معرفی و دانلود کتاب راهنمای تناسب اندام در طول بارداری و پس از آن

عکس جلد کتاب راهنمای تناسب اندام در طول بارداری و پس از آن
قیمت:
۳۴۵۰۰ ۲۴,۱۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای تناسب اندام در طول بارداری و پس از آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای تناسب اندام در طول بارداری و پس از آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای تناسب اندام در طول بارداری و پس از آن

ورزش صحیح برای مادران باردار در دوران بارداری و پس از زایمان هم بر سلامت مادر و جنین تأثیر می‌گذارد و هم بارداری و زایمان را راحت‌تر می‌کند. کتاب راهنمای تناسب اندام در طول بارداری و پس از آن نوشته‌ی لینث وولسکی و هویی ونگر با چنین دغدغه‌ای نگاشته شده است و دستورالعمل ورزشی به همراه تغذیه سالم را برای این دوران ارائه می‌کند. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های تخصصی تغذیه‌ی ورزشی بارداری قرار دارد.

درباره‌ی کتاب راهنمای تناسب اندام در طول بارداری و پس از آن

حفظ سلامت عمومی جامعه و پیشگیری از ایجاد اختلالات، هزینه‌ی کمتری برای جامعه دارد. ورزش و تغذیه‌ی ورزشی مناسب نیز به بارداری و زایمان سالم کمک می‌کنند و یکی از راه‌های پیشگیری از ایجاد مشکلات جبران‌ناپذیر هستند. کتاب راهنمای تناسب اندام در طول بارداری و پس از آن (Guide to fitness during and after pregnancy in the CF) نوشته‌ی لینث وولسکی (Lynneth Wolsk) و هویی ونگر (Howie Wenger) با همین هدف، تمرینات روزانه را به همراه تغذیه‌ی مناسب در حین بارداری آموزش می‌دهد تا مادران بیاموزند که با فعالیت منظم، سلامت و تناسب اندامشان را حفظ کنند و کودک سالمی به دنیا بیاورند.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای تناسب اندام در طول بارداری و پس از آن

کتاب راهنمای تناسب اندام در طول بارداری و پس از آن ابتدا درباره‌ی ضروریاتی که یک مادر باید بداند، مانند تناسب اندام، سابقه‌ی ورزشی، تغذیه‌ی سالم مادر و ترک سیگار توضیح می‌دهد. سپس تمرینات روزانه‌ی دوران بارداری را به همراه تصاویر آموزش می‌دهد. این کتاب اثر تغییرات بدن را بر ورزش، اثر ورزش را بر بارداری، ایمنی و راحتی، تغذیه و آب‌درمانی را به‌طور جداگانه در سه‌ماهه اول، سه‌ماهه دوم و سه‌ماهه سوم بررسی می‌کند و برای هر یک از این دوره‌های سه‌ماهه دستورالعمل‌های ورزشی و تمرینی ارائه می‌کند. سپس همین مفاهیم را برای دوره‌ی پس از زایمان توضیح می‌دهد. ضمناً در پایان این کتاب، صفحاتی برای ثبت تمرینات شخصی وجود دارد.

لینت وولسکی و هویی ونگر در این کتاب توصیه‌ها و دستورالعمل‌هایی را از متخصصان جهانی درباره‌ی ورزش و بارداری ذکر کرده‌اند. انواع تمرینات کششی و قدرتی به همراه نرمش‌های بالاتنه، پایین‌تنه و لگنی در کتاب راهنمای تناسب اندام در طول بارداری و پس از آن آموزش داده می‌شود. این کتاب را صنم بیگم قدس میرحیدری و فاطمه رضایی ترجمه و نشر حتمی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی تغذیه‌ی ورزشی

انتشارات حتمی ناشر تخصصی کتاب‌های علوم ورزشی و تربیت بدنی است که مجموعه‌های مختلفی را در این زمینه منتشر می‌کند. مجموعه‌ی تغذیه ورزشی یکی از دسته‌بندی‌های این ناشر است که بیش از 20 عنوان کتاب با موضوعات تغذیه در ورزش‌های گوناگون، تغذیه‌ی ورزشی نوین، تغذیه و متابولیسم ورزش، زمان‌بندی تغذیه، فارماکولوژی دوپینگ، متابولیسم مکمل‌های ورزشی بانوان، تغذیه و متابولیسم فعالیت ورزشی، پیشگیری و درمان چاقی منتشر کرده است. کتاب راهنمای تناسب اندام در طول بارداری و پس از آن یکی از عنوان‌های این مجموعه است که با محوریت تغذیه‌ و ورزش بانوان در دوران بارداری و پس از زایمان تألیف شده است.

