معرفی و دانلود کتاب پاداش ریسک: در کسب و کارتان اعتماد به نفس داشته باشید

عکس جلد کتاب پاداش ریسک: در کسب و کارتان اعتماد به نفس داشته باشید
قیمت:
۳۵۰۰۰ ۱۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پاداش ریسک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پاداش ریسک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پاداش ریسک: در کسب و کارتان اعتماد به نفس داشته باشید

اولیویا فون هولت، نویسنده‌ی کتاب پاداش ریسک یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین زنانی است که سال‌ها مشغول تدریس، سخنرانی، مربی‌گری و نگارش در زمینه‌ی موفقیت و کسب و کار بوده است. اولیویا در آغاز کتاب، داستان تاثیرگذاری از ماجرای اخراج شدن خود از شغلش و تجربه‌ی تلخ بیکاری و مشکلاتی که در آن دوره با آن‌ها درگیر بوده را روایت می‌کند. این اتفاق، جرقه‌ای است که الهام‌بخش نگارش این اثر می‌شود. او با تاکید بر اهمیت آمادگی در شرایط بحرانی و نیاز به منابع مناسب برای دوباره پیدا کردن تعادل در زندگی حرفه‌ای، تصمیم می‌گیرد تجربیات و آموخته‌هایش را در قالب این اثر گردآوری کند.

درباره‌ی کتاب پاداش ریسک

هر فرد بالغی در دوره‌ای از زندگی ممکن است خود را در شرایطی بیابد که کارش را از دست داده یا رها کرده و به دنبال کشف موقعیت‌ها و فرصت‌های شغلی جدید می‌گردد. به عقیده‌ی اکثریت، بیکاری و نداشتن شغل، یکی از استرس‌آورترین اتفاقاتی است که ممکن است هر کسی تجربه کند. البته که این موضوع حقیقت دارد؛ شکی نیست که نداشتن درآمد و فشار ناشی از ناآگاهی از آینده‌ی نزدیک می‌تواند هر فردی را به جنون بکشاند، اما به عقیده‌ی اولیویا فون هولت (Olivia Von Holt)، از سر گذراندن این دوره، قدمی ضروری برای تحقق اهدافی بلندپروازانه‌تر و کشف فرصت‌های جدید است. او این شرایط سخت و دشوار را به‌عنوان دریچه‌ی امیدی برای مواجه شدن با موقعیت‌های جدید شغلی، افزایش درآمد، پیشرفت حرفه‌ای، و حتی کسب مهارت‌های جدید و ورود به حوزه‌های تازه‌ی حرفه‌ای می‌بیند. البته که شرط تحقق تمام این شرایط، آمادگی کامل برای این موقعیت و مجهز شدن به تمام مهارت‌ها، ابزارها، درس‌ها و استفاده از تجربیات تمام افرادی است که در این زمینه حرفی برای گفتن دارند.

اهمیت این موضوع و کمبود منابع مفید در این زمینه، اولیویا فون هولت را به نگارش کتاب پاداش ریسک (The Reward of Risk: Embracing Confidence In Your Career) واداشت. مخاطب او در این اثر افرادی هستند که با شرایط سخت شغلی روبرو شده‌اند، یا حتی افرادی که به امید پیشرفت و ترقی در زمینه‌ی کاری، قدمی به سمت مسیری جدید برداشته‌اند. نویسنده امیدوار است با نگارش این اثر ابزار و مهارت‌های کافی برای مدیریت شرایط سخت شغلی و استفاده از موقعیت‌های ناراحت‌کننده و دشوار به نفع خود را در اختیار خوانندگان بلندپروازِ سرتاسر جهان قرار بدهد.

