معرفی و دانلود کتاب زندگی خوب: درس‌هایی از طولانی‌ترین پژوهش علمی جهانی درباره خوشبختی

عکس جلد کتاب زندگی خوب: درس‌هایی از طولانی‌ترین پژوهش علمی جهانی درباره خوشبختی
قیمت:
۱۱۰,۷۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی خوب: درس‌هایی از طولانی‌ترین پژوهش علمی جهانی درباره خوشبختی

چه چیزی باعث داشتن یک زندگی خوب می‌شود؟ منظور از خوب چیست؟ چگونه زندگی شادی داشته باشیم؟ کتاب زندگی خوب اثر مشترک رابرت والدینگر و مارک شولز ما را با پژوهش‌های بلندمدت جهانی درباره‌ی خوشبختی آشنا می‌کند. با خواندن این اثر می‌آموزیم چه‌طور می‌توان زندگی معنادارتری را ساخت که در آن بیشترین میزان رضایت‌‌مندی وجود داشته باشد. این کتاب مفهوم عمیقی از زندگی را ارائه می‌دهد که شاید هیچوقت به آن توجه نکرده باشیم. گفتنی‌ست این اثر در سال 2023 نامزد بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز شده است.

درباره‌ی کتاب زندگی خوب

از وقتی به دنیا می‌آییم، تلاش می‌کنیم فرد موفقی باشیم. ابتدا در مدرسه و سپس برای قبولی در دانشگاه مناسب تلاش می‌کنیم و دوست داریم با نمره‌ی بالا فارغ‌التحصیل شویم. می‌کوشیم تا بتوانیم شغل خوبی پیدا کنیم. در کل بسیاری از لحظات عمرمان را صرف کار و تلاش می‌کنیم. چرا؟! آیا تمام این سعی و تلاش‌ها فقط برای داشتن یک زندگی خوب و شاد نیست؟ فکر می‌کنید راز داشتن یک زندگی شادمانه و مناسب چیست و اصلاً چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا می‌توان آن را به دست آورد؟ چگونه؟

معرفی و دانلود کتاب زندگی خوب

رابرت والدینگر (Robert Waldinger) و مارک شولز (Marc Schulz) در اثر مشترک خود، کتاب زندگی خوب (The Good Life: Lessons from the World's Longest Scientific Study of Happiness) قصد دارند نشان دهند که ما در ساختن زندگی، چه زندگی خوب و چه زندگی بد، تنها نیستیم. مهم‌ترین معیار برای ساختن یک زندگی خوب، داشتن روابط خوب است. آن‌ها نشان می‌دهند که قدرت ارتباطات ما با دیگران می‌تواند بر سلامت بدن و مغزمان در طول زندگی ارتباط مستقیم داشته باشد. درست است این عامل که ما در کجای زمین به دنیا می‌آییم و چه خانواده و فرهنگی داریم، در ساختن یک زندگی خوب نقش مهمی دارد، اما قبل از آن، مهم این است که ببینیم نگرش ما نسبت‌به زندگی خوب و شاد چیست؟

کتاب زندگی خوب، ما را با واقعیت‌های زنیستن در این جهان مواجه می‌کند. رابرت والدینگر و مارک شولز نمی‌خواهند که یک زندگی ایده‌آل را با شعارهای مصنوعی برایمان شرح دهند. آن‌ها باور دارند زندگی بدون درد و رنج نخواهد بود؛ چرا اگر درد و رنجی نباشد قطعاً معنا و مفهوم و حتی فضای آرامش نیز برایمان بی‌معنا می‌شد. مقایسه‌ی زندگی خودمان با دیگران چه اهمیتی دارد وقتی که درد و رنج هر لحظه ممکن است برای هر کسی ایجاد شود؟! آیا سعی و تلاش برای ساختن یک زندگی ایده‌آل که در آن هیچ دشواری و مشکلی وجود ندارد، کاری بی‌حاصل نیست؟ زندگی با رنج‌هایی که به ما می‌دهد، درس‌هایی را برایمان تدارک دیده. عیار هر شخص در مواجهه‌ی او با این رنج‌ها مشخص می‌شود. آیا وقتی هنوز از رنجی که می‌بریم، درسی فرا نگرفته‌ایم، می‌توانیم امیدوار باشیم که زندگی دوباره آن رنج را سر راهمان قرار نمی‌دهد؟!

رابرت والدینگر و مارک شولز با مثال‌های درست و جالب نگاه ما را نسبت‌به رنج‌ها تغییر می‌دهند و باعث می‌شوند از زوایای دیگری به ساختن یک زندگی خوب فکر کنیم. در این کتاب می‌آموزیم که یک فرمول مشخص برای ساختن زندگی خوب و ایده‌آل وجود ندارد و هر کس که وعده‌ی این پیشنهاد را به ما بدهد، جز یک شخص شیاد نیست. رابرت والدینگر و مارک شولز در تحقیقاتشان متوجه شدند که نمی‌توان گفت داشتن یک جایگاه خاص یا ثروت زیاد، قادر است زندگی خوبی را برای ما رقم بزند. بنابراین باید بدانیم که معنای خوشبختی و تعریف‌های زندگی شاد بسیار نسبی هستند. آن‌ها در کتاب زندگی خوب اذعان می‌کنند که یک زندگی ایده‌آل،‌ آرام و سرشار از حس خوب، ساختنی است و بحث بر سر حفظ آن است. یعنی افراد باید در تمام طول عمر خود سعی کنند که شادی کوچکی را بسازند و سپس آن را حفظ کنند تا در نهایت حس خوشبختی را به خودشان هدیه کنند. این همان زندگی خوبی‌ست که هر کسی خواستار آن است.

