معرفی و دانلود کتاب به تراپی فکر کن: انواع روان درمانی را بشناسیم و به آرامش درونی برسیم

عکس جلد کتاب به تراپی فکر کن: انواع روان درمانی را بشناسیم و به آرامش درونی برسیم
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به تراپی فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به تراپی فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به تراپی فکر کن: انواع روان درمانی را بشناسیم و به آرامش درونی برسیم

کتاب به تراپی فکر کن نوشته‌ی آنوچکا گروس، راهنمایی برای آن دسته از افراد است که به فکر درمان روح و روان خود افتاده‌اند اما نمی‌دانند که از کجا باید شروع کنند. گروس در این کتاب به جنبه‌های مختلف انتخاب یک درمانگر، از دسته‌بندی و مرتب‌سازی انواع درمان‌های پیشنهادی گرفته تا تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا تراپیست مناسبتان را پیدا کرده‌اید یا نه، نگاهی داشته و نتایج بررسی‌های دقیق خود را با شما به اشتراک گذاشته است.

درباره‌ی کتاب به تراپی فکر کن

چقدر با روان‌درمانگری و جنبه‌های مختلف آن آشنایی دارید؟ آیا تابه‌حال برایتان پیش آمده که با مطالعه‌ی اتفاقی یک مطلب یا حتی تماشای ویدئوهای کوتاه و تصادفی در شبکه‌های اجتماعی به فکر فرو رفته و مشکلی را در خود به خاطر بیاورید که تا آن زمان آن را عادی می‌دانستید و به فکر درمانش نبودید؟ بله، این روزها بازار پست‌های مربوط به روان‌شناسی و روان‌درمانی در فضای مجازی بسیار گرم است و احتمال دارد شما هم از آن دسته افرادی باشید که دلتان می‌خواهد درمان شوید و به‌دنبال یک شیوه‌ی درمانی مناسب و یک درمانگر خوب می‌گردید. در این صورت باید بگوییم که انتخاب شما درست است، آنوچکا گروس (Anouchka Grose) در کتاب به تراپی فکر کن (?Are You Considering Psychotherapy) راهنمایی‌های خوبی را در اختیارتان می‌گذارد که در این راه کمکتان خواهند کرد.

معرفی و دانلود کتاب به تراپی فکر کن

آنوچکا گروس در کتاب به تراپی فکر کن نه تنها تفاوت‌های بین یک روان‌پزشک، یک روان‌درمانگر و یک روان‌شناس را برای شما توضیح می‌دهد، بلکه برخی از چیزهایی را که ممکن است در یک جلسه‌ی تراپی اتفاق بیفتد، برایتان شرح داده است، و همچنین به مفاهیم متعدد و متنوعی که «درمان» شامل آن‌ها می‌شود نیز اشاره کرده. برای مثال، درحالی‌که یک مشاور رفتاری ممکن است وظیفه‌ی خود را برطرف کردن هرچه‌ سریع‌تر علائم بیرونی شما بداند، یک روانکاو لکانی ممکن است، وظیفه‌ی اخلاقی خود را چیز دیگری بداند و شما را از طریق تجربه‌ی فقر ذهنی بنگرد. (این کتاب همچنین توضیح می‌دهد که این به چه معناست.) پس اگر در حال بررسی انواع درمان هستید، بهتر است با گروس همراه شوید. او به شما می‌گوید که هدف همه‌ی این افراد در نهایت، درمان شماست و با استفاده از راهنمایی‌های این کتاب شما قادر خواهید بود آنچه را برایتان مناسب‌تر است، انتخاب کنید.

