معرفی و دانلود کتاب درخشش، جاه‌ طلبی و زیبایی در دنیای امیلی وایس

عکس جلد کتاب درخشش، جاه‌ طلبی و زیبایی در دنیای امیلی وایس
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درخشش، جاه‌ طلبی و زیبایی در دنیای امیلی وایس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درخشش، جاه‌ طلبی و زیبایی در دنیای امیلی وایس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درخشش، جاه‌ طلبی و زیبایی در دنیای امیلی وایس

ماریسا ملتزر، روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی معروف، در کتاب درخشش، جاه‌ طلبی و زیبایی در دنیای امیلی وایس، مصاحبه‌های عمیقی را با کارمندان، سرمایه‌گذاران و خود امیلی وایس ترتیب داده تا شما را با آنچه پشت دیوارهای این شرکت جذاب و مخفی می‌گذشته، آشنا کند. ملتزر کارکرد درونی و فرهنگ عجیب این شرکت را از جمع‌آوری کمک‌های مالی گرفته تا راه‌اندازی خطوط تولید محصول و شیوه‌های استخدام نامتعارف، به نمایش گذاشته و با بازگویی داستان وایس، افشاگری‌اش را به اوج می‌رساند.

درباره‌ی کتاب درخشش، جاه‌‌طلبی و زیبایی در دنیای امیلی وایس

شرکت Glossier یکی از مهم‌ترین و پرسروصداترین استارت‌آپ‌های آمریکایی بود که ماریسا ملتزر (Marisa Meltzer) در کتاب درخشش، جاه‌‌طلبی و زیبایی در دنیای امیلی وایس (Glossy: Ambition, Beauty, and the Inside Story of Emily Weiss's Glossier) تصمیم به افشاگری درباره‌ی رازهای پشت‌پرده‌ی آن‌ها گرفته است. و البته زنی مرموز و رویایی که مسئول اصلی راه‌اندازی آن دم‌ودستگاه پرزرق‌وبرق و به‌اصطلاح فنسی (Fancy) بود!

معرفی و دانلود کتاب درخشش، جاه‌ طلبی و زیبایی در دنیای امیلی وایس

ماریسا ملتزر در کتاب درخشش، جاه‌‌طلبی و زیبایی در دنیای امیلی وایس روایت می‌کند که شرکت Glossier از نگاه فوربس «یکی از مخرب‌ترین برندها در صنعت زیبایی» نامیده شده بود. آن‌ها صنعت زیبایی را با نام تجاری پیچیده و رویکرد منحصر‌به‌فرد خود در بازاریابی تأثیرگذار متحول و تقریباً بلافاصله شرکت را تبدیل به یک غول تجاری با تعداد زیادی طرفدار کردند که برای خرید محصولات جدیدشان حاضر بودند حتی ساعت‌ها صف بکشند! آن‌ها همچنین به رهبرانِ جدیدِ کسب‌و‌کار آموزش دادند که چگونه با مشتریان Millennial و Gen Z (نسل‌های جدید و جوان) ارتباط برقرار کرده و یک شبکه‌ی گسترده‌ی آنلاین برای خود تشکیل دهند.

در مرکز داستان کتاب درخشش، جاه‌‌طلبی و زیبایی در دنیای امیلی وایس، با وبلاگ‌نویس جوان و زیبایی به‌نام امیلی آشنا می‌شوید که بینش، جرأت و جاه‌طلبی لازم برای راه‌اندازی شرکت Glossier را داشت. او هر تجربه‌ای و هر جلسه‌ای را به فرصتی تبدیل کرد تا موفقیت شخصی خود را تقویت کند. نگاه مصرف‌گرایانه‌ی امیلی او را به این فکر انداخت که سبکی گران‌قیمت و مخصوص به خود داشته باشد و با اجرای همین ترفندها تنها در مدت کوتاهی این دختر غیرقابل‌ کنترل شد. سرگذشت‌نامه‌ی ماریسا ملتزر درباره‌ی این واقعیت است که چگونه یک دختر از حومه‌ی کانکتیکات بدون هیچ تجربه‌ی شغلی واقعی وارد میدان شده و در مدت کوتاهی با مشهورترین نام‌های جهان روبه‌رو می‌شود. و بعدتر او این رویارویی را به یک تجارت 1.9 میلیارد دلاری تبدیل می‌کند. اما آیا او تنها مسئول رخ دادن این شگفتی بود؟ و چرا هشت سال بعد، در اوج قدرت Glossier، او کناره گرفت و همه‌چیز را ترک کرد؟

ماریسا ملتزر کتاب درخشش، جاه‌‌طلبی و زیبایی در دنیای امیلی وایس را در سه بخش به رشته‌ی تحریر درآورده. اولین بخش کتاب درباره‌ی پیشینه‌ی «سوپراینترن» سابق، یعنی امیلی وایس است. بخش دوم با عنوان «تغییر چهره»، به دوره‌ی گذار این زن اشاره دارد. و سومین بخش «آخرین دختر کارآفرین» است.

