معرفی و دانلود کتاب نظریه‌های تاثیرگذار در هنر که شما باید بدانید

عکس جلد کتاب نظریه‌های تاثیرگذار در هنر که شما باید بدانید
قیمت:
۹۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نظریه‌های تاثیرگذار در هنر که شما باید بدانید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نظریه‌های تاثیرگذار در هنر که شما باید بدانید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نظریه‌های تاثیرگذار در هنر که شما باید بدانید

سوزی هاج در کتاب نظریه‌های تاثیرگذار در هنر که شما باید بدانید، راهنمای کاملی را از مهم‌ترین ایده‌ها و مفاهیمی که زیربنای هنر غربی است، گردآوری کرده است. از رمانتیسم گرفته تا بیزانس و گوتیک، از رنسانس آغازین تا رنسانس پسین و هارلم. هرآنچه لازم است درباره‌ی تاریخ هنر و نظریه‌های مهم در این زمینه بدانید، در کتاب پیش رو آمده و می‌توان آن را راهنمای جامع و کاملی دانست که شما را از رجوع به دیگر منابع بی‌نیاز خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب نظریه‌های تاثیرگذار در هنر که شما باید بدانید

هنر در طول تاریخ خود کارکردهای زیادی داشته و می‌توان آن را بازتاب‌دهنده‌ی دورانی دانست که در آن ساخته شده یا از آن نشأت گرفته است. در ساده‌ترین شکل ممکن هنر را وسیله‌ای می‌دانند برای برقراری ارتباط یا زیباتر کردن دنیای پیرامون انسان. اما اهداف دیگری از جمله نمایش‌های مذهبی، تبلیغات، بزرگداشت، مضامین اجتماعی، تفسیر واقعیت، نگارش زیبایی‌ها، داستان‌سرایی یا به‌تصویرکشیدن احساسات نیز با استفاده از هنر انجام می‌شوند. بسیاری از آثار مشهور هنری اغلب مبهم، گنگ و حتی نگران‌کننده هستند و مخاطب را برای درک یا تفسیر خود دچار مشکل می‌کنند؛ اما عکس این موضوع نیز صادق است و هستند آثاری که به ساده‌ترین شکل ممکن، پیام خود را منتقل می‌کنند.

شاید شما هم عاشق هنر هستید، یا بهتر از آن، خودتان یک هنرمندید و دستی در خلق آثار ماندگار دارید. شاید هم در شکلی تخصصی‌تر به‌دنبال درک آثار هنری و تشخیص دو دسته‌ی ذکر شده هستید؛ برای مثال به دنبال اینکه چرا برخی از هنرمندان گنگ و نامفهوم و برخی دیگر ساده‌تر کار کرده‌اند. اگر چنین است، سوزی هاج (Susie Hodge) در کتاب نظریه‌های تاثیرگذار در هنر که شما باید بدانید (50 Art Ideas You Really Need to Know) شما را به سفری از 50 جنبش هنری اصیل (عمدتاً غربی یا آن‌هایی که بر دنیای هنر غرب تأثیر بیشتری گذاشته‌اند) می‌برد. از هنر پیش از تاریخ گرفته تا هنر رسانه‌های جدید، شامل هنر یونان، رنسانس، امپرسیونیسم، اکسپرسیونیسم، باهاوس، سوررئالیسم، هنر پاپ، هایپررئالیسم و هر چیزی که بین دوره‌های درخشش آن‌ها وجود داشته. می‌توان ادعا کرد که اکثر این جنبش‌های هنری تا به امروز به‌خوبی شناخته شده‌اند و به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی درسی دانشجویان رشته‌های هنر تدریس می‌شوند، اما مواردی نیز وجود دارد که کمتر شناخته شده‌اند، برای مثال می‌توان به جنبش‌های ثانویه‌ی هنری که منشعب از موارد اصلی هستند، اشاره کرد.

