معرفی و دانلود کتاب برج تاریک 7

عکس جلد کتاب برج تاریک 7
قیمت:
۳۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برج تاریک 7 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برج تاریک 7 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برج تاریک 7

داستان‌های فانتزی به ما نشان می‌دهند که در دنیای تاریک اسطوره‌ها و افسانه‌ها چه می‌گذرد؟ البته این سرزمین همیشه تاریک نیست و روشنایی‌های چشمگیری نیز دارد. کتاب برج تاریک 7 نوشته‌ی استیون کینگ شما را به تماشای شهری خیالی می‌برد که به این سادگی‌ها نمی‌توانید ساختگی بودن آن را تشخیص دهید.

درباره‌ی کتاب برج تاریک 7

در تاریکی سرزمین‌های ناشناخته شخصیت‌های مرموزی زندگی می‌کنند که برای ملاقات با آن‌ها باید مرزهای تخیل را پشت سر گذاشت. کتاب‌های فانتزی سرشار از قصه‌های رازآمیز و گیج‌کننده هستند. کتاب برج تاریک 7 (The Dark Tower VII) نوشته‌ی استیون کینگ (Stephen King) هفتمین جلد از مجموعه کتاب برج تاریک (The Dark Tower) است و داستان پیروزی‌ها و شکست‌های شخصیتی به نام رولند دیسچین است. این کتاب جهانی را خلق کرده که ارواح، اسطوره‌ها و آدم‌های واقعی در آن به کنکاش و خودنمایی مشغولند. توصیف‌های استیون کینگ از شخصیت‌ها و مکان‌ها بسیار دقیق است و برای خواننده لذت تفکیک واقعیت از خیال را به ارمغان می‌آورد.

معرفی و دانلود کتاب برج تاریک 7

اگر اسطوره‌ها را بشناسید و از جهان‌های موازی با خبر باشید، حتما از دیدن شخصیت‌های فانتزی تعجب نمی‌کنید. حال اگر همین دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم تبدیل به صحنه‌ی فیلمی تخیلی شود، چگونه می‌شود واقعیت را از جهان ساختگی تفکیک کرد؟ استفن کینگ در کتاب برج تاریک 7 دنیای عجیبی را خلق کرده که بازشناسی عناصر حقیقی و ساختگی در آن دشوار است. او در این کتاب با کمک گرفتن از نشانه‌های داستان‌های گانگستری و فیلم‌های وسترن، مخاطب را به خواندن کتابی دعوت می‌کند که تجربه‌ی متفاوتی از ژانرهای مختلف ادبی را برای او در پی دارد.

شخصیت اصلی رمان برج تاریک 7 به دنبال دست‌یابی به دانشی عمیق نسبت به تمامی پدیده‌های جهان هستی است. این خواسته‌ی یک فیلسوف نیست و در دنیای این کتاب، شخصیت‌های مبارز نگرشی عمیق به وقایع دارند. درست است که نام شخصیت اصلی این کتاب هفت‌تیرکش است، اما او برای دست‌یابی به اهدافش باید انسانی آگاه و دانشمند باشد. استیون کینگ در این کتاب سفری را طراحی کرده که از جهان کنونی آغاز می‌شود و به سرزمینی می‌رسد که نور امید و آگاهی در آن دمیده شده است. ماجراهای این کتاب ترکیبی از واقعیت و خیال است و شخصیت‌ها رفتار آدم‌های فیلم‌های وسترن آمریکایی را دارند. وقایع اصلی کتاب نیز که حول محور پیدا کردن برج تاریک می‌گذرد، شباهت زیادی به داستان‌ها و افسانه‌های بومی آمریکا دارد.

