معرفی و دانلود کتاب بینایی در تاریکی: خود را هنگام تجربه حالت‌های تاریک ببینیم

عکس جلد کتاب بینایی در تاریکی: خود را هنگام تجربه حالت‌های تاریک ببینیم
قیمت:
۱۱۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بینایی در تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بینایی در تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بینایی در تاریکی: خود را هنگام تجربه حالت‌های تاریک ببینیم

ماریانا الساندری، که خود یک استاد و فیلسوف اگزیستانسیالیست است، در کتاب بینایی در تاریکی به تعمق در احساسات و رنج‌های انسانی پرداخته و تلاش می‌کند درک دقیق‌تر و صحیح‌تری از این تجربیات ناخوشایند و غیرقابل اجتناب به دست بدهد. الساندری معتقد است روانشناسی عامه‌پسند و صنعت خودیاری که در سال‌های اخیر بر رسانه‌های عمومی تسلط پیدا کرده‌اند تصور اشتباهی از احساسات دشواری مانند استرس و غم به دست داده‌اند؛ درحالی‌که به‌زعم او این عواطف می‌توانند در رشد و پرورش شخصیت و قدرت ما نقش بسزایی ایفا کنند.

درباره‌ی کتاب بینایی در تاریکی

ما همه می‌خواهیم از شر احساسات و تجربه‌های دلخراشی مانند اضطراب، افسردگی و عصبانیت رها شویم؛ اما تابه‌حال از خود پرسیده‌ایم که چرا؟ درست است که این احساسات، آزار و رنج بسیاری را بر روانمان وارد می‌کنند اما مگر نه اینکه این احساسات بخش جدایی‌ناپذیری از ماهیت انسانی ما هستند؟ مگر نه اینکه در اغلب فرهنگ‌ها و ادیان باستانی قدرت و توان تحمل رنج را به‌عنوان یکی از ارزشمندترین مهارت‌های انسانی تعبیر می‌کردند؟ چرا احساس می‌کنیم وظیفه داریم همیشه شاد و رضایتمند باشیم و اگر غیر از این باشد بیمار تعبیر شده و به دکتر و درمانگرها ارجاع داده می‌شویم؟ ماریانا الساندری (Mariana Alessandri) در کتاب بینایی در تاریکی (Night Vision: Seeing Ourselves Through Dark Moods) این سوالات را مطرح کرده و تلاش می‌کند به آن‌ها پاسخ بدهد.

قابل انکار نیست که در سده‌های اخیر انسان تمام همت و تلاش خود را برای ساده‌تر کردن زندگی‌اش به کار بسته؛ اما در جایی از این مسیر، هدف و مقصد خود را گم کرده‌ایم. ما قرار نبود رنج، غم و استیصال را از هستی خود پاک کنیم؛ این کار هرگز از دست ما ساخته نبوده و نیست. ما در رنج آفریده شدیم، در رنج زندگی می‌کنیم و در رنج خواهیم مرد. این حقیقت غیرقابل انکاری است که تا زمانی که روی زمین قدم می‌گذاریم و گذر زمان را در حصار بدن‌هایمان حس می‌کنیم، با بیماری، سوگ، اضطراب و تنهایی دست و پنجه نرم خواهیم کرد. علم روانشناسی هم تنها آمده بود که تحمل این رنج‌ها و دشواری‌ها را برایمان ساده‌تر کند اما کار به جایی رسیده که انگار روانشناس‌ها و مخاطبان آثار و فعالیت‌های خودیاری برای انکار و حذف هر اثری از رنج در زندگی کمر همت بسته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب بینایی در تاریکی

ماریانا الساندری در کتاب بینایی در تاریکی به آثار و ایده‌های فیلسوفان مختلف در طول تاریخ استناد کرده و اثبات می‌کند که احساسات و تجربه‌های ناخوشایند بخش اجتناب‌ناپذیری از زندگی انسان را تشکیل می‌دهند و تلاش می‌کند هاله‌ی شرم و احساس گناهی که بر این تجربیات سایه انداخته را بزداید. برای درک بهتر تصور فیلسوفان تاریخ از رنج بشر و پاسخ ایشان برای این جنبه‌ی انکارناپذیر زندگی، شما را به مطالعه‌ی کتاب بینایی در تاریکی دعوت می‌کنیم.

کتاب بینایی در تاریکی به وسیله‌ی مرتضی هاشمی ترجمه و توسط نشر دیوار چاپ شده و در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب بینایی در تاریکی

