معرفی و دانلود کتاب کانبان از آغاز تا پایان

عکس جلد کتاب کانبان از آغاز تا پایان
قیمت:
۸۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کانبان از آغاز تا پایان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کانبان از آغاز تا پایان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کانبان از آغاز تا پایان

آرت اسملی در کتاب کانبان از آغاز تا پایان به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید با اجرای یک سیستم کنترل تولید عالی، تحول تولیدتان را از تمرکز بر بهبودهای مجزا، به سوی بهبود کل سیستم تولید در سطح کارخانه‌تان پیش ببرید. اکثر شرکت‌ها در این زمینه بر نقاطی تمرکز می‌کنند که شاید آنقدرها در بهبود روند کلی مؤثر نباشند و پس از اجرای آن‌ها تنها تغییراتی جزئی حاصل شود، اما اسملی در این کتاب، مواردی جدیدتر و به‌روزتر را مورد بررسی قرار داده است.

درباره‌ی کتاب کانبان از آغاز تا پایان

در درجه‌ی اول بهتر است بدانیم که اصلاً کانبان چیست؟ کانبان روشی پرطرفدار و البته بسیار کاربردی‌ست که در بهبود سرویس‌های دانش‌محور و در تعریف و مدیریت این دسته از سیستم‌ها مؤثر است. از طریق کانبان، تصویرسازی امور ممکن خواهد شد و بهره‌وری به بالاترین میزان خود خواهد رسید، تا جایی‌که محصولات و خدمات کارخانه‌ی شما به‌صورت مستمر بهبود پیدا می‌کنند.

آرت اسملی (Art Smalley) یکی از اولین خارجی‌هایی بود که کارمند دائمی شرکت موتور تویوتا در ژاپن شد و پس از آن به راه‌اندازی تأسیسات تویوتا در ایالات متحده و سایر کشورهای غربی نیز کمک کرد. او با تکیه بر سال‌ها تجربه‌ی خود در زمینه‌ی مدیریت، اقدام به تألیف کتاب راهنمای کانبان از آغاز تا پایان (Creating Level Pull) کرده که یه جرئت می‌توان ادعا کرد از بهترین منابع موجود در این زمینه است. در این کتاب می‌خوانید که کانبان در اکثر شرکت‌ها بر نقطه‌ی کایزن (به‌عنوان مثال، کاهش زمان راه‌اندازی، پیاده‌سازی 5S و غیره) متمرکز است و این تمرکز تنها بخش کوچکی از جریان ارزش را که از مواد خام به محصولات نهایی می‌رسد، بهبود می‌بخشد. در موارد دیگر دیده شده که برخی کارخانجات فقط روی فلو کایزن تمرکز می‌کنند که باعث بهبود کلی محصولات می‌شود. اما ایجاد کشش سطح نشان می‌دهد که چگونه شرکت‌ها می‌توانند با معرفی یک سیستم کانبان عالی و بی‌نقص، به حداکثر میزان بهره‌وری برسند.

معرفی و دانلود کتاب کانبان از آغاز تا پایان

آرت اسملی در ادامه می‌گوید که با وجود چنین سیستمی، هر فعالیت تولیدی دقیقاً مواد مورد نیاز خود را از فعالیت قبلی درخواست می‌کند و تقاضا از سوی مشتری برای روان کردن فعالیت‌های تولید در سراسر کارخانه یکسان می‌شود. کتاب کانبان از آغاز تا پایان به زبان ساده و روان نوشته شده است و در فرآیند پیاده‌سازی با استفاده از فرمت پرسش و پاسخ واضح به شما کمک خواهد کرد. اسملی همچنین نمودارها، نقشه‌های جریان ارزش و فرمول‌های کلیدی راهنمایی را در این کتاب مرجع آورده که بی‌شک به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. نویسنده با استفاده از مثال‌های عینی و واقعی از روند کانبان در کارخانجات موفق، به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید به یک سیستم کشش قوی تبدیل شوید و به‌شکل مستمر در فرآیند تولید و ارائه‌ی خدمات بهبود پیدا کنید.

اما در کتاب کانبان از آغاز تا پایان می‌خوانید که موفق شدن و رسیدن به نتیجه در چنین فرآیندی، نیازمند پاسخ دادن به دوازده سؤال مهم، کلیدی و حتی حیاتی‌ست که اسملی آن‌ها را مطرح کرده. از جمله اینکه چه اقلامی باید در موجودی کالاهای نهایی نگهداری شوند و چه اقلامی را باید سفارش داد؟، چگونه می‌توانیم سیستم را در برابر بی‌ثباتی بافر کنیم؟، چگونه فرآیندهای دسته‌ای را زمان‌بندی کنیم؟، و چگونه برنامه‌ی تولید کارخانه را سطح‌بندی کنیم؟ توجه دقیق به تسطیح (که هیجونکا نامیده می‌شود) به تسهیلات اجازه می‌دهد تا تغییرات تقاضا را با حداقل موجودی، حداقل هزینه‌های سرمایه و حداقل نیروی انسانی و زمان تولید تطبیق دهند.