استیون کینگ در کتاب برج تاریک 7 به طراحی سفری پرداخته که ماجراجویی، داستان شخصیت اصلی را از یکدستی و کلیشه‌ای‌بودن خارج کند. این کتاب که درواقع آخرین جلد از مجموعه کتاب برج تاریک است، در ادامه وقایعی‌ست که پیش از این شخصیت هفت‌تیرکش از سر گذرانده است. او با شخصیت‌های مختلف درگیر شده و در موقعیت‌های گوناگون حضور داشته است. تا اینکه به نقطه‌ی پایانی سفر خود نزدیک شده و حالا مخاطب را در انتظار دیدن برج تاریک، وارد سرزمینی ناشناخته می‌کند. برج تاریک جایی است که حقایق دنیا به شفافیتی چشم‌گیر می‌رسند و چیزهایی فراتر از واقعیت نمایان می‌شود.

در رمان برج تاریک 7 علاوه‌بر آشنایی مخاطب با فرم انتزاعی، روایتی منحصر‌به‌فرد و حضور شخصیت‌های جذاب، داستان‌ها، اسطوره‌ها و افسانه‌هایی را بازنمایی می‌شود که در ذهن مخاطب آمریکایی زبان و همین‌طور مخاطبین سراسر دنیا چهره‌ای نمادین و پرمعنا دارند. البته این موضوع در این کتاب به شکلی پیچیده و با زبانی مبهم وارد روایت نمی‌شود. استیون کینگ با مهارت فراوانی که در خلق موقعیت‌های فانتزی دارد، نشانه‌های افسانه‌ای و اسطوره‌ای را به‌صورت غیرمستقیم وارد خط داستانی کرده است و ارجاعات داستان را در قالب موقعیت‌های نمایشی چشم‌گیر صورت می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب برج تاریک 7

کتاب برج تاریک نشانه‌هایی از ادبیات حماسی نیز دارد. استیون کینگ در این کتاب با ایجاد روایتی که در مرکز آن یک قهرمانی شکست‌ناپذیر وجود دارد و همچنین کمک گرفتن از حضور شخصیت‌های اسطوره‌ای، فضای داستان را با لحنی حماسی پیش می‌برد. هفت‌تیرکش تمامی ویژگی‌های یک مرد قدرتمند آمریکایی را دارد و در پیش بردن اهدافش حوادث بزرگ و غیرمنتظره‌ای را تجربه می‌کند. این آخرین کتاب از مجموعه کتاب برج تاریک است و البته قرار نیست این داستان در همین‌جا پایان یابد. هفت‌تیرکش نقشه‌های تازه‌ای در سر دارد و ممکن است باز هم او را در جاده‌ها و دشت‌های ناشناس ببینیم.

کتاب برج تاریک 7 نوشته‌ی استیون کینگ با ترجمه‌ی سهیلا الله دوستی توسط انتشارات افراز منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب برج تاریک 7

استیون کینگ در مجموعه کتاب‌های برج تاریک، دنیایی گسترده و چندلایه را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. در این دنیای پیچیده، واقعیت و خیال، گذشته و آینده، و خیر و شر به هم آمیخته‌ شده‌اند. این دنیا ترکیبی است از عناصر مختلف، از جمله وسترن، فانتزی، علمی‌ تخیلی و حتی وحشت. برج تاریک، تأثیر شگرفی بر ادبیات فانتزی و وحشت داشته‌ است. این مجموعه، با دنیای گسترده، شخصیت‌های پیچیده و داستان‌گویی استادانه، به‌عنوان منبعی الهام‌بخش برای بسیاری از نویسندگان به‌حساب می‌آید. نخستین کتاب از مجموعه‌ کتاب‌های برج تاریک با نام هفت‌تیرکش در سال 1982 نگاشته شد. کینگ نگارش این مجموعه را در 8 جلد کتاب خواندنی و هیجان‌انگیز به پایان رساند.

نکوداشت‌های کتاب برج تاریک 7

  • این کتاب سنگ بنای مستحکمی برای شکل‌گیری حماسه‌ی بی‌نظیر آمریکایی است. (The Washington Post)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب برج تاریک 7

از این کتاب فیلمی سینمایی با همین نام در سال 2017 به کارگردانی نیکلای آرسل اقتباس شده است.

