معرفی و دانلود کتاب نسل پی

عکس جلد کتاب نسل پی
قیمت:
۸۰۰۰۰ ۴۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نسل پی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نسل پی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نسل پی

کتاب نسل پی، داستانی از شرایط دشوار اهالی روسیه پس از فروپاشی شوروی را در بر گرفته است. ویکتور پلوین، نویسنده‌ی کتاب، سردرگمی و سرخوردگی مردمان روسیه را با طنزی هجو‌آمیز در این اثر به رشته‌ی تحریر در آورده است. در این کتاب پرفروش، داستان جوانی ساکن مسکو را می‌خوانید که گرفتار پوچیِ ناشی از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است.

درباره‌ی کتاب نسل پی

کتاب نسل پی (Generation П)، یکی از آثار برجسته‌ی ادبیات داستانیِ چندین دهه‌ی اخیر روس به‌حساب می‌آید. ویکتو پلوین (Victor Pelevin)، نویسنده‌ی کتاب، در این اثر با داستانی هجوآمیز و لحنی طناز، خواننده را با سردرگمی‌های اهالی روسیه پس از فروپاشی اتحادِ جماهیر شوروی آشنا کرده است. رواج مصرف‌گرایی، موادمخدر و آرمان‌های پوچ غربی، در این اثر به باد تمسخر گرفته شده است.

در این کتاب، داستان جوانی با نام بابلن تاتارسکی را می‌خوانیم. این جوان که تخصصی در نویسندگی دارد، دچار انحطاطِ وجودی شده و باورهایش زیر سوال رفته است. تاتارسکی را می‌توان نمادی از نسل روس‌هایی دانست که در اثر نفوذ فرهنگ غرب، در گردابی از آرمان‌های توخالی گرفتار شده‌ است. شخصیت اول داستان، روحیه‌ای خلاق دارد، اما به دلیل دست‌و‌پنجه نرم‌‌ کردن با مشکلات اجتماعی و سیاسی، نمی‌تواند آن‌گونه که باید‌و‌شاید از خلاقیت خود بهره بگیرد.

معرفی و دانلود کتاب نسل پی

داستان نسل پی را می‌توان بازتابی از برخورد فرهنگی دانست که در آن روسیه‌ی کمونیستی در حال پوست‌انداختن است و به سمت آزادسازی سرمایه‌داری پیش می‌رود. در این حیص‌و‌بیص، جوان‌های خلاق و بااستعدادی مانند شخصیت اول این داستان، بی‌هدف رها شده‌اند و در گم‌گشتگی به‌سر می‌برند. پلوین، شرایط آن زمانِ روسیه را با طنزی سیاه و قلمی سورئالسیم، به تصویر کشیده است. مشکلات بابلن تاتارسکی با از دست دادن شغلش در موسسه‌ی ادبیات، وخیم‌تر می‌شود. وی برای گذران زندگی، مجبور می‌شود تا در یک کیوسک سیگار فروشی مشغول به کار شود. در نهایت با همکلاسی سابق خود ملاقات می‌کند و به کمک او شغلی جدید به عنوان کپی‌رایتر تبلیغاتی پیدا می‌کند.

با پیشرفت داستان، مرزهای بین کار تبلیغاتی تاتارسکی و کاوش معنوی او مبهم می‌شود. شخصیت اول داستان به فکر توسعه‌ی تبلیغات غربی به سبک روسی میفتد. با رونق کارِ تاتارسکی به‌عنوان یک کپی‌رایتر، بیشتر به دنبال معنا در فرهنگی می‌گردد که اکنون با مادیات و زیاده‌روی تعریف شده است. او تلاش می‌کند نیروهای محرک تمایلات فردی و شکل‌دهنده‌ی باورهای جمعی در دنیای پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را کشف کند. در این جستجو، تاتارسکی با الگوهایی روبه‌رو می‌شود که معنایی پنهان را پشت آشفتگی زندگی نشان می‌دهند. او نخستین بار با مطالعه‌ درباره‌ی آئین‌های مذهبی بین‌النهرین، این هدف پنهان را حس می‌کند. جستجوی تاتارسکی با مصرف قارچ‌های توهم‌زا، کوکائین و ودکا، شرایطی بغرنج برای وی رقم می‌زند. در این بین، تلاش‌های شخصیت اول داستان برای کمپین‌های تبلیغاتیِ معنوی با شکست روبه‌رو می‌شود. داستان کتاب نسل پی، پایان‌بندیِ باز دارد تا خواننده بنا به تعبیر و درکِ خود، درباره‌ی احتمال یافتن معنا در دنیایی که پوچ به نظر می‌رسد، به تامل وادار شود.