کتاب پاداش ریسک در هفت فصل کلی نگاشته شده است. اولیویا فون هولت در فصل اول کتاب تجربه‌ی اخراج شدن و تغییر جایگاه شغلی‌اش را روایت کرده و هدف خود از نگارش این اثر و دلایل اهمیت پرداختن به این مسئله را تشریح می‌کند. فصل دوم کتاب به آشنایی با مهم‌ترین ابزارها و مهارت‌های ضروری در دوره‌ی جستجو برای کار اختصاص یافته و موضوعات و نکات گسترده‌ای، مانند چگونگی تهیه‌ی رزومه، استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین و حتی لباس پوشیدن حرفه‌ای را پوشش می‌دهد. فصل سوم کتاب به معرفی و تشریح اهمیت شبکه‌سازی در زمینه‌ی پیشرفت شغلی اختصاص یافته و نکات و ابزارهای حیاتی برای شبکه‌سازی موثر و گسترده را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب پاداش ریسک

هولت در فصل چهارم به معرفی و آموزش مهارت‌های ضروری برای عبور از دوران‌های سخت حرفه‌ای و شخصی، مانند چگونگی مدیریت منابع مالی، حفظ اعتمادبه‌نفس و انگیزه و تربیت عادات بهینه پرداخته است. در فصل پنجم چرایی و چگونگی ریسک کردن در زمینه‌ی شغلی تشریح شده و پس از توجیه فواید ریسک کردن برای پیشرفت جایگاه شغلی، راهکارها و تجربیات مفید مختلفی برای تغییر و یا پیدا کردن مسیر حرفه‌ای جدید در اختیار مخاطب قرار داده شده است. فصل ششم به اهمیت مذاکره در ملاقات‌های کاری و نکات مهم برای تقویت این مهارت در هر فرد حرفه‌ای پرداخته است. در فصل هفتم و نهایی برخی نکات ضروری اضافه و آخرین توصیه‌های الهام‌بخش نویسنده به مخاطب برای سربلند بیرون آمدن از مسیر دشوار حرفه‌ای معرفی شده است.

کتاب پاداش ریسک با ترجمه‌ی ساسان جعفرنیا و مونا حضرتی و چاپ انتشارات زمان تغییر به شما تقدیم می‌شود.

در نکوداشت کتاب پاداش ریسک

  • اولیویا فون هولت موضوعات گسترده‌ای در زمینه‌ی پیشرفت شغلی، مانند بازاریابی، بیکاری، و نیازهای روزمره‌ مانند پوشش حرفه‌ای، برقراری روابط طولانی‌مدت شغلی و غیره را پوشش می‌دهد. خوانندگان مطالب را ساده، قابل فهم و هیجان‌انگیز خواهند یافت. (The BookLife)

کتاب پاداش ریسک برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب پاداش ریسک را به تمام افرادی که در مسیر تغییر یا کشف جایگاه و زمینه‌ی شغلی و حرفه‌ای خود هستند توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب پاداش ریسک: در کسب و کارتان اعتماد به نفس داشته باشید می‌خوانیم

شما می‌توانید روی حداقل یک بار اخراج شدن در زندگی کاری خود حساب کنید. در واقع، طبق مطالعه‌ی اداره‌ی آمار کار، بین سال‌های 2012 تا 2018، یک چهارم همه‌ی کارگران اخراج شدند. این بدان معناست که شما در حال حاضر با وضعیت مشابهی روبرو هستید یا در گذشته با آن مواجه بوده‌اید.

از دست دادن شغل می‌تواند از نظر عاطفی آزاردهنده باشد و باعث اضطراب شود. اما این احتمال وجود دارد که یک جنبه‌ی روشن وجود داشته باشد! اگر اخیراً شغل خود را از دست داده‌اید، از این فرصت استفاده کنید و اولویت‌های خود را بررسی کنید، به سمت چیزی که واقعاً شما را هیجان‌زده می‌کند بروید، تغییر شغلی ایجاد کنید و شاید حتی برخی از مهارت‌ها یا علایق پنهان را کشف کنید. از این فرصت برای توسعه نهایت استفاده را ببرید زیرا چه کسی می داند چه نوع پاداش فوق العاده‌ای در پیش است؟ همچنین می‌تواند انتخاب‌های غیرقابل دسترس، مانند فریلنسری یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار، جایگزین‌های قابل قبولی داشته باشد. این به شما این آزادی را می دهد که چیزهای جدید را امتحان کنید و در صورت لزوم مسیرهای شغلی خود را تغییر دهید.

