معرفی و دانلود کتاب کارکنان: راهنمای گام به گام رهبری کارکنان برای ایجاد، مدیریت و حفظ سازمان‌های ناب

برای دانلود قانونی کتاب کارکنان: راهنمای گام به گام رهبری کارکنان برای ایجاد، مدیریت و حفظ سازمان‌های ناب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارکنان: راهنمای گام به گام رهبری کارکنان برای ایجاد، مدیریت و حفظ سازمان‌های ناب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارکنان: راهنمای گام به گام رهبری کارکنان برای ایجاد، مدیریت و حفظ سازمان‌های ناب

کتاب کارکنان: راهنمای گام به گام رهبری کارکنان برای ایجاد، مدیریت و حفظ سازمان‌های ناب راهنمایی برای مدیریت کردن نیروهای انسانی است و به مدیران سازمان‌ها نشان می‌دهد که چطور با تغییر دادن نگرش کارمندان و همراهی آنان می‌توان مجموعه را به سمت پیشرفت و بهبودی سوق داد. این کتاب دربردارنده‌ی 15 اصل کاربردی و تثبیت‌شده است که به رهبران کمک می‌کند به تفکر ناب دست یابند، این فکر و جریان ارزشی را به کارکنانشان انتقال دهند، سیستم‌سازی و تیم‌سازی کرده، و در نهایت بتوانند سازمان را متحول کنند.

درباره‌ی کتاب کارکنان: راهنمای گام به گام رهبری کارکنان برای ایجاد، مدیریت و حفظ سازمان‌های ناب

خیلی از مدیران و رهبران متوجه مشکلات سازمانشان هستند ولی نمی‌دانند چطور باید آن را برطرف کنند! قاعدتاً قدم اول برای حل مشکل، ایجاد تغییر در بخش‌هایی از مجموعه و اصلاحات است. اما این فرآیند آن‌چنان‌که به نظر می‌رسد، ساده و آسان نیست. اساساً تغییر مفهومی پیچیده و چندلایه است که بیشتر باید از پایین به بالا باشد. به عبارت بهتر، تحولات در وهله‌ی اول باید در نیروهای انسانی رخ دهد. کتاب کارکنان (People) نوشته‌ی استیو گران (Steve Gran)، رابرت مارتیچنکو (Robert Martichenko)، والت میلر (Walt Miller) و راجر پیرس (Roger Pearce) به همین مسأله پرداخته و کوشیده اصول و مبانی آن را توضیح دهد. این راهنما درواقع برای رهبران سازمان‌هاست و قصد دارد به آن‌ها کمک کند تا هم خود و هم مجموعه‌شان را به حالت ناب تبدیل سازند. به‌زعم نویسندگان کتاب، یکی از راه‌های رسیدن به این مقصود، تمرکز روی کارکنان و هدایت آنان است. اعتقاد مؤلفان بر این است که اگر بتوان تفکر و نگرش ناب را به کارمندان انتقال داد و آن‌ها نیز همراه و پذیرای این تفکر نو باشند، سیستم به‌مرور تغییر خواهد کرد و این الگو در تمام سازمان جاری و ساری خواهد شد. پس نتیجه می‌گیرند که گام مهم در ایجاد تغییرات، متحول کردن نیروی انسانی و ایجاد آمادگی در آن‌ها است.

