معرفی و دانلود کتاب طمع: هفت گناه کبیره

عکس جلد کتاب طمع: هفت گناه کبیره
قیمت:
۳۵۰۰۰ ۲۴,۵۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طمع: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طمع: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طمع: هفت گناه کبیره

زیاده‌خواهی ویژگی تمامی ما انسان‌هاست، اما اخلاقیات و مذهب اجازه نمی‌دهد که این رفتار را سرلوحه قرار دهیم. کتاب طمع: هفت گناه کبیره نوشته‌ی فیلیس ای. تیکل به ما یادآور می‌شود که اگر برخی از خواسته‌های انسانی را کنترل نکنیم به گناهی کبیره تبدیل می‌شوند. این کتاب در نکوهش طمع و مضرات آن است.

درباره‌ی کتاب طمع: هفت گناه کبیره

در باور انسانِ امروز، پیشرفت و سرافرازی در گرو تصاحب تمامی دارایی‌های روی کره‌ی زمین است. شاید تصور کنید که این خصلت آدم‌های پلید روزگار است و ما هیچ‌وقت به این عارضه‌ی اخلاقی دچار نمی‌شویم. اما درواقع چنین است که ما در مراحل مختلف زندگی و به‌خصوص زمانی که در حال تلاش برای به دست آوردن بعضی چیزها هستیم، تجربه‌ای از زیاده‌خواهی را پشت‌سر می‌گذاریم. در کتاب طمع: هفت گناه کبیره (Greed: the seven deadly sins) نوشته‌ی فیلیس ای. تیکل (Phillis A. Tickle) این رفتار چالش‌برانگیز با عنوان طمع و در مقام گناه کبیره معرفی می‌شود.

آگاهی بشر در عصر جدید و تغییر ناگهانی خلق و خوی آدمیان، برخی مفاهیم را نیز دچار دگرگونی کرده و تعریف آنچه که گناه خوانده می‌شود، کار دشواری است. اعمال انسانی همواره مورد قضاوت عالمان مذهبی بوده و سالیان درازی است که مفهوم شر نظریات متفکرین دینی را به خود جلب کرده است. این نظریات بیش از هر چیز متوجه رفتار افرادی است که در پذیرش مبانی دینی دچار تردید بوده‌اند. کتاب طمع: هفت گناه کبیره یکی از گناهان رایج در سنت مسیحی را معرفی کرده و ابعاد مهم آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتاب طمع: هفت گناه کبیره موضوعی چالش‌برانگیز را ارائه می‌کند که آگاهی از آن در جهت آشنایی با فرهنگ مسیحی لازم است. این کتاب برخی مفاهیم مربوط به تشخیص گناه را در پیوند با مسائل مذهبی توضیح می‌دهد. فیلیس ای. تیکل با تکیه بر دانش خود در زمینه‌ی تاریخ و فلسفه‌ی غرب، زوایای مختلف مفهوم گناه را بررسی کرده و مطالبی درخصوص سنت مسیحی نیز ارائه می‌کند. او باتوجه‌به اهمیت این موضوع و ضرورت ارزیابی دقیق برخی از مضامین اخلاقی، تلاش می‌کند مخاطب خود را از ابتلا به طمع و دچار شدن به تبعات آن بازدارد.

معرفی و دانلود کتاب طمع: هفت گناه کبیره

فیلیس ای. تیکل در کتاب طمع: هفت گناه کبیره در ضمن ارزیابی گناهانی که انسان امروز بدون راهنمایی و تحقیق قادر به تشخیص آن نیست، به تشریح دقیق واژه‌ی طمع می‌پردازد.هرچند هرکدام از مفاهیمِ آزمندی، ولع، حرص و آز در باور کارشناسان مذهبی کیفیت متفاوتی از رفتار انسان را بازتاب می‌دهد، اما در ذات خود بسیار نزدیک به هم هستند. نویسنده همچنین در جهت بازنمایی بهتر مفهوم طمع نظریات مختلف روحانیون مسیحی را بازگو می‌کند. در این کتاب ارجاعات بسیاری به رویدادهای تاریخی وجود دارد که نه‌تنها سنت مسیحی را معرفی می‌کند، بلکه آشنایی مخاطب با جریان‌های فکری مختلف و همچنین شخصیت‌های برجسته در آیین مسیحی را نیز در پی دارد.

کتاب طمع: هفت گناه کبیره نوشته‌ی فیلیس ای. تیکل با ترجمه‌ی نسترن ظهیری توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب هفت گناه کبیره

مجموعه کتاب هفت گناه کبیره (the seven deadly sins) در هفت کتاب جداگانه اعمال زیان‌بخش برای روح و بدن انسان را معرفی کرده و مخاطب را در جهت عبور از هفت گناه کبیره یاری می‌رساند. این مجموعه کتاب با همت کتابخانه‌ی عمومی نیویورک و انتشارات دانشگاه آکسفورد به چاپ رسیده است و در دسترس مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته. این مجموعه درباره‌ی اعمالی است که در سنت مسیحی به‌عنوان گناه شناخته می‌شوند. غرور، طمع، بی‌بند‌و‌باری، حسد، شکمبارگی، غضب و غم و ناامیدی اعمالی قبیح هستند که در سنت مسیحی مورد نکوهش روحانیون و متفکرین مذهبی بوده است.

