معرفی و دانلود کتاب پیش از آنکه بخوابم

عکس جلد کتاب پیش از آنکه بخوابم
قیمت:
۷۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیش از آنکه بخوابم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیش از آنکه بخوابم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیش از آنکه بخوابم

کتاب پیش از آنکه بخوابم نخستین رمان اس. جی. واتسون، نویسنده‌ی انگلیسی است که برای او شهرتی جهانی به ارمغان آورد. این رمان که از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است و جوایز بسیاری را از آن خود نموده، در ژانر جنایی نوشته شده و زندگی زنی به نام کریستین لوکاس را روایت می‌کند که به نوعی آلزایمر مبتلا شده، هر روز با فراموشی از خواب برمی‌خیزد و گذشته و حتی روز قبل را به خاطر نمی‌آورد. ضمن تلاش برای درمان این اختلال، حقایق هولناکی برملا می‌شود...

درباره‌ی کتاب پیش از آنکه بخوابم

چه می‌شد اگر هر بار آدم تازه‌ای از خواب بیدار می‌شدیم؟ آدم جدیدی با یک حافظه‌ی نو، کسی که نه تنها هیچ چیز از گذشته‌اش به یاد نمی‌آورد، بلکه حتی نمی‌داند روز قبل چه کارهایی کرده است. شاید خیال اینکه هیچ کدام از دردها و خوشی‌های گذشته را به یاد نیاوریم و حسرت چیزی در دلمان ماندگار نشود، وسوسه‌انگیز و خوشایند به نظر بیاید. این اتفاقی است که برای کریستین لوکاس رخ داده و اس. جی. واتسون (S. J. Watson) در کتاب پیش از آنکه بخوابم (Before I Go To Sleep) با زبان خود او به روایت آن پرداخته است.

کریستین لوکاس زنی است که در اثر حادثه‌ای حافظه‌ی خود را از دست داده و هر بار که از خواب بیدار می‌شود، مثل یک نوزاد تازه متولدشده، هیچ چیزی را به خاطر نمی‌آورد. تمامی آدم‌های اطراف برای او غریبه هستند و خانه‌اش، فضایی که هر روز در آن بیدار می‌شود، و حتی احساساتی که تجربه می‌کند، او را غرق در ناشناختگی و سوءظن می‌کنند. به آدم‌های اطراف اشاره کردیم و باید بگوییم که کریستین هر روز خودش را در کنار مردی می‌یابد که می‌گوید همسرش است و هر بار صبورانه زندگی و شخصیت کریستین را از نو به او یادآور می‌شود. سرانجام کریستین کلافه از دست و پا زدن در تعلیق و سردرگمی دائمی، برای درمان به یک پزشک به نام دکتر نش مراجعه می‌کند. با پیشنهاد دکتر نش، هر روز یادداشت‌هایی از رخدادها و احساساتش می‌نویسد و کم کم از کنار هم قرار گرفتن این یادداشت‌ها به سرنخ‌هایی درباره‌ی خود و زندگی‌اش می‌رسد که پرده از حقایق هولناکی برمی‌دارند.

کتاب پیش از آنکه بخوابم رمانی در ژانر جنایی و معمایی است که در سه بخش به نگارش درآمده. این اثر با رویکرد روانشناختی نوشته شده و زوایای مختلف روان و حافظه‌ی انسان را وصف می‌کند. فضای رازآلود کتاب با تعلیق‌های ماهرانه همراه است و صبورانه سرنخ‌هایی به دست می‌دهد تا لایه‌لایه رازها و ابهامات را کنار بزند و با جذابیتی فوق‌العاده خواننده را تا انتها به دنبال خود بکشاند.

معرفی و دانلود کتاب پیش از آنکه بخوابم

اس. جی. واتسون از نویسندگان جدید و مشهور انگلیسی است که با انتشار کتاب پیش از آنکه بخوابم به شهرت جهانی رسید. او در سال 1971 در انگلستان به دنیا آمد و کتاب حاضر اولین رمان اوست. این نویسنده‌ی مشهور، سال‌ها در بیمارستان‌های مختلف در حوزه‌ی شنوایی‌سنجی کار کرده و ثمره‌ی همین سال‌ها حضور در بیمارستان، در کتاب حاضر گردآوری شده است.

کتاب پیش از آنکه بخوابم نخستین بار در سال 2011 به انتشار رسید و با تحسین منتقدین و استقبال خوانندگان در سطح جهانی روبه‌رو شد. نسخه‌ی فارسی آن با چند ترجمه به چاپ رسیده است. این نسخه را کیمیا جمشیدی به فارسی برگردانده و انتشارات راوشید به بازار کتاب ایران عرضه کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب پیش از آنکه بخوابم

  • ترجمه به بیش از 42 زبان دنیا و فروش بیش از شش میلیون نسخه در سطح جهان
  • پرفروش‌ترین کتاب ساندی تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • نامزد جایزه‌ی کتاب منتخب گودریدز در عناوین جنایی و معمایی در سال 2011
  • نامزد جایزه‌ی بری برای بهترین رمان اول در سال 2012
  • نامزد جایزه‌ی آنتونی برای بهترین رمان اول در سال 2012
  • بهترین کتاب جنایی سال به انتخاب گلکسی نشنال در سال 2011
  • برنده‌ی جایزه‌ی انجمن نویسندگان جنایی جان کریسی در سال 2012