کتاب زندگی خوب توسط مهدیه زارع به فارسی ترجمه شده و انتشارات راه طلایی آن را چاپ و منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب زندگی خوب

  • کتاب پرفروش نیویورک‌ تایمز
  • نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز در سال 2023

نکوداشت‌های کتاب زندگی خوب

  • کتاب زندگی خوب داستان یک مطالعه‌ی نادر و جذاب از زندگی‌های گوناگون در طول زمان است. این بینش جالب در کتابی ذکر شده که به‌خوبی از راز خوشبختی آگاه است. (دانیل گیلبرت)
  • کتاب پیشِ رو توصیه‌های خوشایندی را برای دنیایی که با آن روبه‌رو هستید، ارائه می‌دهد. (رانجان تاندون، استاد روان‌شناسی در دانشگاه ییل)
  • طولانی‌ترین مطالعه‌ی علمی درباره‌ی خوشبختی و شادی که تاکنون انجام شده است. (مدیر مطالعه‌ی رشد بزرگ‌سالان هاروارد)

کتاب زندگی خوب مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای تمام افرادی که دغدغه‌ی خوشبختی، خودشناسی و رسیدن به یک زندگی خوب دارند، بسیار مفید است. همچنین کسانی که به کتاب‌های حوزه‌ی خانواده و روابط علاقه‌مندند از محتوای خوب این کتاب بهره‌مند خواهند شد.

در بخشی از کتاب زندگی خوب: درس‌هایی از طولانی‌ترین پژوهش علمی جهانی درباره خوشبختی می‌خوانیم

همه روابط مثل آن روابطی که با خانواده داریم، نیستند. خوب یا بد، اعضای خانواده‌مان اغلب افرادی هستند که وقتی که جوان و در حال رشد بودیم بیشتر از دیگران درگیر زندگی ما بودند و ما را برای مدت زمان بیشتری می‌شناسند. والدین‌مان اولین انسان‌هایی هستند که وقتی پا به دنیا می‌گذاریم، می‌بینیم، اولین افرادی که از ما مراقب می‌کنند و ما را پرورش می‌دهند و بیشتر چیزهایی که یاد می‌گیریم به استثنای روابط نزدیک، از آن‌ها سرچشمه می‌گیرد. خواهر و برادران‌مان، اگر داشته باشیم، جزء اولین هم‌دوره‌های ما هستند که به ما نشان می‌دهند چگونه رفتار کنیم و چگونه خود را به دردسر بیندازیم. خانواده‌ گسترده‌ی ما اغلب چگونگی درک ما از معنای جامعه را شرح می‌دهد. اما هرچه باشد، ساختار خانواده‌ی ما، بیش از گروهی از روابط است، بخشی از هویت ماست. این روابط با خطرات زیادی همراه است. خصوصیات آن‌ها می‌تواند تاثیر شگرفی بر بهزیستی ما داشته باشد.


اما اندازه و ماهیت این تاثیرات در زمینه روان‌شناسی یک بحث ادامه‌دار و مستمر است. برخی بر این باورند که تجربه‌های خانوادگی اولیه ما تعیین می‌کنند که چه کسی می‌شویم. برخی دیگر فکر می‌کنند که در تاثیرات آن بیش از حد اغراق شده و ژن‌ها مهم‌تر هستند. چراکه هر یک از ما تاریخچه طولانی از تجربیات اولیه‌مان با خانواده خود داریم، هر یک از ما تمایل به داشتن عقاید قوی درباره‌ی این‌که خانواده چگونه عمل می‌کند و تا چه اندازه زندگی‌مان را تحت تاثیر قرار می‌دهند یا تعیین می‌کنند، داریم. فرضیات مهمی از آن تجربیات شخصی می‌آیند که درباره‌ی این‌که چه چیزی ممکن یا ناممکن است (هم در خانواده‌های اصلی خودمان و هم خانواده‌هایی که بعدها تشکیل می‌دهیم) و این فرضیات اغلب تعیین می‌کنند که چگونه این روابط را مدیریت کنیم.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده
1: چه چیزی یک زندگی خوب می ‌سازد؟
2: چرا روابط مهم هستند
3: روابط در جاده پر پیچ و خم زندگی
4: سازگاری اجتماعی
5: توجه به روابط
6: پذیرفتن عواقب کارها
7: فردی که کنارتان است
8: خانواده مهم است
9: زندگی خوب در محل کار
10: تمام دوستان دارای منفعت هستند
نتیجه‌گیری
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی خوب: درس‌هایی از طولانی‌ترین پژوهش علمی جهانی درباره خوشبختی
نویسنده،
مترجممهدیه زارع
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات433
زبانفارسی
شابک978-622-5638-05-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی خوب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زندگی خوب

برای دریافت کتاب زندگی خوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.