معرفی و دانلود کتاب خشم شبیه سپر است: کودکان و شناخت هیجان‌ها

عکس جلد کتاب خشم شبیه سپر است: کودکان و شناخت هیجان‌ها
قیمت:
۲۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خشم شبیه سپر است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خشم شبیه سپر است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خشم شبیه سپر است: کودکان و شناخت هیجان‌ها

هنگامی که خشمگین و برآشفته هستید، زودتر به دام می‌افتید. هرچه بیشتر خشمگین شوید و دست‌و‌پا بزنید، بیشتر در دشواری‌ها گرفتار خواهید شد. کتاب خشم شبیه سپر است اثر شونا آینز به‌طورمستقیم به بیان مسائل عاطفی می‌پردازد که کودکان با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند و امکان آشنایی با احساس خشم را برای کودکان فراهم می‌کند. گفتنی‌ست که این اثر در لیست کتاب‌های لاک‌پشت پرنده قرار دارد.

درباره‌ی کتاب خشم شبیه سپر است

اغلب افراد به این دلیل نگران خشمگین شدن هستند که خشم انرژی زیادی را تولید می‌کند. گاهی این نیرو آن‌قدر زیاد است که بر عقل غلبه کرده و آزادی اختیار را از انسان می‌گیرد. خشم به ما چه می‌گوید؟ چگونه می‌توانیم به مشکلی که خشونت ما را برانگیخته رسیدگی کنیم؟ آیا عصبانیت زیاد، مشکلات را رفع می‌کند یا مشکلات بیشتری را به‌وجود می‌آورد؟

شونا آینز (Shona Innes) روان‌شناس بالینی و جنایی در کتاب خشم شبیه سپر است (Anger is Like Armour) ما را با جنبه‌های گوناگون یکی از هیجان‌های اساسی کودکان آشنا می‌کند. احتمالاً شما هم در اخبار یا مجله‌ها شاهد این بوده‌اید که برخی از متهمان در دادگاه وقتی می‌خواهند علت وقوع جرم را بگویند، اشاره می‌کنند که به قدری عصبانی بوده‌اند که نمی‌­دانستند چه کار می‌­کنند. یا ادعا می‌کنند که از شدت خشم نتوانسته‌اند جلوی خودشان را بگیرند.

شونا آینز معتقد است خشم می‌تواند شبیه زره عمل کرده و از ما مراقبت کند. کتاب خشم شبیه سپر است به کودکان می‌آموزد که وقتی مشکلی برایشان پیش می‌آید، از خشم کمک بگیرند تا بعضی چیزها را از خودشان دور کنند. اما سپرها خیلی هم بادوام نیستند و گاهی اوقات بیش‌ازحد سنگین می‌شوند. شونا آینز با به‌اشتراک گذاشتن تفکرات مثبت درباره‌ی هیجانات، باعث می‌شود کودکان این افکار را در لحظات گوناگونِ زندگی روزمره، به کار ببرند. وقتی شعله‌هاى خشم و عصبانیت درون آدمی فروکش می‌کند، قوه‌ی تفکر و تمرکز دوباره در او به جریان می‌افتد و به خود مسلط می‌شود. آن وقت دوباره می‌تواند آنچه را که در لحظات کوتاه خشمگین شدن بر او گذشته ارزیابى می‌کند: مانند بیان کلمات زشت، نسبت‌هاى ناروا، خارج شدن از اخلاقیات و غیره.

شونا آینز از زبان کودک‌محور برای آموزش مفاهیم گوناگون به کودکان استفاده می‌کند. کتاب خشم شبیه سپر است توسط احمد تصویری به فارسی ترجمه شده و انتشارات مهرسا آن را چاپ کرده است.

مجموعه چی شبیه چیه

مجموعه چی شبیه چیه (The Big Hug Collection) مجموعه‌ای ده جلدی از کتاب‌های داستانی آموزنده است که به قلم شونا آینز و برای کودکان نوشته شده است. کتاب‌های این مجموعه داستان حیوانات دوست داشتنی مختلف را می‌گوید و با زبانی لطیف، به مشکلات و مسائل عاطفی کودکان می‌پردازد و بستری می‌سازد برای اینکه والدین و مربیان بتوانند به راحتی مفاهیم عمیق را با بچه‌ها به بحث بگذارند. شونا آینز سال‌ها به عنوان روانشناس بالینی با تخصص کودکان به کودکانی که در شرایط سخت زندگی می‌کنند یاری می‌رساند. بنابراین به خوبی با مشکلات بچه‌های مختلف آشنایی دارد و تا اعماق احساسات آن‌ها را می‌شناسد. مجموعه‌ی حاضر را احمد تصویری به فارسی برگردانده و انتشارات مهرسا روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

کتاب خشم شبیه سپر است مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای همه‌ی کودکان 3 تا 8 ساله‌ای که در مرحله‌ی یادگیری احساسات و آشنایی با خشم و فواید و مضرات آن هستند، بسیار مفید است.

در بخشی از کتاب خشم شبیه سپر است: کودکان و شناخت هیجان‌ها می‌خوانیم

اما خشم آنقدرها هم احساس خوبی نیست. اگر مراقبش نباشیم، ممکن است دیگران را ناراحت و دلخور کند؛ همیشه باید حواس‌مان به خشم‌مان باشد. خشم زیادی، دردسر درست می‌کند.

البته اگر اصلاً عصبانی نشویم هم ممکن است صدمه ببینیم یا چیزی را از دست بدهیم یا ناراحت شویم. باید اندازه‌ی مناسب خشم در هر جایی را کشف کنیم!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خشم شبیه سپر است: کودکان و شناخت هیجان‌ها
نویسنده
مترجماحمد تصویری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-9890-16-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خشم شبیه سپر است

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خشم شبیه سپر است

برای دریافت کتاب خشم شبیه سپر است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.