در حالی که از دست دادن شغل هرگز آسان نیست، فرصتی برای ارزیابی مجدد اهداف و اولویت‌های حرفه‌ای شما ایجاد می‌کند. این یک راه عالی برای امتحان کردن چیزهای جدید است، خواه این یک سرگرمی باشد یا یک مسیر شغلی که ممکن است برای ارزش‌ها و علایق شما مناسب‌تر باشد. علاوه بر این، زمان بیشتری برای تمرکز بر روی مهم‌ترین چیزها و بهترین استفاده از فرصت‌هایی که ممکن است قبلاً در نظر نگرفته‌اید، خواهید داشت.

علاوه بر این، از دست دادن شغل نیازی به پایان امنیت مالی فرد ندارد. دوره‌ی انطباق ممکن است دشوار باشد، اما می‌توان با یادگیری روش‌های جدید بودجه بندی و یافتن پول اضافی برای کنار گذاشتن، از آن به خوبی استفاده کرد. بسیاری از سازمان‌ها نیز بسته‌های انفصال را به کارمندان ارائه می‌کنند تا تأثیر مالی ترک شغل را کاهش دهند.

در طرح کلان چیزها، از دست دادن شغل لازم نیست منفی تلقی شود. بلکه می‌توان آن را به عنوان یک امکان پر از فرصت‌های بالقوه رشد در نظر گرفت.

