معرفی و دانلود کتاب هیچکس

عکس جلد کتاب هیچکس
قیمت:
۹۳۰۰۰ ۴۶,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هیچکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هیچکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هیچکس

انسان همواره به دنبال شناخت خود از جایی به جای دیگر سفر می‌کند. ممکن است این سفر مداومْ ذهنی باشد، اما هرچه هست گردش آدمی برای یافتن خود نشانه‌ی تنهایی اوست. کتاب هیچکس نوشته‌ی ریچارد سیلوستر تنهایی انسان را به شناخت او از خودش پیوند می‌زند و به‌راستی این کتابی برای رشد مهارت خودشناسی است.

درباره‌ی کتاب هیچکس

شاید تنهایی بزرگ‌ترین پیامد زندگی در دنیای کنونی است. ما در روزهای چالش‌برانگیز کاری یا دوران آشفتگی پیدا کردن شغل، احساس ناامنی و تنهایی عجیبی را تجربه می‌کنیم و گویی این تنهایی در مجاورت خانواده و بهترین دوستان، باز هم بی‌رحمانه به روح ما می‌تازد. حال اگر این تنهایی حاصل حل شدن هویت آدمی در شلوغی دنیای مدرن باشد، به‌راستی چه نسخه‌ای برای رفع این مشکل کارساز وجود دارد؟ از دست رفتن هویت چیزی است که ضرورت خواندن کتاب هیچکس (The Book Of No One) را برای ما دوچندان می‌کند. این کتاب نوشته‌ی ریچارد سیلوستر (Richard Sylvester) محقق، روان‌شناس و مشاور حوزه‌ی موفقیت است.

از همان روزهای آغازین تولد، آدمی به دنبال کشف اتفاقات دنیای پیرامون خود و پاسخ‌گویی به چرایی پدیده‌هاست. از تشخیص دادن حجم اشیاء گرفته تا شناختن صداهای ناشناس، هزاران پرسش در ذهن کودک وجود دارد. اگرچه پرسش‌های اولیه‌ی ما توسط پدر و مادر پاسخ داده می‌شوند، اما برخی از پرسش‌ها هموراه بی‌پاسخ می‌مانند. کتاب هیچکس پیرامون یکی از این سوال‌های اساسی به طرح موضوع می‌پردازد و خواننده را در معرض پاسخ‌گویی به این پرسش که من کیستم؟ قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب هیچکس

ریچارد سیلوستر در کتاب هیچکس، به تنهایی انسان در روزگار کنونی اشاره دارد و علت‌های مختلفی را بررسی می‌کند که این تنهاییِ ازلی را برای آدمی رقم می‌زند. مهم‌ترین عاملی که ریچارد سیلوستر در نظر می‌گیرد، بی‌هویتی است. این همان ترس همیشگی انسان در طول تاریخ بشریت است که با از دست دادن تمام امول و دارایی‌اش برابری می‌کند. چه بسا از دست دادن هویت و یا قرار گرفتن در مرحله‌ای از زندگی که انسان خود را گم‌شده می‌پندارد، بسیار وحشتناک‌تر از نابود شدن اموال و ثروت است.

در کتاب هیچکس بررسی بی‌هویتی انسان، تصویری دهشتناک از پوچی را نمایان می‌سازد. ریچارد سیلوستر تلاش می‌کند انسان امروز را در تکاپوی یافتن معنای زندگی نشان دهد. از نظر او انسان همواره به دنبال جایگزین معناهایی تثبیت‌شده برای هر پدیده است. گویی ما در تمامی ساعات روز چشم خود را عادت می‌دهیم که برای دیدن چیزها هدفی داشته باشد و ناخواسته فرایندی را برای ذهن خود ترتیب می‌دهیم که بهترین معنا برای کشف پدیده‌ها را پیدا کند. ریچارد سیلوستر یادآور می‌شود که اگر یافتن معنا دچار اختلال شود، جهان پیرامون به جایی تاریک و پوچ تبدیل خواهد شد. در واقع این پوچی از نظر نویسنده‌ی کتاب هیچکس بیش از هر چیز از هزارتوی ذهن آدمی گذر می‌کند و به‌عنوان معنای زندگی در اختیار او قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر مباحث کتاب هیچکس به خوبی نشان می‌دهد که آنچه باعث از دست رفتن معنای عام زندگی است، ارتباط مستقیمی با واقعیت‌های اجتماعی دارد و بحرانی که ریچارد سیلوستر از آن با عنوان بی‌هویتی یاد می‌کند، آمیخته به شناخت واقعیت نیز هست. با این وجود تصویر بی‌هویتی انسان و پوچی جهان هستی که حاصل نگرش او خواهد بود، از نظر ریچارد سیلوستر به عوامل روشنگری در ذهن و کنش انسان منتهی می‌شود. از این رو کتاب هیچکس درباره‌ی تاریکی‌ها و ناتوانی‌ها نیست و می‌تواند راهنمای خوبی برای رهایی باشد. این کتاب با بررسی ناامیدی‌ها و حفره‌های تاریک ذهن به جاده‌ای روشن و غرق از نور امید می‌رسد.

