معرفی و دانلود کتاب تولید ناب: انقلاب کیفیت و بهره وری

برای دانلود قانونی کتاب تولید ناب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تولید ناب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تولید ناب: انقلاب کیفیت و بهره وری

کتاب تولید ناب، پژوهشی دقیق، راه‌گشا و جامع در رابطه با ایده‌ای نو و به‌کارگیری دانش در مدیریت کسب‌وکار است. این کتاب که توسط جمیز پی. ووماک، دانیل تی. جونز و دانیل روس به نگارش درآمده، در طول پنج سال و با همکاری مشترک تعدادی شرکت خودروسازی در عرصه‌ی جهانی، انجام شده است. این کتاب اثری ارزنده مبنی‌بر مقایسه و بررسی عملکردهای کسب‌وکارهای حوزه‌ی صنعت و دربردارنده‌ی آموزه‌هایی عمیق، مفید و کاربردی برای هر کارآفرین یا مدیر کسب‌وکاری است که به‌دنبال بیشترین بهره‌وری با کم‌ترین مواد و نیروی انسانی، می‌گردد.

درباره‌ی کتاب تولید ناب

صنعت خودروسازی، مثل هر فعالیت دیگری، حوزه‌ای گسترده، فعال، پر رقابت و پر مخاطب به‌شمار می‌رود. شرکت‌های خودروسازی معدودی در سطح جهانی حرفی برای گفتن دارند و کوششی دائمی از جانب آن‌ها در راستای حفظ و ارتقای پیوسته تولیداتشان، مشاهده می‌شود. جیمز پی. ووماک (James P Womack)، دانیل تی. جونز (Daniel T Jones) و دانیل روس (Daniel Roos) در کتاب تولید ناب (Lean Production یا The machine that changed the world)، از انقلاب کیفیت و بهره‌وری و از ماشینی سخن می‌گویند که جهان را تغییر داد!

معرفی و دانلود کتاب تولید ناب

آن‌ها در این کتاب، نتایج پنج سال تفحص، تجربه و مطالعات خود را در رابطه با تفاوت‌هایی که میان تولید انبوه با تولید ناب در صنایع وجود دارد، ارائه کرده‌اند و نتایج به‌دست آمده را نه به‌صورت گزارشی خشک، بلکه به‌شکل داستانی گیرا در خصوص این‌که چگونه جوامع انسانی در این عصر، تولیدات و مصنوعاتی را در مقیاس انبوه تولید و عرضه کرده و چگونه در حال حاضر، شرکت‌های پیشگام، پایه‌گذار تولید ناب شدند، بیان نمودند.

نویسندگان در کتاب خود، این موضوع رو بررسی می‌کنند که تولید ناب چگونه بر جهان اثر می‌گذارد و جهان چگونه می‌تواند وارد این مسیر شود.

مقصود جیم ووماک، دانیل جونز و دنیل روس، در کتاب تولید ناب، فراتر از یک مقایسه‌ی معمولی است و دلیل آن‌ها از ارزیابی و مقایسه‌ی شرکت‌ها و دولت‌ها، تولید یک گزارش صرفا برای ستایش یک شرکت یا مورد شماتت قرار دادن عملکرد شرکتی دیگر نیست؛ بلکه ارائه‌ی مثال‌هایی عینی و به‌روز برای مخاطبان است.

آن‌چه در این کتاب می‌خوانید، فراتر از تحلیل رهبران این برنامه‌ی مطالعاتی و نویسندگان اثر حاضر است؛ چراکه دیدگاه‌تان را وسعت بخشیده و قوه‌ی اندیشه و استنتاج شما را نسبت به دنیای تولیدات و مصنوعات که بخش اعظمی از زندگی جوامع را شکل می‌دهند، دچار تحول می‌کند.

نویسندگان، نظریات و اندیشه‌های خود را در خصوص تولید ناب و شیوه‌ی به‌کارگیری آن در هر صنعت و جغرافیایی، در اختیار مخاطب قرار دادند و منطق ایده‌های بنیادی تولید ناب و تکنیک‌های آن را توجیه کردند. آن‌ها دانشی را به هر کارآفرین، صنعت‌گر یا تولیدکننده‌ای اعطا می‌کنند که نوآوری، خلاقیت، تنوع، کیفیت و در نهایت مزایای فعالیت آن‌ها را ارتقا می‌بخشد و سبب رشد کسب‌وکار با صرف کم‌ترین هزینه‌ی مالی، زمانی و انسانی می‌شود.

سیر زمانی و تاریخی درنظر گرفته‌شده در کتاب تولید ناب، دید خوبی در رابطه با روند توسعه، پیشرفت یا تحولات صنعت خودروسازی در سطح جهان و میان ابرشرکت‌های فعال در این حوزه به‌دست می‌دهد و گذر از تولید دستی به تولید انبوه و سپس لزوم اجرایی‌ساختن تکنیک‌های تولید ناب به‌جای روش‌های پیشین، همراه با آمار و مستندات در قالب جدول و نمودار، شرح داده می‌شود.

ووماک، جیمز و روس به شما ثابت می‌کنند که ایده‌ی تولید ناب فقط محدود به شرکت‌های ژاپنی نیست و در بهبود صنعت هر کشوری، نقش مهمی را ایفا می‌کند.

