معرفی و دانلود کتاب سفر به سرزمین‌های ناشناخته: داستان‌هایی از زوال عقل، مراقب و مغز انسان

عکس جلد کتاب سفر به سرزمین‌های ناشناخته: داستان‌هایی از زوال عقل، مراقب و مغز انسان
قیمت:
۳۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سفر به سرزمین‌های ناشناخته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سفر به سرزمین‌های ناشناخته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سفر به سرزمین‌های ناشناخته: داستان‌هایی از زوال عقل، مراقب و مغز انسان

کتاب سفر به سرزمین‌های ناشناخته نوشته‌ی داشا کایپر، کتابی فوق‌العاده استثنایی است که به بررسی ابعاد و جنبه‌های بیماری زوال عقل در میان بیماران و مراقبان آنان می‌پردازد. داشا کایپر در این کتاب علم و داستان‌سرایی را با هم ترکیب می‌کند تا نشان دهند که مراقبان فقط شاهد رنج و درد عزیزانشان نیستند، بلکه قربانیان نامرئی آن نیز هستند. چطور می‌توانیم به این افراد، که در فرایندی بسیار چالش‌برانگیز و آسیب‌زا قرار دارند، کمک کنیم؟ کتاب سفر به سرزمین‌های ناشناخته را بخوانید تا پاسخ این پرسش بااهمیت را دریابید.

درباره‌ی کتاب سفر به سرزمین‌های ناشناخته

تجربه‌ی مراقبت از عزیزان‌مان در بستر بیماری یکی از رنج‌آورترین و طاقت‌فرساترین تجربیاتی است که هر فرد ممکن است آن را کسب کند. با توجه به افزوده شدن به تعداد مبتلایان مربوط به بیماری‌های زوال عقل در دنیا، لازم است ما نیز آگاهی خود را از این بیماری و فرآیند مراقبت از عزیزان‌مان که مبتلا به زوال عقل هستند را بهبود ببخشیم. داشا کیپر در کتاب سفر به سرزمین‌های ناشناخته سعی می‌کند به مراقبان نشان دهد که واکنش‌های آن‌ها هم‌چون خشم، ناامیدی، ناباوری، انزوا و غم و اندوه نه‌تنها قابل درک است، بلکه تابعی از عملکرد مغز آنهاست. داشا کایپر سعی دارد تا با ابهام‌زدایی، فشار وحشتناکی را که اختلالات زوال عقل بر نزدیک‌ترین روابط انسانی ما وارد می‌کنند، روشن ‌کند و به مراقبان بیاموزد که باید با خود مهربان‌تر باشند.

معرفی و دانلود کتاب سفر به سرزمین‌های ناشناخته

در این شرایط، خانواده‌ها و دوستان معمولاً مسئولیت بزرگی در قبال مراقبت از عزیزانشان بر دوش‌شان قرار دارد. در طول دوره‌های‌ بیماری، مراقبان شاهد کاهش تدریجی توانایی‌های شناختی و جسمی عزیزان‌شان هستند اما از سوی دیگر خود آنان نیز در معرض آسیب هستند و با وجود تمامی فشارهای وارده بر آنان کم‌تر به نیازهای‌شان توجه شده است. داشا کایپر در کتاب سفر به سرزمین‌های ناشناخته به این موضوع اشاره می‌کند که باید توجه داشت که علاوه‌بر تمام سختی‌های روزمره در مراقبت، مراقبین اغلب از آنچه می‌توان آن را «غم و اندوه پیش از وقوع» نامید، رنج می‌برند، چرا که شاهد آن هستند که عزیزانشان به‌تدریج ویژگی‌های خاص شخصیتی خود را فراموش می‌کنند؛ ویژگی‌هایی که سال‌های‌سال برای آنان آشنا و دوست‌داشتنی بوده است. در فصل «کوری زوال عقل» نویسنده به این مسأله می‌پردازد که تقریبا زمان زیادی طول می‌کشد تا بستگان و آشنایان فرد مبتلا به زوال عقل این واقعیت را به‌طور کامل بپذیرند.

کایپر (Dasha Kiper) که از نزدیک شاهد تجربیات بیماران زوال عقل بسیاری بوده است، مرتباً می‌بیند که مراقبان به خاطر احساس سرخوردگی و عصبانیت شدیدی که در برخورد با عزیزانشان دارند احساس گناه می‌کنند. او معتقد است ما هنگام مراقبت از بیماران زوال عقل مدام درحال تکرار اشتباهات یکسانی هستیم، مدام از بیماران چیزهای یکسانی را درخواست می‌کنیم و سپس با بیماران‌مان درگیر منازعات بی‌معنی می‌شویم و علت آن نیز این است که بیماران مبتلا به زوال عقل قادر به درس گرفتن از اشتباهات خود نیستند. جالب‌تر آن‌که در این مسیر پرتنش و پرپیچ‌و‌خم، مراقبان نیز فراموش می‌کنند که دیروز چه رخ داده و کارهایی را که قبلاً در مورد بیمار جواب نداده‌ است را تکرار می‌کنند. به همین‌دلیل که حتی زمانی‌که در حال فداکاری‌هایی هستیم که نشان‌دهنده‌ی عشق بی‌قید و شرط‌مان به بیمار است، روزبه‌روز بیشتر درگیر خشم و بی‌صبری نسبت به بیمار خود می‌شویم.