معرفی و دانلود کتاب نظریه‌های تاثیرگذار در هنر که شما باید بدانید

سوزی هاج، پیش از هر چیز به سراغ هنر ماقبل تاریخ رفته و از جایگاه اولیه‌ی هنر شروع کرده، بعدتر پیشروی خود را ادامه داده تا به هنر در شکل امروزی و فعلی آن رسیده است. از ویژگی‌های اصلی کتاب نظریه‌های تاثیرگذار در هنر که شما باید بدانید می‌توان به این مورد اشاره کرد که مملو از زمان‌نگاری، روشنگری و جزئیات تاریخ هنر است. شاید نویسنده به دنبال کشف این بوده که هر حرکت هنری چگونه سرآغازی برای خلق آثار جدید بوده، چطور هر جنبش جدیدی، از جنبش دیگری الهام گرفته و چگونه تمامی شاخه‌های هنری به یکدیگر پیوند می‌خورند. او شما را به یک سفر هنری می‌برد، سفری که در آن مناظری زیبا و چشم‌نواز به‌ترتیب از پیش چشمانتان می‌گذرند و شاید الهام‌بخش‌تان باشند.

بسیاری از طرفداران هنر اهل دسته‌بندی نیستند و در واقع آن را کاملاً یکپارچه می‌دانند اما هنرمندانی نیز وجود دارند که آثار خود را در دسته‌ای خاص جای می‌دهند یا توسط منتقدان دسته‌بندی شده‌اند. هاج می‌گوید که برای درک این دسته‌بندی‌ها در هنر، مهم است که به خود جنبش‌ها نگاه کنیم و آن‌ها را با نگاهی جزئی‌نگرانه بشناسیم. شاید برای خواننده‌ی دقیق‌تر چند جنبش هنری وجود داشته باشد که در کتاب نظریه‌های تاثیرگذار در هنر از آن‌ها نام برده نشده است، مانند جنبش هنر فمینیستی، هنر خیابانی (گرافیتی) یا با دیدی کلی‌تر، هنر غیرغربی؛ بااین‌حال می‌توان ادعا کرد که تمامی ایده‌های مهم و اساسی در کتاب پیشِ رو پوشش داده شده‌اند.

سوزی هاج کتاب نظریه‌های تاثیرگذار در هنر که شما باید بدانید را در پنجاه بخش به رشته‌ی تحریر درآورده و در هر بخش از هنرمندان شناخته‌شده‌ی آن جنبش و آثارشان یاد کرده است. اگر به‌دنبال اطلاعات تخصصی درباره‌ی یک مکتب خاص هنری هستید، پس از مطالعه و فهم اصول اساسی هر جنبش، می‌توانید تحقیقات خود را با مراجعه به منابع عمیق‌تر ادامه دهید؛ اما به‌طور کلی هاج کتاب مرجع بسیار خوبی را برای روشن کردن یا تجدید دانش پیشین مخاطبان خود، در اختیار آن‌ها قرار داده است.

یاشار مجتهدزاده کتاب نظریه‌های تاثیرگذار در هنر که شما باید بدانید را به فارسی برگردانده و انتشارات سبزان آن را منتشر کرده و در اختیار مخاطبان علاقه‌مند قرار داده است.

کتاب نظریه‌های تاثیرگذار در هنر که شما باید بدانید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به جنبش‌های هنری علاقه‌مند هستید یا خود دستی در هنر دارید، مطالعه‌ی کتاب پیش رو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب نظریه‌های تاثیرگذار در هنر که شما باید بدانید می‌خوانیم

جوامع بدوی بر این باور بودند که هنر نوعی جادو است که قدرت‌های خاص و حتی توان احضار ارواح را دارد. نمونه‌های اندکی از هنر ماقبل تاریخ به ‌جا مانده، ولی آن‌هایی که تا به امروز کشف شده‌اند نظام‌های اجتماعی یا باورهای مذهبی بسیار قدیمی را نشان می‌دهند که فقط در همان دوران قابل فهم بودند و امروزه، تنها می‌توان حدس و گمان‌هایی درباره‌ی آن‌ها مطرح کرد.