در کتاب به تراپی فکر کن می‌خوانید اینکه به فردی توصیه کنید تا به روان‌درمانی برود، کار ساده‌ای به نظر می‌رسد؛ اما اینکه او چطور باید این کار را انجام دهد، به کجا باید مراجعه کند و چه نوعی از روان‌درمانی به دردش می‌خورد، مشکل است. شاید این فرد در نهایت به تشخیص یک پزشک به روان‌درمانگر مراجعه کند یا بر اساس توصیه‌ی آشنایان و نزدیکانش به این فکر بیفتد یا حتی اینترنت او را به فکر انداخته باشد، اما به‌طور کلی «روان‌درمانی» کلمه‌ای است که دامنه‌ی گسترده‌ای از انواع درمان را در برمی‌گیرد و تا امروز انواع مختلفی از روان‌درمانی شناخته شده. در دانشنامه‌ی ویکی‌پدیا تقریباً دو هزار مورد از روان‌درمانی معرفی شده است که می‌تواند ارائه‌ی چند روش ساده به یک فرد برای جلوگیری از افکار ناخوشایندش باشد یا اینکه در جلساتی گسترده‌تر و مفصل‌تر چندین سال پیاپی، افکار فرد بررسی شود.

گروس در ادامه اشاره می‌کند که احتمالات دیگری نیز در این زمینه وجود دارد، مثلاً اینکه برخی افراد برای درمان به ماساژ، خواب مصنوعی یا حتی رقص نیاز داشته باشند. در هر صورت اگر شما در شرایط روحی دشواری قرار گرفته‌اید که فکر می‌کنید صحبت کردن با فردی دیگر حالتان را بهتر می‌کند، ممکن است به فکر روان‌درمانی بیفتید و اینجاست که خود را در برابر صفی از انتخاب‌های غیرممکن و اصطلاحات درک‌نشدنی خواهید یافت. کتاب به تراپی فکر کن دقیقاً به همین منظور به رشته‌ی تحریر درآمده و در اختیار شما قرار گرفته تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن شما را از سردرگمی دربیاورد؛ با همه‌ی راه‌های ممکن آشنایتان کند و شما را قادر سازد که بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

آنوچکا گروس راهنمای پیش رو را در چهار فصل به رشته‌ی تحریر درآورده است که شامل عناوین روبه‌رو می‌شود: «انواع مختلف روان‌درمانی کدام‌اند؟»، «روان‌پزشکی در برابر روان‌شناسی»، «افراد، گروه‌ها، زوج‌ها و کودکان» و «پیدا کردن روان‌درمانگر».

انتشارات راه طلایی این کتاب را با ترجمه‌ی فارسی مهدیه زارع منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

در نکوداشت کتاب به تراپی فکر کن

  • آنوچکا گروس در کتاب به تراپی فکر کن از تعادل و دانش نوشته است، و آنچه در این قلمرو مورد نیاز است کنترل ذهن شگفت‌انگیز آدمی است. او شوخ‌طبعی بی‌طرفانه و جذاب، خوانشی لذت‌بخش و یک نقشه‌ی قابل‌اعتماد در روش‌های درمانی نوین دارد. (ایرما کورتز)

کتاب به تراپی فکر کن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم به فکر درمان خود افتاده‌اید و نمی‌دانید کدام شیوه‌ی روان‌درمانی برایتان مناسب است، پیشنهاد می‌کنیم کتاب آنوچکا گروس را بخوانید و با چشمی بازتر در این مسیر حرکت کنید.

در بخشی از کتاب به تراپی فکر کن: انواع روان درمانی را بشناسیم و به آرامش درونی برسیم می‌خوانیم

در حال حاضر انواع مختلفی از درمان وجود دارد و نوشتن فهرستی از آن‌ها دشوار خواهد بود. فهرست روان‌درمانی ویکی‌پدیا تقریباً به دو هزار نوع می‌رسد؛ البته این فهرست دربردارنده‌ی دیگر درمان‌ها که ممکن است پیشوند «روان» را نداشته باشند اما همچنان خود را بخشی از فرایند روان‌درمانی بدانند، نیست. تخمین زده می‌شود که این روش‌های درمانی حدود 600 نوع باشند. در این کتاب سعی شده تا متداول‌ترین انواع روان‌درمانی با شما به اشتراک گذاشته شود و از روش‌هایی که در آن‌ها باید لباس‌هایتان را در بیاورید یا تظاهر کنید که یک شیر هستید، حرفی زده نشود. البته حتی صحبت درباره‌ی متداول‌ترین روش‌ها نیز گزینه‌های زیادی را پیش رویمان قرار می‌دهد؛ از درمان شناختی رفتاری رایانه‌ای گرفته تا روان ترکیب‌گری (که ممکن است شامل مدیتیشن و فریاد زدن شود).