کتاب راهنمای تناسب اندام در طول بارداری و پس از آن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مادران باردار و همچنین برای دانشجویان، استادان، پژوهشگران و متخصصانی که در زمینه‌ی تناسب اندام، تغذیه و ورزش در دوران بارداری و پس از زایمان مطالعه می‌کنند، مناسب است.

در بخشی از کتاب راهنمای تناسب اندام در طول بارداری و پس از آن می‌خوانیم

از مصرف 5 تا 10 وعده در روز لذت ببرید! رنگ‌های مختلف در بشقابتان قرار دهید. مخلوطی از رنگ سبز تیره، زرد پررنگ، نارنجی و قرمز و میوه‌جات تا آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبرها و اسید فولیک مورد نیازتان تأمین شود. از سبزیجات برگ‌دار تازه و یا منجمد مانند کلم بروکلی، اسفناج، تربچه، کلم چینی و سبزیجات نشاسته‌دار مانند سیب‌زمینی، نخودفرنگی، ذرت و کدو حلوایی استفاده کنید. از میوه‌های تازه، منجمد و یا کمپوت‌ها به همراه آب‌میوه‌های 100 درصد طبیعی همراه غذا یا میان وعده‌ها مصرف کنید. اگر در جستجوی ایده‌های تازه هستید، این موارد را امتحان کنید:

سالاد اسفناج با توت‌فرنگی و سس مرکبات و سرکه و روغن زیتون و افزودنی‌های سالاد.
بروکلی، فلفل قرمز و نخودفرنگی به‌صورت تفت داده شده.

چند عدد گوجه فرنگی تزئینی، هویج‌های کوچک جوان، قطعات باریک فلفل سبز و کرفس در یک زیپ کیف به همراه قطعات یخ، میان‌وعده خوبی برای به همراه بردن است.

فهرست مطالب کتاب

شروع کار
تناسب اندام
سابقه ورزشی
استفاده مؤثر از راهنما
تغذیه سالم
ترک سیگار
ایمنی در ورزش
هنگام مصدومیت چه کنیم؟
تمرینات روزانه در حین بارداری
گرم کردن، سرد کردن و حرکات کششی
مراحل کشش
آموزش قدرت
برنامه‌های تمرینی بالاتنه -1
برنامه‌های تمرینی بالاتنه -2
برنامه‌های تمرینی پایین‌تنه -1
برنامه‌های تمرینی پایین‌تنه -2
برنامه‌های تمرینی تنه
ورزش‌های کِگِل (ناحیه لگن)
سه‌ماهه اول
اثر تغییرات بدن بر ورزش
اثر ورزش بر بارداری
ایمنی و راحتی
تغذیه و آب‌درمانی
دستورالعمل ورزشی
دستورالعمل تمرینی
سه ماهه دوم
اثر تغییرات بدن بر ورزش
اثر ورزش بر بارداری
ایمنی و راحتی
تغذیه و آب‌درمانی
دستورالعمل ورزشی
دستورالعمل تمرینی
سه ماهه سوم
اثر تغییرات بدن بر ورزش
اثر ورزش بر بارداری
ایمنی و راحتی
تغذیه و آب‌درمانی
دستورالعمل ورزشی
دستورالعمل تمرینی
بعد از زایمان
اثر تغییرات بدن بر ورزش
اثر ورزش در بهبود از درد و زایمان
ایمنی و راحتی
تغذیه و آب‌درمانی
دستورالعمل ورزشی
دستورالعمل تمرینی
بازگشت به برنامه منظم
منابع افزوده
ثبت تمرینات شخصی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای تناسب اندام در طول بارداری و پس از آن
نویسنده،
مترجمصنم بیگم قدس میرحیدری، فاطمه رضایی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات81
زبانفارسی
شابک978-600-5751-40-6
موضوع کتابکتاب‌های مادر و بارداری، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۴۵۰۰ ۲۴,۱۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای تناسب اندام در طول بارداری و پس از آن

برای دریافت کتاب راهنمای تناسب اندام در طول بارداری و پس از آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.