نشر بله کتاب درخشش، جاه‌‌طلبی و زیبایی در دنیای امیلی وایس را با ترجمه‌ی فارسی مرجان ذبیحی منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب درخشش، جاه‌‌طلبی و زیبایی در دنیای امیلی وایس

  • بهترین کتاب سال به انتخاب فایننشال تایمز در سال 2023
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز در سال 2023
  • برنده‌ی عنوان بهترین کتاب فمینیستی

نکوداشت‌های کتاب درخشش، جاه‌‌طلبی و زیبایی در دنیای امیلی وایس

  • راهنمایی معتبر در زمینه‌ی صنعت زیبایی و یک تحلیلگر زیرک برای جذابیت برندها. (New Yorker)
  • این کتاب رویای عاشقان زیبایی غیرداستانی است: گزارشی مختصر، خوب‌تحقیق‌شده، متفکرانه و جذاب از عملکرد درونی برند زیبایی میلیارد دلاری گلوسیر و بنیان‌گذار بدنام آن، امیلی وایس... . (ماری کلر، لیست بهترین کتاب‌های سال 2023)
  • ما از هر عاشق زیبایی می‌خواهیم که اثر ماریسا ملتزر را بخواند. این کتاب دیدگاهی خودمانی و بی‌پرده را از Glossier ارائه کرده است، نام تجاری زیبایی که جهان را متحول کرد. (نیویورک پست)
  • دلچسب، آموزنده و نوستالژیک. من متوجه شدم که کتاب ملتزر را تنها در عرض چند روز تمام می‌کنم. (فورچون، لیست بهترین کتاب‌های سال 2023)
  • نگاهی عمیق به آنچه برای ساختن برند در آن هزاره نیاز بود، و برای هزاره‌هایی مانند ما... . (theSkimm)
  • خواندن این کتاب برای هر کسی که علاقه‌مند به مکانیک‌های پشت‌صحنه‌ی کسب‌و‌کار و صنعت زیبایی‌ست، ضرورت دارد. برای علاقه‌مندان به این صنعت مانند یک فیلم جنایی واقعی به نظر می‌رسد. (جسیکا دفینو، غیرقابل انتشار)

کتاب درخشش، جاه‌‌طلبی و زیبایی در دنیای امیلی وایس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌ی سرگذشت کارآفرینان بزرگ و رازهای پشت پرده‌ی تجارت آنان و یا خواندن داستان‌هایی با محتوای منتقدانه و فمینیستی علاقه دارید، این کتاب انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب درخشش، جاه‌ طلبی و زیبایی در دنیای امیلی وایس می‌خوانیم

وایس خودش را محصول رویای آمریکایی می‌دانست. پدر و مادرش، کوین و نانسی وایس، از حامیان برجسته‌ی سالنامه بودند و یک صفحه‌ی کامل در آن به تبریک آن‌ها اختصاص یافته بود: «دوستت داریم - مامان، بابا و اوستین»، همراه با دست‌خط و عکس دوران کودکی وایس با لباس پفی و یک روبان بزرگ در موهایش. پدرش مدیر اجرایی شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی پیتنی بوز بود و مادرش در خانه می‌ماند تا از امیلی و برادرش، اوستین، مراقبت کند. وایس به یک خبرنگار گفته بود که: «[پدرم] کارش را به‌عنوان یک فروشنده درب به درب شروع کرده... احساس می‌کنم من خیلی به او شباهت دارم.» وایس از سنین کم به فکر کارآفرینی بود، ماهی‌های تکثیری‌اش را پرورش داده و سعی می‌کرد آن‌ها را به فروشگاه‌های ماهی بفروشد. او در دوران کودکی حیوانات خانگی زیادی داشت؛ یک ایگوانا، یک لاک‌پشت و یک پرنده‌ی فاخته به رنگ آبی جعبه‌های تیفانی. دیوارهای اتاق‌خواب او نیز به همان رنگ آبی تیفانی با جزئیات خاکستری‌ رنگ شده بودند، که این سؤال پیش می‌آید که آیا علاقه به پرنده یا تیفانی اول بوده است. مادرش دوست داشت هر روز از حوله‌های تمیز استفاده کند. یکی از دوستانش که شبی را در خانه‌شان مانده بود می‌گوید: «هنوز هم از حوله‌های آنجا خجالت می‌کشم.»

وایس در مدرسه به عنوان دختری معمولی شناخته نمی‌شد. در اولین روز کلاس ششم، او با الهام از شخصیت چر هوروویتز بازیگر آلیشا سیلورستون در فیلم محبوب بی‌خیال ظاهر شده بود.

فهرست مطالب کتاب

هتل کرازبی
بخش اول: سوپراینترن
تکراری
بخش دوم: تغییر چهره
بخش سوم: آخرین دختر کارآفرین
خیابان بهار
یادداشت نویسنده
قدردانی
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درخشش، جاه‌ طلبی و زیبایی در دنیای امیلی وایس
نویسنده
مترجممرجان ذبیحی
ناشر چاپیانتشارات بله
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات209
زبانفارسی
شابک978-622-91133-0-1
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب درخشش، جاه‌ طلبی و زیبایی در دنیای امیلی وایس

برای دریافت کتاب درخشش، جاه‌ طلبی و زیبایی در دنیای امیلی وایس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.