معرفی و دانلود کتاب چه کسی تغییر را کشت؟: راهکارهای پیاده سازی موفق در سازمان‌ها

عکس جلد کتاب چه کسی تغییر را کشت؟: راهکارهای پیاده سازی موفق در سازمان‌ها
قیمت:
۶۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چه کسی تغییر را کشت؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چه کسی تغییر را کشت؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چه کسی تغییر را کشت؟: راهکارهای پیاده سازی موفق در سازمان‌ها

کن بلانچارد در کتاب چه کسی تغییر را کشت؟ به این نکته اشاره می‌کند که امروزه یکی از معمول‌ترین وظایف سازمان‌ها در سرتاسر جهان این است که ابتکاراتی برای تغییر در نظر می‌گیرند. تغییراتی که اغلب بزرگ و اساسی هستند و هزینه‌ی اجرایی بالایی نیز دارند. این نوع از تغییرات البته برای بهبود وضعیت موجود طراحی شده‌اند اما چیزی در حدود 50 تا 70 درصد از این تلاش‌ها برای تغییر، با شکست مواجه می‌شوند؛ تعداد کمی از آن‌ها به‌طور ناگهانی از بین می‌روند و برخی نیز کاملاً نابود می‌شوند که این موضوع موجب تضعیف منابع، انرژی و روحیه‌ی سازمان خواهد شد.

درباره‌ی کتاب چه کسی تغییر را کشت؟

دکتر کن بلانچارد (Ken Blanchard) یکی از تأثیرگذارترین کارشناسان رهبری در جهان و نویسنده‌ای بسیار پرفروش است که در کتاب چه کسی تغییر را کشت؟ (Who Killed Change?: Solving the Mystery of Leading People Through Change) صحنه‌ی کشتار و پیگیری یک قتل را به تصویر کشیده است. اما چه کسی یا چه چیزی «تغییر» را کشته است؟ او به‌شکلی نمادین عواملی را که موجب جلوگیری از پیشرفت و تغییر یک سازمان می‌شوند، به جایگاه اعترافات فراخوانده و از آن‌ها بازجویی می‌کند. عواملی چون فرهنگ، تعهد، حمایت و ارتباطات که شاید در نگاه اول اصلاً ظنّی به آن‌ها برده نشود اما در واقع همگی در قتل تغییر مقصر هستند!

کتاب چه کسی تغییر را کشت؟ داستان یک کارآگاه مشابه کلمبو به‌نام مایک مک‌نالی را روایت می‌کند که در حال تحقیق در مورد قتل یک تغییر دیگر است. مأمور مک‌نالی یک‌به‌یک و به‌نوبت با سیزده مظنون اصلی پرونده مصاحبه می‌کند، از جمله فردی تأثیرگذار به‌نام ویکتوریا ویژن و مدیری به‌نام ارنست دقیقه‌نودی، کلیر که مدیر اجرایی‌ست و التهاب حنجره‌اش ارتباط را غیرممکن می‌کند و چندین شخصیت مشکوک دیگر... . حقیقت اصلی پیرامون این داستان این است که بسیاری از افراد در سازمان‌ها و حتی گروه‌ها، به‌طور عمدی یا ناخواسته تلاش‌های موجود برای تغییر را خنثی می‌کنند. همه‌ی مظنونان این پرونده مطمئناً برایتان آشنا هستند و شما باید آن‌ها را با محل‌کار خود مرتبط کنید. تلاش کنید الگوهای تکراری را به خاطر بیاورید و تکه‌های پازل را در کنار هم قرار دهید. در پایان، مأمور مک‌نالی قضیه را به‌گونه‌ای حل می‌کند که در خلال این پروسه، شما نکات ارزشمندی را خواهید آموخت تا خودتان به یک عامل تغییر مؤثر در سازمانتان تبدیل شوید.