تغییر می‌تواند به اشکال مختلف و در سطوح متفاوتی انجام گیرد. برخی از مدیران نگاهی سطحی و ساده به این مفهوم دارند. این نگرش باعث می‌شود که تغییرات سازمان آن‌ها خیلی کند رخ بدهد و موقتی باشد. یعنی با رفتن مدیر یا جابه‌جایی نیروها همه‌چیز به حالت قبل بازمی‌گردد. اما دسته‌ای از مدیران نگرشی بسیار عمیق‌تر دارند. آن‌ها می‌دانند که تغییرات دائمی و مؤثر یا اصطلاحاً ناب، زمانی اتفاق می‌افتند که همه در آن نقش داشته باشند. به عبارت بهتر، این تحولات اجباری و دستوری نیستند، بلکه افراد مجموعه ضرورت آن را درک می‌کنند و خود در اجرای آن پیشگام می‌شوند. در این صورت حتی با تغییر رهبران، باز هم مجموعه به مسیر درستش ادامه خواهد داد و خللی در برنامه‌ها پیش نمی‌آید. و این اوج تعالی یک سازمان خواهد بود. اما چطور به این مرحله برسیم؟ استیو گران، رابرت مارتیچنکو، والت میلر و راجر پیرس که همگی از کارآفرینان و مدیران برجسته و موفق آمریکای شمالی محسوب می‌شوند، در کتاب کارکنان: راهنمای گام به گام رهبری کارکنان برای ایجاد، مدیریت و حفظ سازمان‌های ناب به 15 اصلی اشاره می‌کنند که به رهبران کمک می‌کند به تغییرات ناب دست پیدا کنند. این اصول در عین سادگی، بسیار کاربردی و قابل‌اعتنا هستند. می‌توان آن‌ها را در انواع سازمان‌ها پیاده کرد و به موفقیت رسید.

استیو گران، رابرت مارتیچنکو، والت میلر و راجر پیرس با مطرح کردن این اصول پانزده‌گانه در کتاب کارکنان: راهنمای گام به گام رهبری کارکنان برای ایجاد، مدیریت و حفظ سازمان‌های ناب در حقیقت یک نقشه‌ی راه و دستورالعمل گام‌به‌گام پیش پای رهبران می‌گذارند. مراحل به‌گونه‌ای طراحی‌شده که رهبر ابتدا در تفکر و تأمل خود تغییر ایجاد کند، سپس این تغییر نگرش را به بیرون و افراد انتقال دهد. نویسندگان معتقدند این شیوه باعث می‌شود بتوان تیم‌سازی و سیستم‌سازی کرد؛ فاکتورهایی که در تحول سازمان بسیار ضروری هستند و آن را محتمل و شدنی خواهند کرد. کتاب این ایده را دنبال می‌کند که مدیر باید بتواند کارکنانش را مجاب کند و اگر مقاومتی در آن‌ها دید باید حتماً آن را حل نماید. چون این مسأله در ادامه گریبان‌گیر خواهد شد و تغییر را به چالش خواهد کشید.

کتاب کارکنان: راهنمای گام به گام رهبری کارکنان برای ایجاد، مدیریت و حفظ سازمان‌های ناب به همت انتشارات ناب اندیشان چاپ و عرضه شده است.

کتاب کارکنان: راهنمای گام به گام رهبری کارکنان برای ایجاد، مدیریت و حفظ سازمان‌های ناب برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مدیران و رهبران سازمان‌ها توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب کارکنان: راهنمای گام به گام رهبری کارکنان برای ایجاد، مدیریت و حفظ سازمان‌های ناب می‌خوانیم

در ترسیم تصویر آینده ناب شرکت برای کارکنان، جایگاه و نحوه کارکرد هر شغل و روابط آن با سایر شغل‌ها باید به روشنی شرح داده شود. ولی بدانید که هرقدر هم توضیحات‌ شما کامل و بدون نقص باشد، با مقاومت‌هایی (resistance) مواجه خواهید شد. پس آماده برخورد با این مقاومت‌ها باشید و برای برخورد با آن‌ها برنامه‌ معینی تهیه کنید. ساده‌ترین راه برای برخورد با چنین مقاومت‌هایی این است: بگذارید اعضای تیم بدانند که شما عمیقا علت مقاومت ایشان را درک می‌کنید. البته ایشان برای شما شروع خواهند کرد به بر شمردن موانع بسیار پیشآروی هر گونه تغییری تا شما را قانع کنند که تغییر وضع موجود، غیرممکن است. حالا شما باید چه کنید؟ شما باید هسته‌های عقلایی دلایل ایشان را بپذیرید و تأیید کنید و به ایشان بگویید: «بله قطعا این مشکلات پیشآروی ما خواهند بود اما ما برای آن‌ها برنامه‌های مقابله خواهیم داشت، برنامه‌هایی که قادر خواهند بود این مشکلات را از پیش پای ما بردارند و موانع را پشت سر بگذارند و در نتیجه، هیچ دلیلی برای ترس از تغییرات وجود ندارد.»