نکوداشت‌های کتاب پیش از آنکه بخوابم

  • کتابی هولناک و به یادماندنی و بهترین رمان نخست در ژانر جنایی است. (ساندی تایمز)
  • نخستین رمان اس. جی. واتسون حتی یک نقطه‌ی اشتباه کوچک هم ندارد. به طرز درخشانی ساده و به یادماندنی است. (Financial Times Weekend)
  • ساختار کتاب پیش از آنکه بخوابم آنقدر خیره‌کننده است که حواستان را از کیفیت نثر آن پرت می‌کند. بدون شک این کتاب یک رمان جنایی ادبی است. (روزنامه گاردین)
  • انتخاب سوژه‌ی واتسون هوشمندانه، باورپذیر و خوشایند است. کریستین لوکاس یک زندگی معمولی اما پر از احتمالات جذاب دارد. (The Independent)
  • بهترین رمان اولی است که در تمام عمرم خوانده‌ام. (تس گریتسن، نویسنده‌ی آمریکایی)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب پیش از آنکه بخوابم

بر اساس کتاب پیش از آنکه بخوابم فیلمی به همین نام با کارگردانی روان جافه (Rowan Joffe) و تهیه‌کنندگی ریدلی اسکات (Ridley Scott) در سال 2014 و در شهر لندن ساخته شد. نیکول کیدمن در نقش کریستین لوکاس بازی کرده و کالین فرث نقش همسرش را بر عهده گرفت. مارک استرانگ و آن ماری داف نیز از بازیگران دیگر فیلم بودند و ساخت موسیقی این فیلم را ادوارد شیرمور برعهده داشت. گفتنی است که بازی نیکول کیدمن در نقش کریستین لوکاس با استقبال و تحسین فوق العاده‌ی منتقدین روبه‌رو شد.

کتاب پیش از آنکه بخوابم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به علاقه‌مندان رمان‌های ژانر جنایی و معمایی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب پیش از آنکه بخوابم می‌خوانیم

بن می‌گوید: "دوست دارم، کریستین. این را هیچوقت فراموش نکن." در را پشت سرش می‌بندد و من به خانه برمی‌گردم. تقریباً اواسط صبح است. روی صندلی راحتی می‌نشینم. ظروف شسته‌شده و به طور مرتب روی آبچکان چیده شده‌اند، لباس‌های کثیف نیز در ماشین لباسشویی است. خودم را با این چیزها مشغول کردم اما اکنون احساس پوچی می‌کنم. آنچه بن گفت درست به‌نظرم می‌رسد. من حافظه‌ام را از دست داده‌ام و هیچ چیزی را به یاد نمی‌آورم. چیزی در این خانه نیست که یادم ‌بیاید قبلاً آن را دیده‌ باشم. حتی یک عکس (چه در اطراف آینه و چه در آلبومی که جلوی من است) که منجر شود زمانش را به خاطر بیاورم، و یا هیچ یک از خاطراتی که با بن داشتیم را بتوانم به خودم یادآوری کنم، به جز عکس هایی که امروز صبح با هم آنها را دیدیم. ذهن من کاملاً خالی است. چشمانم را می‌بندم و سعی می‌کنم روی چیزی تمرکز کنم. روی هرچیزی؛ مثلا روی دیروز یا روی کریسمسِ سال گذشته یا هر کریسمسی یا حتی روی عروسی‌ام. هیچ چیزی را به یاد نمی‌آورم و از جایم بلند می‌شوم. در خانه حرکت می‌کنم و به آرامی از اتاقی به اتاق دیگر می‌روم. در حالی که بدون مقصدِ خاصی مثل یک مردۀ متحرک حرکت می‌کردم، اجازه دادم تا دستم با دیوارها، میزها و پشت مبل‌ها برخورد کند، به طوری که کاملاً لمسشان نکنم. چطور عاقبتم اینجوری شد؟ به قالیچه‌ها، فرش‌های طرح‌دار، مجسمه‌های چینی روی طاقچه بالای شومینه و بشقاب‌های تزیینیِ چیده‌شده روی قفسه‌های ویترینِ اتاق غذاخوری نگاه می‌کنم. سعی می کنم به خودم بقبولانم که این‌ها مال من هستند. کاملا برای من. خانۀ من، شوهرِمن، زندگی من.

اما این چیزها مال من نیست. آنها بخشی از وجودِ من نیستند. در اتاق‌خواب، درِ کمد لباس را باز می‌کنم و ردیفی از لباس‌های تا شده و مرتب را می‌بینم که برایم آشنا نیستند، مثل نسخه‌ پوچ از زنی که هرگز قبلا او را ندیده بودم.

فهرست مطالب کتاب

بخش یکم - امروز
بخش دوم - وقایع روزانه کریستین لوکاس
بخش سوم - امروز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیش از آنکه بخوابم
نویسنده
مترجمکیمیا جمشیدی
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات229
زبانفارسی
شابک978-622-5767-83-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیش از آنکه بخوابم

Soha Shahrasebi
۱۴۰۳/۳/۵
اس جی واتسوننویسنده باشه….. خانوم کیمیا جمشیدی هم مترجم باشه میشه یک کتاب که نمیشه زمین گذاشتش تا اخرش. بسیار درخشان حالت ذهنی فردی که ممکنه الزایمر داشته باشه رو نشون میده. فیلمش با بازی نیکول کیدمن هست…و قطعا پایانش شوکه کنندست
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پیش از آنکه بخوابم

برای دریافت کتاب پیش از آنکه بخوابم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.