اگرچه روش‌های درمانی بسیار متفاوت از یکدیگرند، پژوهش‌ها به‌طور مکرر نشان می‌دهند که نمی‌توان مدعی شد که یکی از روش‌های درمانی بر دیگری برتری دارد. آنچه به‌نظر درست می‌آید این است که رویکردهای مختلف، مناسب افراد متفاوت‌اند. بنابراین کدام رویکرد مناسب شماست؟ بهتر است پیش از اقدام برای مشاوره، حداقل جواب نزدیکی برای این سؤال داشته باشید. احتمالاً پیش از رفتن این کار را انجام می‌دهید؛ حتی اگر این کار را انجام ندهید، این تصورات را در ذهنتان دارید که برای مثال ترجیح می‌دهید درمانتان کوتاه‌مدت باشد یا اینکه دوست ندارید فردی را ببینید که شما را وادار به نقش بازی کردن می‌کند.

اگر می‌دانید چیزهایی وجود دارد که ممکن است با انجام آن‌ها معذب شوید یا احساس احمق بودن داشته باشید، بهتر است از آن روش‌های درمانی اجتناب کنید.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
مقدمه‌ی نویسنده
فصل یکم: انواع مختلف روان‌درمانی کدام‌اند؟
صلاحیت‌ها
مشاوره و روان‌درمانی
هنردرمانی
رفتاردرمانی
بیوداینامیک‌درمانی
شناخت‌درمانی
درمان شناختی - رفتاری و درمان شناختی- تحلیلی
درمان شناختی - رفتاری رایانه‌ای
روان‌درمانی هستی‌گرا
گشتالت‌درمانی
روان‌درمانی انسان‌گرا
روان‌درمانی یکپارچه‌نگر
روان‌درمانی شخص‌محور
روان‌درمانی پویشی
روان‌ترکیب‌گری
درمان سیستمیک
روان‌درمانی کوتاه‌مدت و کوچینگ زندگی
روان‌درمانی کوتاه‌مدت
تربیت عاطفی مغز
هیپنوتیزم‌درمانی و فروکافت خواب مصنوعی
مربیگری زندگی
برنامه‌ریزی عصبی-زبان‌شناختی
روانکاوی
روانکاوی فروید
روانکاوی یونگ
روانکاوی کلین و نظریه‌ی روابط شیء
روانکاوی لکان
روانکاوی رابطه‌ای
فصل دوم: روان‌پزشکی در برابر روان‌شناسی
روان‌درمانی و روان‌پریشی
کدام داروها؟
داروهای ضدروان‌پریشی (یا نوروپلتیک)
داروهای ضدافسردگی
فصل سوم: افراد، گروه‌ها، زوج‌ها و کودکان
زوج‌ها و خانواده‌ها
گروه‌درمانی
روان‌شناسی کودک
فصل چهارم: پیدا کردن روان‌درمانگر
هزینه‌ای پرداخت بکنیم یا نکنیم؟
پیدا کردن روان‌درمانگر به‌صورت مستقل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به تراپی فکر کن: انواع روان درمانی را بشناسیم و به آرامش درونی برسیم
نویسنده
مترجممهدیه زارع
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات175
زبانفارسی
شابک978-622-5638-13-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به تراپی فکر کن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب به تراپی فکر کن

برای دریافت کتاب به تراپی فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.