فهرست مطالب کتاب

در کسب و کارتان اعتماد به نفس داشته باشید
فصل 1 - کارهای خود را با هم جمع کنید
چرا باید اهمیت دهید که من کارم را از دست داده‌ام؟
مشکلی نیست. این می‌تواند برای بهترین ما اتفاق بیفتد.
دلایلی که چرا مردم اخراج می‌شوند
شرکت‌ها به دلیل کاهش تقاضا برای کالاها یا خدمات، اغلب نیاز به کوچک کردن یا تغییر ساختار عملیات دارند.
عملکرد ضعیف شغلی دلیل رایجی است که افراد از شغل خود اخراج می‌شوند.
برخی از شرکت‌ها زمانی که اقتصاد کاهش می‌یابد، اخراج خودکار دارند و کسب‌وکار کافی برای حمایت از همه کارکنانشان وجود ندارد.
اتوماسیون به طور فزاینده‌ای در سازمان‌ها رایج می‌شود زیرا می‌تواند هزینه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و کارایی عملیاتی را افزایش دهد.
اگر افراد از سیاست‌ها یا رویه‌های شرکت مانند حضور و غیاب، پروتکل‌های ایمنی، کدهای لباس و غیره پیروی نکنند، امکان دارد که اخراج شوند.
ادغام بین دو شرکت اغلب منجر به اخراج می‌شود و کارفرمایان را وادار می‌کند تا برخی از کارگران را رها کنند و برخی دیگر را با مهارت‌ها و تجربه‌های مرتبط تر حفظ کنند.
در موارد تخلف در محل کار، کارفرمایان ممکن است به جای اعمال مجازات انضباطی، همکاری را خاتمه دهند.
در صورت نقض اطلاعات محرمانه یا اسرار تجاری مرتبط با منافع تجاری کارفرما، ممکن است کارمندان نیز اخراج شوند.
به دلیل فناوری‌های جدید که جایگزین کارهای دستی که قبلاً توسط انسان‌ها انجام می‌شد، ممکن است از کاربیکار شود، ممکن است کارمندان اخراج گردند.
از کار اخراج شدید: بعد چی؟
شما تنها نیستید
چرا این‌ها را به شما می‌گویم؟
چه چیزی این کتاب را متمایز می‌کند؟
از این کتاب چه انتظاری می‌توانید داشته باشید؟
در اینجا فهرستی وجود دارد که با برخی از نکات، وبا جزئیات بیشتر پوشش خواهم داد:
از این کتاب نهایت استفاده را ببرید
بخوانید، یاد بگیرید و اقدام کنید
ژورنال نویسی و بازتاب
اهداف تعیین کنید و موفقیت‌ها را جشن بگیرید
بازنگری و استفاده مجدد
فصل 2 - برند خود را بسازید
زمان کاوش عمیق و تجزیه و تحلیل است
قدرت بازتاب صادقانه خود
افزایش خودآگاهی از طریق بررسی باورهای اساسی و الگوهای تفکر
دستیابی به تغییر پایدار، با شناسایی مناطقی که نیاز به بهبود دارند
ایجاد استراتژی‌های موثر برای تعیین هدف
مزایای پذیرش شکست
درک ترس از ریسک کردن
شناسایی احساسات و درک تأثیر آنها
شناخت اهمیت خودمراقبتی و تأثیرات آن بر بهره‌وری
درک مهارت‌ها و تخصص فعلی شما
تجزیه و تحلیل مسئولیت‌های شغلی فعلی شما
ارزیابی محیط کار شما
شناسایی فرصت‌ها برای توسعه حرفه‌ای
مزایای شبکه سازی و ایجاد ارتباط با همکاران
استفاده از تکنیک‌های خلاقانه حل مسئله
کاوش در فرصت‌های جدید برای پیشرفت شغلی
توسعه مجموعه مهارت‌های مورد تقاضای کارفرمایان
وقت آن است که وضعیت مالی خود را صادقانه ارزیابی کنید
تمرین - اینها را از خود بپرسید…
نکاتی در مورد رزومه
مقدار رزومه
فرمت رزومه
هدف شغلی
تجربه مرتبط
دستاوردهای قابل اندازه گیری
بخش مهارت‌ها
بخش آموزش
بخش مراجع
مطالب اضافه را حذف کنید
برجسته کردن دستاوردها
از افعال اقدامی استفاده کنید
تجربیات خود را خلاصه کنید
فرمت مناسبی را انتخاب کنید
اشتباهات تایپی را بررسی کنید
مطمئن شوید که واضح و مختصر است
آن را متناسب با شغل درخواستی تنظیم کنید
از کلمات کلیدی استفاده کنید
خلاق باشید، خودتان باشید
نامه پوششی cover letter
مثال نامه پوششی
قدرت پروفایل عالی در لینکدین
نکاتی در مورد داشتن لینکدین حرفه‌ای
بیایید در مورد کمد لباس صحبت کنیم
چگونه یک کمد لباس خوب می‌تواند عزت نفس شما را افزایش دهد؟
پیدا کردن سبک شخصی برای پوشاک مناسب محل کار
تعادل راحتی، حرفه‌ای بودن و سبک شخصی در لباس‌های شما
وسایل ضروری ساده در مورد کمد لباس
لوازم جانبی شخصیت شماست
لباس پوشیدن حرفه‌ای با بودجه کم
برای صرفه‌جویی در پول و شیک ماندن، به دنبال کالاهای مورد علاقه آنلاین باشید
خود دوستی و پذیرش
پذیرفتن خودتان
تعیین هدف
توسعه حرفه‌ای
اخراج به عنوان فرصت
تمرین - خود و عزت نفس‌تان را بپذیرید
اعتماد به نفس
در اینجا چند نکته عالی وجود دارد که در طول زمان یاد گرفته‌ام تا عزت نفس شما را ایجاد کنم.
فصل 3 - بازاریابی، شبکه‌سازی، راهنمایی و داوطلبی