در مسیر گذار ناب باید همیشه مطمئن شوید که اعضای تیم می‌دانند قرار است با چه چیزهایی مواجه شوند. با این کار می‌توانید با مقاومت‌ها مبارزه کنید و از میزان ترس ایشان بکاهید. بگذارید مثالی بزنیم که موضوع را روشن کند: تصور کنید سوار هواپیما هستید و خلبان پشت بلندگو چنین اعلام کند: «مسافرین محترم، تکان‌های هواپیما به دلیل یک توده هوای ناپایدار است. لطفا کمربندهای مخصوص پرواز را بسته نگه دارید.» این جملات چه کمکی می‌کنند؟ طبعا کمک می‌کنند تا مسافران از تکان‌های احتمالی و شرایط ناشناخته نترسند. دفعه بعد که سوار هواپیما شدید و این جملات را از خلبان شنیدید به چهره سایر مسافرین نگاه کنید. قطعا متوجه خواهید شد وقتی هواپیما داخل یک چاله هوایی می‌افتد و به شدت تکان می‌خورد هیچ کس، دچار وحشت نخواهد شد. بدانید که یکی از علل مقاومت‌هایی که نمی‌توانید با آن برخورد کنید ترس از درد است. انسان‌ها از درد کشیدن می‌ترسند، حتی وقتی می‌دانند که در پایان، زندگی بهتری خواهند داشت.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
تنها راه تغییر: کارکنان
مقدمه
درآمدی بر سازمان ناب و رهبر ناب
کارکنان
فصل 1: درک عمیق تفکر ناب
فصل 2: رهبری سنتی در مقابل رهبری ناب
فصل 3: رهبری از طریق هدف و اصول
فصل 4: رهبری بر اساس چشم‌انداز
فصل 5: رهبر در مقام یادگیرنده و یاددهنده
فصل 6: پافشاری در مقابل پرسش‌گری
فصل 7: احترام به کارکنان
فصل 8: تفکر فرایندی و جریان ارزشی
فصل 9: سیستم‌های مدیریتی و نقش رهبر
فصل 10: از سیستم‌های ارزیابی موثر و کارآ استفاده کنید
فصل 11: تأمل
فصل 12: مدیریت زمان و کار استاندارد رهبر
فصل 13: مدیریت دیداری و رهبری «برو ببین»
فصل 14: تیم‌سازی
فصل 15: در مورد تفکر ناب، یا کارکنان را متقاعد کنید یا با مقاومت‌ها به طور جدی برخورد کنید
نتیجه‌گیری
سازمان ناب و رهبر ناب
درباره نویسندگان
درباره مترجمان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارکنان: راهنمای گام به گام رهبری کارکنان برای ایجاد، مدیریت و حفظ سازمان‌های ناب
نویسنده، ، ،
مترجمکاظم موتابیان، مریم دربندی
ناشر چاپیانتشارات ناب اندیشان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات226
زبانفارسی
شابک978-622-99668-3-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کارکنان: راهنمای گام به گام رهبری کارکنان برای ایجاد، مدیریت و حفظ سازمان‌های ناب

برای دریافت کتاب کارکنان: راهنمای گام به گام رهبری کارکنان برای ایجاد، مدیریت و حفظ سازمان‌های ناب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.