معرفی و دانلود کتاب شناخت همسر: راهنمای زوج درمانی

عکس جلد کتاب شناخت همسر: راهنمای زوج درمانی
قیمت:
۳۰۰۰۰ ۱۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شناخت همسر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شناخت همسر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شناخت همسر: راهنمای زوج درمانی

کتاب شناخت همسر، یک راهنمای کاربردی، آموزشی و تمرینی برای بهبود روابط با همسر و بهتر کردن کیفیت زندگی مشترک بر پایه‌ی شناخت صحیح همسر و به‌کاربردن بهترین و حیاتی‌ترین آموزه‌های مربوط به روابط زناشویی است. این کتاب را افسانه تحقیق، تالیف کرده است و بنابر بینش تخصصی و تجارب خویش، اطلاعات ارزشمندی را به آن‌ها که در اول مسیر هستند یا حتی سال‌ها از ازدواج‌شان گذشته است، برای داشتن یک زندگی پایدار و سالم هدیه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب شناخت همسر

ازدواج، نقطه‌ی عطف زندگی هر آدمی است که آن را انتخاب می‌کند. این نقطه، می‌تواند سرآغاز شیرین‌ترین و مهم‌ترین لحظات زندگی زن و مرد و کسب تجربه توسط آن‌ها باشد؛ اگرچه معکوس این قضیه نیز صادق است و ممکن است، تلخی، ناکامی یا پشیمانی به بار آورد. پس می‌توانیم تصمیم به ازدواج و شروع زندگی مشترک را یک انتخاب حیاتی، سرنوشت‌ساز و ملزوم به یک سری شرایط بدانیم.

امروزه که نقش مشاوره‌های پیش و پس از ازدواج پررنگ‌تر از همیشه است، زوجین می‌توانند مهارت‌های لازم و موثر را برای داشتن ازدواج موفق بیاموزند، آن‌ها را تمرین و زندگی کنند. حتی آنان که چندین سال از عمر رابطه‌شان می‌گذرد و فرازونشیب‌های متعددی را در زندگی مشترک خود از سر گذرانده‌اند، با مشاوره، مطالعه و کسب آگاهی، می‌توانند مسیر زندگی خود را به‌سمت جاده‌ی پایداری هدایت و لحظات زندگی زناشویی خود را شیرین‌تر کنند.

افسانه تحقیق در کتاب شناخت همسر: راهنمای زوج درمانی، به مخاطب کمک می‌کند تا چالش‌های رابطه و آشفتگی‌های به‌وجودآمده در رابطه‌ی عاطفی با همسر را، به‌ویژه هنگامی که جذابیت ابتدای ازدواج از بین می‌رود، بهتر بشناسد و در جهت مرتفع ساختن آن‌ها، تقویت رابطه و اطمینان‌بخشی به همسر خود، گام بردارد.

اگرچه این کتاب را نمی‌توان تمام و کمال جایگزین مشاوره‌های حضوری و پیوسته‌ی زوج درمانی و روان‌شناسی دانست؛‌ اما برای زنان و مردانی که قصد دارند پایه‌های زندگی مشترک خود را تقویت کنند، التیام‌بخش و کارگشاست.

در این اثر، در ابتدا با انوع روابط بین زوجین که در پنج دسته‌ی اصلی می‌گنجند، آشنا می‌شوید و احتمالا بتوانید رابطه‌ای را که هم‌‌اکنون تجربه می‌کنید، در یکی از این پنج دسته، بیابید. سپس دیدگاه روشنی نسبت به رفتارهای شایع و مخرب روابط پیدا می‌کنید؛ چراکه ممکن است برخی از این رفتارها، عادت شما یا همسرتان شده باشد و به مضر بودن آن‌ها، واقف نباشید.

اما تنها دانستن اطلاعات پایه و شناخت عادات منفی، در ارتقابخشی به کیفیت رابطه و زندگی مشترک کافی نیست و باید عادات زوج‌های موفق را نیز بشناسید و پیوسته آن‌ها را در زندگی خود به‌کار گیرید. عادت‌هایی مثل بخشش، تعریف و تمجید از همسر، شناخت تفاوت‌های یکدیگر، داشتن معاشقه، وقت‌گذرانی‌های مشترک و ... .