  • ماریانا الساندری در کتاب بینایی در تاریکی می‌خواهد علاقه‌ی وسواس‌گونه‌ی ما به «مثبت‌اندیشی سمی» و وحشتمان از احساسات تاریکی مانند سوگ، اضطراب و افسردگی را مورد تحلیل و بررسی قرار بدهد. شاید گاهی به‌جای تشویق عزیزانمان به مثبت‌اندیشی، بهتر باشد که تلاش کنیم در تاریکی‌شان شریک شویم. (رادیو سراسری آمریکا)
  • الساندری به ما کمک می‌کند که در احساسات تاریکمان (مثل اضطراب، خشم و سوگواری) را به رسمیت بشناسیم و از آن‌ها نترسیم. او با استفاده از آموزه‌های فلسفی و تجربیات شخصی‌اش به‌عنوان یک معلم استدلال می‌کند که انکار این احساسات توسط جامعه چگونه فرصت ما برای یادگیری از آن‌ها را از بین می‌برد و همچنین شرم بدون توجیهی که از تجربه‌ی آن‌ها حس می‌کنیم را به چالش می‌کشد. بینایی در تاریکی آغوش گرمش را برای آن روی ناشادمان باز کرده است. (Joshua Foa Dienstag)
  • الساندری کتابی درباره‌ی رویارویی با تاریکی‌های زندگی و حقایق آزاردهنده‌اش (با جسارت، همدردی و چیزی شبیه امید) برای زمانه‌ی ما، و تمام زمان‌ها به نگارش درآورده است. بینایی در تاریکی به‌شدت خلاقانه و به‌طرز خیره‌کننده‌ای تاریک است. (جان کاگ، نویسنده‌ی کتاب همگام با نیچه)
  • این کتاب مناسب تمام کسانی است که هنگام اضطراب از دیگران شنیده‌‍‌اند که «آرام باش»، هنگام افسردگی شنیده‌اند که «خوشحال باش»، یا وقتی بیمار یا سوگوار بوده‌اند شنیده‌اند که «قدر نعمت‌هایت را بدان». کتاب بینایی در تاریکی این اطمینان را به شما می‌دهد که این احساسات نشانه‌ی بیماری یا مشکل نیست، بلکه تنها از عواقب ناگزیر انسانیت است. (جولی کی نورم، نویسنده‌ی کتاب قدرت تفکر منفی)

کتاب بینایی در تاریکی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از کتاب‌های خودیاری و شعارهای توخالی آثار روانشناسی محبوب خسته شده‌اید و می‌خواهید به شکلی واقع‌بینانه با احساسات و تجربیات ناخوشایند خود روبه‌رو شوید، مطالعه‌ی کتاب بینایی در تاریکی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب بینایی در تاریکی: خود را هنگام تجربه حالت‌های تاریک ببینیم می‌خوانیم

زمانی غریبه‌ای در پارک به من که فرزند خردسال گریانم را در آغوش گرفته بودم گفت که بچه‌ها تنها وقتی بیش‌تر گریه می‌کنند که دردشان را تأیید کنی، پس بهتر است چندان اعتنایی به لج‌بازی و گریه‌اش نکنی. یادم می‌آید وقتی کودک بودم حرف‌هایی راجع‌به «جلب ترحم» یا «مظلوم‌نمایی» می‌شنیدم. به گوشم می‌رسید که در اطرافم افرادی به کودکان‌شان می‌گفتند: «قدر داشته‌هایت را بدان و بی‌جهت گله و شکایت نکن.» کودکانی که این قبیل حرف‌ها را می‌شنیدند با این درک بزرگ می‌شدند که هیچ‌کس نمی‌خواهد از درد آن‌ها چیزی بشنود یا گریه‌شان را ببیند. بزرگ شدن در چنین دنیای سردی می‌تواند یکی از دلایلی باشد که برخی از ما تمایلی به صحبت از مشکلات و رنج‌های جسمانی، عاطفی یا روانی خود با دیگران نداشته باشیم.

در ایالات متحده افزایش آمار افسردگی به قدری برای جامعه‌ی روان‌پزشکی نگران‌کننده بوده که سایر حالات روانی دشوار از جمله «اندوه شدید» مورد بی‌توجهی واقع شدند. روان‌پزشکان به وجود اندوه در جامعه واقف‌اند و آن را در خور مطالعه و تحلیل می‌دانند، اما موضوع پس از آغاز به کار اغلب به لحاظ تئوری و کلامی به انحراف می‌رود. اندوه دارای علایم و مشخصات جسمانی است اما علایم و مشخصات عاطفی و روانی هم دارد. اندوه و درد اغلب مترادف یکدیگرند اما نه همیشه. به طور کلی حالات روانی مبهم و پیچیده سبب می‌شوند افراد مشتاق ساده‌سازی آن‌ها شوند تا بهتر و راحت‌تر بتوانند درک‌شان کنند و با آن حالات کنار بیایند. خوانندگان اولیه‌ این فصل از کتاب بارها در مورد درد از من می‌پرسیدند که: آیا در این بخش راجع‌به نگرانی صحبتی نمی‌کنی؟ درباره‌ی درد جسمانی نمی‌خواهی چیزی بگویی؟ آیا نگرانی و درد هم همان اندوه نیستند؟

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار مترجم
مقدمه: شک به نور
بخش یک: صداقت داشتن در مورد خشم
بخش دو: رنج می‌برم پس هستم
بخش سه: سرسختانه سوگواری کردن
بخش چهار: افسردگیِ تحول آفرین
بخش پنج: یادگیری چگونه مضطرب بودن
سخن پایانی: تمرین برای دیدن در تاریکی
پی‌نوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بینایی در تاریکی: خود را هنگام تجربه حالت‌های تاریک ببینیم
نویسنده
مترجممرتضی هاشمی
ناشر چاپیانتشارات دیوار
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات316
زبانفارسی
شابک978-622-90496-6-2
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه، کتاب‌های روانشناسی عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بینایی در تاریکی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بینایی در تاریکی

برای دریافت کتاب بینایی در تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.