پیدایش هنر بر اسناد مکتوب مقدم بوده، بنابراین، نمی‌توان به‌دقت گفت که آیا این آثار متعلق به زمان یا دوران مشخصی بوده‌اند یا اصلاً می‌توان آن‌ها را جزو آثار هنری به حساب آورد یا خیر. قدیمی‌ترین آثار هنری را می‌توان به اواخر عصر حجر به‌ویژه دوره‌ی بین 15000 تا 10000 سال پیش از میلاد نسبت داد، زمانی که انسان‌ها تصاویری از دست، حیوانات و نقوش مختلف دیگر را روی دیواره‌ی غارها و پناهگاه‌های صخره‌ای نقاشی یا حک می‌کردند.

معمولاً عصر حجر را به چهار دوره‌ی اصلی تقسیم می‌کنند: دوره‌ی پارینه‌سنگی پیشین و میانه از 750000 تا 40000 پیش از میلاد، دوره‌ی پارینه‌سنگی پسین از 40000 تا 10000 پیش از میلاد، دوره‌ی میان‌سنگی از 10000 تا 8000 پیش از میلاد و دوره‌ی نوسنگی از 8000 تا 1500 پیش از میلاد. انسان‌ها در دوران پارینه‌سنگی اغلب شکارچی بودند، ولی در دوره‌های میان‌سنگی و نوسنگی به کشاورزی روی آوردند و توانستند کنترل بیشتری بر سرنوشت خود داشته باشند. گرچه سبک و موضوعات هنری در طول این دوره‌ها دچار تغییر و تحولات زیادی شد، ولی این ایده که آفرینش هنری با موضوعاتی همچون طلسم یا پیشگویی آینده آمیخته است همچنان به قوت خود پابرجا باقی ماند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
درباره‌ی نویسنده
درآمد
1: هنر ماقبل تاریخ
2: هنر مصریان باستان
3: هنر یونان باستان
4: هنر بودایی
5: هنر بیزانسی
6: هنر گوتیک
7: رنسانس آغازین
8: رنسانس پسین
9: تکلف‌گرایی
10: دوره‌ی باروک
11: عصر طلایی هلند
12: روکوکو
13: نئوکلاسیسیسم
14: رمانتیسم
15: هنر آکادمیک
16: اوکی‌یوئه
17: انجمن برادری پیشارافائلی
18: واقع‌گرایی (رئالیسم)
19: دریافتگری
20: نمادگرایی و زیبایی‌پرستی
21: پست‌امپرسیونیسم
22: نئوامپرسیونیسم
23: هنر نو و انشعاب‌گرایی
24: فوویسم
25: هیجان‌نمایی (اکسپرسیونیسم)
26: کوبیسم
27: فوتوریسم (آینده‌گری)
28: شین هانگا
29: دادائیسم
30: والاگرایی
31: ساختارگرایی
32: نئوپلاستیسیسم
33: باوهاوس
34: نقاشی متافیزیکی
35: رنسانس هارلم
36: نقاشی‌های دیواری مکزیکی
37: عینیت نو
38: فراواقع‌گرایی
39: واقع‌گرایی اجتماعی
40: اکسپرسیونیسم انتزاعی
41: نقاشی گستره رنگ (رنگ‌پهنه)
42: هنر پاپ (همگانی)
43: هنر دیدمانی
44: مینیمالیسم
45: مفهوم‌گرایی
46: هنر اجرایی
47: هنر خاکی
48: نئواکسپرسیونیسم
49: ابرواقع‌گرایی (هایپررئالیسم)
50: رسانه‌های هنری جدید
واژه‌نامه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نظریه‌های تاثیرگذار در هنر که شما باید بدانید
نویسنده
مترجمیاشار مجتهدزاده
ناشر چاپیانتشارات سبزان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-600-117-666-1
موضوع کتابکتاب‌های هنری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نظریه‌های تاثیرگذار در هنر که شما باید بدانید

برای دریافت کتاب نظریه‌های تاثیرگذار در هنر که شما باید بدانید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.