معرفی و دانلود کتاب گابریل گارسیا مارکز

عکس جلد کتاب گابریل گارسیا مارکز
قیمت:
۳۹۰۰۰ ۲۳,۴۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گابریل گارسیا مارکز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گابریل گارسیا مارکز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گابریل گارسیا مارکز

کتاب گابریل گارسیا مارکز نوشته‌ی سوزان موادی داراج یک کتاب کوتاه و مختصر در شرح زندگی مارکز و اوضاع اجتماعی - سیاسی زمانه‌ی اوست. در این کتاب توصیف دقیقی از شخصیت‌ها و وقایع زندگی مارکز به مخاطب ارائه می‌گردد.

درباره‌ی کتاب گابریل گارسیا مارکز

در میان نویسندگانی که به دریافت جایزه‌ی نوبل نائل آمدند، گابریل گارسیا مارکز جایگاه ویژه‌ای دارد؛ نه فقط به‌خاطر سبک نوشتاری خاص و آثار سترگی که خلق کرده، بلکه به دلیل مبارزات سیاسی و نگرش‌های ویژه‌اش. از مارکز بسیار نوشته‌اند؛ او خود در کتاب زیستن برای بازگفتن (Living to Tell the Tale) شرح زندگی پرفرازونشیبش را به رشته‌ی تحریر در آورده است. اما اطمینان داشته باشید خواندن کتاب گابریل گارسیا مارکز (Gabriel Garcia Marquez)‌ به قلم سوزان موادی داراج (Susan Muaddi Darraj) لطف دیگری دارد. این کتاب در یازده فصل تدوین شده و تلاش نویسنده همواره بر آن بوده که به جزییات و شخصیت‌های اثرگذار در زندگی مارکز اشاره کند.

معرفی و دانلود کتاب گابریل گارسیا مارکز

سوزان موادی داراج نویسنده‌ی دورگه‌ی فلسطینی - آمریکایی است که آثار داستانی او در ایالات متحده با استقبال مواجه شده است. این نویسنده برای آثارش جوایز متعددی از جمله جایزه‌ی کتاب آمریکا را به دست آورده است.

در فصل اول با عنوان «دل به دریا زدن» هدف اصلی نویسنده، ترسیم شمایی کلی از زندگی یک نویسنده است که مهم‌ترین کار جهان را نوشتن می‌پندازد. سوزان موادی داراج در این فصل شرایط گابریل گارسیا مارکز هنگام نوشتن کتابش را شرح می‌دهد. جنون مارکز نسبت به نوشتن او را در آستانه‌ی ورشکستگی قرار می‌دهد و اگر استعداد خارق‌العاده‌ای نداشت، چه‌بسا هزاران بار به ورطه‌ی هلاکت افتاده بود. در فصل دوم کتاب خواننده با ابعاد جغرافیایی، سیاسی و اجتماعی زندگی این نویسنده‌ی شهیر آشنا می‌شود. در فصل سوم با عنوان ترغیب‌کننده و نوآورانه‌ی «مغازله‌ای پیگیر» نویسنده به سراغ اتفاقات پیش از تولد گابریل و شرایط خانوادگی‌اش می‌رود. آنانی که در پی شناخت مارکز هستند با خواندن این فصل می‌توانند خود را در فضای فکری و خانوادگی او تجسم کنند و منبع الهام او در خانواده را به‌خوبی بازشناسند.

معرفی و دانلود کتاب گابریل گارسیا مارکز

کشوری که مردمانش جنگ داخلی را تجربه کرده و در ناامنی زیسته باشند، هرگز نمی‌توانند اثر جنگ بر ادبیات و هنر خود را انکار کنند. این مسئله درباره‌ی کلمبیا هم وجود دارد. آشفتگی سیاسی و شرایط پرآشوبْ سرنوشت ادبی مارکز را تغییر داد. سوزان موادی داراج نیز مانند دیگر منتقدان در فصل چهارم کتاب خود به پیچیدگی شرایط مارکز در سال‌های جنگ اشاره می‌کند.

فصل پنجم، شرح زمانی است که مارکز علاقه و استعداد خود را می‌شناسد و در پی شکوفایی آن بر‌می‌آید، بی‌آنکه اصرار خانواده‌اش مبنی‌بر ماندن در رشته‌ای که به آن علاقه‌ای ندارد همت و پشتکارش را خدشه‌دار کند. او سپس برای پرورش استعداد خود به بوگوتا می‌رود، اینْ موضوع اصلی فصل ششم کتاب گابریل گارسیا مارکز است. ترور گایتان، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری کلمبیا، بر روی مارکز جوان بسیار اثرگذار بود و سیر اتفاقات پس از این ترور، مسیری تازه را پیش روی مارکز گذاشت؛ مسیری که او را با شخصیت‌های جدیدی آشنا و او را ناگزیر به سفر به اروپا کرد. سوزان موادی داراج در فصل هفتم و هشتم به شرح این برهه از زندگی مارکز پرداخته است.

