ساطع می‌شود باعث سوءتغذیه‌شان می‌گردد. آنچه امروزه مورد تأیید اکثریت است (حداقل در تصور عموم) این است که افرادی که دچار پرخوری اعتیادگونه هستند، یا همان شکمبارگان امروزی، «مشکلات» بسیاری مثل اعتمادبه‌نفس پایین یا تجربه‌ی تجاوز و نوعی خلأ بی‌پایان دارند که می‌کوشند این مشکلات را با انباشت شکم‌های خود با انبوهی از غذاهای مضر و چاق‌کننده جبران کنند.

با آن‌که این تصور که پرخوری یکی از علایم اختلالات روانی است عیوبی دارد و اندکی جانبدارانه است، اما (حداقل در نظر غیرمذهبیون) نسبت به این مفهوم که شکمبارگی معادل ستیز با نظام الهی است، منطقی‌تر و فهمیدنی‌تر به نظر می‌رسد. اولین کسی که فتوای گناه بودن شکمبارگی را صادر کرد که بود؟ پرسش حساسی که در بحث بر سر این گناه نابخشودنی مدام تکرار می‌شود این است که: مگر این گناه بجز شخص شکمباره گریبان چه کسان دیگری را می‌گیرد؟ پرواضح است که طبیعت و عواقب جسمی شکمبارگی شدیداً نامطبوع‌اند، اما این گناه آن‌قدرها از منظرگاه زیبایی‌شناسی شنیع نیست که از گناهانی مانند تن‌پروری، طمع و حسد گوی سبقت را برباید. شکمبارگی حتی به اندازه‌ی تکبر و غضب نیز خطرناک نیست که به‌راحتی منجر به نزاع، خشونت و هرج و مرج اجتماعی شود.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر
یادداشت ویراستار
مقدمه
1: آیا شکمبارگی گناه است؟
2: مزد گناه
3: مزد واقعی گناه
4: لحظات خوش شکمبارگی
یادداشت‌ها
کتابنامه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره
نویسنده
مترجمنسترن ظهیری
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-278-257-1
موضوع کتابکتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره

برای دریافت کتاب شکمبارگی: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.