کتاب هیچکس با ترجمه‌ی وحید مهدیخانی توسط انتشارات ترنگ منتشر شده است.

در نکوداشت کتاب هیچکس

  • کتاب جدید ریچارد ارتباط شفاف و چالش برانگیزی ایجاد می‌کند. او در انتقال پیام جسورانه‌اش لحن خاص خود را به جا می‌گذارد. (تونی پارسونز، نویسنده‌ی کتاب راز گشوده)

کتاب هیچکس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب هدیه‌ی خوبی است برای علاقمندان به مبحث ذهن‌آگاهی. اگر کتاب‌های خودشناسی و روان‌شناسی را دنبال می‌کنید، این اثر پیشنهاد خوبی برای مطالعه‌ی روزانه است.

در بخشی از کتاب هیچکس می‌خوانیم

این حس که من یک شخص مجزا در جهانی هستم که گاه بیگانه است، به افکار و احساسات خاص و گریزناپذیری شکل می‌دهد. مهمترین آنها، جدا از «من وجود دارم»، این احساس است که من می‌توانم انتخاب‌های خودمختاری داشته باشم و یک زندگی دارم که به نحوی مسئول آن هستم و مدیر اجرایی پروژه‌ای به‌نام "زندگی من" هستم.

بسیاری از ما زندگی را در نوسان میان خودبزرگ‌بینی و نومیدی می‌گذرانیم. بعضی از ما در یکی از این موقعیت‌ها قرار می‌گیریم. میزان خودمختاری که ما احساس می‌کنیم، به موقعیتی که در تلاش برای مذاکره در مورد زندگی خود اتخاذ می‌کنیم، بستگی دارد. اگر موضع ما نومیدی باشد، ممکن است نقش یک قربانی را بگیریم. این نقش به‌صورت شگفت‌انگیزی محبوب است که در آن انتخاب‌هایمان را بسیار محدود می‌بینیم. محیط، مردمان دیگر یا سرنوشت نفرین‌شده‌مان را به‌صورت چیزی که ما را کنترل می‌کند و رنج را بر ما تحمیل می‌کند می‌بینم. اما حتی برای کسی که در نقش قربانی است، نوعی حس انتخاب، نوعی حس مذاکره با زمینِ بایرِ زندگی‌مان از طریق اِعمال اراده آزادمان وجود خواهد داشت.

در خودبزرگ‌بینی، ممکن است یک نقش بسیار متکبرانه اتخاذ گردد. یک راه ظهورش در بسیاری از باورهای مصمم ما است که سرانجام می‌توانیم راز و معجزه این تجلی باورنکردنی را درک کنیم (یا در حال حاضر درک می‌کنیم). برخی داستان‌هایی که در این باره گفته شده مستلزم باور به یک خداست که قصد و ترجیحاتش را می‌شناسیم. ممکن است بر این باور باشیم که می‌دانیم خدا از ما می‌خواهد چه کسانی را شکست دهیم و چه کسانی باید رها شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: برخی اصول مقدماتی
فصل دوم: جعبه‌ای که کلید قفلش درونش مانده
فصل سوم: اول یک درخت سیب بکار
فصل چهارم: عشق تفاوت‌ها را خواب می‌بیند درحالی‌که تفاوتی در کار نیست
فصل پنجم: همه چیز به رمز و راز ختم می‌شود.
فصل ششم: این به خانه آمدن است
فصل هفتم: هیچ‌کسی احساس نمی‌کند بزرگ شده است
فصل هشتم: پرتاب‌کردن چوب برای مونتی
فصل نهم: پل‌بازی با مردگان
فصل دهم: مرشد با بهترین قدرت‌های معنوی
فصل یازدهم: یک راز خیلی ساده
فصل دوازدهم: پس‌نوشته

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هیچکس
نویسنده
مترجموحید مهدیخانی
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-622-7741-89-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۳۰۰۰ ۴۶,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هیچکس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هیچکس

برای دریافت کتاب هیچکس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.