در فصول پایانی، نویسنده به شرح این موضوع مهم می‌پردازد که شاهکار مارکز، صد سال تنهایی، چگونه خلق شد و جایزه‌ی نوبل چه پیامدهایی برای این نویسنده‌ی شهیر در پی داشت. با خواندن کتاب گابریل گارسیا مارکز که نسبتا کوتاه و خوش‌خوان است به‌راحتی شمایی کلی از زندگی این ابرنویسنده به دست می‌آورید، شاید این موضوع به شما کمک کند که درک بهتری از آثار او حاصل کنید.

این کتاب را انتشارات علمی و فرهنگی با ترجمه‌ی محمود گودرزی به چاپ رسانده است.

کتاب گابریل گارسیا مارکز برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن زندگی‌نامه‌ای با چاشنی تصاویر و خرده‌روایت‌های هیجان‌انگیز علاقه‌مندید و یا اگر در پی شناخت ادبیات امریکای لاتین، به‌دنبال کتابی با حجم مناسب می‌گردید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب گابریل گارسیا مارکز می‌خوانیم

بزرگ شدن در خانه‌ی پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش (که حالا موزه‌ای مختص گارسیا مارکز و آثارش شده است) بدون شک یکی از عوامل اصلی تصمیم گارسیا مارکز برای نویسنده شدن در آینده بود. خانه‌ی مارکز در روستای کوچک آراکاتاکا مواد بسیاری برای الهام بخشیدن به تخیل این پسر جوان و بارور ساختنش به او می‌داد.

گارسیا مارکز بعدها در بزرگسالی به‌خصوص از تأثیر قابلیت‌های قصه‌گویی مادربزرگش، ترانکیلینا، سخن می‌گفت، سخنرانی مستعد با تخیلی افسارگسیخته. ترانکیلینا اعتقاد داشت که اشباح و ارواح در خانه‌اش زندگی می‌کنند و نوه‌اش «گاهی... مادربزرگش را می‌دید که خیلی عادی با اشباحی که به دیدنش می‌آمدند گپ می‌زد». علاوه بر این، او معدن قصه‌ها، افسانه‌ها و خرافات شهر آراکاتاکا بود. ترانکیلینا اغلب برای اتفاق‌های روزانه دلایل و توجیهاتی خیالی می‌ساخت. مثلاً، ناگهان حیرت می‌کرد که می‌دید هنگام رسیدگی به کارهای خانه‌، صندلی‌های گهواره‌ای خودبه‌خود تکان می‌خورند، شبحِ تبِ زایمان در اتاق‌خواب‌های زنان زائو پرسه می‌زند، بوی یاسمن‌های باغ همچون شبحی نامرئی است، طنابی که به‌طور اتفاقی روی زمین افتاده شکل اعدادی را دارد که ممکن است برنده‌ی بزرگ بلیت بخت‌آزمایی باشد، پرنده‌ای بی‌چشم به اتاق پذیرایی آمده و اگر ترانه‌ی لا مانیفیکا را بخوانیم، ممکن است فرار کند.

او برای توجیه این پدیده‌ها دلایلی خیالی مانند اشباح جهانِ پس از مرگ و موجوداتی با قابلیت‌های جادویی خلق می‌کرد.

ترانکیلینا مارکز به قابلیت پیشگویی رؤیاها ایمان داشت و بیشتر وقت خود را صرف تعبیر رؤیاهای خود و یا رؤیاهای دوستان و خانواده‌اش می‌کرد. او از شرح جزئیات رؤیاهای خود برای نوه‌ی تأثیرپذیرش لذت می‌برد. علاوه بر این، او می‌توانست قصه‌های باورنکردنی را با چنان سادگی و صراحتی نقل کند که گارسیا مارکز (و دیگر افراد آن اجتماع کوچک) با وجود ماهیت غیرعادی داستان‌ها، بی‌اختیار حرف‌هایش را باور می‌کردند.

بسیاری از تخیلات او - هم در روز و هم در شب - به نوشته‌های گارسیا مارکز در آینده راه یافتند و همچنین تأثیر ژرفی بر سبک ادبی‌اش گذاشتند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: دل به دریا زدن
فصل دوم: زندگی در آراکاتاکا
فصل سوم: مغازله‌ای پیگیر
فصل چهارم: زندگی با سرهنگ
فصل پنجم: یافتن مسیر زندگی
فصل ششم: زندگی در بوگوتا
فصل هفتم: قهرمانی به‌خاک‌افتاده
فصل هشتم: گرفتار در اروپا
فصل نهم: انقلاب کوبا
فصل دهم: نوشتن شاهکارش
فصل یازدهم: سیاست و جایزه‌ی نوبل
سالنامه و گاه‌شمار
منابع
برای مطالعه‌ی بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گابریل گارسیا مارکز
نویسنده
مترجممحمود گودرزی
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات134
زبانفارسی
شابک978-600-436-363-1
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۳۹۰۰۰ ۲۳,۴۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گابریل گارسیا مارکز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گابریل گارسیا مارکز

برای دریافت کتاب گابریل گارسیا مارکز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.