معرفی و دانلود کتاب چه کسی تغییر را کشت؟

کن بلانچارد که بنیان‌گذار و مدیر ارشد یک شرکت بین‌المللی آموزش مدیریت و مشاوره نیز هست، این کتاب را با توجه به تجربیات سال‌ها مدیریت خود به رشته‌ی تحریر درآورده است. او همچنین بخشی را تحت‌عنوان راهنمای گام‌به‌گام در انتهای کتاب در اختیار مخاطبان قرار داده که کمک می‌کند بفهمید چگونه می‌توانید از درس‌های داستان به‌شکلی کاربردی در دنیای واقعی استفاده کنید. یک‌سری سؤالات کلیدی نیز در ادامه آمده که پاسخ دقیق به آن‌ها، بهترین راه اجرای ابتکارات را برای تغییر سازمانتان تضمین می‌کنند. ویژگی اصلی کتاب بلانچارد شاید این باشد که برخلاف راهنماهای موجود دیگر، در قالب داستان درس‌ها را به شما آموزش می‌دهد و از این نظر می‌توان اینطور در نظر گرفت که خواننده به هیچ‌وجه خسته نخواهد شد و بالعکس، مشتاقانه مطالعه‌ی کتاب را ادامه خواهد داد.

بسیاری از مدیران اجرایی سازمان‌ها که پیش‌تر این کتاب را مطالعه کرده‌اند، تأکید دارند که لازم است این کتاب توسط هر مدیری و همچنین تیم کارکنان او خوانده شود. حتی شاید بد نباشد اگر با کمک مدیریت منابع انسانی، جلساتی را خارج از زمان کاری و به‌شکل فوق‌برنامه‌ای لذت‌بخش برای نیروها در نظر بگیرید که در آن این کتاب خوانده شده و نکات آن به‌شکل دقیق بررسی شوند. شاید طلایی‌ترین مطلبی که بلانچارد در پایان کتاب به آن اشاره کرده این باشد: «تغییر تنها زمانی می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد که شخصیت‌های معمولی در یک سازمان استعدادهای منحصربه‌فرد خود را با یکدیگر پیوند زده و به‌طور مداوم دیگران را نیز در شروع، اجرا و حفظ تغییرات مشارکت دهند.»

انتشارات ناب‌اندیشان کتاب چه کسی تغییر را کشت؟ را با ترجمه‌ی فارسی جلال دشتی منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند این حوزه قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب چه کسی تغییر را کشت؟

  • یک راه منحصربه‌فرد برای تماشای تغییرات. همه‌ی آنچه دنیا بدان نیاز دارد یک تغییر کارساز است. (دکتر اسپنسر جانسون، پزشک و نویسنده)
  • این کتاب سرشار از بینش‌های عظیم است. (جان آساراف)
  • این کتاب راهنما شما را برای ارزیابی سلامت ابتکاراتتان در سازمان یاری می‌دهد و کمک می‌کند بهترین راه‌ها را برای فعال کردن و نگهداری تغییرات مورد نظرتان به کار بگیرید. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب چه کسی تغییر را کشت؟ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم به‌عنوان یک مدیر در پی ایجاد تغییرات مثبت در سازمان خود هستید یا در سازمانی عضویت دارید که دلتان می‌خواهد در آنجا به‌شکلی تأثیرگذار عمل کنید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب پیش رو را مطالعه و پرونده‌ی قتل را همراه کارآگاه مک‌نالی بررسی کنید.

در بخشی از کتاب چه کسی تغییر را کشت؟: راهکارهای پیاده سازی موفق در سازمان‌ها می‌خوانیم

نفر بعدی، آقای تعهد بود که وارد اتاق بازجویی شد. او با چهره‌ای جدی اما صمیمی به کارآگاه مک‌نالی لبخند زد، دست داد و نشست.