این گرایش‌های انسانی به‌تدریج با تغییر مفاهیم در سنت مسیحی و پالایش متون و روایات کهن، تحت عنوان گناهان کبیره معرفی شده‌اند. نگارش این مجموعه به عهده‌ی پژوهشگران مذهبی بوده است. هر کتاب به یکی از گناهان کبیره اشاره دارد و به‌صورت تفصیلی این گناه را معرفی می‌کند. اگرچه کتاب‌های مجموعه‌ی هفت گناه کبیره از موضوعی مشترک سرچشمه می‌گیرند، اما در هر کتاب مطالب متنوعی برای معرفی گناهان کبیره به چشم می‌خورد.

نکوداشت‌های کتاب طمع: هفت گناه کبیره

  • دانش والای فیلیس ای. تیکل خواننده را تشنه‌ی دانستن می‌کند و هرچه می‌خواهد در اختیارش قرار می‌دهد. (پابلیشرز ویکلی)
  • فیلیس ای. تیکل را برای این پژوهش عالمانه و دقیق ستایش می‌کنیم. او معجزه‌ای ترتیب داده که مرگ‌بارترین اعمال به شکلی شگفت‌انگیز بدرخشند. (Philip Zaleski)
  • تیکل تصویر گسترده‌ای از جهان هستی ارائه می‌کند که مقدمه‌ی خوبی جهت شناخت موضوع کتاب است. پس از آن به شکلی متقاعد‌کننده غرور را به‌عنوان ریشه‌ی گناهان بزرگ معرفی می‌کند. (اسکول لایبرری ژورنال)

کتاب طمع: هفت گناه کبیره برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به کتب مذهبی و آیینی و آثاری درباره‌ی تاریخ و فرهنگ مسیحیت مناسب است.

در بخشی از کتاب طمع: هفت گناه کبیره می‌خوانیم

خواه منشأ اهریمن را فرایندی زیست‌شناختی بدانیم خواه فرایندی روان‌شناختی، نوع بشر را قربانیِ [این] فرایندها کرده‌ایم. و این، در معنای دقیق کلمه، مستلزم‌ ایستارهای ناظر بر ناتوانی است و خمودگی و رنجش‌های ناشی از آن را پدید می‌آورد، یعنی مشخصاتِ خاصِ قربانی شدن. در این شرایط، «حس و حال خوب»، یا، به بیانی رسمی‌تر، دستیابی به حسِ درونی به تعریف گیرا و قدرتمند خوبی و نیکی بدل می‌شود؛ اما این هدف، صرفاً به سبب ماهیت معیارهایش، به تعریفی فردی‌شده و فرایندی انزواجویانه بسنده می‌کند.

در یک و نیم قرن گذشته، این گذار از الوهیت یا نقشه‌های الهی به علت و معلول فیزیکی به‌منزله‌ی سرچشمه‌ی طبیعت ویرانگر و معیوب ما، که شیمل آن را «دنیوی کردن شر» می‌نامد، نتیجه‌ای چه‌بسا بسیار تحقیرآمیزتر، و گاهی روان‌رنجوری وقیحانه‌تری را به دنبال داشته است. این گذارْ منزلت نیروبخش و هشیارکننده‌ی مبارزه‌ی معنوی را از طریق زدودن ایمان با نیک‌خواهی نهایی امور از ما شهروندان غربی ربوده است. به عبارت دیگر، دنیوی کردنْ شر نوع بشر را به ابژه‌ی خلقت تبدیل می‌کند و نه کسی که در خلقت دخل و تصرف می‌کند. همچنین شرایط و اصول را چنان ثابت یا غیرشخصی فرض می‌کند که امید [تغییر] را از ما می‌ستاند. ممکن است این طرز تفکر در دفاع از خود، ما را به سمت شفقت بکشاند. قطع به یقین در چهل و اند سال اخیر به طرز چشمگیری شاهد این تغییر در فرهنگ آمریکایی بوده‌ایم. اما شفقتی که بر ذهنیت «زندانیان همبند» استوار باشد در همان حد باقی می‌ماند شفقت است و نه عشق؛ آن هم شفقتی ظاهری و جعلی که در اصل به جای نیت خیر بنده‌ی شرایط مقتضی است.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر
یادداشت ویراستار
مقدمه
1: جان کلام
2: سخن آخر
یادداشت ها
کتابنامه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طمع: هفت گناه کبیره
نویسنده
مترجمنسترن ظهیری
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات95
زبانفارسی
شابک978-600-278-338-7
موضوع کتابکتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک
۳۵۰۰۰ ۲۴,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طمع: هفت گناه کبیره

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طمع: هفت گناه کبیره

برای دریافت کتاب طمع: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.