کتاب تولید ناب توسط آزاده رادنژاد ترجمه شده و در انتشارات ناب‌اندیشان، به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب تولید ناب

  • کتاب تولید ناب یک گزارش واضح و خواندنی از دستاورد ژاپن در متحول کردن عرصه‌ی تولید است. این کتاب حتی برای کسانی که از قبل ژاپن را می‌شناختند، دیدگاه و درک تازه‌ای را ایجاد می‌کند که آن‌ها همه‌ی این کارها را با روبات‌ها انجام نداده‌اند! (Financial Times)
  • تولید ناب، بهترین کتابِ حال حاضر است که به‌شکلی خواندنی در مورد تحولات و تغییرشکل دادن تولیدات، نوشته شده است. (مجله‌ی بلومبرگ هفته تجاری)
  • مبانی این سیستم برای هر صنعتی در سراسر جهان قابل اجراست و تاثیر عمیقی بر جامعه‌ی بشری خواهد گذاشت. ایده‌ی تولید ناب واقعاً جهان را تغییر خواهد داد. (مجله‌ی نیویورک تایمز)

کتاب تولید ناب برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی فعالان در حوزه‌ی صنعت و تولید، دولت‌مردان و رهبران اتحادیه‌های کارگری و علاقه‌مندان این حوزه، از این کتاب بهره‌مند خواهند شد.

در بخشی از کتاب تولید ناب: انقلاب کیفیت و بهره وری می‌خوانیم

اگر عرضه‌کننده‌اى در مورد کیفیت یا عرضه‌ی به‌موقع کوتاهى کند، به شیوه‌ی معمول غرب طرد نمى‌شود؛ بلکه شرکت مونتاژ به‌عنوان جریمه، بخشى از کار را
از او گرفته و براى دوره‌ی مشخصى به دیگرى مى‌دهد. چون مابه‌التفاوت هزینه‌ها و سود بر طبق حجم کار معینى محاسبه شده است، این جریمه تأثیر غیرقابل تحملى بر میزان سوددهى عرضه‌کننده خطاکار دارد. در نظر تویوتا و دیگر شرکت‌ها، چنین تنبیهى براى حاضر و آماده نگه‌داشتن عرضه‌کنندگان بسیار مؤثر است؛ چراکه حفظ رابطه درازمدت اساس این سیستم است. گاه پیش مى‌آید که تولیدکنندگان ناب عرضه‌کننده‌اى را اخراج کنند؛ کارى که مسلماً دل‌بخواهى صورت نمى‌گیرد. عملکرد عرضه‌کنندگان پیوسته موردنقد و ارزیابى قرار مى‌گیرد. درواقع همه‌ی خودروسازان ژاپنى داراى سیستم‌هاى ساده‌اى براى درجه‌بندى عرضه‌کنندگان هستند. به این ترتیب که عرضه‌کنندگان بر اساس میزان قطعات معیوب که در خط مونتاژ یافت مى‌شوند، درصد موارد ارائه‌ی به‌موقع با کمیت و ترتیب مناسب، و عملکرد آن‌ها در کاستن از هزینه‌ها، امتیاز مى‌گیرند.

عرضه‌کنندگان مرتباً امتیازهاى خود و دیگر رقبا را مقایسه مى‌کنند؛ یافته‌ها را به بحث مى‌گذارند و مشکلات را مورد بررسى قرار مى‌دهند. ایشان غالباً در این کار از کمک مهندسان شرکت مونتاژ سود مى‌جویند. این سیستم امتیازبندى تنها یک سیستم مبتنى بر داده‌هاى آمارى نیست؛ بلکه نگرش و تمایل عرضه‌کننده به مسئله اصلاح را ارزشیابى مى‌کند. اگر عرضه‌کننده فاقد هر گونه عملکرد اصلاحى باشد، عاقبت اخراج مى‌گردد. در این‌باره، نماینده فروش یک شرکت مونتاژ، در مصاحبه‌اى چنین گفت: «ما تا وقتى به عرضه‌کننده وفادار مى‌مانیم که بدانیم او صمیمانه در جهت اصلاح تلاش مى‌کند. تنها هنگامى‌که بفهمیم که دست از تلاش برداشته است، به روابط خود با او پایان مى‌دهیم.»

فهرست مطالب کتاب

از تولید ناب تا تفکر ناب
سپاسگزارى
آن‌چه بهتر است پیش از آغاز کتاب دانسته شود
1: صنعتِ صنعت‌ها در گذار
خاستگاه تولید ناب
2: طلوع و افول تولید انبوه
3: ظهور تولید ناب
عناصر تولید ناب
4: طرز کار کارخانه
5: طراحى خودرو
6: هماهنگى زنجیره عرضه
7: رفتار با مشترى
8: مدیریت بنگاه اقتصادى ناب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تولید ناب: انقلاب کیفیت و بهره وری
نویسنده، ،
مترجمآزاده رادنژاد
ناشر چاپیانتشارات ناب اندیشان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-622-99668-2-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تولید ناب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تولید ناب

برای دریافت کتاب تولید ناب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.