معرفی و دانلود کتاب کیرکگور: راهنمای سرگشتگان

عکس جلد کتاب کیرکگور: راهنمای سرگشتگان
قیمت:
۶۶۰۰۰ ۴۶,۲۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کیرکگور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کیرکگور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کیرکگور: راهنمای سرگشتگان

کتاب کیرکگور نوشته‌ی کلر کارلایل یک راهنمای کامل برای دوست‌داران فلسفه‌ی سورن کی‌یرکگور است. اگر به فلسفه‌ی اگزیستانسیال علاقه‌مندید و به‌دنبال ریشه‌های این مکتب فلسفی می‌گردید، این کتاب برای شما سرشار از نکته‌های نو و قابل‌اعتناست.

درباره‌ی کتاب کیرکگور

بهترین شرح‌های آثار فلسفی لزوماً پیچیده‌ترین آن‌ها نیستند. شارحانی در بیان و نقد آرای فیلسوفان موفق‌تر عمل می‌کنند که بتوانند هزارتوی تفکر را در ساده‌ترین حالت ممکن به رهروان نشان دهند. کلر کارلایل (Clare Carlisle) استاد کینگز کالج لندن یکی از شارحانی است که مفاهیم فلسفی بزرگان این حوزه و زندگی آن‌ها را در کتاب‌های خود به شکل همه‌فهمی شرح می‌دهد. یکی از کتاب‌های این استاد بریتانیایی که سال‌هاست مورد استقبال دانشجویان فلسفه و علاقه‌مندان قرار گرفته، کتاب کیرکگور (Kierkegaard: A Guide for the Perplexed) است.

معرفی و دانلود کتاب کیرکگور

نویسنده در این کتاب یک مقدمه‌ی خوش‌خوان و واضح از آرا و افکار کیرکگور ارائه می‌دهد تا زمینه را برای فهم اگزیستانسیالیسم فراهم کند. نوشته‌های کیرکگور گاه متناقض و گاه غامض‌اند؛ بنابراین تلاش کلر کارلایل در جای‌جای کتابش باز کردن گره‌های مفهومی برای خوانندگان بوده است. کتاب کیرکگور به واکاوی عمیق مضامین اصلی کار این فیلسوف بزرگ می‌پردازد: ایمان، آزادی فردی و اضطراب وجودی از جمله مهم‌ترین مفاهیمی هستند که شما با خواندن این کتاب با آن‌ها آشنا می‌شوید. یکی از نقاط قوت این کتاب تاکید مولف بر سیر زندگی کیرکگور است. کلر کارلایل زندگی و فلسفه‌ی کیرکگور را درهم پیچده و به‌هم آمیخته می‌بیند، در نتیجه، او سیر فلسفه‌ی این فیلسوف را به موازات وقایع مهم زندگی او مانند مرگ پدر و شکست عاطفی‌اش بیان می‌کند.

برای خوانندگانی که در ابتدای راه فلسفه هستند، آشنایی اجمالی با کیرکگور می‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای خرید این کتاب باشد. اگر از فلسفه‌ی اگزیستانسیال و شخصیت‌های مهم آن چیزی نمی‌دانید، این کتاب شما را با پدر این نحله‌ی فلسفی آشنا می‌کند. انسان نزد فلاسفه‌ی اگزیستانسیالیست چیزی نیست مگر موجودی که هویت خود را در مرور زمان و با انتخاب‌های پی‌درپی خود به دست می‌آورد. به عبارت دیگر، انسان آن موجود آزادی است که آزادی مطلق او به او اجازه می‌دهد که هرآنچه را می‌خواهد برگزیند و به آن تبدیل شود. اصل مهم فلسفه‌ی اگزیستانسیال تعهد و اخلاق است. درست است که انسان آزادی بی‌قیدوشرط دارد اما او در عین حال باید متعهد به ارزش‌های اخلاقی‌اش باشد. درست و غلط همواره و در هر تصمیمی در پیش پای انسان قرار دارد و همین باعث می‌شود اضطراب همواره همنشین او باشد. در دروازه‌ی ورود به دنیای فلسفه‌ی اگزیستانسیال با کیرکگور ملاقات خواهید کرد. کسی که فلسفه، الهیات و آزادی را به‌هم پیوند داده است.

معرفی و دانلود کتاب کیرکگور

این کتاب در هفت فصل تدوین شده است و هر فصل مقالات مختلفی را در بر گرفته است. کتاب کیرکگور با ترجمه‌ی محمدهادی حاجی‌بیگلو و به همت انتشارات علمی و فرهنگی در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب کیرکگور

  • این کتاب بسیار واضح و شفاف نوشته شده است و برای دانش‌جویان و دانش‌آموزانْ مقدمه‌ی مختصر و مفیدی فراهم می‌کند که از لایه‌های مختلف تفکر کیرکگور در ابعاد فلسفی، دینی و روانشناسی آن اطلاع پیدا کنند. فکر می‌کنم این کتاب در ردیف کتاب‌های خود کیرکگور قرار دارد و خواندنش برای درک نظریات این فیلسوف لازم است. (Jamie Turnbull, Philosophy in Review)
  • کلر کارلایل یک کار شگفت‌انگیز انجام داده و آن این است که به خوانندگان کمک کرده که کیرکگور را بهتر بشناسند. او این کار را با در اختیار گذاشتن زندگینامه‌ای جالب توجه و توضیح فلسفه‌ی این فیلسوف در خلال وقایع مهم زندگی‌اش انجام داده است. حقایق خیره‌کننده‌ی بسیاری در کتاب درباره‌ی چارچوب فلسفی و دین‌شناسانه‌‌ی این فیلسوف وجود دارد که نشان‌دهنده‌ی سیر گسترش نظریات کیرکگور است. (Alex Orenstein)
  • کلر کارلایل در این مقدمه‌ی نسبتاً کوتاه و روشن و با معرفی اندیشه‌ی دینی فلسفی سورن کیرکگارد، خدمت ارزشمندی را به دانش‌جویان مقطع کارشناسی و همچنین افراد غیرمتخصص علاقه‌مند انجام داده است. (Sanford Lakoff)