کتاب نسل پی را انتشارات نیماژ، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است. محمد رزازیان، مترجم این کتاب به‌حساب می‌آید.

جوایز و افتخارات کتاب نسل پی

  • جایزه ریچارد اکسونفیلد آلمان
  • فروش بیش از سه‌و‌نیم میلیون نسخه
  • برنده‌ی جایزه‌ی بوکر روسی

اقتباس‌های سینمایی کتاب نسل پی

  • فیلم سینماییِ روسی نسل پی، محصول 2011.

کتاب نسل پی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات تلخ، فلسفه و روانشناسی، به‌عنوان مخاطب‌های اصلی کتاب نسل پی شناخته می‌شوند. مطالعه‌ی داستان نسل پی برای طرفداران آشنایی با فرهنگ و شرایط سیاسیِ مردمانِ روسیه در دوران گذار از اتحاد جماهیر شوروی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب نسل پی می‌خوانیم

روی میز، تخته‌ی احضار شده بود عین تانکی وسط میدان اصلی یک شهر اروپایی. بطری جانی‌واکری که کنارش بود تاتارسکی را یاد کاخ فرمانداری شهر می‌انداخت و تو ذهنش، شراب قرمزی که داشت سر می‌کشید با فضای پیش روش جور بود. شکل و حال آن بطری، با آن گردن دراز و باریکش، به کلیسای جامع گوتیکی کشیده بود که کمیته‌ی حزب کمونیست اشغالش کرده باشد، و خلاء تو بطری یادآور پوچی ایدئولوژیک کمونیسم بود، بی‌معنایی خون‌ریزی و بحران عام تفکرات روسی. دهانه‌ی بطری را که به‌سمت لب‌هاش برد، هرچی را که از شرابش مانده بود سر کشید و بطری را پرت کرد تو سطل‌آشغال کاغذهاش. «انقلابی مخملی» به همچین چیزی فکر می‌کرد.

تاتارسکی در حالی که تی‌شرتی تنش بود که روش نوشته بود «به سیستم بتاز»، نشست پشت تخته. خواندن دستورالعمل تخته‌ی احضار را تمام کرده بود. آن خودکار هلیومی را که از دکه‌ای تو مترو خریده بود بدون هیچ زحمتی جاساز می‌کند تو شکاف تخته و با پیچ‌ومهره جاش می‌اندازد. خودکارش در اصل با یک پیچه‌ی کوچک فلزی معلق مانده بود و قرار بود این پیچه نوکش را روی کاغذ به حرکت دربیاورد. کلی کاغذ، یک رل کامل، از قبل تو تخته‌ی احضار جاساز شده بود. حالا می‌توانست دست‌به‌کار شود.

نگاهی به درودیوار اتاقش می‌اندازد و قبل از اینکه دست‌هاش را بگذارد رو تخته، با اضطراب از جاش بلند می‌شود و چند باری چرخی در اتاق می‌زند و کرکره را می‌کشد. بعد از کمی فکروخیال، شمعی را که ایستاده بود رو تخته روشن می‌کند. هر مقدمه‌چینی اضافه‌ی دیگری مسخره به نظر می‌رسد. در اصل کل مقدمه‌چینی‌هاش مسخره بودند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم: «سقوط فرشته‌های لنین در میدان سرخ»
فصل یک: نسل پی
فصل دو: جایگاه نطق
فصل سه: تیکمت-2
فصل چهار: سه معمای ایشتار
فصل پنج: رفیق بیچاره
فصل شش: جاده‌ای رو به خودت
فصل هفت: هومو زاپین‌ها‌
فصل هشت: پناهگاهی امن
فصل نه: تمبر بابلی
فصل ده: وی ووا
فصل یازده: مزرعه‌ی زنبورعسل
فصل دوازده: ابر شلوارپوش
فصل سیزده: عامل اسلامی
فصل چهارده: روزهای سرنوشت‌ساز‌
فصل پانزده: اتاق طلایی
فصل شانزده: مرد توبورگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نسل پی
نویسنده
مترجممحمد رزازیان
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-600-3677-34-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۰۰۰۰ ۴۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نسل پی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نسل پی

برای دریافت کتاب نسل پی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.