معرفی و دانلود کتاب نوری همچو ماه از دل تاریکی شب

عکس جلد کتاب نوری همچو ماه از دل تاریکی شب
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نوری همچو ماه از دل تاریکی شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نوری همچو ماه از دل تاریکی شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نوری همچو ماه از دل تاریکی شب

کتاب نوری همچو ماه از دل تاریکی شب نوشته‌ی فاطمه مشایخی داستان دختری است که به عشقی نافرجام گرفتار آمده و به هر دستاویزی متوصل می‌شود تا از آن نجات یابد، غافل از آنکه سرنوشتْ خورشید روزهای درخشانش را در پس ابر پنهان کرده تا موعد آن فرا برسد. دختری قوی که مقاومت و استقامتش در یک رمان عامه‌پسند ثمربخش است و زندگی ایدئالی را پس از سال‌ها نکبت در پی دارد.

درباره‌ی کتاب نوری همچو ماه از دل تاریکی شب

به نظر شما، «گلیم بخت کسی را که بافتند سیاه»، «به آب زمزم و کوثرْ سفید» توان کرد؟ خصوصاً اینکه بخت را خود شخص سیاه بافته باشد! رمان نوری همچو ماه از دل تاریکی شب نوشته‌ی فاطمه مشایخی داستان دختری است که در خانواده‌ای مرفه بزرگ شده است. پدر و مادر «آرام»، شخصیت اصلی داستان، انسان‌هایی فهمیده هستند که چهار فرزند خود را در عشق و محبت تمام بزرگ کرده‌اند. آرام، دختر دوم خانواده که تا نوجوانی از تمامی امکانات مادی و معنوی در خانه‌ی پدربزرگ خود بهره‌مند بوده، ناگهان به عشقی کور مبتلا می‌شود. این عشق کورکورانه پس از مدتی جای خود را به پشیمانی می‌دهد اما برای پشیمانی دیر است. او که فرزندی از دست داده به خانه‌‌ی پدر و مادرش باز می‌گردد تا مگر دوباره در سایه‌ی عطوفت و حمایت آن‌ها جان بگیرد ولی پدر آرام پذیرای دختر خود نیست. او به آرام یادآور می‌شود که چطور علی‌رغم مخالفت همه‌ی اعضای خانواده، تن به ازدواج با کسی داد که هیچ سنخیتی با خانواده‌ی او نداشت. پدر سرانجام قاطعانه دختر را از خود می‌راند و آرام بی‌پناه و سرگردان در پی جنگ با سرنوشت رقت‌بارش برمی‌آید. در حین خواندن این رمان درخواهید یافت که در جدال میان زن جنگجو و سرنوشتش، کدام‌یک برنده می‌شوند.

رمان‌های عاشقانه معمولاً در قواعد مشخصی پیروی می‌کنند. این رمان‌ها خوش‌خوان و روانند و با گذاشتن تله‌های احساسی پی‌درپی خواننده را تا پایان وفادار نگه می‌دارند. شخصیت‌ها معمولاً از تیپ فراتر نمی‌روند و مباحث فلسفی در میان مضامین این دسته از رمان‌ها جایی ندارند. هدف اولیه‌ی اکثر نویسنده‌های رمان عامه‌پسند سرگرم ساختن مخاطب است. آن‌ها مخاطب را به دنیایی می‌برند که در آن زیبایی زنان در حد کمال است و عاشقانْ مجنونند. درواقع، این رمان‌ها برای فرار از واقعیت و پناه بردن به خیالی مجلل و اشرافی توصیه می‌شوند. فاطمه مشایخی در رمان نوری همچو ماه از دل تاریکی شب تلاش کرده است تا این اصول را رعایت کند. عشق سوزانی که او میان شخصیت‌های مختلف ترسیم می‌کند دقیقاً با اتمسفر رمان عاشقانه همخوانی دارد و مکان‌ها و مشاغل همه گویای دنیای فانتزی‌ای هستند که خواننده را چندین ساعت سرگرم و سرخوش نگه می دارد. این کتاب را انتشارات ندای الهی به مخاطب فارسی‌زبان عرضه کرده است.

کتاب نوری همچو ماه از دل تاریکی شب برای چه کسانی مناسب است؟

دوست‌داران داستان‌های عاشقانه و فضاهای مجلل و باشکوه از این رمان استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب نوری همچو ماه از دل تاریکی شب می‌خوانیم

از صدای بغض‌دارِ بابا دلم گرفت، هر چه قدر فحش و ناسزا بلد بودم توی دل به خودم دادم، واقعاً من اون شب می‌خواستم چکار کنم؟

دل پدر رو بدجور شکسته بودم و صدای شکستنش رو به‌وضوح شنیدم.

پدر با عجز و دردمندی ادامه داد:

آرام.. آرزوم خوشبختیِ توئه ، می‌خواستم خوشبخت‌ترین دختر دنیا باشی! می‌خواستم همیشه رنگ خوشی و خنده را ببینی اما به خاطر بی‌فکری امشبت ،به‌خاطر نامردی‌ای که در حقم کردی، قبول می‌کنم که با سام ازدواج کنی، اما اینو بدون هیچ‌وقت راه برگشتی نداری، خوب تو گوشت فرو کن...اگه یه روزی به انتخاب اشتباهت پی بردی راه برگشتی نداری، حتی اگه بدترین روزها رو ببینی و بدترین‌ها رو به سرت بیاره، اگه بدترین عذاب‌ها رو بکشی، دیگه هیچ راه برگشتی نخواهی داشت.اینو بدون وقتی با لباس عروس رفتی خونه‌ی سام، با کفن برمیگردی اونم اینجا نه، مستقیم می‌ری قبرستون.

دلم شکست .....

از کار اشتباه امشبم پشیمان شده بودم ولی از طرفی عشق سام کورم کرده بود.

در خیالات خودم میگفتم؛ بالاخره یک روز پدر از حرف‌هایش کوتاه آمده و پشیمان می‌شود.خیال می‌کردم سام با عشق و علاقه‌ی زیادش دل همه را به دست می‌آورد و همه عاشق رفتارش می‌شوند.

آن شب پدر تا خود صبح غرغر کرد و مادر اشک ریخت، از خجالت درون همان اتاق هم سر به زیر انداخته بودم و نمی‌توانستم سرم را بلند کنم.

سکوت کرده بودم، سکوتی که از اشتباه بزرگم بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نوری همچو ماه از دل تاریکی شب
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ندای الهی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات175
زبانفارسی
شابک978-622-90709-6-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نوری همچو ماه از دل تاریکی شب

Ziba Abu
۱۴۰۳/۳/۲۱
داستان بسیار زیبا و دلنشین و جذاب بود واقعا از خوندنش لذت بردم توصیه میکنم حتما بخونید و از خوندنش لذت ببرید. ممنون از نویسنده محترم و کتابراه موفق و موید باشید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب نوری همچو ماه از دل تاریکی شب

برای دریافت کتاب نوری همچو ماه از دل تاریکی شب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.