افسانه تحقیق، در کتاب شناخت همسر، شما را در یک مسیر آموزشی تا ایجاد تغییرات مثبت، هدایت و همراهی می‌کند. سوالات متعدد، تکنیک‌های متنوع و موضوعات مختلفی را برای این‌که همسر خود را بهتر بشناسید و از این شناخت برای کاهش تنش‌ها، تزریق شادی و نشاط به رابطه و بادوام کردن ازدواج‌تان، استفاده کنید.

این کتاب به شما خاطرنشان می‌کند که حتی اگر تابه‌حال اشتباهاتی داشته‌اید که رابطه‌تان را نابه‌سمان کرده است، می‌توانید تغییر را شروع کنید و باقی عمر را با چشیدن لذت شیرین زندگی مشترک سالم و شاد، بگذرانید.

کتاب شناخت همسر: راهنمای زوج درمانی، توسط افسانه تحقیق تالیف شده و به همت انتشارات برگ و باد به چاپ و انتشار رسیده است.

کتاب شناخت همسر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمام افرادی که به‌دنبال ایجاد یک زندگی مشترک بادوام، شاد و سالم هستند؛ چه آن‌ها که در ابتدای این مسیر قرار دارند چه آنان که تجربه‌ی چندین سال زندگی زناشویی را دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب شناخت همسر: راهنمای زوج درمانی می‌خوانیم

اولین قدم در کنترل احساساتمان، این است که یاد بگیریم آن‌ها را بهتر درک کنیم. به تدریج سعی کنید تا احساساتتان را جدا از وجود اصلی خود ببینید. احساسات، شما را تعریف نمی‌کنند. آن‌ها به‌طور منظم تغییر می‌کنند؛ پس چگونه می‌توانند این کار را انجام دهند؟ وقتی شما احساس می‌کنید که یک حسی در شما ایجاد شده، به آن توجه کنید. سعی نکنید که آن‌را تغییر دهید یا از بین ببرید. فقط تشخیص دهید که چه احساسی دارید. آیا این یک احساس مثبت است یا منفی؟ آیا می‌توانید جزییات بیشتری را مشخص کنید؟ شاید این احساس ناامیدی است، یا خجالت باشد. آیا احساس دلخوری می‌کنید، یا ناامید یا وحشت‌زده هستید. شاید شما احساس شادی، یا هیجان یا نشاط می‌کنید. این که بتوانید احساسات خود را از این طریق طبقه‌بندی کنید، اولین کاری است که می‌توانید برای رهایی خودتان از کنترل احساساتتان انجام دهید.

وقتی که دقیقاً توانستید تشخیص دهید که چه احساسی دارید، دقت کنید و ببینید که آن احساس چه تاثیری روی بدن شما می‌گذارد. آیا احساس دلشوره یا تپش قلب دارید؟ آیا ماهیچه‌های شما انقباض پیدا کرده‌اند؟ اگر بله، در کجاها؟

قبول کنید که حتی اگر این احساس ممکن است تأثیر عمیقی بر بدن فیزیکی شما داشته باشد، بدن شما نیست. به عبارت دیگر، این را بدانید که حتی اگر احساس خاصی به شدت روی شما تاثیر بگذارد، این احساس شما را به عنوان یک شخص تعریف نمی‌کند. این فقط یک احساس زودگذری است که از بین می‌رود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: درک روابط زناشویی
فصل اول: انواع روابط گوناگون
فصل دوم: رفتارهای مخرب
فصل سوم: عادات زوج‌های موفق
بخش دوم: بهبود رابطه‌ی زناشویی
فصل چهارم: شناخت همسر
فصل پنجم: چشم‌انداز مناسب
فصل ششم: الگوهای فردی
فصل هفتم: بهبود رابطه‌ی زناشویی
فصل هشتم: درک و شناخت احساسات
فصل نهم: مشکلات مالی
فصل دهم: صمیمیت جنسی
فصل یازدهم: ایجاد حس اعتماد
فصل دوازدهم: اختلاف والدین و فرزندان
فصل سیزدهم: اعتقادات زوجین
فصل چهاردهم: مشکلات زوجین
بخش سوم: مشاوره
فصل پانزدهم: انتظارات زوج درمانی
فصل شانزدهم: شناسایی خیانت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شناخت همسر: راهنمای زوج درمانی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات برگ و باد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات154
زبانفارسی
شابک978-622-8091-20-4
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
۳۰۰۰۰ ۱۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شناخت همسر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شناخت همسر

برای دریافت کتاب شناخت همسر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.