آرت اسملی کتاب راهنمای کانبان از آغاز تا پایان را در شش بخش به رشته‌ی تحریر درآورده که عناوین این بخش‌ها عبارتند از: «آغاز کار»، «هماهنگ کردن توانایی سیستم تولید با تقاضا»، «استقرار فرآیند سرعت‌ساز»، «کنترل تولید بالای جریان»، «گسترش سیستم» و «تثبیت و بهبود سیستم» می‌شوند. در پایان کتاب نیز بخشی تحت‌عنوان «نتیجه‌گیری» و یک پیوست درباره‌ی کانبان آمده که به نوبه‌ی خود در فهم بهتر مطالب شما را یاری خواهند کرد.

انتشارات ناب‌اندیشان کتاب کانبان از آغاز تا پایان را با ترجمه‌ی فارسی کاظم موتابیان و آزاده رادنژاد منتشر کرده و در اختیار مخاطبان این حوزه قرار داده است.

کتاب کانبان از آغاز تا پایان برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب این کتاب مدیران صنایع و کارخانجات و همچنین کارشناسان پروژه‌ای هستند که به‌دنبال راه‌هایی برای بهبود کلی سیستم خود می‌گردند.

در بخشی از کتاب کانبان از آغاز تا پایان می‌خوانیم

در هر سیستم تولیدی‌، دستیابی به حرکت پیوسته‌ی مواد و محصولات،‌ موفقیتی در خور توجه است و ناب‌اندیشان همواره می‌کوشند در هر جا که بتوانند حرکت پیوسته را مستقر کنند. اما واقعیت این است که همیشه فرآیندهای ناپیوسته بالای جریانی وجود خواهند داشت که فرآیندهای پایین جریان باید مواد و قطعات خود را از آن‌ها تأمین کنند. افزون بر این، بسیاری از فرآیندهای داخلی، همچنان دسته‌ای تولید می‌کنند و باید به دیگر فرآیندها سرویس دهند. در چنین حالتی، چالش واقعی همانا ایجاد شرایطی است که در آن فرآیندهای پایین جریان بتوانند موادی را دریافت کنند که دقیقاً نیاز دارند و در زمانی که دقیقاً نیاز دارند، در حالی که فرآیندهای بالای جریان بتوانند با حداکثر بازدهی ممکن کار کنند. اینجا است که هموارسازی تقاضا و تولید کششی اهمیت حیاتی پیدا می‌کنند.

من در سرتاسر جهان و در صنایع مختلف از کارخانه‌های مختلفی بازدید کرده‌ام، و به ندرت با چیزی شبیه به سیستم تولید کششی هموار مواجه ‌شده‌ام و در عوض، فقط شاهد پیشرفت در استقرار حرکت پیوسته و انجام بهبودهایی در سطح هر فرآیند بوده‌ام که به کمک کایزن‌های نقطه‌ای و فرآیندیی‌ چون پنج اس، تثبیت فرآیند یا کاهش زمان تبدیل انجام شده‌اند.

دلیل این امر روشن است: آفرینش سیستم تولید هموار کششی در یک عملیات تولیدی و با هر سطحی از پیچیدگی، کار آسانی نیست. حتی در تویوتا نیز استقرار چنین سیستمی در سطح شرکت، حاصل 20 سال کار و تجربه سخت بوده است (از 1953 تا 1973). برای چنین کاری، کوشش همآهنگ و همگانی تمام افراد لازم است، کوششی مبتنی بر توجه تمام به نیازهای جریان ارزش تمام خانواده‌های محصول. این کار، مستلزم کایزن سیستمی حرکت مواد و اطلاعات، برای پشتیبانی از تمام جریان‌های ارزش داخلی است.

فهرست مطالب کتاب

سپاسگزاری
آفرینش کشش هموار: تجربه‌ی ایران
پیشگفتار
مقدمه‌ی نویسنده
بخش 1: آغاز کار
بخش 2: همآهنگ کردن توانایی سیستم تولید با تقاضا
بخش 3: استقرار فرآیند سرعت‌ساز
بخش 4: کنترل تولید بالای جریان
بخش 5: گسترش سیستم
بخش 6: تثبیت و بهبود سیستم
نتیجه‌گیری
درباره‌ی نویسنده
درباره‌ی مترجمان
پیوست: درباره‌ی کانبان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کانبان از آغاز تا پایان
نویسنده
مترجمکاظم موتابیان، آزاده رادنژاد
ناشر چاپیانتشارات ناب اندیشان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات148
زبانفارسی
شابک978-622-95810-7-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه، کتاب‌های مهندسی صنایع
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کانبان از آغاز تا پایان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کانبان از آغاز تا پایان

برای دریافت کتاب کانبان از آغاز تا پایان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.