معرفی و دانلود کتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی

عکس جلد کتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی

آلن بدیو و اسلاوی ژیژک در کتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی، به سراغ نقشی رفته‌اند که فلسفه در دنیای هنر امروز ایفا می‌کند. نویسندگان در این اثر کوشیده‌اند تا به یک پرسش بنیادین پاسخ دهند و پرسش این است که: آیا فلسفه در همه‌ی ابعاد جهان مداخله دارد؟ این کتاب با بررسی پیوند میان فلسفه و هنر، معنای جدیدی از هنر را به خوانندگان ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی

آیا مداخله‌ی فلسفه در امور مختلف ممکن است؟ آیا فلسفه و فیلسوف را می‌توان در تمام امور دخیل دانست؟ می‌توان از فیلسوف انتظار داشت که در رابطه با هر موضوعی، دیدگاهی ارائه دهد و از منظری شگفت‌آور به آن نگاه کند؟ آلن بدیو (Alain Badiou) و اسلاوی ژیژک (Slavoj Zizek) در کتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی (Philosophy in the Present)، دیدگاه جامع و متفاوتی را نسبت‌ به فلسفه به مخاطبان خود ارائه می‌کنند و وظیفه‌ی اصلی فیلسوف را، نه اظهار نظرات فلسفی در هر زمینه‌ای، بلکه ابداع و اظهار پرسش‌ها و مسائل تازه می‌دانند و معتقدند فیلسوف باید با نگرش متفاوتی که دارد، یک دیدگاه جدید به افراد بدهد و موضوعات نوینی را طرح کند.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی

این دو فیلسوف که هردو در جهان امروز فلسفه بحث‌برانگیزترین نظرات را ارائه می‌کنند، فلسفه را مهارنشدنی می‌دانند و معتقدند نمی‌توان یک چارچوب و مرزبندی مشخص را برای فلسفه در نظر گرفت، اما در عین حال، مداخله‌ی فلسفه را تنها در مسائل کلیدی هر جامعه اصولی می‌دانند. ژیژک معتقد است که فیلسوف باید برخلاف همه‌ی انتظارات، در مسائل کلیدی زمان خود مداخله کند؛ اما در هر صورت، اعتقاد دارند که فلسفه را نباید تنها مبنایی برای هر آن‌چه در جهان اطراف ما وجود دارد در نظر بگیریم؛ بلکه باید آن را دریچه‌ای به روی امور جدید و نوین بدانیم. کتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی، مشتمل بر حقایقی درباره‌ی فلسفه است که می‌تواند علاقه‌مندان را با دیدگاه‌های جدیدی روبه‌رو کند.

نویسندگان در این اثر، اندیشیدن از باب فلسفه را مشتمل بر چهار دسته از حقایق می‌دانند که بر مبنای هنر، عشق، سیاست و علم هستند. از همین رو، هنر را مولد حقایق و دریچه‌ای برای نمایاندن آن‌ها معرفی می‌کنند و فلسفه را نیرویی می‌دانند که به آشکارسازی این حقایق کمک می‌کند. کتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی، بیش از هر چیز، به ارتباط موجود میان فلسفه و هنر می‌پردازد و چگونگی تاثیرگذاری این دو بر یکدیگر و پل دائمی میان آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. همین امر هم می‌تواند این اثر را علاوه بر این که برای علاقه‌مندان به فلسفه نوشته شده، برای علاقه‌مندان به هنر و ریشه‌ها و تاثیرات آن نیز مناسب دانست.

کتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی که افراد را به شناخت و مطالعه‌ی بیشتر در رابطه با فلسفه دعوت می‌کند و مقدمه‌ای بر نظریات دو فیلسوف بحث‌برانگیز فلسفه‌ی امروز به شمار می‌رود، مورد توجه دانشجویان و عموم خوانندگان قرار خواهد گرفت. این اثر به کوشش رضا زنگی آبادی و مازیار نیستانی به فارسی برگردانده شده، توسط انتشارات نیماژ به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی استخوان‌های روح

انتشارات نیماژ، گروهی از کتاب‌هایی که مخاطب را به اندیشه‌های عمیق وا می‌دارند و دیدگاه‌های خاص و جدیدی را به او ارائه می‌کنند، در قالب مجموعه کتاب‌های استخوان‌های روح به چاپ رسانده است. موضوعات مجلدهای این مجموعه شامل فلسفه، روان‌کاوی و روان‌شناسی و نگاهی متفاوت نسبت به جهان اطراف ما هستند. کتاب‌هایی که مخاطب را وادار می‌کنند تا به شیوه‌ی دیگری بیندیشد و از منظری جدید به مسائل خود و جهان پیرامونشان بنگرد. کتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی یکی از مجلدهای این مجموعه است. عناوین برخی از دیگر کتاب‌های استخوان‌های روح عبارتند از: «صبح به‌خیر هیولا»، «متولد برج بابل»، «سقراط اکسپرس»، «مرگ را جدی نگیر»، «جستارهایی درباره زن»، «فیلسوف‌ها و دیوانه‌ها»، «چرا چنین کاری از من سر می‌زند؟» و... .