کتاب برج تاریک 7 برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به داستان‌های فانتزی مناسب است. همچنین خوانندگانی که آثار استیون کینگ و داستان‌های مربوط به اسطوره‌ و افسانه‌های آمریکایی را دنبال می‌کنند، می‌توانند از مطالب این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب برج تاریک 7 می‌خوانیم

هیچ‌کس سوالی نکرد. در این شرایط انگار همه فهمیده بودند این بی‌شک یک حمله است. برخی از بریکرها-اما نه همه، هنوز نه همه‌-دست‌هایشان را بالا بردند. برای سوزانا فرقی نمی‌کرد، او برای تشخیص گوسفندها از بزها نیازی به دست‌های بالا نداشت. انگار در آن لحظه نوعی الهام همه‌چیز را برایش واضح کرده بود.
تفنگ را آماده کرد و شروع کرد به انتخاب و نشانه‌گیری افراد گاردی که همراه بریکرها باهم از ساختمان بیرون آمده بودند. تاهین... کن-توی، نه اونو نزن، اون یه انسانه، درسته دستشو نبرده بالا، امایه بریکره.. نپرس از کجا می‌دونم، فقط یه حسی داره بهم می‌گه...

سوزانا ماشه را فشار داد و کله‌ی یک انسان که کنار یک زن مو قرمز ایستاده بود، ترکید و خون و استخوان بیرون پاشید. بریکرها مثل کودکان جیغ زدند، و با چشمان گرد همان‌طور که دستانشان بالا بود، اطرافشان را نگاه کردند. و حالا سوزانا دوباره صدای دینکی را می‌شنید، البته این بار نه صدای واقعی او را، بلکه صدای ذهنی او را، که بسیار بلندتر بود:
دستاتونو ببرید بالا و برید سمت جنوب، صدمه نمی‌بینید.

و این جمله علامت او بود برای شکستن پوشش اختفا و حرکت کردن. او تا الان شش نفر از آدم بدهای پادشاه سرخ-کریمسون کینگ‌-را زده بود، زیاد نبود، ولی دیگر کسی از آدم‌های او را ندیده بود، حداقل فعلا.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: شازده کوچولوی سرخ
فصل 1: کالاهان و خون‌آشام‌ها
فصل 2: سوار بر فراز موج
فصل 3: اِدی یک تماس می‌گیرد
فصل 4: دَن-تِت
فصل 5: در جنگل، جنگل بزرگ
فصل 6: جاده تِرتلبک (لاک‌پشت)
فصل 7: تجدید دیدار
بخش 2: آسمان آبی
فصل 1: دیوار تِت
فصل 2: مراقب
فصل 3: سیم درخشان
فصل 4: درِ سرزمین صاعقه
فصل 5: استیک-تت
فصل 6: ارباب بهشت آبی
فصل 7: کا-شومه.
فصل 8: یادداشت‌هایی از خانه‌ی شکلاتی
فصل 9: رده‌پاهایی در مسیر
فصل 10: آخرین گفت‌وگو
فصل 1: حمله به آلگولسینتو
فصل 2: از هم گسیختگی کا-تت
بخش 3: در این ابهام سبز و سرد
فصل 1: خانم تاسِنبام به‌سمت جنوب می‌راند.
فصل 2: وِس‌-کا-گان
فصل 3: دوباره نیویورک
فصل 4: فدیک (دو دیدگاه)
بخش 4: سرزمین‌های سفیدِاِمپاتیکا (سرزمین‌های برفی)
فصل 1: چیزی در زیر قصر
فصل 2: در خیابان سنگلاخ
فصل 3: قصر کریمسون کینگ (پادشاه سرخ)
فصل 4: پوست‌ها
فصل 5: جو کالین از جاده اودز
فصل 6: پاتریکدانویل
فصل 7: زخم و دَر
فصل 8: موردرد
فصل 9: کریمسون کینگ و برج تاریک
سوزانا در نیویورک
یافته شده
کودا (بخش پایانی)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برج تاریک 7
نویسنده
مترجمسهیلا الله دوستی
ناشر چاپیانتشارات افراز
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات680
زبانفارسی
شابک978-600-3267-70-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ترسناک خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برج تاریک 7

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برج تاریک 7

برای دریافت کتاب برج تاریک 7 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.