مک‌نالی گفت: «به خاطر این که تشریف آوردید متشکرم. همان‌طور که می‌دانید من در حال تحقیق درباره‌ی کشته شدن تغییر هستم. ممکن است قبل از هر چیز کمی درباره خودتان حرف بزنید؟»

«با کمال میل. می‌دانید که من هم مثل خیلی از کارکنان این‌جا وظایف متعددی دارم. اما وظیفه‌ی اصلی من آن است کاری کنم تغییراتی که در این‌جا می‌خواهیم اعمال کنیم مورد پذیرش کارکنان قرار گیرند.» در اینجا تعهد سکوت کرد و به مک‌نالی خیره شد.

مک‌نالی فهمید که حالا باید وارد جرئیات بیش‌تری شود و پرسید: «اگر ممکن است کمی بیش‌تر موضوع را باز کنید مثلاً آیا می‌توانید به من بگویید شما چگونه در زمینه‌ی پذیرش تغییر با مدیریت شرکت همکاری می‌کردید؟»

تعهد با لبخند پاسخ داد: «خوشحال می‌شوم در این باره صحبت کنم. من نمی‌دانم شما تا به حال با چه کسانی صحبت کرده‌اید و نمی‌خواهم گفته‌های ایشان را نقض کنم. اما طی این سال‌ها من چیزهای زیادی از تغییراتی یاد گرفته‌ام که در این‌جا داشته‌ایم و بزرگ‌ترین درسی که آموخته‌ام این است که وقتی تغییر جدیدی وارد سازمان می‌شود، کارکنان ما نگرانی‌های نسبتاً قابل پیش‌بینی‌ای دارند و اگر ما به این نگرانی‌ها پاسخ ندهیم، تغییر، بلافاصله شکست خواهد خورد. وقتی تغییر را به کارکنان معرفی می‌کنیم به نظر می‌رسد آن‌ها به اطلاعات بیش‌تری نیاز دارند. آن‌ها می‌خواهند بدانند چرا به تغییر نیاز دارند. من با آقای ضرورت در این زمینه کار می‌کنم. آن‌ها همچنین نگرانی‌های شخصی دارند. البته هر کسی که به انجام تغییری دعوت می‌شود، همواره نگران پیروزی یا شکست در پیاده‌سازی تغییر است. رهبری سازمان چه بخواهد و چه نخواهد، تا وقتی کارکنان نفهمند تغییر چه تأثیری روی آن‌ها خواهد گذاشت آن را نخواهند پذیرفت. جناب کارآگاه، اگر ما این نگرانی‌ها را مورد توجه قرار دهیم و آن‌ها را برطرف کنیم، شانس بیش‌تری در جلب حمایت کارکنان خواهیم داشتیم و وظیفه من این است که این نگرانی‌ها را برطرف کنم.»

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی این کتاب
صحنه جنایت
مظنون شماره 1: فرهنگ
مظنون شماره 2: تعهد
تأملاتی درباره فرهنگ و تعهد
مظنون شماره 3: حمایت
مظنون شماره 4: تیم رهبری تغییر
مظنون شماره 5: ارتباطات
تأملاتی درباره حمایت، تیم رهبری، تغییر و ارتباطات
مظنون شماره 6: ضرورت
مظنون شماره 7: آینده‌نگری
تأملاتی درباره ضرورت و آینده‌نگری
مظنون شماره 8: برنامه
مظنون شماره 9: بودجه
آخرین لحظات با تغییر
مظنون شماره 10: مربی
مظنون شماره 11: انگیزش
تأملاتی درباره برنامه، بودجه، مربی و انگیزش
مظنون شماره 12: مدیریت عملکرد
مظنون شماره 13: پاسخ‌گویی
ابرپلیس‌ها و ذی‌نفعان
گزارش کالبدشکافی
معرفی قاتل: فقط مدعوین
تغییر زنده است!
راه‌کارهای پیاده‌سازی موفق تغییر در سازمان‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چه کسی تغییر را کشت؟: راهکارهای پیاده سازی موفق در سازمان‌ها
نویسنده
مترجمجلال دشتی
ناشر چاپیانتشارات ناب اندیشان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-95810-6-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چه کسی تغییر را کشت؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چه کسی تغییر را کشت؟

برای دریافت کتاب چه کسی تغییر را کشت؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.