نکوداشت‌های کتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی

  • این کتاب مشتمل بر دیدگاه‌هایی قاطع از نقش فلسفه در حوزه‌های خشونت، عشق و مرگ است. قطعاً خواندن آن افراد بسیاری را ترغیب می‌کند تا به مطالعه‌ی نوشته‌های بحث‌برانگیز و جذاب این نویسندگان ادامه دهند. این کتاب، یک بررسی متفاوت درباره‌‍ی موارد مختلف روز بر مبنای دیدگاهی احیاشده از جایگاه فلسفه در جهان مدرن است. (Spectrum)
  • چگونه می‌توان فلسفه را از لحاظ مداخله‌ی اخلاقی و سیاسی به اصل خود بازگرداند؟ در کتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی، دو تن از متفکران اروپایی پاسخ‌های خود را به این سوال ارائه می‌دهند و توافقات و اختلافات میان خود را آشکار می‌کنند. (Peter Dews از دانشگاه اسکس)

کتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به دوستداران و دانشجویان رشته‌های مرتبط با فلسفه و همچنین علاقه‌مندان به فلسفه‌ی هنر پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی می‌خوانیم

من سازوکار عمومی معرفت محمولی به‌دست‌آمده از یک وضعیت را «دایره‌المعارف» می‌نامم، یعنی آنچه همه درباره‌ی سیاست، تفاوت جنسی، فرهنگ، هنر، فناوری و غیره می‌دانند. اما مواردی وجود دارد مانند تقریرات، پیکربندی‌ها و پاره‌گفتارها که ‌شأن آن‌ها براساس دایره‌المعارف قابل‌تعریف نیست. ‌شأن آن‌ها نامعین، شناور و بی‌نام‌ است که در حاشیه‌ی دایره‌المعارف وجود دارند و همه‌ی ‌چیزهایی را در بر می‌گیرند که وضعشان به‌طور ذاتی نامعین باقی می‌ماند؛ هرآنچه «شاید آره»، «شاید نه» از آن استنباط می‌شود، هرآنچه وضعیتش می‌تواند به‌گونه‌ای پایان‌ناپذیر طبق قاعده‌ی بی‌تصمیمی که خودش دایرة‌المعارفی است، قابل‌بحث باشد، هرچیزی که معرفت، ما را به تصمیم‌ نگرفتن درباره‌ی آن امر می‌کند. مثلاً امروزه معرفت ما را به تصمیم‌ نگرفتن درباره‌ی خدا امر می‌کند.

تأکید بر اینکه شاید «چیزی» وجود دارد و شاید هم نه، تا حدی قابل‌ قبول است. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که در آن هیچ شأنی برای وجود خدا قائل نیست، جامعه‌ای که ادعای معنویتی مبهم دارد. به‌همین‌نحو معرفت ما را به تصمیم‌نگرفتن درباره‌ی امکان وجود «سیاستی دیگر» امر می‌کند. البته درباره‌ی آن صحبت می‌شود، اما هیچ نتیجه‌ای از آن حاصل نمی‌شود. مثالی دیگر، آیا کارگرانی که اوراق شناسایی فرانسوی ندارند اما در فرانسه کار می‌کنند، بخشی از این جامعه هستند؟ آیا به این جامعه تعلق دارند؟ «شاید بله، چون آن‌ها اینجا کار و زندگی می‌کنند، و یا شاید نه، چون مدرکی ندارند که نشان دهد آن‌ها فرانسوی هستند یا به شکل قانونی اینجا زندگی می‌کنند.» اصطلاح «مهاجر غیرقانونی» بلاتکلیفیِ منزلت یا بی‌منزلتیِ منزلت را نشان می‌دهد.

این اصطلاح نشانگر کسانی است که اینجا کار می‌کنند، اما واقعاً به اینجا تعلق ندارند و بنابراین می‌توان آن‌ها را از کشور بیرون راند، کسانی که می‌توانند با حضورشان در اینجا به‌عنوان کارگرْ بی‌منزلتی منزلت را به آن‌ها یادآور شوند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
کتاب اول: فلسفه در عصر حاضر
پیشگفتار
مقدمه‌ی ویراستار انگلیسی
اندیشیدن به رخداد: آلن بدیو
فلسفه مکالمه نیست: اسلاوی ژیژک
مباحثه
کتاب دوم: فلسفه و هنر
پیشگفتار مترجم
هنر و فلسفه
تزهایی درباره‌ی تئاتر
شکل‌های سرنوشت سوژه در آثار ساموئل بکت
سینما مظهر دمکراسی
کدام روابط؟
حرکت‌های کاذبِ سینما
ملاحظاتی درباره‌ی مارسل دوشان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی
نویسنده،
مترجمرضا زنگی آبادی، مازیار نیستانی
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-600-367-913-9
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های هنری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی

برای دریافت کتاب راهنمای نازیبایی‌ شناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.