داشا کایپر در مسیر اخذ دکترای روانشناسی بود اما از دنیای انتزاعی و نظری دانشگاه خسته شد و متوجه شد که علاقه‌ی بیش‌تری به کار مبتنی بر دنیای واقعی با مردم دارد. او در طول سال‌های تحصیلاتش، از یک بازمانده‌ی سال‌خورده‌ی هولوکاست که از زوال عقل رنج می‌برد مراقبت می‌کرد و این تجربه را فرصتی برای مشاهده‌ی این‌ می‌دانست که چگونه یک فرد برای حفظ حس و آگاهی خود می‌جنگد، حتی زمانی‌که درحال دست‌وپنجه نرم کردن با یک بیماری سخت عصبی است. او در تمام این سال‌ها به مشاهدات خود در میان بیماران مبتلا به زوال عقل و مراقبان آن ادامه داد و کتاب سفر به سرزمین‌های ناشناخته نتیجه‌ی زحمات او در تمام این سالیان است. اثر او در میان بهترین کتاب‌های گاردین در سال 2023 قرار گرفت.

کتاب سفر به سرزمین‌های ناشناخته (Travellers to Unimaginable Lands) توسط انتشارات بله به چاپ رسیده است و سرپرست گروه مترجمان آن نیز آرزو رمضانی بوده است.

نکوداشت‌های کتاب سفر به سرزمین‌های ناشناخته

  • بهترین کتابی که تا به حال درباره‌ی زوال عقل خوانده‌ام. این کتاب تأثیر آن را بر ذهن فرد مراقب بررسی می‌کند. (پروفسور جون اندروز، متخصص زوال عقل و نویسنده‌ی کتاب زوال عقل: راهنمای تک مرحله‌ای)
  • این کتاب برای همیشه نگرش ما را به افراد مبتلا به اختلالات دمانس و افرادی که از آن‌ها مراقبت می کنند را تغییر خواهد داد. (لوری گوتلیب، نویسنده‌ی کتاب شاید باید با کسی صحبت کرد)
  • کتابی که به‌قدری انسانی و عمیق است که نیاز است همه آن را بخوانند. (بی ویلسون، فایننشال تایمز)

کتاب سفر به سرزمین‌های ناشناخته برای چه کسانی مناسب است؟

مراقبان بیماران مبتلا به زوال عقل، اطرافیان و دوستان آنان و هم‌چنین علاقمندان به کسب دانش به‌روز درباره‌ی بیماری‌ زوال عقل می‌توانند از مطالعه‌ی این کتاب لذت ببرند.

در بخشی از کتاب سفر به سرزمین‌های ناشناخته: داستان‌هایی از زوال عقل، مراقب و مغز انسان می‌خوانیم

چون حافظه‌ی ما تمایل دارد اطلاعات جدید را با دانشی که از قبل داریم هماهنگ کند، ما همیشه حال را به‌گونه‌ای «تغییر» می‌دهیم تا با گذشته‌مان سازگارتر به نظر برسد. بدون توجه به نشانه‌های جدیدی که پدرش ارائه می‌داد، حافظه‌ی او رفتار پدرش را طوری ثبت می‌کرد که او را به فردی که پیش‌تر می‌شناخت، نزدیک‌تر نشان دهد. بنابراین، تعصبات بیمار و مراقب به‌نوعی با هم ترکیب می‌شوند تا بیماری را کم‌تر شایع از آن‌چه واقعاً هست، نشان دهند. متأسفانه، فقط زمانی‌که بیماران واقعاً در موقعیتی هستند که نمی‌توانند خود را جبران کنند، دیگران می‌توانند بیماری را به وضوح تشخیص دهند. یک‌ شب که سم تصمیم گرفت در خانه بماند، پدرش را دید که در راهرو دستش را به سمت تلفن دراز کرده است.

سم پرسید: «داری با کی صحبت می‌کنی؟»
آقای کسلر جواب داد: «با پسرم.»
سم گفت: «آها؟ پس من کی هستم؟»
پدرش پاسخ داد: «تو سم هستی»، بدون این‌که به تضاد در پاسخ‌هایش توجهی نشان دهد و با خنده‌ای به سادگی سوال، شماره‌گیری را ادامه داد.

برای لحظه‌ای، سم در شگفتی فرو رفت. سپس به سمت پدرش رفت و باملایمت تلفن را قطع کرد. نگاهش همه‌چیز را به من گفت. او بالاخره فهمیده بود که رویدادی در جریان است که فراتر از حضور اوست. پدرش به دنیایی سفر کرده بود که سم نمی‌توانست همراهی‌اش کند، دنیایی که باید آن را می‌پذیرفت اگر می‌خواست به پدرش و خودش در مواجهه با بیماری کمک کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیش‌گفتار
فصل اول: بورگس در برونگس
فصل دوم: فرزند ضعیف
فصل سوم: کوری زوال عقل
فصل چهارم: چخوف و مترجم چپ‌مغز
فصل پنجم: مدیرعامل ثابت‌قدم
فصل ششم: وقتی هر روز یک‌شنبه است
فصل هفتم: شام من همراه با استفن زیگ
فصل هشتم: مغز متفکر
فصل نهم: انسانیت
فصل دهم: وقتی چیزی درست، نادرست است
فصل یازدهم: کلمه‌‌ی دختر
سخن پایانی
قدردانی
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سفر به سرزمین‌های ناشناخته: داستان‌هایی از زوال عقل، مراقب و مغز انسان
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپیانتشارات بله
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات221
زبانفارسی
شابک978-622-91323-4-0
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سفر به سرزمین‌های ناشناخته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سفر به سرزمین‌های ناشناخته

برای دریافت کتاب سفر به سرزمین‌های ناشناخته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.