معرفی و دانلود کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته: شناخت و اصلاح توافق‌های خاموش در روابط

برای دانلود قانونی کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته: شناخت و اصلاح توافق‌های خاموش در روابط

لیندا دی. اندرسون، سونیا آر. بانکس و میشل ال. اونز در کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته درباره‌ی قوانین و توافق‌های روابط صحبت می‌کنند. قوانین و توافق‌هایی که براساس باورها و انتظارات طرفین شکل می‌گیرند و این سه نویسنده در پی یاری رساندن به خوانندگان خود هستند تا باورها و انتظارات ناگفته‌ای را که ممکن است باعث نارضایتی، ناراحتی و رنجش در روابطشان شود، تعریف کنند. کتاب پیش رو در حکم ابزاری برای بررسی توافق‌هاست و در جهت ارتباط سالم‌تر با شریک، دوست، رئیس یا عضای خانواده‌تان به رشته‌ی تحریر درآمده.

درباره‌ی کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته

آیا تابه‌حال به شروع یک رابطه‌ی عاشقانه فکر کرده‌اید؟ اکثر ما تصوری شبیه به فیلم‌های هالیوودی از روزهای نخست یک رابطه‌ی عاطفی داریم و همین موضوع باعث بسیاری از انتخاب‌های اشتباه و چشم‌پوشی از انتظارات اساسی‌مان می‌شود. اینکه هر دو طرف یک رابطه از یک رنگ خاص خوششان بیاید، غذای موردعلاقه‌شان یکسان باشد یا مثلاً به یک حیوان خاص آلرژی داشته باشند، حقیقتاً هیچ نقشی در میزان خوشبختی و خوب بودن رابطه‌شان در آینده ندارد! این‌ها در حقیقت از بی‌اهمیت‌ترین مسائل در موفقیت یک رابطه هستند؛ اما آنچه واقعاً مهم است، در بسیاری از موارد نادیده گرفته شده و حتی فراموش می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته

لیندا دی. اندرسون (Linda D. Anderson)، سونیا آر. بانکس (Sonia R. Banks) و میشل ال. اونز (Michele L. Owens) در کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته (Silent Agreements) درباره‌ی روابط و توافقات میان آدم‌ها صحبت می‌کنند. به عقیده‌ی این سه نویسنده اگر شما هم رابطه‌ای دارید، احتمالاً بخشی از قراردادهای شما در این رابطه خاموش بوده و هرگز درباره‌شان صحبتی صورت نگرفته است. توافق‌های بی‌صدا «قوانین» ضمنی روابط شما هستند که از باورها و انتظارات ناگفته‌ای که هر دو طرف دارند ناشی می‌شوند و شاید بتوان آن‌ها را به بنیادی‌ترین تجربیات شما در زندگی ارتباط داد. این توافق‌های خاموش و ضمنی در بسیاری از موارد می‌توانند مانع موفقیت رابطه‌ی شما شوند و به دلیل ترس، بیزاری از تعارض، احساس تعهد یا گناه، همچنان سربسته و ناگفته باقی بمانند. از آنجا که انتظارات طرفین در یک رابطه، به‌ندرت با هم مطابقت دارند و هیچ‌یک از افراد نیز به این موضوع نمی‌پردازند، پس احتمال بسیار بالایی وجود دارد که یک توافق خاموش باعث ناراحتی و رنجش هر دو طرف شود.

این سه روان‌شناس بالینی که در کار خود سابقه‌ی درخشانی دارند، یعنی دکتر اندرسون، بنکس و اونز به شما کمک می‌کنند تا توافقات خود را در روابطتان بررسی کنید و در جهت ساخت ارتباطی سالم‌تر با شریک، دوست، رئیس، همکار یا عضو خانواده‌تان گام بردارید. در این فرآیند، درباره‌ی انگیزه‌های خود و چگونگی از بین بردن باورهایی که وجودشان هیچ کمکی به شما نمی‌کنند، بیشتر خواهید آموخت. کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته با ارائه‌ی راهنمایی‌ها و توصیه‌هایی در مورد چگونگی انجام گفت‌وگوهای سازنده در مورد جنسیت، پول، تعهد، خانواده، محل کار و سلامتی، به شما کمک می‌کند تا سکوت را کنار بگذارید و به‌جای آن ارتباط کلامی سازنده برقرار کنید. تصور کنید تعدادی مین در زیر خاک هستند و هر لحظه امکان انفجار وجود دارد، وقت آن است که دست‌به‌کار شوید و این مین‌ها را قبل از اینکه خسارات جبران‌ناپذیری وارد کنند، خنثی کنید!

کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته در نُه فصل به رشته‌ی تحریر درآمده و شامل عناوینی چون «توافق‌های خاموش از کجا می‌آیند؟»، «مراحل چهارگانه‌ی تغییر»، «توافق‌های خاموش درباره‌ی روابط زناشویى»، «توافق‌های خاموش درباره‌ی پول» و «توافق‌های خاموش درباره‌ی تعهد» می‌شود. انتشارات بذر خرد این کتاب راهنما را با ترجمه‌ی فارسی احمد دیبا منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته

  • نویسندگان روشن‌فکر کتاب «رابطه‌ها و انتظارات ناگفته» شفافیتی را در مورد چگونگی برخورد و حل مسائل ناگفته ارائه می‌کنند. آن‌ها به روشن کردن مسیرهای جدید برای درک بیشتر و عمیق‌تر کمک می‌کنند. مطالعه‌ی این کتاب بسیار مفید را برای هر کسی که متعهد به ایجاد روابط شاد و سالم است توصیه می‌کنم. (کاترین وودوارد توماس، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • این کتاب حکیمانه به سکوت‌های درونی ما در همه‌ی روابطمان، چه با عزیزان و چه با شرکای محل کار، صدا می‌بخشد. (آدری ادواردز، یکی از نویسندگان کتاب فرزندان رویا)
  • چه ایده‌ی وسوسه‌کننده‌ای! نویسندگان به وضوح انواع توافق‌های بی‌صدا را که می‌توانند در خانه، محل کار، و حتی بازی کردن مشکل‌ساز باشند، توصیف می‌کنند و توصیه‌هایی مفید و قابل‌اجرا در مورد چگونگی شناسایی و غلبه بر این انتظارات قدرتمند که ممکن است روابط ما را از مسیر خارج کنند، ارائه می‌کنند. (مت بلوم، دانشیار دانشگاه نوتردام)

کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم به‌دنبال شفاف‌سازی روابط خود و بهبودشان هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته: شناخت و اصلاح توافق‌های خاموش در روابط می‌خوانیم

زمانی‌که با دیگران توافق‌های خاموش دارید، طوری اقدام می‌کنید که گویی تمام طرفین درباره‌ی آنچه در آن ارتباط مدنظر است توافق دارند؛ درباره‌ی اینکه چه کسی انتظارات را برآورده کند و نحوه‌ای که «گمان می‌رود» این کار را بکنند. گاهی باورها، انتظارات و فرضیات شما به‌خوبی باهم سازگار می‌شوند و حتی با وجود اینکه هیچ‌وقت درباره‌ی آن‌ها باهم صحبت نکرده‌اید، توافق خاموش و رابطه‌ای که دارید در کنار هم و هماهنگ باهم پیش می‌روند. اما در بیشتر مواقع چنین انتظاراتی اصلاً باهم جور درنمی‌آیند. گاهی هر دو طرف از انتظارات یکدیگر آگاه هستند اما آمادگی ندارند تا آن‌ها را برآورده کنند. اگر درباره‌ی آن‌ها حرف نزنید راه برای سوءتفاهم، ناامیدی و آزردگی در رابطه هموار می‌شود، زیرا شما رابطه‌های خود را بر این اساس ارزیابی می‌کنید که فرد مقابل در خصوص توافق خاموشِ ناهماهنگ با شما تا چه اندازه خوب یا بد همکاری می‌کند. اغلب تلاش می‌کنید از حرف زدن درباره‌ی یک توافق خاموش اجتناب کنید، زیرا احساس می‌کنید اگر موضوع را مطرح کنید چیزهای زیادی را از دست خواهید داد. در این شرایط ترس شما از آسیب زدن به رابطه‌ شما را به سکوت وامی‌دارد. حتی شاید شما از توافق‌های خاموش خود یا از باورها و انتظارات ناگفته‌ای که آن‌ها را تغذیه می‌کنند باخبر نباشید. در این مورد بدون اینکه از موضوعی کاملاً آگاه باشید، ناخودآگاه با شخص دیگری توافق کرده‌اید.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه: توافق‌های خاموش چه هستند و چگونه بر رابطه‌های ما تأثیر می‌گذارند
فصل 1: توافق‌های خاموش از کجا می‌آیند؟
فصل 2: مراحل چهارگانه‌ی تغییر
فصل 3: توافق‌های خاموش درباره‌ی روابط زناشویى
فصل 4: توافق‌های خاموش درباره‌ی پول
فصل 5: توافق‌های خاموش درباره‌ی تعهد
فصل 6: توافق‌های خاموش درباره‌ی خانواده
فصل 7: توافق‌های خاموش در محل کار
فصل 8: توافق‌های خاموش درباره‌ی سلامتی
فصل 9: جعبه‌ابزارتوافق خاموش
ضمیمه
معرفی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته: شناخت و اصلاح توافق‌های خاموش در روابط
نویسنده، ،
مترجماحمد دیبا
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-7758-88-7
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته

برای دریافت کتاب رابطه‌ها و انتظارات ناگفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.