خود را قوی و پرارزش به بازار عرضه کنید
موفقیت خود را برجسته کنید
تمرین موفقیت
مجموعه مهارت‌های خود را برجسته کنید
تمرین مجموعه مهارت
روابط معنادار
موفقیت حرفه‌ای از طریق بازتاب و روابط
شبکه‌های اجتماعی: دوست یا دشمن؟
شبکه‌سازی راه رسیدن به موفقیت
سازمان‌های حرفه‌ای
انتخاب یک سازمان حرفه‌ای
مزایای پیوستن به یک سازمان حرفه‌ای
سازمان حرفه‌ای مناسب را پیدا کنید
مربیگری
ارزش داشتن مربی در زندگی شخصی و حرفه‌ای شما
چگونه مربی مناسب را پیدا کنیم
برای اینکه مربی باشید، نیازی نیست که متخصص باشید!
ذهن باز و انعطاف‌پذیرداشته باشید
اعتماد به نفس داشته باشید
خودتان باشید
نقاط قوت خود را بشناسید
روابط را تقویت کنید
با هم رشد کنید
یک هیئت مشاوران شخصی داشته باشید
3 گام برای ایجاد شبکه شخصی قدرتمند از مربیان و مشاوران
داوطلبانه
راه‌های داوطلب شدن
زمان اهدا کنید
پول اهدا کنید
اقلام یا خدمات را اهدا کنید
نیروی انسانی اهدا کنید
فصل 4 - مهارت‌های اصلی
عادات خوب ایجاد کنید
پیدا کردن تعادل
روی نقاط قوت خود سرمایه گذاری کنید
همه چیز را شخصی نکنید
از کارخانه شایعات دوری کنید
تا انجامش نداده‌اید اعتباری ندارد
بیاموزید و بیشتر بیاموزید
درخواست کمک کنید
شکست خوردن را یاد بگیرید
یادداشت‌های عالی بردارید
یک دوست عالی باشید
مسائل مالی خود را تحت کنترل داشته باشید
نه، متشکرم
بخواهید، و دریافت خواهید کرد
انگیزه
پیشنهاد کمک بدهید
فروتن باشید
سیاست، دین و پول
شنونده فعال باشید
به حافظه بسپارید - سلام، نام من…
فصل 5 - ریسک کردن
شغل در مقابل حرفه
شغل موقتی است
حرفه طولانی مدت است
انتخاب یکی از آنها
دلایل سودمند بودن داشتن همزمان شغل و حرفه
ارزش ریسک کردن در حرفه خود را درک کنید
چه زمانی باید ریسک کرد؟
چه زمانی برای ریسک کردن مناسب نیست؟
مزایای انجام تحقیق قبل از ریسک کردن
نیچ مارکت
نیچ مارکت چیست؟
نمونه‌هایی از نیچ مارکت که سود بسیار خوبی دارند
پیدا کردن بازار مناسب برای خود
10 شغل خاص
10 حرفه خاص
مدیریت منابع انسانی
مخاطبان خود را بشناسید
در همه جا اتصال برقرار کنید
حرفه‌ای باشید
فصل 6 - مذاکره
چرا می‌توانید و باید در مورد حقوق خود مذاکره کنید
چرا باید مذاکره کنید
چگونه مانند یک حرفه‌ای در مورد حقوق خود مذاکره کنید
تحقیق خود را انجام دهید
نکاتی برای تحقیق در مورد حقوق و دستمزد صنعت موردنظر شما
انجام تحقیقات کامل در مورد حقوق و دستمزد صنعت شما
ارزش خودتان را بدانید
اعتماد به نفس داشته باشید - اما مغرور نباشید
فراتر از حقوق مذاکره کنید
برای سازش آماده باشید - اما خودتان را کم نفروشید
خط پایین خود را بشناسید
برای راه رفتن آماده باشید
مزایا و سایر موارد مالی را فراموش نکنید
مذاکره را مکتوب کنید - از قرارداد پشتیبان تهیه کنید
به حقایق بچسبید و خنثی باشید (بدون احساسات یا عواطف)
پل‌های پشت سر را نسوزانید
تصور کنید برای یک دوست، مذاکره می‌کنید
در مرحله بعد، همه چیز را بدهید
فصل 7 - زمان آن است که همه چیز را بدهید
بدترین و بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید شکست است
همیشه یک برنامه پشتیبان داشته باشید
به قلب خود گوش دهید
موارد بد اتفاق می‌افتد
سرسختی
ایجاد انعطاف‌پذیری
چیزی به عنوان غذای رایگان وجود ندارد
در کار قرار بگیرید
همیشه آماده باشید
رزومه خود را به روز کنید
نمونه کارها یا نمایندگی کارهای قبلی به روز شده
یک کارت ویزیت یا کد QR دارای اطلاعات
لباس عملکرد لحظه آخری
گزینه‌های آرایش لحظه آخری یا مدل مو
موضوعات گفتگوی کوچک (اخبار، حقایق یا ورزش)
زمانی برای جشن گرفتن
از شما متشکرم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پاداش ریسک: در کسب و کارتان اعتماد به نفس داشته باشید
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا، مونا حضرتی
ناشر چاپیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات202
زبانفارسی
شابک978-622-5872-69-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۵۰۰۰ ۱۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پاداش ریسک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پاداش ریسک

برای دریافت کتاب پاداش ریسک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.