کتاب کیرکگور برای چه کسانی مناسب است؟

دانش‌جویان فلسفه و علاقه‌مندان به این حوزه این کتاب را خوش‌خوان و قابل‌فهم خواهند یافت.

در بخشی از کتاب کیرکگور: راهنمای سرگشتگان می‌خوانیم

کیرکگور در 1830 تحصیل در رشته‌ی الهیات را در دانشگاه کپنهاگ آغاز کرد و قصد کشیش شدن داشت (یک کشیش لوتری). این مسیر حرفه‌ای به نظر طبیعی می‌آمد، و یقیناً با آرزوهای پدرش نیز هم‌راستا بود. اما در دانشگاه یکباره مطالعات الهیاتی خویش را به‌خاطر فلسفه کنار گذاشت؛ چرا که فلسفه با عطش وی به ایده‌ها و ذهن تیز و ‌جست‌وجوگرش کاملاً همخوان بود. کیرکگور خصوصاً جذب فلسفه‌ی هگل شد، که در آن برهه نظام اندیشه‌ای نوین، پیشرو و هیجان‌انگیز محسوب می‌شد که در دایره‌ی روشنفکران دانمارک محور منازعاتی پرشور بود. کیرکگور علی‌رغم اهتمام و علاقه‌اش به فلسفه، اغلب به استادانش بدبین بود و از خودنمایی، سطحی بودن و نخوت فکری‌شان می‌نالید. کیرکگور مانند بسیاری کسان در اوان دهه‌ی سوم زندگی، درگیر پرسش‌هایی از این دست بود که چه زندگی‌ای شایسته‌ی زیستن است و بایستی به چه انتخاب‌هایی دست بزند؛ اما وقتی مطالعه‌ی دانشگاهیِ فلسفه - که علی‌الفرض جست‌وجوی حکمت بود - نتوانست کمکی به پرداختن به این پرسش‌های بنیادین کند، دچار نومیدی گشت.

کیرکگور که تا حدی از نفوذ غم‌افزای پدرش رهایی یافته بود، سبک زندگیِ لذت‌جویانه و منحطّی را پیش گرفت: پول بسیاری خرج لباس‌های مد روز، کالسکه‌ها و سیگارهای گرانقیمت کرد، و عمده‌ی وقتش را به کافه‌نشینی یا گردش در خیابان‌های کپنهاگ پرداخت. موهایش را بر فراز پیشانی‌اش رو به بالا شانه می‌کرد (یکی از آشنایانش گفته تا شش اینچ، که البته باورش دشوار است)، از سرگرم کردن مردم با حرف‌های بذله‌گویانه لذت می‌برد، و به این صورت تبدیل به جوان فعالِ جذاب و شناخته‌شده‌ای در عرصه‌ی اجتماع شد.

فهرست مطالب کتاب

تشکر و قدردانی
فهرست آثار کیرکگور
مقدمه
فصل اول: زندگی و آثار کیرکگور
کیرکگور: زندگی‌نامه‌ای مختصر
همسویی‌های زندگی و فلسفه‌ی کیرکگور
کیرکگور «واقعی» کیست؟
فصل دوم: مسئله‌ی ارتباط
ارتباط غیرمستقیم
نامواره‌های کیرکگور
نوشتن علیه فلسفه
فصل سوم: نقد کیرکگور به هگل
فلسفۀ هگل: عقل‌گرایی، تاریخ، آشتی
فلسفۀ هگلی در دانمارک
یا این/یا آن: نقد کیرکگور به هگل
فصل چهارم: انفسیّت و حقیقت
پی‌نوشت غیرعلمی نهایی: حقیقت مسیحیت
امر زیباشناسانه، امر اخلاقی و امر دینی
سپهرهای باشندگی در نظر کیرکگور
فصل پنجم: مسئله‌ی گناه
گناه چیست؟
مفهوم اضطراب: روانشناسیِ گناه
بیماری به سوی مرگ: گناه و نومیدی
فصل ششم: ترس و لرز: ایمان فراسوی عقل
طرح داستان ابراهیم
پاسخ به رنج: ترک و ایمان
ابراهیم و اخلاق – سه مسئله
فصل هفتم: پاره‌های فلسفی: پارادوکس مسیحیت
سقراط، هگل و مسیحیت
پارادوکس کلیماکوس: چگونه می‌توان حقیقت را آموخت؟
ایمان و تاریخ
نتیجه‌گیری
برای مطالعه‌ی بیشتر
پی‌نوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کیرکگور: راهنمای سرگشتگان
نویسنده
مترجممحمدهادی حاجی بیگلو
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات225
زبانفارسی
شابک978-600-436-594-9
موضوع کتابکتاب‌های بزرگان فلسفه
قیمت نسخه الکترونیک
۶۶۰۰۰ ۴۶,۲۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کیرکگور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کیرکگور

برای دریافت کتاب کیرکگور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.